Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Οι σημαντικότερες αστικές αναπλάσεις που θα δούμε τα επόμενα χρόνια στην περιφέρεια Αττικής με σπουδαίο κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

    Η δημιουργία ενός φιλόξενου αστικού περιβάλλοντος, που θα μπορεί να καλύπτει στο έπακρο τις ανάγκες των κατοίκων του και παράλληλα να εξασφαλίζει την ευεξία τους, είναι ένα από τα κύρια συστατικά μίας βιώσιμης πόλης. Στο πλαίσιο αυτό, στην Αττική έχουν δρομολογηθεί πλήθος αναπλάσεων που αναμένεται να αλλάξουν ριζικά το πρόσωπο της περιφέρειας, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των πολιτών της.

    Οι παρεμβάσεις αυτές σχετίζονται με την τοποθέτηση περισσότερων στοιχείων πρασίνου, την δημιουργία έργων που θα ενισχύσουν την οικονομία και την τοπική επιχειρηματικότητα, την ανέγερση χώρων αναψυχής που θα απευθύνονται στο ευρύ κοινό, αλλά και την υλοποίηση βελτιωτικών ενεργειών στο κομμάτι της μετακίνησης και της προσβασιμότητας. Στο αφιέρωμα που ακολουθεί θα παρουσιάσουμε κάποιες από τις σημαντικότερες αστικές αναπλάσεις, που έχουν ανακοινωθεί πρόσφατα από τους αρμόδιους φορείς και αναμένεται να έχουν σπουδαίο κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

    Αστικές αναπλάσεις που θα αλλάξουν την Αθήνα

    Την ανακατασκευή του εμβληματικού εμπορικού κέντρου «Μινιόν», ανέλαβε η Dimand Real Estate Development, δίνοντας ξανά ζωή στο ιστορικό κτίριο που δεσπόζει στην καρδιά της πλατείας Ομονοίας. Το αρχιτεκτονικό έργο το έχει αναλάβει το ισπανικό γραφείο Minos Digenis Arquitectos, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες της πρόσοψης. Βάσει των μέχρι τώρα ανακοινώσεων, η ανακατασκευή θα έχει ολοκληρωθεί εντός της επόμενης τριετίας και προορίζεται για μικτή χρήση, καθώς θα διαθέτει χώρους γραφείων, καταστήματα λιανικής και διαμερίσματα. Πιο συγκεκριμένα, το ισόγειο και οι τρεις πρώτοι όροφοι του οικοδομήματος προορίζονται για εμπορική χρήση, ενώ οι υπόλοιποι όροφοι θα χρησιμοποιηθούν για γραφεία.

    %CE%BC%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CE%BD.jpg

    Αναβίωση μιας ιστορικής συνοικίας

    Σε ξεχωριστό κτίριο θα βρίσκονται οι κατοικίες, τοποθετημένες στην πίσω πλευρά του συγκροτήματος. Υπολογίζεται ότι θα διατεθούν προς πώληση περίπου 30 με 40 διαμερίσματα, των οποίων δεν γνωρίζουμε ακόμα το μέγεθος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, ούτε την τιμή πώλησης, διότι βρισκόμαστε ακόμη σε φάση σχεδιασμού. Υπολογίζεται ότι τα μικρότερα θα ξεκινούν από 60-65τμ, ενώ κάποια θα είναι σαφώς μεγαλύτερα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι εν λόγω κατοικίες δεν προορίζονται για βραχυχρόνια μίσθωση, αλλά απευθύνονται σε μόνιμους ενοίκους, γεγονός που θα δώσει ξανά παλμό στην ιστορική συνοικία της Αθήνας. Η πρόταση της MD Arquitectos στοχεύει στην άρθρωση των τριών διαφορετικών κτιρίων που αποτελούν το εμπορικό κέντρο και χωρίζονται μεταξύ τους με σεισμικούς αρμούς, μέσω μιας σπονδυλωτής πρόσοψης, που θα αποτελείται από ένα πλαίσιο από κάθετες και οριζόντιες λάμες αλουμινίου, διαφορετικού χρώματος σε κάθε κτίριο.

    Μια ένδοξη πορεία χαραγμένη στις μνήμες των Αθηναίων

    Η μακρά και πολυσήμαντη ιστορία του «Μινιόν» ξεκίνησε από ένα μικρό περίπτερο που ίδρυσε το 1934 ο Γιάννης Γεωργακάς μαζί με τον συνεταίρο του, Άγγελο Σεραφειμίδη, το οποίο έμελλε να εξελιχθεί την δεκαετία του 50’ σε ένα κραταιό εμπορικό κέντρο, στην περιοχή της Πατησίων.

