Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Τα σιδηροδρομικά έργα στη χώρα, με μεγάλη μου χαρά διαπιστώνω πως θα συνεχιστούν με ένταση μέσα από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Σε αυτό το χρονικό πλαίσιο θα δούμε σταδιακά να ολοκληρώνεται επιτέλους ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας της χώρας από την Πάτρα μέχρι την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τον Προμαχώνα.

     

    Η νέα πολιτική της ΕΕ είναι υπέρ των έργων σταθερής τροχιάς και στην Ελλάδα έχουμε τη χρυσή ευκαιρία να μην μείνουμε στο μικρό σχετικά δίκτυο που διαθέτουμε ως χώρα αλλά να το αναβαθμίσουμε και να το επεκτείνουμε.

     

    Όπως έγινε γνωστό από την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη στην Αλεξανδρούπολη πριν από λίγες μέρες προκρίνεται στο προτεινόμενο (αλλά δύσκολα εφαρμόσιμο στην Ελλάδα) Πακέτο Γιουνκέρ, η ηλεκτροκίνηση του τμήματος Προμαχώνας-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.

     

    Είναι σαφές ένα σημαντικό σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και προσπάθεια να ενταθεί η εμπορική του λειτουργία μέσω των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Είναι επίσης σημαντικό να δούμε και την εθνική διάσταση των έργων αυτών.

     

    Ωστόσο, ένα μεγάλο κομμάτι της Ηπειρωτικής Ελλάδας παραμένει ξεκομμένο από το σιδηρόδρομο και μάλιστα πρόκειται για ένα τμήμα της χώρας που τώρα με τους νέους οδικούς άξονες βρίσκεται σε πλεονεκτικό σημείο.

     

    Η Ήπειρος, η Δυτική Μακεδονία και η Θεσσαλία θα πρέπει να είναι οι επόμενοι μεγάλοι εθνικοί στόχοι για την επέκταση του εθνικού σιδηροδρομικού μας δικτύου. Αυτές οι περιοχές που μπορούν να προσφέρουν πολλά έχουν πολλά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη σιδηρόδρομου.

     

    Η σύνδεση αυτών των περιοχών με το υπόλοιπο δίκτυο έχει δύο άκρα. Το ένα είναι στην Καλαμπάκα και το άλλο είναι στην Κοζάνη. Ενώνοντας στα ανατολικά την Καλαμπάκα με την Κοζάνη και στα δυτικά την Καλαμπάκα με Ιωάννινα και Ηγουμενίτσα, γίνεται πραγματικότητα η Σιδηροδρομική Εγνατία (έστω και με μεγάλες καμπύλες), ένα όνειρο για το βόρειο τμήμα της χώρας.

     

    Τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας αναπτυξιακής επιλογής θα ήταν τεράστια:

     

    -Θα συνδεόταν σιδηροδρομικά ο Έβρος, τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο για τη μεταφορά εμπορευμάτων από/προς Ιταλία και Δυτική Ευρώπη σε πολύ γρήγορο χρόνο.

    -Θα δημιουργούσε μία νέα σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι του Βόλου

    -Θα συνέδεε σιδηροδρομικά τις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου με τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δημιουργώντας ένα νέο μεγάλο δίκτυο μετακινήσεων που σε συνδυασμό με το οδικό δίκτυο θα έδινε πολλές επιλογές μετακίνησης εντός Ελλάδας.

    -Θα δημιουργούσε μία νέα «κυψέλη» ανάπτυξης με επίκεντρο πλέον την Ήπειρο, δίνοντας απεριόριστες δυνατότητες στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας που μαζί με τα λιμάνια Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Πάτρας θα κάνουν την Ελλάδα το πολυτιμότερο hub της Ευρώπης ειδικά για τα Ασιατικά προϊόντα.

    -Θα έριχνε «άγκυρες» στους βόρειους γείτονες μας στα Βαλκάνια για νέες συνδέσεις με ότι αυτό θα μπορούσε να σημαίνει εμπορικά, τουριστικά και γεωπολιτικά.

