Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Το στρατηγικότερο έργο στην Ελλάδα η παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα


    Τα έργα στα Τέμπη προχωρούν και η αλήθεια είναι πως είναι πολύ εντυπωσιακά και ειδικά τα έργα στις σήραγγες προκαλούν δέος τόσο με την μεγαλοσύνη τους, όσο και με τον όγκο του έργου που έχει γίνει ή πρόκειται να γίνει. Το δε αποτέλεσμα όταν θα λειτουργήσει το τμήμα από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα θα είναι η μείωση του χρόνου διαδρομής από 45 λετπά σήμερα, σε μόλις 15 λεπτά.

     

    Κατ` ουσία οι 2 πρώτες σήραγγες είναι αλλεπάλληλες με ένα μικρό ενδιάμεσο τμήμα ανάμεσα τους. Στην πρώτη και την δεύτερη σήραγγα (μήκους 2 και 8 χιλιομέτρων) τα κυρίως έργα έχουν τελειώσει και απομένουν εργασίες Η/Μ, οδοστρωσία κλπ.

     

    Στα ανοιχτά τμήματα τόσο πριν τις 2 πρώτες σήραγγες όσο και στο κομμάτι ανάμεσα στην σήραγγα Τ2 και Τ3 οι εργασίες είναι εντατικές. Η γέφυρα του Πηνειού είναι έτοιμη και η ένωση της με ένα έτοιμο (από παλιά εργολαβία) τμήμα θα μπορεί να γίνει εύκολα μελλοντικά. Στην σήραγγα Τ3 (η σήραγγα Πλαταμώνα) που διανοίχθηκε πέρυσι το καλοκαίρι οι εργασίες προχωρούν στην επένδυση, τα Η/Μ, την οδοστρωσία κλπ.

     

    Το πρόβλημα αυτή την εποχή είναι οι εκταμιεύσεις χρημάτων καθώς το συγκεκριμένο έργο έχει να δει το ..χρώμα του χρήματος καιρό και οι γκρίνιες έχουν αρχίσει. Να θυμίσουμε ότι αρχικά τα έργα θα έπρεπε να ολοκληρωθούν φέτος τον Αύγουστο. Τελικά, ως είθισται στα ελληνικά κατασκευαστικά δρώμενα έχουμε αλεπάλληλες "δια στόματος" παρατάσεις που έχουν φτάσει μέχρι και τα τέλη του 2016. Το έργο είναι στρατηγικής σημασίας καθώς θα ενώσει τον βασικό οδικό διάδρομο της χώρας Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μειώνοντας κατά μισή ώρα τον χρόνο διέλευσης, θα μεγιστοποιήσει την ασφάλεια των μετακινήσεων και θα κλείσει το αιματηρό κεφάλαιο της διέλευσης από την κοιλάδα των Τεμπών.

     

    Το μεγάλο αγκάθι πλέον λέγεται διόδια. Η τιμή θεωρείται πολύ υψηλή για τα σημερινά δεδομένα της χώρας ενώ οι κοινοπραξίες εξαρτώνται και από την χρηματοδότηση που τους προσφέρουν τα διόδια. Αυτός ο γόρδιος δεσμός μπορεί να οδηγήσει σε στραγγαλισμό της κίνησης λόγω οικονομικής αδυναμίας πολλών ιδιοκτητών οχημάτων.

     

    Σήμερα αυτό είναι μία από τις σημαίες για το Υπουργείο Υποδομών καθώς έχει επίσημα αναγγελθεί πολλές φορές ότι υπάρχει η θέληση να ξεκινήσει μία συζήτηση-διαπραγμάτευση που θα έχει ως στόχο τον εξορθολογισμό της τιμής των διοδίων.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/30179-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



     

     

    ...μειώνοντας κατά μισή ώρα τον χρόνο διέλευσης...

     

    Λοιπόν, η διαδρομή Σκοτείνα - Ιτέα σήμερα διαρκεί 25 ~ 30min.

    Από τον δρόμο των 25km, θα αντικατασταθούν συνολικά 12km με δύο τούνελ & δύο γέφυρες.

    Και συγκεκριμένα, θα αντικατασταθούν 12km δρόμου ορίου ταχύτητας 60ΧΑΩ

    με 9km τούνελ των 80ΧΑΩ και 1km γέφυρας των 130ΧΑΩ.

     

    Πόσο θα μειωθεί ο χρόνος διέλευσης;;;

     

    Απάντηση: 2,5 λεπτά.

    Edited by AlexisPap
    • Upvote 5
    Link to comment
    Share on other sites

    Εντάξει

    Είναι και το θέμα της ασφάλειας της κυκλοφορίας

    αλλά για τους έλληνες οδηγούς που την έχουν γραμμένη (την ασφάλεια) το πιασάρικο είναι ότι θα περνάνε (επιτέλους...) τα Τέμπη πατημένοι (δεν τους λένε με 80!!!)

    Σαφώς σε μια περίοδο που μειώνεται αναγκαστικά για λόγους κόστους (και θα πρέπει να μειώνεται και για άλλους λόγους) η κυκλοφορία με ΙΧ αναρωτιέται εύλογα κανείς για την σκοπιμότητα μιας κατά τα φαινόμενα μη αποδοτικής ή ανταποδοτικής "επένδυσης"

    Και δεν είναι η μόνη

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    στο ταξιδι για πλαταμωνα μας τσακωσε τροχαια να τρεχουμε με 120!!!!
    ειχε βεβαια οριο 80..... μας το χαρησε ο τυπος και εκοψε "επικυνδυνη τροχοπεδηση" και μη επιδειξη αδειας κυκλοφοριας ή διπλωματος δε θυμαμαι
    απο 200 πχ ευρω και δεσμευση διπλωματος πγγαμε στα 50/25ε 10 πρωτες μερες....

