Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • ΥΠΕΝ: Διαδικασίες fast track για την υπογειοποίηση ηλεκτρικών καλωδίων - Με απλή ενημέρωση τα έργα εντός δασικών εκτάσεων


    Την άρση των πιθανών εμποδίων που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν την ανάπτυξη του προγράμματος υπογειοποίησης γραμμών ηλεκτροδότησης σε όλη τη χώρα, παράλληλα βέβαια με την αναζήτηση πόρων για την κατά το δυνατόν διεύρυνσή του, επιδιώκει το ΥΠΕΝ.

    Στο πλαίσιο αυτό νομοθέτησε, κατά την ψήφιση του πρόσφατου νομοσχεδίου για τη διαχείριση απορριμμάτων, ειδική κατ΄εξαίρεση διαδικασία για την ταχεία διεκπεραίωση έργων υπογειοποίησης μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις, χωρίς να απαιτείται η συνήθης αναμονή για έγκριση από τις δασικές υπηρεσίες.

    Ειδικότερα, ενώ για μια σειρά έργων και παρεμβάσεων, επιτρέπεται μεν η εγκατάστασή τους αλλά απαιτείται πρώτα η λεγόμενη "έγκριση επέμβασης" από τις δασικές υπηρεσίες, για τη διέλευση υπόγειων δικτύων ρεύματος από δάση, δασικές εκτάσεις και αναδασωτέες εκτάσεις ορίστηκαν τα εξής:

    "Ειδικά για την εγκατάσταση στις ανωτέρω εκτάσεις υπόγειων δικτύων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας δεν απαιτείται η ανωτέρω έγκριση, παρά μόνο ενημέρωση της οικείας δασικής αρχής ως προς το χρονοδιάγραμμα των εργασιών και την ακριβή όδευση του υπογείου δικτύου μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας εντός δάσους ή δασικής έκτασης".

    Επιπλέον, όπως αναφέρεται στο νόμο, "η ανωτέρω επέμβαση εξαιρείται από την υποχρέωση αναδάσωσης ή δάσωσης και καταβολής ανταλλάγματος χρήσης της παρ. 8 του άρθρου 45".

    Πρακτικά, το ΥΠΕΝ θεσπίζει μια διαδικασία fast track, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους διαχειριστές, ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, να προχωρούν χωρίς καθυστερήσεις ή κινδύνους ματαίωσης, τα έργα υπογειοποίησης γραμμών, είτε πρόκειται για καινούργια δίκτυα είτε για αντικατάσταση παλιών.

    Η ανάγκη υπογειοποίησης μέρους του δικτύου ηλεκτρισμού ήρθε στην επιφάνεια μετά την κακοκαιρία του χειμώνα και τα πολυήμερα προβλήματα ηλεκτροδότησης, αλλά και κατά τις εν εξελίξει πυρκαγιές που είχαν επίσης σοβαρές συνέπειες στην ηλεκτροδότηση περιοχών, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις τα εναέρια δίκτυα προκάλεσαν αναφλέξεις.

    Όπως έχει γράψει το energypress, πέραν της άρσης των γραφειοκρατικών θεμάτων, σημαντικό κεφάλαιο της υπόθεσης είναι η χρηματοδότηση των παρεμβάσεων υπογειοποίησης.

    Το budget του Ταμείου Ανάκαμψης (RRF) είναι συγκεκριμένο, προβλέπει μόνο 187 εκατ. ευρώ. Και με ένα μέσο κόστος 85.000 ευρώ το χιλιόμετρο, αρκεί μόνο για υπογειοποιήσεις 2.150 - 2.200 χλμ. Στην εποχή όμως των ακραίων δασικών πυρκαγιών όπως αυτές της Αττικής και των «mega fires» της Εύβοιας, τα δεδομένα αναθεωρούνται, καθώς οι ανάγκες είναι σαφώς μεγαλύτερες. 

    Στην λογική αυτή, το ΥΠΕΝ σκέφτεται να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα χρηματοδότησης περαιτέρω υπογειοποίησεων μέσω του ΕΣΠΑ. Η διερεύνηση θα ξεκινήσει άμεσα και αποτελεί για το υπουργείο μέρος της ευρύτερης αντιμετώπισης του προβλήματος της κλιματικής κρίσης.


    Πηγή: https://energypress.gr/news/ypen-diadikasies-fast-track-gia-tin-ypogeiopoiisi-ilektrikon-kalodion-me-apli-enimerosi-ta-erga



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    "Ειδικά για την εγκατάσταση στις ανωτέρω εκτάσεις υπόγειων δικτύων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας δεν απαιτείται η ανωτέρω έγκριση, παρά μόνο ενημέρωση της οικείας δασικής αρχής ως προς το χρονοδιάγραμμα των εργασιών και την ακριβή όδευση του υπογείου δικτύου μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας εντός δάσους ή δασικής έκτασης".

    Δηλαδή η οικεία δασική αρχή δεν έχει το δικαίωμα να μην συμφωνήσει με την προτεινόμενη όδευση αν αυτή απαιτεί την κοπή περισσότερων δένδρων από άλλη διαδρομή ;

     

    Link to comment
    Share on other sites

    19 ώρες πριν, ΤΟΠΟΓΑΒΡΟΣ said:

    "Ειδικά για την εγκατάσταση στις ανωτέρω εκτάσεις υπόγειων δικτύων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας δεν απαιτείται η ανωτέρω έγκριση, παρά μόνο ενημέρωση της οικείας δασικής αρχής ως προς το χρονοδιάγραμμα των εργασιών και την ακριβή όδευση του υπογείου δικτύου μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας εντός δάσους ή δασικής έκτασης".

    Δηλαδή η οικεία δασική αρχή δεν έχει το δικαίωμα να μην συμφωνήσει με την προτεινόμενη όδευση αν αυτή απαιτεί την κοπή περισσότερων δένδρων από άλλη διαδρομή ;

     

    Η διάταξη (άρθρο 111 ν.4819/21) είναι γενική και περιλαμβάνει και άλλες περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται έγκριση επέμβασης.

    Υπάρχουν κάποιες αναφορές/ασφαλιστικές δικλείδες:

    "Τα ανωτέρω δίκτυα, κατά το δυνατόν, συνδυάζονται µε το υφιστάµενο ή υπό εκτέλεση δίκτυο δασικών οδών ή µε άλλα τεχνικά έργα....Ο δικαιούχος της επέµβασης υποχρεούται πριν από την έναρξη των εργασιών εγκατάστασης του δικτύου να υποβάλλει προς έγκριση στην οικεία δασική αρχή µελέτη αποκατάστασης της δασικής βλάστησης....Τα έργα αποκατάστασης εκτελούνται µετά το πέρας της εγκατάστασης του δικτύου"

    που όμως πιθανόν να δημιουργούν τριβές με τις δασικές υπηρεσίες, καθώς εκτός των άλλων α) δεν είναι σαφές αν συμπεριλαμβάνουν ειδικά τα υπόγεια δίκτυα μεταφοράς και β) αν τελικά αφορά και αυτές υπάρχουν πρακτικά ζητήματα εφαρμογής πχ τι θα γίνει αν η δασική υπηρεσία δεν εγκρίνει εγκαίρως την μελέτη ή απαιτεί αλλαγές?

     

     

    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.