Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Καθώς διαμορφώνεται το τοπίο των νέων έργων είναι εμφανές πως η "δρομομανία" στη χώρα έχει ακόμα δρόμο μπροστά της. Οι τοπικές κοινωνίες σε πολλά μέρη της χώρας εξακολουθούν να ζητούν δρόμους, ακόμα και αν δεδομένα δεν θα υπάρχει η ανάλογη κίνηση σε αυτούς για να δικαιολογήσουν ούτε την επένδυση και κυρίως την -όποια- απόσβεση.

     

    Πέρα από κάποιες δεδομένες ανάγκες που υπάρχουν η χώρα στο Ηπειρωτικό της τμήμα είναι σε μεγάλο βαθμό καλυμένη. Με τους νέους αυτοκινητόδρομους να τίθενται σε λειτουργία και με κάποιους ακόμα σε φάση δημοπράτησης-προετοιμασίας και κατασκευής, η ανάγκη για νέους δρόμους μειώνεται.

     

    Το βόρειο και νότιο τμήμα του Ε65, το Πάτρα-Πύργος είναι τα βασικά έργα νέας γενιάς. Από εκεί και έπειτα το επόμενο που δικαιωματικά πρέπει να γίνει είναι το Ιωάννινα-Κακαβιά, για να ολοκληρωθεί ο άξονας της Ιόνιας Οδού, ο άξονας Λαμία-Καρπενήσι. Αυτά όσον αφορά τους αυτοκινητόδρομους. Φυσικά και τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη τουλάχιστον στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Άγιος Νικόλαο.

     

    Για να μην υπερβάλλουμε υπάρχουν δίκαια αιτήματα για αναβάθμιση οδικών αξόνων αλλά όχι σε αυτοκινητόδρομους αλλά σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Σε αυτής της κατηγορίας τους δρόμους βρίσκουμε πολλούς από τους άξονες που όντως χρειάζονται αναβάθμιση είτε γιατί έχουν υποβαθμιστεί κατασκευαστικά είτε γιατί με την σύνδεση τους με αυτοκινητόδρομους γίνονται πιο σημαντικοί και με μεγαλύτερη κίνηση. Κίνηση που όμως δεν δικαιολογεί κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου με μεγάλη διατομή (2 λωρίδες και ΛΕΑ, ανισόπεδοι κόμβοι σε όλο το μήκος κλπ).

     

    Τέτοια παραδείγματα μπορούμε να βρούμε σε όλη τη χώρα αλλά περισσότερο στην Πελοπόννησο: Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, το οδικό κύκλωμα της Μεσηνίας (Καλαμάτα-Κορώνη-Μεθώνη-Πύλος-Καλαμάτα), η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Σπάρτη-Γύθειο, ο κάθετος άξονας του Μορέα προς Άργος-Ναύπλιο, ο οδικός άξονας Πύργος-Τρίπολη, ο οδικός άξονας Αγρίνιο-Καρπενήσι, Λαμία-Ιτέα-Καρπενήσι, ο διαμήκης άξονας της Εύβοιας, η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Ιόνια Οδός-Αστακός, Πρέβεζα-Φιλιππιάδα, Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα κ.α.

     

    Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι πως πλέον τα οδικά έργα παραμένουν σημαντικά για τη χώρα, αλλά δεν είναι πλέον ο αυτοσκοπός και η αναγκαιότητα των τελευταίων δεκαετιών.

     

    Επιπλέον τα περισσότερα από τα παραπάνω έργα μπορούν να υλοποιηθούν από τις Περιφέρειες καθώς απαιτούν μικρότερα κονδύλια ενώ η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων είναι αυτή που θα καθορίσει τι θα προχωρήσει και από που.

     

    Ένα τρανό παράδειγμα είναι οι Περιφέρειες Θεσσαλίας και Κεντρικής Μακεδονίας που υλοποίησαν ή υλοποιούν σημαντικά οδικά έργα όπως τον οδικό άξονα Λάρισα-Τρίκαλα και Λάρισα-Καρδίτσα, τον Περιφερειακό Βόλου, τον Περιφερειακό Κατερίνης, τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη-Δοϊράνη και Θεσσαλονίκη-Γαλάτιστα-Ουρανούπολη.

