Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Με μεγάλη δυναμική συνεχίζεται η επέλαση των έργων σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στην Ελλάδα. Η πλήρης επικράτηση του μοντέλου των ΣΔΙΤ εξηγείται εν μέρει από την ευελιξία στην ωρίμανση, την χρηματοδότηση, τους όρους και την υλοποίηση κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας.

    Είναι επίσης έργα τα οποία προσφέρουν ένα σταθερό οικονομικό περιβάλλον τόσο στις αναθέτουσες αρχές, όσο και στους αναδόχους που από κοινού μπορούν να γνωρίζουν ότι με την υλοποίηση έργων με τη μέθοδο αυτή υπάρχει ένα δίχτυ ασφαλείας.

    Σήμερα τα έργα ΣΔΙΤ που είναι σε δημοπράτηση ή ετοιμάζονται να δημοπρατηθούν έχουν ξεπεράσει τα 6,5 δισ. ευρώ και αφορούν κυρίως έργα που βρίσκονται εντός διαγωνιστικής διαδικασίας. Με σημαντική αποδοχή από την αγορά, αποτελούν μία ασφαλή διέξοδο για έργα που αδυνατούν να τρέξουν μέσα από παραδοσιακά κανάλια χρηματοδότησης όπως το ΕΣΠΑ ή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. 

    Μαζέψαμε τα 37 μεγαλύτερα έργα τα οποία αναμένεται να υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια, εφόσον βέβαια όλα ευτυχήσουν να ολοκληρωθούν και να υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις.

    Βέβαια δεν είναι όλα θετικά. Τα έργα έργα-ΣΔΙΤ είναι χρονοβόρα όσον αφορά την περίοδο ωρίμανσης και δημοπράτησης που κρατούν κάποια χρόνια. Αυτό είναι ένα γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί αν και γίνονται σημαντικές προσπάθεις και μέσω της νομοθεσίας να μετριαστεί.

    Το παράδοξο είναι πως ακόμα και μέσα από αυτή την οπτική, τα έργα-ΣΔΙΤ παραμένουν ένας πιο γρήγορος και ασφαλής τρόπος υλοποίησης σε σχέση με τα κλασικά δημόσια έργα. Γιατί; Γιατί στην περίοδο υλοποίησης οι καθυστερήσεις είναι ελάχιστες με αποτέλεσμα τα έργα όταν μπουν σε ένα ρυθμό να τρέχουν ικανοποιητικά. Τα έργα αυτά θα τα δούμε χωρισμένα σε δυο βασικές κατηγορίες. Τα έργα υπό δημοπράτηση και αυτά που οδεύουν προς δημοπράτηση.

    ΣΔΙΤ υπό δημοπράτηση

    Κτιριακά και οδικά έργα είναι κυρίαρχα σήμερα στα έργα-ΣΔΙΤ. Στα κτιριακά έχουμε διαγωνισμους για κτίρια στον τομέα της παιδείας, της έρευνας και της Πολιτικής Προστασίας. Πιο συγκεκριμένα είναι:

    -Τρεις διαγωνισμούς για κτίρια και φοιτητικές εστίες στα Πανεπιστήμια Θράκης (107 εκατ.), Κρήτης (255 εκατ.) και Θεσσαλίας (116 εκατ.), που υπόσχονται να μεταμορφώσουν την εικόνα των κτιριακών υποδομών και να παρέχεται μία νέα αναβαθμισμένη υπηρεσία για τους φοιτητές.
    Επίσης έχουμε:
    -το Κέντρο Έρευνας της Ακαδημίας Αθηνών (89 εκατ.)
    -η Πολιτεία Καινοτομίας στην οδό Πειραιώς
    -ο διπλός διαγωνισμός για τα 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας (163 εκατ.)
    -τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία (159 εκατ.).
    -Τα νέα Δικαστικά Μέγαρα στην Κεντρική Μακεδονία
    -Τα 5 Αστυνομικά Μέγαρα σε 5 πόλεις της Περιφέρειας
    -το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας στην Πειραιώς

    Στα οδικά έργα έχουμε πέντε μεγάλους διαγωνισμούς από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αυτοκινητόδρομους και τοπικούς οδικούς άξονες. Πιο αναλυτικά :

    Ο πρώτος αφορά το τμήμα του ΒΟΑΚ (από το 2018) Χερσόνησος-Νεάπολη κόστους περίπου 350 εκατ. ευρώ.
    Το δεύτερο έργο αφορά τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη (από το 2019) κόστους 250 εκατ. ευρώ και
    Το τρίτο έργο αφορά τo flyover (ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και ξεκίνησε στο τέλος του 2020) με κόστος περί τα 400 εκατ. ευρώ.
    Το τέταρτο είναι ο άξονας Δράμα-Αμφίπολη που προκηρύχθηκε πρόσφατα με κόστος 250 εκατ. ευρώ.
    Το πέμπτο είναι ο άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα που επίσης προκηρύχθηκε προσφατα με κόστος 440 εκατ. ευρώ