    Σύντομα όμως το πολυκατάστημα θα μείνει μόνο στα χέρια του Γεωργακά, ο οποίος εκ τότε αναλαμβάνει εξ’ ολοκλήρου τα ηνία της επιχείρησης.

    Το «Μινιόν» πολύ γρήγορα γνώρισε τεράστια επιτυχία, με ουρές κόσμου να συρρέουν στο κατάστημα για να κάνουν τις αγορές τους. Έγινε ένας τόπος συνάντησης και διασκέδασης για άτομα όλων των ηλικιών, αποτελώντας ορόσημο για την ευρύτερη περιοχή της Ομόνοιας. Βέβαια, η επιτυχία της επιχείρησης δεν ήταν τυχαία, αφού εφάρμοσε πολλές καινοτομίες για τα δεδομένα της εποχής. Εγκατέστησε κυλιόμενες σκάλες και χρησιμοποίησε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ενώ ήταν το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα που καθιέρωσε τις ετήσιες εκπτώσεις.

    Η ένδοξη πορεία του εμπορικού τερματίστηκε μετά από πυρκαγιά που ξέσπασε τα ξημερώματα της 19ης Δεκεμβρίου του 1980, κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.

    Η φωτιά που έπειτα αποδείχθηκε ότι ήταν προϊόν εμπρησμού, κατέστρεψε ολοσχερώς το κτίριο, αφήνοντας όρθιο μόνο τον σκελετό. Αν και οι ζημιές ανήλθαν σε πολλά δισεκατομμύρια δραχμές, το Μινιόν κατάφερε να επαναλειτουργήσει το 1983 υπό κρατική διαχείριση.

    Ωστόσο, τα μη βιώσιμα χρέη που είχαν δημιουργηθεί και ο σκληρός ανταγωνισμός οδήγησαν το 1998 το κατάστημα στην χρεωκοπία και στην οριστική του εγκατάλειψη.

    Hilton: Ανακατασκευή σε χώρο πολλαπλών χρήσεων

    Σε ριζική ανακατασκευή ύψους 130 εκατ. ευρώ, προχωρά το ξενοδοχείο Hilton της Αθήνας, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024.

    Το συγκεκριμένο project δεν περιλαμβάνει απλώς τη λειτουργία ενός ξενοδοχειακού καταλύματος, αλλά την δημιουργία ενός πολυχώρου, που θα παρέχει στους ενοίκους και στους εξωτερικούς επισκέπτες του μία μοναδική εμπειρία φιλοξενίας.

    Η εν λόγω αστική ανάπλαση, πρόκειται να αλλάξει αισθητά το πρόσωπο της ελληνικής πρωτεύουσας, επιφέροντας ευεργετικές επιδράσεις στην τοπική οικονομία και ιδιαίτερα στον τουρισμό. Πιο αναλυτικά, η ανακατασκευή του κτιριακού συγκροτήματος περιλαμβάνει τη δημιουργία του νέου πολυτελούς ξενοδοχείου Conrad, που θα διαθέτει 280 δωμάτια και σουίτες, καθώς και τη δημιουργία 50 πολυτελών κατοικιών, οι οποίες θα λειτουργήσουν υπό τα brands Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences της Hilton. Επιπλέον, προβλέπεται επέκταση δίπλα στο χώρο της πισίνας -η οποία είχε συμπεριληφθεί και στον αρχικό σχεδιασμό της δεκαετίας του 1960- και συνολική ανάπλαση του τελευταίου ορόφου, όπου θα φιλοξενηθούν χώροι γαστρονομίας και ψυχαγωγίας. Τέλος, θα διαμορφωθούν θεματικοί εμπορικοί χώροι και μία σύγχρονη λέσχη μελών σε συνολική επιφάνεια 5.500τμ.

    Hilton.jpg

    Ο κοινωνικός αντίκτυπος της ανάπλασης

    Πέρα από την ανάπτυξη νέων χώρων και λειτουργιών, το συγκρότημα, ακολουθώντας τις επιταγές της βιωσιμότητας που θέτει η σύγχρονη εποχή, θα αναβαθμιστεί ενεργειακά και θα λάβει τη διεθνούς κύρους πιστοποίηση LEED Gold.

    Κατά τη διάρκεια της εκτενούς ανακατασκευής θα βρουν απασχόληση πάνω από 800 εργαζόμενοι, ενώ αργότερα με τη λειτουργία του πολυχώρου πάνω από 600, συμβάλλοντας σημαντικά στην καταπολέμηση της εγχώριας ανεργίας.


