Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Πολύ κουβέντα έχει γίνει εδώ και 2 χρόνια για τον περίφημα μεγάλα έργα του Νέου ΕΣΠΑ. Συζητήσεις, ερωτήσεις στη Βουλή, δημοσιεύματα και κόντρες έχουν ως κύριο στόχο αυτά τα νέα έργα και το ποια είναι η τελική τους κατάταξη μέσα στη νέα προγραμματική περίοδο της Ε.Ε.

     

    Σήμερα το ypodomes.com σας παρουσιάζει αποκλειστικά τη λίστα Μεγάλων Έργων του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα με την επισήμανση ότι αυτή θα πρέπει να θεωρείται ως η τελική λίστα μεγάλων έργων του Υπουργείου.

     

    Σε αυτή περιλαμβάνονται συνολικά 23 έργα που χωρίζονται σε 2 κατηγορίες και αποτελούν το 75% του προγράμματος. Η πρώτη κατηγορία είναι στον τομέα των Μεταφορών (σιδηροδρομικά, οδικά, μετρό) που περιλαμβάνει 14 έργα και η δεύτερη κατηγορία είναι στον τομέα του Περιβάλλοντος (αντιπλημμυρικά, ύδρευσης, λυμάτων και διαχερίσης απορριμμάτων) και περιλαμβάνει 9 έργα.

     

    Εδώ θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι μπορεί τα έργα να είναι 23 σήμερα αλλά τα βέβαια προς υλοποίηση είναι 20. Τρία έργα δεν είναι σίγουρο ότι θα τα δούμε να υλοποιούνται είτε για λόγους διαθεσιμότητας πόρων, είτε γιατί ο σχεδιασμός τους είναι ακόμα σε εξέλιξη. Πρόκειται για τα έργα της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας που θα υλοποιηθεί εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι και οι 2 Μονάδες Επεξεργασίες Απορριμμάτων Άνω Λιοσίων και Φυλής που επίκειται ο οριστικός σχεδιασμός τους.

     

    Ακόμα όμως και σε αυτά τα 20 εναπομείναντα έργα έχουμε τουλάχιστον μία περίπτωση έργου που δεν είμαστε βέβαιοι ότι θα προχωρήσει. Αναφερόμαστε στο σιδηροδρομικό έργο του τμήματος Ρίο-Λιμένας Πάτρας που ακόμα δεν έχει οριστική χάραξη, είναι στο επίπεδο της προμελέτης και το σημαντικότερο υπάρχουν αντιδράσεις από τον Δήμο Πάτρας.

     

    Να διευκρινίσουμε ότι μιλάμε για έργα με κόστος άνω των 75εκ.ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι είναι ενταγμένα και άλλα σημαντικά έργα όοως η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη αλλά δεν είναι στην παρακάτω λίστα γιατί έχει κόστος 45εκ.ευρώ. Τα μεγάλα έργα του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ 2014-2020 είναι τα παρακάτω:

     

    1.ΈΡΓΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

     

    1.1. Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο–Πάτρα (ολοκλήρωση 2022)

     

    1.2. Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) -Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη–Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση) (ολοκλήρωση 2020)

     

    1.3. Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη –Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις μικρής έκτασης σε υποδομή-επιδομή αυτής (ολοκλήρωση 2022)

     

    1.4. Αναβάθμιση ΠΑΘΕ/Π: τμήμα ΣΚΑ -Οινόη (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ) (ολοκλήρωση 2022)

     

    1.5. Kατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Διακοπτό - Ροδοδάφνη / Φάση Β' (-σε κατασκευή, ολοκλήρωση 2017)

     

    1.6. Κατασκευή αυτοκινητόδρομου «Πάτρα–Πύργος» (ολοκλήρωση 2022)

     

    1.7. Κατασκευή του τμήματος «Λαμία-Ξυνιάδα» του αυτοκινητόδρομου «Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65) (ολοκλήρωση 2021 με ένταξη στην παραχώρηση της Κεντρικής Οδού)

     

    1.8. Κατασκευή της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας (Ανάλογα με τη διαθεσιμότητα πόρων)

     

    1.9. Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου – φάση Β’ (Άκτιο-Αμβρακία-ΕΡΓΟ PHASING) (-σε κατασκευή, επίκειται και νέα δημοπράτηση, ολοκλήρωση 2021)

     