     

    Συμπερασματικά, τα οδικά έργα δεν τελειώνουν, σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν λείπουν, απλά μειώνονται και γίνονται πιο στοχευμένα, όσο οι μεγάλες βασικές ανάγκες καλύπτονται. Για του λόγου το αληθές αυτό το βλέπουμε ήδη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 όπου τα οδικά έργα είναι δραστικά λιγότερα αλλά θα το βιώσουμε και στο επόμενο πρόγραμμα 2021-2027.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/39053-teleionei-i-pantokratoria-gia-ta-odika-erga-stin-ellada





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Εννοείς ότι καθυστερήσαμε σαν χώρα και δεν έχουμε κάποια διεθνή παρουσία. Γιατί σε ατομικό επίπεδο νομίζω πως υπάρχουν αρκετοί μηχανικοί που καταγίνονται με αυτά.

    george_RES

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Ατομικα δεν κανεις τιποτα, GIS, ρυπανση, ατμοσφαιρικα μοντελα, optimisation software/models, τα κανουν ομαδες μηχανικων εδω κ καιρο με αποτελεσμα το κοστος αλλα κ η ποιοτητα απο ενα μονο μηχανικο να μην μπορει να συγκριθει. 

     

    Δυστυχως η αληθεια ειναι οτι οταν τα κανεις ολα, δεν κανεις τιποτα καλα

     

    Και οι εταιριες που το κανουν γρηγορα, και καλυτερα απο οποιοδηποτε μηχανικο συνεχεια αυξανονται 

    Edited by george_RES
    Ροδοπουλος

    Δημοσιεύτηκε

    Στην Ελλάδα δεν υπήρχε και δεν υπάρχει αντικείμενο για εξειδίκευση στην πλειονότητα των επιστημονικών περιοχών. Η κατασκευή και το engineering δεν ήταν ποτέ τα δυνατά όπλα της χώρας διότι όλα μπήκαν κάτω από την ομπρέλα της κατασκευής σε τεράστιο ποσοστό κτιριακών. Δεν είναι καθόλου παράλογα που στην Ελλάδα λέει κάποιος μηχανικός και αυτόματα θεωρείται ότι φτιάχνεις είτε σπίτια είτε αυτοκίνητα.      

    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    Σωστά και ούτε προβλέπεται να αλλάξει αυτό. Ίσως δεν είναι κάθε χώρα καλή στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών από κάθε άποψη

     

     

    Sent from my iPhone 6s Plus using Tapatalk

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Το ατομικά σήμαινε ότι οι μηχανικοί αυτοί είναι μεμονωμένα παραδείγματα μπροστά στη μεγάλη μάζα "παραδοσιακών πολιτικών μηχανικών", όχι ότι δουλεύουν μόνοι τους. Προφανώς και δουλεύουν σε μεγάλα γκρουπ, συνήθως διεπιστημονικά και διακρατικά. Βέβαια, κάποιοι από τους μηχανικούς αυτούς το κάνουν και μέσα από την ατομική τους επιχείρηση πουλώντας συγκεκριμένο κομμάτι του project στους επόμενους.

     

    Ασχέτως του πόσο καλοί είμαστε σε διεθνές επίπεδο, αυτό το είδος εργασίας μηχανικού θα είναι το μόνο που θα παραμείνει ενεργο στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Το πόσους θα απορροφήσει εξαρτάται περισσότερο από τους ίδιους τους μηχανικούς, παρά από τις συνθήκες.

    Edited by georgios_m
    george_RES

    Δημοσιεύτηκε

    Μα πρεπει να καταλαβουμε οτι για τα προιοντα μεγαλη τεχνολογιας, GIS, μοντελα, optimisation, γιατι να τα παρω απο Ελλαδα με μεγαλυτερο κοστος και οχι απο μια εταιρια specialist στο τομεα, αλλα απο ενα μηχανικο που τα κανει ολα (?)

     

    Πρεπει να σκεφτουμε οτι η αγορα σε αυτα ειναι παγκοσμια γιατι ενα αντιθεση με την δικη μας πραγματικοτητα, ακολουθουνε προτυπα. Φυσικα αυτο δινει την ευκαιρια να πουλαμε κ εμεις εξω, το ζητημα ειναι το προιον που εχεις αξιζει? και εαν ναι ποσο?

    Ροδοπουλος

    Δημοσιεύτηκε

    Μα πρεπει να καταλαβουμε οτι για τα προιοντα μεγαλη τεχνολογιας, GIS, μοντελα, optimisation, γιατι να τα παρω απο Ελλαδα με μεγαλυτερο κοστος και οχι απο μια εταιρια specialist στο τομεα, αλλα απο ενα μηχανικο που τα κανει ολα (?)

