Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική "Fraport" αποφάσισε η κυβέρνηση, σε υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού που έχει ολοκληρωθεί προ μηνών και μετά από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου.

    Την απόφαση, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.

     

    Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ.

     

    Τα 14 αυτά αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

     

    Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport - Slentel Ltd, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.

     

    «Ναυαρχίδα» της εταιρείας είναι ο αερολιμένας της Φρανκφούρτης. Παράλληλα, διαχειρίζεται τα αεροδρόμια του Ανόβερου, της Αγίας Πετρούπολης, της Βάρνας, του Πύργου (Μπουργκάς), της Αττάλειας, το «Ίντιρα Γκάντι» του Νέου Δελχί, του αεροδρομίου στο Σι'αν στην Κίνα, το αεροδρόμιο του Ντακάρ και το «Χόρχε Τσάβες» της Λίμας.

     

    Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%) και οι λοιποί μέτοχοι (34,91%).

     

    Διαβάστε την απόφαση εδώ: http://www.newsit.gr/flash/aerodromia.pdf

     

    Πηγή: http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=424523&catid=13





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Topap

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    @CybEng

     

    Μόλις γύρισα απο Σαντορίνη που είχα πετάξει με αεροπλάνο απο Αθήνα. Η λέξη "χάλι" πραγματικά είναι λίγη μπροστά σε αυτό που αντίκρυσα. Και με 1 ευρώ να το δίνανε, πάλι καλά θα κάνανε. Στην τελική, ας κάνανε ελληνικές εταιρίες κοινοπραξία για να πάρουν τα αεροδρόμια. Αλλά φυσικά, όταν ελληνικές εταιρίες κάνουν επενδύσεις στην Τουρκία, Σκόπια, Βουλγαρία, κλπ, δεν τρέχει τίποτα.

     

    Κάτσε εσύ τώρα και κάνε τις αναλύσεις σου....

    Edited by Topap
    • Upvote 7
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Ας κοιτάξουμε λοιπον τα 50 αυτά χρόνια να βελτιωθούμε ώστε να τα διαχειριστεί Ελληνική εταιρεία στο μέλλον.

    • Upvote 2
    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    ΦΑΠ-ορτ ξέρω, Φραπόρτ δεν ξέρω.

    tsak1

    Δημοσιεύτηκε

    Το θέμα μας είναι η εθνικότητα της εταιρείας; Τι διαφορά θα υπήρχε αν η εταιρεία ήταν ελληνική (εκτός από το ότι δεν θα ζοριζόταν τόσο ο Σόιμπλε να γίνει η παραχώρηση);

     

    Το χάλι που λέει ο Topap της Σαντορίνης μόνο με παραχώρηση μπορεί να διορθωθεί; Αν είναι έτσι, καλά να πάθουμε.

     

    Η σύμβαση άραγε τι προβλέπει σε περίπτωση που του χρόνου το χάλι εξακολουθεί να υπάρχει;

    antloukidis

    Δημοσιεύτηκε

    Kύριος μέτοχος το κρατίδιο Essen (μετάφραση για μη γερμανομαθείς essen = τρώγω). :mrgreen:

    nvel

    Δημοσιεύτηκε

    το Essen είναι πόλη σε άλλο κρατίδιο, το κρατίδιο είναι το hessen που ακολουθεί το φαι που είναι σταθερό

    jkar

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    1. Έλληνες επενδυτές υπάρχουν κ συμμετέχουν σε όλα τα σχήματα. Το ότι δεν είναι πλειοψηφία σε αυτά, κάτι λέει για το κεφάλαιο που μπορούν κ θέλουν να επενδύσουν. Χωρίς κεφάλαιο δεν γίνονται επενδύσεις.
    2. Η εταιρεία δεν θα φορτώσει τα αεροδρόμια στην πλάτη να τα πάρει στην Γερμανία.
    3. Ένα αεροδρόμιο είναι εργοστάσιο παραγωγής τουρισμού.
    4. Η λειτουργία του είναι σύνθετη και εξειδικευμένη δουλειά που το ελληνικό δημόσιο (ΥΠΑ), αποδεδειγμένα, δεν μπόρεσε να την κάνει επαρκώς τα τελευταία 40-50 χρόνια.
    5. Τα περισσότερα αεροδρόμια μας (εκτός των διεθνών), μένουν κλειστά τίς περισσότερες ώρες τίς ημέρας. Έχετε ακούσει ποτέ λιμάνι να κλείνει και να μην μπορείς να μπείς να δέσεις; Ο λόγος που επικαλείται η ΥΠΑ είναι ότι δεν υπάρχει προσωπικό. Η αλήθεια είναι ότι έχει φτιάξει οργανογράμματα με θέσεις που δεν χρειάζονται (δεν υπάρχουν σε κανένα αεροδρόμιο του πολιτισμένου κόσμου) και μετά λέει ότι δεν έχει προσωπικό.
    6. Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι οι ελεγκτές που παραμένουν ΔΥ και θα πολεμήσουν με νύχια κ με δόντια την όποια αύξηση στην κίνηση. Μαζί με τους κεφαλαιακούς ελέγχους ήδη κάνουν την πλειοδότρια να το ξανασκέφτεται.
    7. Κάποια στιγμή να δούμε και τίς άλλες προσφορές να σιγουρέψουμε ότι αυτή είναι η συμφερότερη γιατί με το Ελληνικό Δημόσιο όλα να τα περιμένεις

    http://www.kathimerini.gr/827568/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/ston-aera-h-symvash-twn-14-perifereiakwn-aerodromiwn

    Edited by jkar
    • Upvote 3
    • Downvote 1
    AMHxaNos

    Δημοσιεύτηκε

    CybEng,

    Μιας και το κατέχεις το θέμα, πες πόσα λεφτά (κέρδος) φέρνουν στο κράτος αυτά τα 14 αεροδρόμια το χρόνο.
    Φέρνουν περισσότερα από 101.500.000 Ευρώ/έτος?

    Ποιά απο τα 14 είναι ζημιογόνα?
    Αν κανένα τότε γιατί δεν "έσμπρωξαν" και μερικά ζημιογόνα έτσι ώστε να γλυτώσει το κράτος έξοδα ενώ παράλληλα να κρατούσαν 1-2 κερδοφόρα?
    Γιατί τόσο μεγάλο, 40 χρόνια, διαστημα?

    Στο 9 δεν λες πόσα απο τα 19.863 Ευρώ είναι το καθαρό κέρδος, αν και όπου υπάρχει.

    Στο 12 γίνε πιο πειστικός, σε μερικούς εδώ μπορεί και να εκτίθεσαι.
    Και εγω δεν θέλω να δώσουν τόσα αεροδρόμια για 40 χρόνια αλλά μπορεί και να μη γίνεται αλλιώς. Καίγονται για χρήμα.
    Ο (Γερμανός) Φραπόρτ πλειοδότησε και του τα έδωσαν. Μακάρι να ήταν κάποιος φιλάνθρωπος ή εκκλησία ή κάτι τέτοιο.

    Τέλος με όλες αυτες τις ιδιωτικοποιήσεις το κράτος θα χάνει σε τεχνογνωσία και θα χρειάζεται πάντα τους ιδιώτες.

    nik

    Δημοσιεύτηκε

    Άμα ήταν τόσο απλό ρε παιδιά και σίγουρο το κέρδος.....γιατί δεν πήγε ο Μήτσος ο Έλληνας να τα πάρει και πήγε η Φράπορτ ?! Τόσο απλά είναι όλα !! 

    antloukidis

    Δημοσιεύτηκε

    hessen high and observe...

    • Upvote 3



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.