Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Για μία ακόμα φορά, 6η στη σειρά παρατάθηκε το νέο έργο με παραχώρηση για την κατασκευή της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος. Το έργο που είναι ένα από τα συνολικά 3 που βγήκαν πακέτο στις αρχές του 2012 έχουν δημιουργήσει μεγάλες ανησυχίες με τις συνεχόμενες παρατάσεις στις ημερομηνίες εκκίνησης των διαγωνισμών.

     

    Η ημέρα εκκίνησης του διαγωνισμού μετατέθηκε για τις 9 Δεκεμβρίου 2014 σε περίπου 3 μήνες δηλαδή. Οι λόγοι για τους οποίους αποφασίστηκε η μετάθεση σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης είναι τα ερωτήματα που υποβλήθησαν από τη ΑΚΤΩΡ, METKA, VINCI ενώ η Γαλλική εταιρεία υπέβαλε επίσημα αίτημα μετάθεσης της προθεσμίας υποβολή των φακέλων Εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που αποτελεί την Α `φάση του διαγωνισμού του έργου "ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ, ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΈΡΓΟΥ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΗΣ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΖΕΥΞΗΣ ΝΗΣΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ".

     

    H απόφαση λήφθηκε από το Υπουργείο Υποδομών που θα είναι και ο φορέας υλοποίησης του έργου, προχθές 16 Σεπτεμβρίου και αναρτήθηκε εχθές στο "ΔΙΑΥΓΕΙΑ". Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι νέα παράταση θα υπάρξει και για τους άλλους 2 διαγωνισμούς που περιλαμβάνονται στο πακέτο των νέων έργων με παραχώρηση, δηλαδή της Υποθαλάσσιας Λευκάδας που έχει προγραμματισμένη δημοπράτηση στις 30 Σεπτεμβρίου και του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη με ημερομηνία τις 6 Οκτωβρίου.

     

    Το έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος αποτελεί το πιο εμπορικό από τα 3 νέα έργα και έχει τη δεύτερη μεγαλύτερη κίνηση ανάμεσα στα Πορθμεία της Ευρώπης, πίσω από το πορθμείο του Καλαί στη Γαλλία.

     

    Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/26783-dfsabsaebg




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Αλλα δύο έργα βιτρίνας , φαραωνικού σχεδιασμού και μηδενικής χρησιμότητας , την στιγμή που η Σαλαμίνα εξυπηρετείται από τα αμφίδρομα , ενώ η Λευκάδα από την γέφυρα .   Ασε που το κόστος των διοδίων θα την κάνει να μην έχει την κίνηση που περιμένουν , όπως γίνεται και με την Γέφυρα , αλλά εκεί τουλάχιστον είχε νόημα αφού τα πλοία σταματούσαν με λίγο καιρό και είναι στο μέσον της χώρας .

     

    Εδώ έχουμε δύο νησιά που δεν έχεις λόγο να βιαστείς γιά τα 10 λεπτά που θα κερδίσεις , αφού δεν έχεις να πάς κάπου μακρυά .

     

    Αντίθετα ο δρόμος Ελευσίνα - Θήβα που παρακάμπτει όλη την Αττική είναι πολύ χρήσιμος και έχει αργήσει .

    • Upvote 3
    agios

    Δημοσιεύτηκε

    Διαφωνώ με αυτά που γράφεις.

    Και στη Σαλάμίνα ο χρόνος που θα γλιτώνεις θα είναι μεγαλύτερος γιατί δεν βάζεις και το χρόνο που περιμένεις για να φύγει το καράβι. Και αν το καλοκαίρι τις ώρες αιχμής φεύγουν τακτικότερα, το χειμώνα μπορεί να περιμένεις και 15 λεπτά. Το θέμα είναι για να μη γελιόμαστε τα συμφέροντα των μετόχων της εταιρείας και όχι αν είναι φαραωνικό έργο ή όχι.

    Και στη Λευκάδα αντίθετα το καλοκαίρι είναι χειρότερα τα πράγματα από το χειμώνα, πρώτον γιατί η γέφυρα είναι μικρή για να σηκώσει τον όγκο των αυτοκινήτων που εισέρχεται και εξέρχεται από τη Λευκάδα αλλά και δεύτερον γιατί οι καθυστερήσεις γίνονται μεγαλύτερες όταν περνάει καραβάκι και σηκώνεται η γέφυρα.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Οταν λείπουν βασικοί δρόμοι από πολλά μέρη της Ελλάδας , όπως και στην Εύβοια και στην Κρήτη , τότε ναι αυτά είναι φαραωνικά έργα βιτρίνας και κονόμας πολιτικών και νταβατζήδων .