    Προχωρούν οι διαδικασίες για τον νέο σταθμό ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

    Οπολυαναμενόμενος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, θα σημάνει μία νέα εποχή για τις οδικές μετακινήσεις όλων των πολιτών. Στον εν λόγω χώρο, θα συγκεντρωθούν τα δρομολόγια και των δύο υφιστάμενων σταθμών στον Κηφισό και στα Λιόσια. Σύμφωνα με τα σχετικά δημοσιεύματα, εντός του έτους πρόκειται να γίνει η δημοπράτηση του έργου, ενώ ο χρόνος αποπεράτωσής του υπολογίζεται στα 2 χρόνια, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Τα ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα είναι ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ, το οποίο διακρίνεται για την λειτουργικότητα του και τον σχεδιασμό του, καθώς θα κατασκευαστεί στα πρότυπα των μικρών αεροδρομίων. Σε αντίθεση με τους προκατόχους του, δεν θα αποτελεί μόνο σταθμό επιβίβασης – αποβίβασης, αλλά θα διαθέτει πλήθος υποδομών, όπως ξενοδοχείο, εκθεσιακούς χώρους, κτίρια πολλαπλών χρήσεων και διασύνδεση με τη Γραμμή του Μετρό. Τα νέα ΚΤΕΛ θα ανεγερθούν σε έναν χώρο περίπου 66.420τμ, ο οποίος βρίσκεται στον Δήμο Αιγάλεω και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή του Ελαιώνα, ενδιάμεσα από τον Παράδρομο της Λ. Κηφισού, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας. Ακολουθώντας τις επιταγές της βιωσιμότητας, τα στοιχεία πρασίνου θα καταλαμβάνουν σημαντικό τμήμα του οικοπέδου, περίπου το 30%.

    Προσχέδια για τη διαμόρφωση των εγκαταστάσεων

    Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής προσχέδια, η εγκατάσταση θα αποτελείται από 4 κτίρια, που το καθένα θα έχει τη δική του λειτουργία. Πιο αναλυτικά, το κτίριο Α θα φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/ αποβάθρες των εθνικών λεωφορειακών γραμμών ΚΤΕΛ, τους χώρους στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων και την ξενοδοχειακή μονάδα που συνοδεύει τον σταθμό.

    Το κτίριο Β θα αποτελεί το κύριο μέρος υποδοχής των επιβατών και των επισκεπτών του σταθμού, καθώς θα περιλαμβάνει τη βασική αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων, εμπορικές χρήσεις υπηρεσιών/καταστημάτων, χώρους εστίασης, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους. Ακολούθως, στο κτίριο Γ θα λαμβάνουν χώρα οι χώροι στάθμευσης και οι αποβάθρες των λεωφορείων προς διεθνείς προορισμούς, ενώ στο κτίριο Δ θα υπάρχουν οι χώροι στάθμευσης και απόσυρσης των οχημάτων.

    Ένας συγκοινωνιακός κόμβος μετεπιβίβασης

    Για την βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών, ο νέος σταθμός θα συνδέεται με πλήθος Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να είναι εύκολη η πρόσβαση για τους ταξιδιώτες, στοιχείο που έλειπε σε μεγάλο βαθμό από τα προηγούμενα ΚΤΕΛ.

    Πιο συγκεκριμένα, θα γειτνιάζει άμεσα με το μετρό, μέσω του σταθμού «Ελαιώνας», θα αποτελεί αφετηρία/ τέρμα πολλών αστικών λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ, θα διαθέτει χώρους στάθμευσης και στάσης Ι.Χ. αυτοκινήτων και δίκυκλων, σημεία μετεπιβίβασης από και προς τα ταξί, καθώς και χώρους υποστήριξης πρακτορείων διεθνών λεωφορειακών γραμμών, οι οποίοι θα περιληφθούν, κατά το δυνατόν, στις εγκαταστάσεις του ΚΣΥΛ..


    Η αφύπνιση του «κοιμισμένου γίγαντα»

    ΟΠύργος του Πειραιά, αν και αποτελεί σημείο κατατεθέν για την πόλη, δυστυχώς για πολλά χρόνια παρέμεινε ανεκμετάλλευτος. Η ανακατασκευή του θα μεταμορφώσει την εικόνα του μεγάλου λιμανιού, επιφέροντας σημαντική οικονομική και τουριστική ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή. Αν δεν υπάρξουν απροσδόκητες καθυστερήσεις, ο πύργος θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους και θα μετονομαστεί σε Piraeus Tower.

