Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Μία παλιά τεχνική για την μεταφορά ανθρώπων, επιστρέφει σε μεγαλύτερη κλίμακα πια, με ένα αρχιτεκτονικό γραφείο να προτείνει την κατάργηση του Μετρό και την μετατροπή του σε κυλιόμενους διαδρόμους, στην πιο δημοφιλή γραμμή του Λονδίνου

     

    Μοιάζει με επιστημονική φαντασία, όμως στην πράξη η τεχνολογία υπάρχει και εφαρμόζεται σε πολλούς κοινόχρηστους χώρους (αεροδρόμια, εμπορικά κέντρα κ.λπ.). Η μόνη διαφορά είναι ότι ένα αρχιτεκτονικό γραφείο στο Λονδίνο θέλει να μετατρέψει την «Κυκλικη Διαδρομή» της πρωτεύουσας της Αγγλίας σε ένα δίκτυο κυλιόμενων διαδρόμων. Και να καταργήσει τα τρένα και τα βαγόνια, με κάτι πολύ πιο οικολογικό και περισσότερο φιλικό προς τον χρήστη.

     

     

    Η γραμμή αυτή είναι περίπου στα 25 χιλιόμετρα, και όπως υπόσχονται οι εμπνευστές του όλοι εγχειρήματος, θα βελτιώσει τις ταχύτητες μετακινήσεων και θα αυξήσει τον αριθμό των επιβατών που μετακινούνται κάθε μέρα. Ενώ παράλληλα, λόγω και της ειδικής διαμόρφωσης, θα έχει θετικές επιπτώσεις και στην υγεία των επιβατών.

     

    Όπως φαίνεται από την φωτογραφία, θα υπάρχουν τρεις διάδρομοι εγκατεστημένοι στην γραμμή. Οι οποίοι όπως αναγράφεται και στο δάπεδό τους θα κινούνται σε διαφορετικές ταχύτητες η κάθε μία. Ο πρώτος διάδρομος θα είναι και αυτός με την χαμηλότερη ταχύτητα, με την οποία θα είναι εύκολο να ανέβουν επάνω οι επιβάτες, και θα κινείται με ταχύτητες μόλις 3 μιλίων. Ο δεύτερος διάδρομος θα είναι στα 6 μίλια των ώρα ενώ ο τρίτος θα είναι στα 9 μίλια την ώρα.

     

    Το ενδιαφέρον της ιδέας είναι ότι οι διάδρομοι δεν θα χρειάζεται να σταματούν στους σταθμούς, με τους επιβάτες να ανεβαίνουν επάνω όποτε θελήσουν. Ενώ όταν οι διάδρομοι θα βρίσκονται μέσα σε στοές οι ταχύτητές τους θα αυξάνουν ελαφρά, κάτι που σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν σταματάνε ποτέ, θα κάνουν το ταξίδι πολύ πιο γρήγορο απ' ότι είναι σήμερα.

     

    Η ιδέα όπως φαίνεται και από την φωτογραφία μοιάζει σαν βγαλμένη από ταινία επιστημονικής φαντασίας, όμως όπως είπαμε η τεχνολογία δεν είναι άγνωστη, και μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα. Το μόνο που χρειάζεται είναι -πέρα από τα χρήματα και τις πολιτικές αποφάσεις- και η εξοικείωση του κοινού με τέτοιες μεθόδους μεταφοράς.

     

    Θα πρέπει να συνηθίσουν την ιδέα να περνούν από τον έναν διάδρομο στον άλλο, μιας και μια αντίστοιχη εφαρμογή στον σταθμό των τρένων του Μοντπαρνάς το 2002, ανάγκασε τις αρχές να μειώσουν αισθητά τις ταχύτητες, καθώς υπήρχαν αρκετοί «επιβάτες» που έχαναν την ισορροπία τους. Όπως και να έχει πάντως, η εικόνα μιας τέτοιας υπόγειας μετακίνησης στα έγκατα της πόλης δεν παύει να είναι γοητευτική.

     

    Πηγή: http://www.protothema.gr/world/article/507135/telos-to-metro-erhodai-oi-kuliomenoi-diadromoi/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    panos-vicious

    Δημοσιεύτηκε

    Να έχει συνωστισμό και στριμωξίδι (παρά τη συνεχή κίνησή τους) και να βρεθείς με το ένα πόδι να πατά στον έναν και το άλλο στον άλλο. Μαγεία... Πέρα από την πλάκα, καλή ιδέα μου φαίνεται αλλά θα απαιτείται εξοικείωση και διαφορετική ροή επιβατών από τη σημερινή. 