    Μεγάλη κινητικότητα έχουμε επίσης σε έργα ύδρευσης και Φράγματα. Εδώ επίσης συναντάμε πολύ σημαντικά έργα σε διαγωνιστική διαδικασία όπως:

    -το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική με 105 εκατ. ευρώ που θα λύσει το σοβαρό υδρευτικό και αρδευτικό πρόβλημα της περιοχής.
    -το Φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα
    -το διπλό Φράγμα στον Ταυρωνίτη ποταμό στην Κρήτη
    -το εξωτερικό υδροδοτικό σύστημα Αττικής

    Σε δημοπράτηση είναι επίσης:

    -οι δυο μονάδες απορριμμάτων στην Αττική  ύψους 800 εκατ. ευρώ και η μονάδα απορριμμάτων του δυτικού τομέα της Κεντρικής Μακεδονίας με 250 εκατ. ευρώ
    -η λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης
    -το μεγάλο έργο για το Ultra Fast Broadband με κόστος που αγγίζει τα 800 εκατ. ευρώ αλλά και μικρότερα έργα οδοφωτισμού.

    Προς δημοπράτηση έργα-ΣΔΙΤ

    Επίσης προετοιμάζονται αρκετά νέα έργα με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ. Τα σημαντικότερα έργα που θα δούμε να οδεύουν προς δημοπράτηση το επόμενο διάστημα είναι:

    Σε επίπεδο κτιριακών έργων αναμένουμε:
    -τη δημοπράτηση των 8 Δικαστικών Μεγάρων (θα σπάσει σε 2 διαγωνισμούς για Θεσσαλία και Κρήτη) και
    -το Κυβερνητικό Πάρκο στην περιοχή Δάφνης-Υμηττού.

    Παράλληλα ετοιμάζεται από τον ΟΣΕ το έργο-ΣΔΙΤ για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα ύψους 300 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ επίσης ετοιμάζει τη ΣΔΙΤ για την ύδρευση Κέρκυρας.

    Τα έργα-ΣΔΙΤ του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης

    Επίσης προς δημοπράτηση οδεύει η υλοποίηση μέσω ΣΔΙΤ για 8 μεγάλα έργα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Τα έργα θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης των επόμενων χρηματοδοτικών περιόδων και το εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

    Συγκεκριμένα τα 8 αυτά έργα είναι:

    1) Έργα μεταφοράς νερού από Ποταμό Νέστο στην κοιλάδα της Ξάνθης (Π.Ε. Ξάνθης). • Κόστος κατασκευής με ΣΔΙΤ: 203.000.000€

    2) Εκσυγχρονισμός δικτύων άρδευσης ΤΟΕΒ Ταυρωπού (Π.Ε. Καρδίτσας. Κόστος κατασκευής με ΣΔΙΤ: 114.000.000€

    3) Λιμνοδεξαμενή Χοχλακιών Σητείας και δίκτυο προσαγωγών μεταφοράς νερού σε υφιστάμενο δίκτυο άρδευσης (Π.Ε. Λασιθίου). Κόστος κατασκευής με ΣΔΙΤ: 18.518.362€

    4) Φράγμα και Δίκτυο Αγ. Ιωάννη Ιεράπετρας και δίκτυο άρδευσης (Π.Ε. Λασιθίου). Κόστος κατασκευής με ΣΔΙΤ: 26.044.385€

    5) Φράγμα Μιναγιώτικο Πύλου και δίκτυο άρδευσης (Π.Ε. Μεσσηνίας). Κόστος κατασκευής με ΣΔΙΤ: 98.500.000€

    6) Φράγμα στο Μπουγάζι Δομοκού και αρδευτικό δίκτυο (Π.Ε Φθιώτιδας. Κόστος κατασκευής με ΣΔΙΤ: 26.397.000€

    7) Φράγμα στο Λιβάδι Αράχοβας , Αρδευτικό δίκτυο και υδροηλεκτρικό εργοστάσιο. Κόστος κατασκευής με ΣΔΙΤ: 23.005.200€

    8) Αρδευτικό δίκτυο Υπέρεια – Ορφανά Καρδίτσας. Κόστος κατασκευής με ΣΔΙΤ: 88.066.645€.


    Πηγή: https://ypodomes.com/poia-einai-ta-37-megala-erga-sdit-poy-prokeitai-na-ylopoiithoyn-dromoi-fragmata-kai-ktiria-sto-epikentro/



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.