    Εγκατάσταση των πρώτων εταιρειών

    Σχετικά, ο Γιάννης Μόραλης, δήμαρχος Πειραιά τόνισε ότι «παρά το ότι υπογράψαμε τη σύμβαση παραχώρησης του Πύργου τον Ιούλιο του 2020, στη διάρκεια της πανδημίας, παρά την ενεργειακή κρίση και τις οικονομικές της επιπτώσεις στο κλάδο των κατασκευών, η ανακατασκευή του Πύργου συνεχίζεται απρόσκοπτα. Η βιοκλιματική του πρόσοψη ολοκληρώνεται και στο εσωτερικό, είναι πολύ πιθανό μέχρι τον Οκτώβριο – Νοέμβριο να έχουν εγκατασταθεί οι πρώτες εταιρείες. Είναι πράγματι συγκινητικό για όλους μας να βλέπουμε αυτό το κτίριο που για περισσότερα από 45 χρόνια ήταν ένα κουφάρι στο κέντρο του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, να λάμπει στον Πειραϊκό ουρανό και μέρα με την ημέρα να παίρνει ζωή».

    Ο κολοσσιαίος πύργος αποτελείται από δυο υπόγειους ορόφους και 23 υπέργειους, προσφέροντας συνολική δομημένη επιφάνεια 34.623,74 τμ. Το έργο θα έχει μικτή χρήση, καθώς θα φιλοξενεί γραφεία, εμπορικά καταστήματα και χώρους εστίασης. Στόχος είναι η υλοποίηση ενός βιοκλιματικού ουρανοξύστη, ο οποίος θα λάβει την πιστοποίηση LEED GOLD. Πρόσφατα υπεγράφη με την ΤΕΡΝΑ η σύμβαση για τη Β’ φάση των Οικοδομικών και Η/Μ εργασιών αποπεράτωσης κοινόχρηστων εγκαταστάσεων, υπογείων, δώματος και περιβάλλοντα χώρου του Πύργου Πειραιά. Η συμφωνία αυτή αποτελεί επέκταση της από 6 Αυγούστου 2021 υπάρχουσας σύμβασης με την ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και προβλέπει επιπλέον κατασκευαστικό αντικείμενο προϋπολογισμού €26.187.673,55 και παράδοση την 30η Ιουνίου 2023. Το project υλοποιείται από την κοινοπραξία DimandEBRD και την Prodea Investments ΑΕΕΑΠ, που ανέλαβαν να μετατρέψουν τον Πύργο σε ένα υπερσύγχρονο κτίριο, που θα αποτελέσει στολίδι της πόλης και πόλο κερδοφόρων επενδύσεων.

    PILA_Piraeus-Tower4.jpg

    Καινοτομία στον σχεδιασμό

    Η υλοποίηση ενός βιοκλιματικού κτιρίου τέτοιας κλίμακας, αναμφίβολα αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση, που χρειάζεται άρτιο σχεδιασμό και υψηλή τεχνογνωσία από την πλευρά των κατασκευαστών. «Στον Πύργο του Πειραιά ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο να δημιουργηθεί μία ‘‘πολύ-παραμετρική’’ όψη, η οποία θα επιτυγχάνει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ της ενεργειακής εξοικονόμησης, την διάχυση-εκμετάλλευση του φυσικού φωτός και της άπλετης θέας προς τα έξω, χωρίς να διακυβεύει το αισθητικό αποτέλεσμα που αξίζει σε ένα τέτοιο τοπόσημο.

    Η περιστροφή των περσίδων έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιεί την απόδοση σκίασης του κτιρίου. Υπολογίζεται ότι η σκίαση των περσίδων μειώνει κατά 50% την θέρμανση των υαλοστασίων από τον ήλιο και ακολούθως κατά 20% τις ανάγκες του κτιρίου για ψύξη» επισημαίνει ο Ηλίας Παπαγεωργίου, ιδρυτής του γραφείου Pila Studio.

    Τα οφέλη για την πόλη και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο

    «Είναι ένα εμβληματικό έργο, όχι μόνο για την περιοχή, αλλά για ολόκληρη την πόλη και τη χώρα ευρύτερα θα έλεγα, καθώς είναι η πρώτη εικόνα που βλέπει κάθε ταξιδιώτης, όταν μπαίνει στη Ελλάδα από το μεγαλύτερο λιμάνι της. Πέρα από τα άμεσα οικονομικά οφέλη που θα έχουμε ως δήμος -περίπου 1,2 εκατ. ευρώ ετησίως από το ενοίκιο και τα τέλη, ακόμα μεγαλύτερα είναι τα οφέλη από τη δυναμική που έχει δώσει στον Πειραιά αυτό το έργο. Δημιουργείται ένα εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο δίπλα στο λιμάνι, μεταξύ δύο σταθμών μετρό, που θα ενισχύσει την αγοραστική κίνηση της περιοχής και θα ενδυναμώσει την τοπική απασχόληση. Επιπλέον, αναβαθμίζεται αισθητικά η περιοχή, με τον Πύργο, από ένα κτίριο “φάντασμα” εδώ και δεκαετίες, να μετατρέπεται σε ένα κτίριο “κόσμημα”» επισήμανε ο Γ. Μόραλης.

