Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Για ελλιπή συντήρηση του εθνικού και επαρχιακού δικτύου, λόγω της ανεπαρκούς χρηματοδότησης, κάνει λόγο το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το οποίο παραθέτει σειρά προτάσεων για την εξασφάλιση πρόσθετων κεφαλαίων.

    Προτού φτάσει στην παρουσίαση των προτεινόμενων μέτρων, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών υποστηρίζει ότι υπάρχει ευρεία συναίνεση, σχετικά με την ανεπαρκή συντήρηση υποδομών του εθνικού οδικού δικτύου.

    Στη συνέχεια, αναφέρει ότι η ελλιπής συντήρηση, εκτός των οργανωτικών και διαχειριστικών προβλημάτων, είναι επίσης συνέπεια της ανεπαρκούς χρηματοδότησης.

    Παρά το γεγονός ότι το χάσμα μεταξύ των αναγκών και των διαθέσιμων πόρων είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί, η ανάλυση των διαθέσιμων πληροφοριών και δεδομένων υποδηλώνει έντονα ότι η χρηματοδότηση έργων συντήρησης αποτελεί σοβαρό ζήτημα στην Ελλάδα, όπως συμβαίνει και σε πολλές άλλες χώρες.

    Βάσει μίας προκαταρκτικής ανάλυσης, οι απαιτούμενοι πόροι για τη συντήρηση του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου είναι της τάξεως των 550 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως (τακτική και περιοδική συντήρηση), εκ των οποίων 150 εκατομμύρια ευρώ είναι για 8.500 χλμ. εθνικών οδών (κατά μέσο όρο περ. 19.000 ευρώ/χλμ ετησίως) και 400 εκατ. ευρώ για 30.000 χιλιόμετρα επαρχιακών οδών (κατά μέσο όρο περ.12.000 ευρώ/χλμ ετησίως).

    Τα διαθέσιμα στοιχεία για τους προϋπολογισμούς συντήρησης σε περιφερειακό επίπεδο καταδεικνύουν ότι η υφιστάμενη κατανομή πόρων απέχει μακράν από αυτά τα ποσά.

    Με βάση την ανωτέρω κατάσταση, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών αναφέρει ότι υπάρχουν πιθανοί μηχανισμοί για την εξασφάλιση κεφαλαίων συντήρησης του οδικού δικτύου.

    Για παράδειγμα, η νέα Υπηρεσία Οδικών Τελών θα μπορούσε να διαχειρίζεται προς αυτή την κατεύθυνση έσοδα που σήμερα προσμετρώνται στον κρατικό προϋπολογισμό.

    Προτείνεται, επίσης, να διερευνηθούν η πιθανή συμβολή των παραχωρησιούχων του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στη συντήρηση των εθνικών και επαρχιακών οδών, καθώς και η επιβολή νέων τελών (π.χ. τέλη διέλευσης) για ξένα οχήματα.

    Τα επόμενα πιθανά βήματα

    -Διεξαγωγή εμπεριστατωμένης ανάλυσης σε 2 ή 3 επιλεγμένες περιφέρειες πιλοτικά για την ακριβή εκτίμηση της διαφοράς μεταξύ αναγκαίων και διαθέσιμων πόρων για έργα συντήρησης, και προσδιορισμός υφιστάμενων μηχανισμών στην Ελλάδα για την κατανομή πόρων σε έργα συντήρησης.

    -Εντοπισμός των μηχανισμών που πιθανόν να καλύψουν το χάσμα και διερεύνηση της σκοπιμότητάς τους στο ελληνικό πλαίσιο, με βάση τα ευρήματα της προηγούμενης φάσης και τη συγκριτική αξιολόγηση των βέλτιστων πρακτικών παγκοσμίως.

    -Διεξαγωγή λεπτομερούς ανάλυσης των προτιμώμενων μηχανισμών (συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών και νομικών πτυχών) και προετοιμασία σχεδίων νόμων και κανονισμών.

    -Εφαρμογή των μηχανισμών που υιοθετήθηκαν στο προηγούμενο βήμα.

    Της Βάσως Βεγιάζη


    Πηγή: https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/550-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BA%CE%AE/


    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Ήρωνας

    Δημοσιεύτηκε

    Το κράτος πάντως βγαζει 1.2 δις μόνο απο τα τέλη κυκλοφορίας.

    Γιάννης

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Οι μελέτες που πρέπει να γίνουν πρέπει να επικεντρωθούν στα παρακάτω:

    -Ποιο ειναι το κόστος από τα οδικά ατυχήματα? Συνταξεις αναπηρίας? νοσοκομεία? νεκροί νέοι κάτω των 35 όπου το κράτος έχει επενδύσει σε παιδεία και υγεία για να έχει ένα ενεργό πολίτη ως τα 67 τουλάχιστον....(τα στοιχεία από ασφαλιστικές μπορεί να είναι πολύτιμα...)

    -Πόσα από τα παραπάνω ατυχήματα θα είχαν αποφευχθεί με σωστή συντήρηση αλλά και αναβάθμιση του οδικού δικτύου? Ποια είναι η παρεχόμενη ασφάλεια στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο? Και δεν μιλάω για αυτοκινητοδρόμους (ΠΑΘΕ-ΕΓΝΑΤΙΑ-ΙΟΝΙΑ κλπ) όπου εκεί γενικά η ασφάλεια είναι καλή αλλά πληρώνουμε και ένα σκασμό διόδια για να το πετύχουμε. Μιλάω κυρίως για το υπόλοιπο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο όπου γίνονται στατιστικά και τα περισσότερα ατυχήματα

    -Επίσης: πόσοι άνθρωποι μπορούν να βρουν εργασία σε έργα συντήρησης όπως γίνεται σε όλες τις αναπτυγμένες κοινωνίες? Οι οποίοι θα κινήσουν και την οικονομία ενώ τώρα είναι άνεργοι ή φεύγουν στο εξωτερικό (μηχανικοί, εργάτες, υλικά, μηχανήματα, ασφαλτικά...)

    Τέλος, ποιο είναι το εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια και (σε συνδυασμό) με την συντήρηση οδικών αξόνων? Τι απέγιναν οι ΔΕΣΕ? Λειουργούν ή υπολειτουργούν περιμένωντας και τα τελευταία στελέχη να συνταξιοδοτηθούν....?

    Τροφή για σκέψη και συζήτηση....

    Edit: Να συμπληρώσω επίσης ότι όλα τα έσοδα (πχ τέλη κυκλοφορίας που ανέφερε παραπάνω ο @Ήρωνας) πάνε προφανώς στο βαρέλι δίχως πάτο, δηλαδή στην αποπληρωμή των υπέρογκων δανείων που πήραμε για τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών...

    Edited by Γιάννης


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.