     

    Πρεπει να σκεφτουμε οτι η αγορα σε αυτα ειναι παγκοσμια γιατι ενα αντιθεση με την δικη μας πραγματικοτητα, ακολουθουνε προτυπα. Φυσικα αυτο δινει την ευκαιρια να πουλαμε κ εμεις εξω, το ζητημα ειναι το προιον που εχεις αξιζει? και εαν ναι ποσο?

     

    Εχεις απόλυτο δίκιο. Στην Ελλάδα δυστυχώς φτιάχνουμε άλογα κούρσας και τα βάζουμε να σέρνουν κάρα. Ημαρτον βρε παιδιά.

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Ποιός σας μίλησε για έναν μηχανικό που τα κάνει όλα;

     

    Ο λόγος που θα το αγοράσει από εδώ είναι ότι ξεκινώντας μια συνεργασία θα αποκτήσει έρεισμα για να πουλήσει διάφορα άλλα προϊόντα του.

     

    Επίσης το κόστος να τα πάρεις από την Ελλάδα πλέον είναι σχετικά μικρό...

     

    Και μιας τα περιθώρια στενεύουν, ακόμα και παραδοσιακές επιχειρήσεις (πχ γεωργικοί συνεταιρισμοί, βιομηχανίες τροφίμων κλπ) έχουν αρχίσει να ξυπνάνε και έχοντας στο δυναμικό τους άλογα κούρσας (που από ανάγκη πήγαν εκεί για να σπρώξουν κάρα) κυνηγάνε πλέον τεχνολογικά projects. Κάθε αρχή είναι δύσκολη αλλά ήδη τρέχουν αρκετές συνεργασίες με έξωθεν χρηματοδότηση.

     

    Φυσικά υπάρχουν και χώρες πιο πίσω από την Ελλάδα που μας βλέπουν σαν δυτικούς.

    Edited by georgios_m
    george_RES

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    george μπερδευεις τα πραγματα μια μιλας για μηχανικους και μετα βαζεις στην συζητηση εταιρια.

     

    Κοιτα για να το κανουμε απλα το κοστος μονο προς τα πανω παει, ο λογος απλος οταν εχω προιοντα υψηλης τεχνολογιας χρειαζομαι αναλογο εξοπλισμο. Π.χ με ενα 4ρηνο PC δεν κανω τιποτα για υδραυλικα, ουτε κουλουρια δεν πουλας. Για λιμενικα τωρα, μονο κ μονο που θες κλιματικα στοιχεια για 30 χρονια για να βγαλεις extreme values και structural analysis, ο λογαριασμος παει θεο. Για να σου δωσω μια ιδεα για ενα λιμανι, με high resolution data χωρικη αναλυση ανα 10 μετρα σε μια περιοχη περιπου 2 Km longitude και 2 Km latitude, για 30 χρονια χαλαρα θα σου παρουν 10-15κ/ χρονο simulation αρα δες οτι για 30χ10=300κ.

    Εαν παμε σε GIS τωρα για να κανεις δουλεια θες access σε high-resolution data και θες κ ενα μικρο "kthnos" για το post processing, οι τιμες για access σε τετοια πραγματα εκει κ εαν ειναι πανακριβα.

     

    Η αγορα ειναι παγκοσμια, πουλας απο το σπιτι σου εαν θες οπου θες, το ζητημα ειναι τι προιον εχεις. 

     

    ps Κοιτα οσο για το εαν Ελληνικες εταιριες κατεβαζουν R&D, προχτες τελειωσα κατι αξιολογησεις για SMEs στο HORIZON ειδα πολλες Πολωνικες, Βουλγαρικες, Αγγλικες, Γαλλικες, Ισπανικες, Ισραηλινες.. Ελληνικες δεν ειδα (μπορει να υπαρχουν κανα 2) αλλα σκεψου οτι οι Βουλγαροι κ Πολωνοι κατεβαζουν με το τσουβαλι spin-off εταιριες. Δεν ειμαστε αλογα κουρσας μην ακουω χαζα, ειμαστε οτι κ οι αλλοι μηχανικοι απλα δυστυχως ποτε δεν ειχαμε το σχεδιασμο να αναπτυχθουμε σαν high-tech κλαδος, ολα περιφερονταν γυρω απο το Δημοσιο

    Edited by george_RES
    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Από την αρχή σε εταιρεία αναφερόμουν.

     

    το ατομικά το είπα σε αντιδιαστολή με την κατάσταση σε εθνικό επίπεδο.

    Edited by georgios_m



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.