    μας ειπε οτι παλια ουτε θα μας σταματαγαν αλλα τωρα με την κριση που δε τρεχει ο κοσμος και τα καγιεν μειωθηκαν σταματαμε κ τις χελωνες....

    Link to comment
    Share on other sites

    Λοιπόν, η διαδρομή Σκοτείνα - Ιτέα σήμερα διαρκεί 25 ~ 30min.

    Από τον δρόμο των 25km, θα αντικατασταθούν συνολικά 12km με δύο τούνελ & δύο γέφυρες.

    Και συγκεκριμένα, θα αντικατασταθούν 12km δρόμου ορίου ταχύτητας 60ΧΑΩ

    με 9km τούνελ των 80ΧΑΩ και 1km γέφυρας των 130ΧΑΩ.

     

    Πόσο θα μειωθεί ο χρόνος διέλευσης;;;

     

    Απάντηση: 2,5 λεπτά.

     

    Αυτοί έχουν περάσει σε άλλη διάσταση!!!

    Link to comment
    Share on other sites

    Λοιπόν, η διαδρομή Σκοτείνα - Ιτέα σήμερα διαρκεί 25 ~ 30min.

    Από τον δρόμο των 25km, θα αντικατασταθούν συνολικά 12km με δύο τούνελ & δύο γέφυρες.

    Και συγκεκριμένα, θα αντικατασταθούν 12km δρόμου ορίου ταχύτητας 60ΧΑΩ

    με 9km τούνελ των 80ΧΑΩ και 1km γέφυρας των 130ΧΑΩ.

     

    Πόσο θα μειωθεί ο χρόνος διέλευσης;;;

     

    Απάντηση: 2,5 λεπτά.

     

     

       Λάθος

    1. Θα μειωθεί η απόσταση 

    Αν θεωρήσουμε ότι θα γλιτώσουμε 25-12km =13km .

    13*60/80 ...θα γλιτώσουμε 10 λεπτά θεωρώντας  ότι τώρα διανύουμε αυτά τα 13km με μέση ταχύτητα 80km/h

     

    2. Στην πράξη αν κολλήσεις πίσω από νταλικά στις στροφές των Τεμπών ή στις στροφές του Νέου Παντελέημωνα (Κάστρο) το πολύ να πας με 50km

    Άρα  13*60/50 = 15min , Άρα γλιτώνεις 15min

     

    3.  Tώρα σταματάς  3 φορές και πληρώνεις διόδια

     - Μακρυχώρι

     - Πυργετός

     - Σκοτίνα.

     

    Υπολόγισε επιβραδύνσεις ,αναμονή , πληρωμή , ρέστα , επιτάχυνση.

     

    Μετά τη σήραγγα θα σταματάς σε ένα σημείο (λογικά)

     

    4. Ο υπάρχον δρόμος στα Τέμπη έχει μία λωρίδα ανά διεύθυνση χωρίς ενδιάμεση νησίδα και θα αντικατασταθεί από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.

     

    5. Εντός του τούνελ οι πραγματικές ταχύτητες θα είναι 100-120km/h (βλ. Κατερίνη , Μαλιακό κτλ....)

     

     

    Θεωρώ ότι θα γλιτώσεις τουλάχιστον 10-15 λεπτά μπορεί και 20.

     

    Μισή ώρα μαζί με τα έργα του Μαλιακού.

    Edited by spy1551
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν πρόσεξες όμως τα νούμερα:

     

    Δεν γλιτώνουμε 12χιλιόμετρα. Γλιτώνουμε με το ζόρι 2 χιλιόμετρα. Και στα υπόλοιπα 9, το όριο ταχύτητας γίνεται από 60 -> 80 ΧΑΩ.

     

    Ακόμη κι αν αγνοήσουμε τα όρια ταχύτητας, ακόμη κι αν πούμε ότι θα τρέχεις παντού με 120, θα γλιτώσεις 10min.

     

    10min από τον σημερινό πραγματικό χρόνο, όπου 10min ταξιδεύεις σε παρακαμτηρίους...

    Link to comment
    Share on other sites

     Αλέξη παραπάνω πρέπει να είναι τα χιλιόμετρα.....και σε παλαιότερες δημοσιεύσεις λένε ότι για το νέο τμήμα των 24km θα χρειάζεσαι 15min ενώ τώρα θέλεις 45min.

     

    Kάπου τόσο βελτιώθηκε και ο χρόνος της διαδρομής Λάρισας-Θεσσαλονίκης με τρένο όταν έγιναν τα 2 τούνελ.

    Link to comment
    Share on other sites

    Ρίξε μια ματιά στο google earth:

     

    Φαίνεται ο υπάρχον δρόμος, καθώς και τα στόμια των δύο τούνελ.

     

     

    Τέλος πάντων, το έργο είναι (και ήταν από πάντα) αναγκαίο και καλώς γίνεται, μακάρι κάποτε να δοθεί και στην κυκλοφορία.

    Όχι για την μείωση του χρόνου διαδρομής (είτε είναι μεγάλη, είτε μικρή), αλλά για την αξιοπιστία του άξονα.

     

    Κάθε χρόνο τα Τέμπη κλείνουν ή γίνονται ανυπόφορα για διαφόρους λόγους:

    Καταπτώσεις, δασικές πυρκαγιές, κακοκαιρία, βραδυπορούντα (γερανοί και μηχανήματα),  νταλίκες με προεξέχον φορτίο, πανήγυρη στο εκκλησάκι κλπ...

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.