    Ο αντίκτυπος του έργου είναι τεράστιος και εμφανής σε όλους τους πολίτες της πόλης. «Η αφύπνιση του “κοιμισμένου γίγαντα”, όπως συχνά αποκαλείται η εγκαταλελειμμένη κατασκευή του Πύργου, συμπίπτει με τη μεταμόρφωση του Πειραιά σε μια σύγχρονη αστική γειτονιά. Η σχεδιαστική πρόταση για τη νέα όψη επαναπροσδιορίζει τον Πύργο, μετατρέποντάς τον σε ένα δυναμικό τοπόσημο που αντανακλά την ενέργεια της περιοχής του Πειραιά. Η πρόσοψη έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε ο Πύργος να συνδιαλέγεται δυναμικά με την καθημερινή ζωή της πόλης, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της περιοχής, αλλά και των ίδιων των χρηστών του» δηλώνει ο Η. Παπαγεωργίου και συμπληρώνει ότι «η προτεινόμενη όψη ισορροπεί τη μεγάλη κλίμακα του Πύργου με τη μικρότερη κλίμακα της πόλης, ενώ παράλληλα οριοθετεί φιλόξενους εξωτερικούς χώρους και ευκαιρίες για να βιώσει κανείς τη μοναδική θέα στο λιμάνι. Ο σχεδιασμός της πρόσοψης συμβάλλει στη δημιουργία ενός σύγχρονου περιβάλλοντος εργασίας, στην ευημερία των χρηστών του Πύργου και στη βελτίωση της εμπειρίας, μέσα σε ένα περιβάλλον με μαγική θέα στο αττικό λεκανοπέδιο και τη θάλασσα».

    Η βιοκλιματική ανάπλαση που θα μεταμορφώσει την Αγία Βαρβάρα

    Στις 27 Μαρτίου ξεκίνησε η «Βιοκλιματική Αστική Ανάπλαση των Οδών Π. Π. Γερμανού στον Δήμος Αγίας Βαρβάρας», συνολικού προϋπολογισμού 4.500.000,00 ευρώ. Το project, το οποίο έχει αναλάβει η κατασκευαστική εταιρεία Arkiton, χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής και βάσει του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος θα ολοκληρωθεί σε 7 μήνες.

    «Σκοπός του έργου είναι η βιοκλιματική αστική αναβάθμιση και η αναζωογόνηση ενός σημαντικού τμήματος του κεντρικού ιστού του Δήμου, ο οποίος χαρακτηρίζεται από τον υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο, την πυκνή δόμηση, την έλλειψη ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων και τέλος από την έλλειψη πρασίνου» αναφέρει σε σχετική του ανακοίνωση ο Λάμπρος Μίχας, δήμαρχος της Αγίας Βαρβάρας.

    Βιώσιμη προσέγγιση στον αστικό σχεδιασμό

    «Κύριο χαρακτηριστικό του έργου είναι η βιοκλιματική σχεδίαση προκειμένου οι εργασίες να έχουν θετικό αντίκτυπο στη βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής, όπως και στα επίπεδα τοπικής αέριας ρύπανσης» σημείωσε ο Κωνσταντίνος Μπασιάς, Τεχνικός Διευθυντής της Arkiton και πρόσθεσε πως «κάποια από τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου είναι η προμήθεια και η τοποθέτηση ψυχρών κυβόλιθων, ψυχρών πλακών πεζοδρομίου και ψυχρών πλακών όδευσης ΑΜΕΑ με ειδική επεξεργασία είτε με ραβδώσεις για την όδευση είτε με ανάγλυφα που ορίζουν κίνδυνο και αλλαγή πορείας. Εν συνεχεία, θα προμηθευτούν ξύλινα παγκάκια κατασκευασμένα και εμποτισμένα από ξυλεία πεύκης. Άξιο αναφοράς είναι η προμήθεια και εγκατάσταση υπόγειων κάδων σύμμεικτων απορριμμάτων χωρητικότητας, που συμβάλλουν στην βελτίωση της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων.

    Οι υπόγειοι κάδοι θα είναι κατάλληλοι για την συλλογή σύμμεικτων απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών. Τοποθετώντας υπόγειους κάδους εξοικονομούμε θέσεις στάθμευσης και επιχειρείται η αποφυγή παράνομης στάθμευσης».