    Didonis

    Δημοσιεύτηκε

    Είχα διαβάσει ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας (ή Ισαάκ Ασίμοφ ή Άρθουρ Κλαρκ ήταν) όπου όλη η ιστορία ήταν σε μια γη ήταν μια ενιαία πολη υποσκαφη. Υπήρχαν διάδρομοι σαν αυτό (περίπου) και είχε αναλυτικές περιγραφές συμπεριφοράς κόσμου και προσπεράσεις και μαγκιές κλπ…

     

    Κάπου δεκαετία 90 σκεπτόμουν σαν πρόταση τους κυλιόμενους διάδρομους κι εγώ (ας πούμε σαν πνευματικό παιχνίδι).

    Έβαλα ένα δοκιμαστικό μοντέλο και με πρόχειρα σχέδια κατά κάποιο τρόπο «έπαιζα» με λύσεις για το ιστορικό κέντρο της Αθήνα.

    Πανεπιστημίου Σταδίου Αθήνας κλπ…

    Προσπαθούσα να βρω λύσεις για διασταυρώσεις

    Κάπου κατέληγα ότι ο κάθε διάδρομος καλό είναι να ξεκινά από 5χλμ την ώρα και ο κάθε επόμενος +5. Η ταχύτητα βαδίσματος περίπου. Οπότε όταν αλλάζεις από διάδρομο σε διάδρομο πάντα η διαφορά είναι +5 που είναι το εύκολο για τον άνθρωπο που είναι το βάδισμα του.

    Είχε πλάκα η όλη διαδικασία και η οποία φυσικά δεν είχε κάπου να διοχετευτεί. Μετά με το μεγάλο σχέδιο που πρόσφατα είχαν καταθέσει για την αναμόρφωση του κέντρου το ξανασκεφτόμουν.

     

    Πέρα απ αυτά… οι τότε (αρχαίοι) υπολογισμοί μου με έφερναν σε ένα συμπέρασμα ότι με 4 διάδρομους (μαξ 20χλμ) όλη η Αθήνα και οι περιφερικοί δήμοι δεν θα χρειάζονταν αυτοκίνητα.

     

    Ξεκινώντας από νέα Σμύρνη ή Περιστέρι κλπ ο χρόνος που έχεις να φτάσεις κέντρο είναι ο ίδιος αν πήγαινες με αμάξι, ταξί, λεωφόροι. (τσεκαρισμένο σε εκείνους τους προχείρους υπολογισμούς πάντα). Με συνεκτίμηση του χρόνου για παρκάρισμα ξεμπαρκάρισμα αυτοκινήτων αναμονές λεωφορείων κλπ που με τους διαδρόμους δεν θα υπήρχαν.

     

    Το είχαμε τσεκάρει και με δυο συνάδελφους (Π.Μ, Τ.Μ.) και έναν Κύπριο γιατρό Κυτταρολόγο. Θα μου πεις άσχετο ο κυτταρολογος… κι όμως όχι. Είχε το ιατρείο του δίπλα στο τεχνικό γραφείο και όταν δεν είχε γυναίκα να κάνει παπ τεστ ερχόταν και ανακατευόταν… οπότε ανέλαβε να χρονομετρήσει με το αμάξι του διαδρομές Αθήνα κλπ.

     

    Πλάκα έχει… μ άρεσε που το διάβασα το άρθρο αυτό … 

    • Upvote 1
    stat

    Δημοσιεύτηκε

    Στα θετικά και η βελτίωση της ψυχικής υγείας των κατοίκων της πόλης, από την κατάργηση της αναμονής στις στάσεις.

     

    DIdonis +1 και τι να πω... κυνήγησέ το όταν δοθεί η ευκαιρία στο μέλλον (βάλτε και ψυχολόγο στην ομάδα σας)!

    ted78

    Δημοσιεύτηκε

    Πάντως θα πρέπει να βρουν και μια λύση για την έντονη μυρωδιά μούχλας στα τούνελ του Λονδίνου. Ο αερισμός δεν είναι και ο καλύτερος.

     

    Στάλθηκε από το Vodafone 875 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.