    1.10. Μετρό Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή (Έργο 2) – Ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών - Φάση Β ́ (ΕΡΓΟ PHASING) (-σε κατασκευή, ολοκλήρωση 2020)

     

    1.11. Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά – Κύριες εργασίες και Προμήθεια συρμών - Φάση Β ́ (ΕΡΓΟ PHASING) (-σε κατασκευή, ολοκλήρωση 2019)

     

    1.12. Επέκταση του Μετρό Αθήνας, τμήμα Χαϊδάρι-Πειραιάς & Συρμοί του Μετρό Αθήνας– Ολοκλήρωση κατασκευής και θέση σε λειτουργία– Φάση Β ́ (ΕΡΓΟ PHASING) (-σε κατασκευή, ολοκλήρωση 2020)

     

    1.13. Μετρό Αθήνας ΓΡΑΜΜΗ 4 - Τμήμα "Άλσος Βεϊκου –Γουδή" (δεν θα ολοκληρωθεί εντός του ΕΣΠΑ 2014-2020)

     

    1.14. Κάθετος Άξονας 45 Εγνατίας Οδού «Σιάτιστα–Κρυσταλλοπηγή», Τμήμα «Κορομηλιά- Κρυσταλλοπηγή Φάση Β` (-σε κατασκευή, ολοκληρώνεται στο τέλος του φετινού έτους).

     

    2. ΕΡΓΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

     

    2.1. Ύδρευση Κέρκυρας (ολοκλήρωση 2022)

     

    2.2. Διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς (ολοκλήρωση 2018)-σε κατασκευή

     

    2.3. Ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων Πελοποννήσου (ολοκλήρωση 2018)

     

    2.4. Δίκτυα αποχέτευσης και εγκαταστάσεις λυμάτων στο Δήμο Μαραθώνα (ολοκλήρωση 2019)

     

    2.5. Έργα αποχέτευσης και επεξεργασίας λυμάτων Ραφήνας και Αρτέμιδος (ολοκλήρωση 2019)

     

    2.6. Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΕΔΑ) Νότιο-Ανατολικού Τομέα Θεσσαλονίκης (ολοκλήρωση 2020)

     

    2.7. Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Άνω Λιοσίων (Επίκειται επανασχεδιασμός του έργου με βάση τον ΠΕΣΔΑ Αττικής)

     

    2.8. Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Φυλής (Επίκειται επανασχεδιασμός του έργου με βάση τον ΠΕΣΔΑ Αττικής)

     

    2.9. Τηλεθέρμανση Φλώρινας (ολοκλήρωση 2018)- σε κατασκευή

     

    Αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν και άλλα έργα που έρχονται ως έργα phasing στο Νέο ΕΣΠΑ, αλλά είναι σε προχωρημένη κατασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες και μεταξύ αυτών είναι τα οδικά έργα Μουδανιά-Ποτίδαια, Καστρί-Μακρακώμη και Γ`φάση έργων Νέου Λιμένα Πατρών, Γ`φάση Νέου Λιμένα Ηγουμενίτσας), ενώ σε διαδικασία ένταξης είναι το μεγάλο οδικό έργο του ΒΟΑΚ στο τμήμα Πάνορμος-Εξάντης. Αντίθετα εκτός ΕΣΠΑ μένουν, η επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο και το οδικό έργο Καλό Νερό-Τσακώνα.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/oikonomia-xrimatodotisi/item/36918-apokleistiko-afta-einai-ta-23-megala-erga-tou-neou-espa





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Βασίλης Τ.

    Δημοσιεύτηκε

    80% των εργων που βλεπω αφορουν την Αττικη , αυτο παει να πει αποκεντρωση ...

    dadrumz

    Δημοσιεύτηκε

    80% των εργων που βλεπω αφορουν την Αττικη , αυτο παει να πει αποκεντρωση ...

    Εκεί είναι οι μισοί ψηφοφόροι...

    paktomenos

    Δημοσιεύτηκε

    Εγώ βλέπω πως 90% αφορούν πάλι δρόμους/τρένα, και τα υπόλοιπα υδρεύσεις / αποχετεύσεις / σκουπίδια. Τελικά ως ανάπτυξη μόνο αυτά θεωρούμε. Υπερταχείες για να πηγαίνουμε στο χωριό (η ανάποδα την πρωτεύουσα) όταν έχουμε λεφτά για τα διόδια ή το εισιτήριο και έργα που θα έπρεπε να κατασκευάζονται από ανταποδοτικά τέλη. 



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.