    Το έργο αφορά στην ανάπλαση των οδών: Παλαιών Πατρών Γερμανού σε όλο το μήκος της, από την οδό Δεληγιάννη έως την οδό Παλαιών Πολεμιστών, Χειμάρρας από την οδό Παλαιών Πατρών Γερμανού έως την οδό Κερκύρας, Καραϊσκάκη από την οδό Χειμάρρας έως την οδό Αρχιμήδους, Ταϋγέτου από την οδό Καραϊσκάκη έως την οδό Μεσολογγίου και Αρχιμήδους από την οδό Κερκύρας έως την οδό Μεσολογγίου.

    Απρόσκοπτη μετακίνηση για όλους τους πολίτες

    Με τον επανασχεδιασμό της περιοχής, επιχειρείται η αναβάθμιση της ποιότητας των υφισταμένων χρήσεων και η βελτίωση της κυκλοφοριακής οργάνωσης πεζών και οχημάτων. Σε αυτό το πλαίσιο, προωθείται η ανάσχεση της αστικής κλιματικής μεταβολής και η βελτίωση του μικροκλίματος, έχοντας θετικό αντίκτυπο στη ποιότητα ζωής των κατοίκων. Επιπλέον, με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων σε τμήματα του έργου και τη διαχείριση της στάθμευσης παρά τις οδούς, αποθαρρύνεται η χρήση του αυτοκινήτου.

    Παράλληλα, βελτιώνονται οι συνθήκες κυκλοφορίας των πεζών και ειδικά των ΑΜΕΑ, κάνοντας πιο εύκολη τη μετακίνησή τους εντός της πόλης. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην αντικατάσταση των σκληρών επιφανειών εδαφοκάλυψης με ψυχρά και φωτοκαταλυτικά υλικά, καθώς επίσης και στην μέγιστη δυνατή φύτευση της περιοχής, προστατεύοντας την υπάρχουσα.

    Χαρακτηριστικά ο Κ. Μπασιάς αναφέρει ότι «με το συγκεκριμένο έργο έχουμε αποτελεσματικότερη διαχείριση της κυκλοφοριακής ροής, αυξάνοντας το πλάτος των πεζοδρομίων και τοποθετώντας σταθερά εμπόδια με απώτερο σκοπό να βελτιωθούν οι συνθήκες κυκλοφορίας των πεζών και ειδικά των ΑΜΕΑ. Είναι αξιοσημείωτο πως επιλέγοντας τα κατάλληλα φωτοκαταλυτικά υλικά εδαφοκάλυψης με μεγάλη διάρκεια ζωής, επιτυγχάνεται η μείωση της μέσης θερμοκρασίας της περιοχής τους θερινούς μήνες με χαμηλό κόστος συντήρησης. Με την ορθολογική επιλογή και χωροθέτηση της νέας φύτευσης, επιχειρείται πέραν της αισθητικής και λειτουργικής αναβάθμισης, η μείωση των ρύπων, η βελτίωση της ποιότητας του αέρα και του μικροκλίματος».

    Riviera Tower: Ο ψηλότερος βιοκλιματικός πύργος της χώρας μας

    Το Riviera Tower είναι ένα εμβληματικό έργο για την περιοχή του Ελληνικού, καθώς θα αποτελέσει τον υψηλότερο «πράσινο» ουρανοξύστη της χώρας μας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Lamda development, την κατασκευή του πύργου, θα την αναλάβει η κοινοπραξία Bouygues Batiment International και Intrakat, εταιρείες με τεράστια εμπειρία στον χώρο των κατασκευών.

    Με την ολοκλήρωση της ανάθεσης, η κοινοπραξία μεταβαίνει στο επόμενο στάδιο της ανέγερσης του Riviera Tower, σε συνέχεια της παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών με τη μορφή του Early Contractor Involvement (ECI) και της υλοποίησης της προετοιμασίας και των πρόδρομων εργασιών, υπό την ιδιότητα του Early Works Contractor (EWC). Βάσει των υφιστάμενων προβλέψεων, το κόστος του έργου υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ.

    Σεβασμός στον άνθρωπο και στο περιβάλλον

    Η τοποθεσία του Πύργου είναι μοναδική, διότι προσφέρει εντυπωσιακή θέα στο Αιγαίο Πέλαγος, ενώ βρίσκεται μία ανάσα από τις παραλίες, τα εστιατόρια και τα πολιτιστικά κέντρα της περιοχής. Ο ουρανοξύστης θα έχει 50 ορόφους, στους οποίους θα φιλοξενούνται 169 υπερπολυτελή διαμερίσματα. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Lamda Development, στα τέλη του έτους αναμένεται να αρχίσουν να φαίνονται οι πρώτοι όροφοι του Πύργου.