    • Upvote 3
    moonknight

    Δημοσιεύτηκε

    Υπάρχει πουθενά η οικονομική (προ) μελέτη; Ποιό το Break-Even? κλπ, κλπ. κλπ. Θα ττην κοιτούσα με μεγάλο ενδιαφέρον....

    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε

    BAS τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Κατ' αρχήν πρόκειται για ιδιωτικό έργο με δέσμευση εκμετάλλευσης από τον επενδυτή. Άρα περί ορέξεως (επενδυτικής) κολοκυθόπιτα. Θέλει ο ιδιώτης να επενδύσει χρήματα στην οδοποιία όλα καλά. Επομένως έχεις άδικο. Δεν μας ενδιαφέρει τι θα λύσει ο νέος δρόμος (δεν μας αφορά αυτό) αφού ο επενδυτής έχει κάνει ήδη την μακροοικονομική και τεχνικοοικονομική μελέτη του. Τα λεφτά και το ρίσκο είναι αυτουνού. Όμως...     

     

    "Οι δαπάνες του έργου παραχώρησης θα βαρύνουν την εταιρεία παραχώρησης που θα συστήσει ο ανάδοχος και θα καλυφθούν από ίδια και δανειακά κεφάλαια, αν και η συμμετοχή του Δημοσίου δεν αποκλείεται, εφόσον οι συνθήκες το επιβάλουν. Η εταιρεία παραχώρησης θα ανακτήσει την επένδυσή της µέσω της είσπραξης διοδίων. Η περίοδος παραχώρησης του έργου αναµένεται να υπερβεί τα 25 χρόνια."

    Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=632590

     

    Ερευνούμε τώρα την υπογραμμισμένη πρόταση. Και ερωτώ: Ποιες θα είναι οι συνθήκες που θα επιβάλουν στο Δημόσιο συν-χρηματοδότηση και με τι όρους;

    Εδώ πλέον χωράνε αμφισβητήσεις και διαξιφισμοί για το αν τελικά είναι έργο χρήσιμο και το αν και τι θα λύσει. Διότι για άλλη μια φορά τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου θα επενδυθούν από υπουργούς και πρωθυπουργούς σε ένα έργο το οποίο, ενώ εμείς θα πληρώσουμε (μέρος του) και θα ρισκάρουμε, εμείς είμαστε εκείνοι που δεν θα έχουμε κανένα λόγο για την επένδυση. Όλη η ουσία βρίσκεται στα bolt γράμματα.  

    Από το ημερήσιο τύπο φαίνονται κατ' αρχήν προβλήματα χρηματοδότησης των εργολάβων από τις ελληνικές τράπεζες γιατί αυτές δεν έχουν ακόμη ξεμπλέξει με την ανακεφαλαιοποίηση.  

    Καλά λοιπόν κάνεις και αμφισβητείς το έργο (+1 x 2)...Κάτσε να λύσουν πρώτα οι εργολάβοι την χρηματοδότηση, να δούμε τι ποσοστό θα πάρει το Ελληνικό Δημόσιο και με τι όρους και μετά περνάμε στις επευφημίες. 

    Arche

    Δημοσιεύτηκε

    + 1 προκειμένου να βγάλουν έργο και εφικτό, καταιδρωμένο και σωστά υπό αμφισβήτηση αναβάλλουν. Μα έχει κανένα νόημα η ζεύξη Σαλαμίνας Περάματος?

    Η Εθνική οδός σαφώς έχει μεγαλύτερο και οι καλύτερες διασυνδέσεις των Νήσων.

    Η Σαλαμίνα με τα δρομολόγια της και το κοντινό της της απόστασης δεν έχει κανένα.

    Κατανοώ την διευκόλυνση των δρομολογίων Αθήνα - Αίγινα και Σίφνο, Κύθνο, Σέριφο, Ακόμα Ανδρο, Τήνο.