     

    Τα έργα αυτά για να σχεδιαστούν, να βρουν πρόσφορο έδαφος, να χρηματοδοτηθούν και τελικά να κατασκευαστούν θα χρειαστούν αρκετά χρόνια. Μήπως είναι λοιπόν η ώρα να αρχίσουμε να το σκεφτόμαστε;

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/editorial/item/27835-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%AD%CE%BA%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%8D%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%AF%CF%84%CF%83%CE%B1





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    akius

    Δημοσιεύτηκε

    πραγματα που επρεπε να γινουν  εδω και δεκατιες μαζι με την εγνατια  τα σκεφτηκαν και ΚΑΛΑ τωρα...

    οπως σκεφτηκαν να ενωσουν το λιμανι της αλεξανδρουπολης με τον σιδηροδρομο...

    οπως σκεφτηκαν  να διασυνδεσουν κρητη και νησια με το ηπειρωτικο δικτυο  της δεη  μηπωςκαι γινει πιο φθηνο το ρευμα...

     

    αλλα ειπαμε ΕΙΝΑΙ  ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΡΗ

    theagpar

    Δημοσιεύτηκε

    Πανηγυρίζουν καποιοι, που θα γίνει σιδηροδρομος προς την Ηπειρο το 2020....

    Καμια ελπιδα για τον καταραμένο αυτό τόπο.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Η πλάκα είναι ότι κάνοντας ελαφρές παρεμβάσεις στις γραμμές του Τρικούπη , ο συνδυασμός χαμηλού κόστους παρεμβάσεων , της μικρής απόστασης των περιφερειακών κλάδων και του χρόνου μεταξύ των δρομολογίων , δεν απαιτεί και διπλές γραμμές πέραν του ΠΑΘΕ .

     

    Αυτά τα πράγματα , θα μπορούσαν να έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες . 

    ted78

    Δημοσιεύτηκε

    Ήμουνα νιος και γέρασα! Ή αλλιώς φεεεεέτα!

    sito

    Δημοσιεύτηκε

    Και απο Κοζάνη πως θα παει Θεσσαλονίκη για να ενωσει την Ηπειρο με Θεσσαλονίκη; οεο ;

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Θέλει άλλη γραμμή γιά το Γιδά .

    imhotep

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Αλεξάνδρεια το λένε...

    κάναμε και φυλάκιο στο Λουδία 0 (δεν ξέρω τι φυλάγαμε. μήπως ανέβει η στάθμη και χαθεί η ονομασία?)

    ..

    ον τόπικ τώρα

    πλέον αυτές οι ειδήσεις μου προκαλούν αη- και θυμη- δία

    κάποιοι έλεγαν όταν φτιαχνόταν η ζεύξη Ρίου Αντίρριου ότι οποιαδήποτε γέφυρα στη σύγχρονη εποχή προβλέπει και σιδηροδρομική γραμμή (αφού ο σχεδιασμός για τον δυτικό άξονα υπήρχε από την εποχή του Τρικούπη) αλλά δε βαριέσαι θα το κάνουμε σαν τους τούρκους 2 γέφυρες και μια υπόγεια-υποθαλάσσια σήραγγα

    λεφτά υπάρχουν

    Edited by imhotep
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Το ξέρω , αλλά μου αρέσει το άλλο :mrgreen:

     

    Οσο γιά το Ρίο , έχω γράψει και άλλη φορά , ότι αφ΄ ενός το τρένο πρέπει να πηγαίνει Πάτρα και στο λιμάνι , οπότε το τρενάδικο πλοίο , που θα το έβγαζε στο Κρυονέρι και θα γλύτωνε και το βουνό είναι η καλύτερη λύση .

     

    Αλλωστε τα τρένα θα πηγαίνουν Αθήνα - Πάτρα , μάλλον ανά ώρα και μετά εκεί θα αλλάζεις γιά βόρεια η νότια , προφανώς ανά 2-3 ώρες , αφού δεν δικαιολογείται συχνότερη δρομολόγηση .



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.