    Το σύστημα θεμελίωσης γίνεται με μια πρωτοποριακή μέθοδο που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και αποτελείται από 300 πασσάλους διαμέτρου 1 – 1,5 μ. σε βάθη που κυμαίνονται από 35-50 μ. Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται και η κατασκευή διαφραγματικού τοίχου μήκους περιμέτρου 520 μ. και βάθους 15 μ., ώστε κατά τη διάρκεια των εργασιών να προστατεύεται η εκσκαφή των υπογείων από τον υδροφόρο ορίζοντα. Η θεμελίωση στο τμήμα κάτοψης του Πύργου θα γίνει εντός του δεύτερου τριμήνου του 2023.

    ELL-MRT-01-DBOX.jpg

    «Τα βασικά στοιχεία της αρχιτεκτονικής τοπίου του Πύργου είναι ο παράκτιος κεντρικός ελλειπτικός άξονας κίνησης, οι κήποι του ισογείου, οι κήποι γύρω από το podium, η περιοχή της πισίνας, τα courts και τα φυτεμένα δώματα του πύργου. Σημαντικό στοιχείο αποτελούν οι ζωντανοί πράσινοι τοίχοι και τα φυτεμένα παρτέρια, ενσωματωμένα καθ’ ύψος στις όψεις του πύργου. Όλα τα μονοπάτια και οι περιοχές κίνησης αναπτύσσονται ελλειπτικά γύρω από τον πύργο, δίνοντας έμφαση στο σχήμα του. Το μισό της περιοχής μελέτης (32.530m2) φυτεύεται με θάμνους και δένδρα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του περιμετρικού δρόμου καλύπτεται με υδατοπερατό υλικό. Το τοπίο διαμορφώνεται ώστε να επιτυγχάνεται ανεμπόδιστη θέα και να διαφυλάσσεται η ιδιωτικότητα των κατοίκων» υπογράμμισε ο Θωμάς Δοξιάδης, επικεφαλής του γραφείου Doxiadis+.

    Αποκατάσταση της σχέσης με τη φύση

    Σπουδαίος θα είναι ο αντίκτυπος του Riviera Tower καθώς, «θα αποτελέσει Case study για τα πράσινα κτίρια της χώρας με την ενσωμάτωση της βιοφιλίας στο σχεδιασμό, έξυπνων συστημάτων και τρόπων που στοχεύουν στη διαφύλαξη της βιωσιμότητας στην κατασκευή και τον κύκλο ζωής των κτιρίων. Επιπλέον, θα περιοριστεί το φαινόμενο της αστικής νησίδας με τη σκίαση που θα δημιουργείται από τα δέντρα και τις μεγάλες φυτεμένες επιφάνειες γύρω από τον πύργο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή. Τέλος, το έργο θα προσφέρει ευεξία στους χρήστες, αποκαθιστώντας τη σχέση τους με τη φύση» ανέφερε ο Θ. Δοξιάδης.


    Τετραμερές πλάνο ανάπλασης στον Δήμο Καλλιθέας

    Μία από τις σημαντικότερες αστικές αναπλάσεις της Αττικής θα λάβει χώρα στον Δήμο Καλλιθέας, δίνοντας μία νότα ανανέωσης και εκσυγχρονισμού στην περιοχή. Το τετραμερές έργο το οποίο έχει ήδη εγκριθεί, θα βελτιώσει την προσβασιμότητα των επισκεπτών και των κατοίκων στα σημεία ενδιαφέροντος, ενώ θα ενισχύσει σημαντικά την τοπική οικονομία και την επιχειρηματικότητα, καθώς θα έχει ως επίκεντρο την αγορά και το εμπορικό κέντρο της πόλης. Πιο αναλυτικά, η σπουδαιότερη παρέμβαση θα περιλαμβάνει τη διασύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) με το εμπορικό κέντρο της Καλλιθέας, το οποίο αναμένεται να μεταμορφωθεί σε ένα Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου.

    Παράλληλα, θα διαμορφωθεί κατάλληλα και η πλατεία Δαβάκη, ενώ θα αξιοποιηθεί οικόπεδο δίπλα στην πλατεία, προκειμένου να ανεγερθεί ένα σύγχρονο Πολιτιστικό Κέντρο.

    Με τα έργα αυτά ο Δήμος θα αποτελέσει πόλο έλξης για τους κατοίκους όλων των γειτονικών περιοχών και σε αυτό θα συνδράμουν οι τρεις σταθμοί μετρό, που έχουν δρομολογηθεί να ανοίξουν τα επόμενα χρόνια.