    Είμαστε μακριά, δείχνει από την ανάπτυξη ...της Αθηναικής Ριβιέρας και αν και θα είχε νόημα να περιορίσουμε λίγο την Τουριστική ανάπτυξη που αναμένεται να γνωρίσουν πολλές περιοχές της χώρας, σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες και αδυναμία ντόπιων να χαρούν τα νησιά, θα έπρεπε να υπήρχε η πρόβλεψη να συνδέσουν νησιά που μπορούν να συνδεθούν ακτοπλοικά με πυκνότερα- ικανοποιητικά ακτοπλοικά δρομολόγια με την Αθήνα και το Ελευθέριος Βενιζέλος. Νησιά που δεν έχουν, ούτε θα έπρεπε σύντομα να έχουν δικά τους αεροδρόμια λόγω της κοντινής τους απόστασης με την Αθήνα. Να συνδεθούν ώστε να αποσυμφορήσουν, διευκολύνουν, αναπτύξουν την μόνη εναπομείνουσα πηγή απασχόλησης.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Κωνσταντίνε ξεχνάς ότι το δημόσιο συμμετέχει όταν τα κέρδη δεν είναι αναμενόμενα . Επειδή λοιπόν έχουμε την τρομακτικού κόστους συντήρηση της Α.Ο. που έτσι δεν επιστρέφει στο δημόσιο γιατί δεν έχει αποσβεστεί :mrgreen:

     

    Τα 300 εκ που πρέπει να δώσουμε στον Μορέα γιατί δεν έχει κίνηση ο δρόμος , αφού γιά να πάς Καλαμάτα με επιστροφή , θες βενζίνη και διόδια 110 € .

     

    Επειδή λοιπόν το σκηνικό το έχουμε δεί και ξέρουμε τι θα συμβεί , τέτοιες λογικές πρέπει να κόβονται μαχαίρι .

     

    Ας φτιάξουν δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ενδονομαρχιακούς και ας βάλουν ένα τοπικό φόρο και ένα φόρο στα ξενοδοχεία και στα ΚΥΕ με αυτόν τον τρόπο .

    • Upvote 1
    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε

    Κωνσταντίνε ξεχνάς ότι το δημόσιο συμμετέχει όταν τα κέρδη δεν είναι αναμενόμενα . 

    BAS σύνελθε. Καλημέρα.  :smile:

    Τσάμπα σου 'δωσα τα +1;  :P Τίποτε δεν ξεχνώ. Αυτό υπονοώ - εμμέσως πλην σαφώς - κι εγώ. Γι' αυτό λέω "Άσε να δούμε..." 

    Για ξαναδιάβασε το #6. 

     

    Από το ημερήσιο τύπο φαίνονται κατ' αρχήν προβλήματα χρηματοδότησης των εργολάβων από τις ελληνικές τράπεζες γιατί αυτές δεν έχουν ακόμη ξεμπλέξει με την ανακεφαλαιοποίηση.  

    Καλά λοιπόν κάνεις και αμφισβητείς το έργο (+1 x 2)...Κάτσε να λύσουν πρώτα οι εργολάβοι την χρηματοδότηση, να δούμε τι ποσοστό θα πάρει το Ελληνικό Δημόσιο και με τι όρους και μετά περνάμε στις επευφημίες. 

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Μα στα χώνω , γιατί το υπονοείς , ενώ είναι προφανέστατο ότι έτσι γίνεται το σκηνικό . :mrgreen:

    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε

    Άμα σου ξαναβάλω (+) να με φτύσεις... :P  

    Μπορεί να είναι προφανέστατο για σένα αλλά δεν είναι για κάποιον άλλον. Συζήτηση γίνεται. Εξ άλλου ούτε εμείς μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ξέρουμε την πάσα αλήθεια. Απλώς επιχειρηματολογούμε.

    Διαφωνώ με αυτά που γράφεις.

    Ο συνάδελφος π.χ. εκφράζει - και πολύ καλά κάνει - τις αντιρρήσεις του με αυτά που λες κι εγώ με τη σειρά μου, υπενθυμίζοντας πάντα τις οικονομικές αφετηρίες του ζητήματος, γιατί έτσι πρέπει να σκεπτόμαστε πάντα, φέρνω στη συζήτηση, με πολύ ωραίο τρόπο, κάποια επιχειρήματα  ;). Να δούμε λοιπόν είναι έτσι τα πράγματα όπως τα λέμε ή όχι;     




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.