    Διασύνδεση του ΚΠΙΣΝ με το ανοιχτό κέντρο εμπορίου της Καλλιθέας

    Η βιοκλιματική αστική ανάπλαση ενοποίησης και διασύνδεσης του ΚΠΙΣΝ με το Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου της πόλης έχει συνολικό προϋπολογισμό 8.422.296 ευρώ, εκ των οποίων τα 8 εκατομμύρια είναι η χρηματοδότηση που εγκρίθηκε από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Βάσει του υπάρχοντος σχεδίου θα γίνουν παρεμβάσεις στις οδούς Δοϊράνης και Δημοσθένους, δηλαδή στις δύο οδούς που ξεκινούν από το βόρειο κομμάτι της πόλης και διασχίζουν κάθετα (παράλληλα με τη Λ. Συγγρού) όλη την ανατολική πλευρά της για να φτάσουν στο ΚΠΙΣΝ, καθώς και στην Ευριπίδου, τον δρόμο δηλαδή μπροστά από το ΚΠΙΣΝ, αλλά και σε δύο κεντρικές κάθετους, τη Δαβάκη και τη Σκρα, που οδηγούν προς το κέντρο της πόλης και βγαίνουν στη Θησέως. Συγκεκριμένα, το έργο θα υλοποιηθεί στη Δοϊράνης και στη Δημοσθένους, από την οδό Δαβάκη έως κάτω στην οδό Ευριπίδου, καθώς επίσης και στην οδό Σκρα, από τον παράδρομο της Λ. Συγγρού έως τη Θησέως.

    Η εκτενής ανάπλαση περιλαμβάνει παρεμβάσεις που θα καταστήσουν την πόλη πιο «έξυπνη» και ενεργειακά αποδοτική, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δενδροφύτευση, εγκατάσταση «έξυπνου» εξοπλισμού, πρόσβαση για ΑμεΑ, βιολογικούς κάδους, φορτιστές ηλεκτρικών ποδηλάτων και φωτισμό LED.

    Μεταμόρφωση της αγοράς σε ανοικτό κέντρο εμπορίου

    Εξίσου σπουδαία πρωτοβουλία του Δήμου -σε στενή συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο της πόλης- αποτελεί η δημιουργία ενός Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου (Open Mall). Ειδικότερα το έργο περιλαμβάνει την αναμόρφωση της πρόσοψης των καταστημάτων, ώστε να αποκτήσει η αγορά έναν ομοιόμορφο χαρακτήρα που θα θυμίζει ένα ενιαίο εμπορικό κέντρο, προσβάσιμο από όλους του πολίτες. Επιπλέον, συμπεριλαμβάνεται πεζοδρόμηση, καθώς και παρέμβαση στην οδό Δαβάκη, ώστε να εξελιχθεί σε έναν δρόμο ήπιας κυκλοφορίας στο ύψος της Αγοράς.

    Το φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσει και η δημοτική συγκοινωνία, που θα συνδέει το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, καθώς και το Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου, με άλλα σημεία της πόλης. Η μελέτη έχει ολοκληρωθεί και αφορά σε δύο συγκοινωνιακές γραμμές, οι οποίες θα εξυπηρετήσουν ακόμη τον σταθμό του ηλεκτρικού, αλλά και την πρόσβαση στο νεκροταφείο της Καλλιθέας. Για τα μέσα της δημοτικής συγκοινωνίας, ο δήμος θα εφοδιαστεί με τρία ηλεκτρικά οχήματα.

    Ανάπλαση στην πλατεία Δαβάκη και ανέγερση νέου πολιτιστικού κέντρου

    Με το εμπορικό κέντρο συνδέονται άμεσα και τα έργα που θα γίνουν στην πλατεία Δαβάκη, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Εκεί έχει σχεδιαστεί η πλήρης αναμόρφωσή της. Θα φύγει η περίφραξη, ώστε η πλατεία να είναι ανοιχτή για τους πολίτες, θα υπάρξουν φυτεύσεις και περιποίηση του πρασίνου, θα τοποθετηθούν παγκάκια με θέσεις και για ΑμεΑ, ενώ θα εφοδιαστεί με «έξυπνο» εξοπλισμό, φορτιστές και φωτισμό LED.

    Τέλος, δίπλα στην πλατεία Δαβάκη, όπου βρίσκεται το παλιό οικόπεδο ΙΚΑ, θα ανεγερθεί το νέο Πολιτιστικό Κέντρο του δήμου Καλλιθέας, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης. Σχεδιάζεται ένα επιβλητικό και μοντέρνο κτίριο, που θα καλύπτει τις ανάγκες των καλλιτεχνικών ομάδων και των πολιτιστικών φορέων της πόλης, με δύο αίθουσες εκδηλώσεων, χώρους εκθέσεων, βιβλιοθήκη και θερινό κινηματογράφο στην ταράτσα του.


    Πηγή: https://constructionmag.gr/ypodomes/ypodomes-attikis-oi-megales-astikes-anaptyxeis-kai-anaplaseis/



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.