Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Έργα-Υποδομές

    Ειδήσεις που αφορούν τεχνικά έργα και υποδομές

    1690 ειδήσεις in this category

    1. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Παγώνουν σιγά-σιγά τα εργοτάξια στον Ε65. Σύμφωνα με πληροφορίες από την κοινοπραξία στο ypodomes.com οι εργασίες είναι κάθε μέρα και λιγότερες και όπως όλα δείχνουν σε μερικές μέρες το έργο θα παγώσει συνολικά.
       
      Ο λόγος δεν είναι άλλο από το χρηματοδοτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει συνολικά η χώρα και κατ`επέκταση τα έργα.
       
      Την ίδια ώρα ο βουλευτής και Τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης, επισκεπτόμενος το εργοτάξιο της Καρδίτσας δεν παρέλειψε να κατηγορήσει το Υπουργείο Υποδομών για τις καθυστερήσεις αλλά και για την άγνωστη τύχη των τμημάτων Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία.
       
      Όπως είπε: «Πρόσφατα η κοινοπραξία «Κεντρική Οδός», που έχει αναλάβει μέσω σύμβασης παραχώρησης την κατασκευή και διαχείριση του άξονα Ε65, κατέθεσε αίτημα παράτασης ενός έτους του χρονοδιαγράμματος παράδοσης για τον άξονα Ξυνιάδας - Τρικάλων, ήτοι τέλος του 2016.
       
      Την ίδια στιγμή, η Κυβέρνηση επιβαρύνει το κλίμα με την άτυπη στάση πληρωμών στην οποία έχει προχωρήσει από τον Φεβρουάριο, στους τέσσερις παραχωρημένους οδικούς άξονες της χώρας.
       
      Και βέβαια η δημιουργική ασάφεια του «κρυμμένου» πίσω από το γραφείο του, Αν/τη Υπουργού συνεχίζεται, καθώς δεν έχει αποφασίσει τι θα γίνει με το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα και το τμήμα που θα συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό, τα οποία μεταθέτει ασαφώς στο μέλλον.
       
      Ως Νέα Δημοκρατία θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί πλήρες το έργο, διότι αποτελεί έργο κεντρικό αναπτυξιακό οδικό άξονα της Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας».
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/kedriki-odos-e65/item/30724-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B565
    2. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Τη διάθεση πίστωσης ύψους €1,8 εκατ. για επείγουσες εργασίες συντήρησης στο εθνικό οδικό δίκτυο ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή της περιφέρειας Κρήτης που συνεδρίασε υπό την προεδρία της αντιπεριφερειάρχου Ρεθύμνου Μαρίας Λιονή.
       
      Το έργο που αναμένεται να βελτιώσει την οδική ασφάλεια στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης προβλέπει την πλήρη διαγράμμιση σε 350 χιλιόμετρα της εθνικής οδού και στις 4 Περιφερειακές Ενότητες του νησιού, ενώ θα αντικατασταθούν και θα συμπληρωθούν πληροφοριακές και ρυθμιστικές πινακίδες.
       
      Εν τω μεταξύ οι ξενοδόχοι του νησιού αντιδρούν για τις καθυστερήσεις σε έργα πνοής για το νησί όπως το αεροδρόμιο των Χανίων. Οι αντιδράσεις για το αεροδρόμιο είναι προφανείς με δεδομένο ότι το πτητικό πρόγραμμα των ξένων εταιρειών αρχίζει από το Μάρτιο,
       
      Σε σχετική ανακοίνωση που έστειλε η Ενωση Ξενοδόχων Χανίων προς την κα. Ελενα Κουντουρά και τον Υπουργό Οικονομικών Γ. Σταθάκη επισημαίνεται ότι έπειτα από επίσκεψη μελών του ΔΣ στο εργοτάξιο διαπιστώθηκε πως «οι εργασίες προχωρούν με ανησυχητικά αργούς ρυθμούς».
       
      Οι ξενοδόχοι στην επιστολή τους τονίζουν ότι «έχουν ήδη αρχίσει να δραστηριοποιούνται κάποιες εταιρείες με πτήσεις από τον μήνα Φεβρουάριο, ενώ παράλληλα από τις 17 Μαρτίου αρχίζει να ανεβαίνει το πτητικό πρόγραμμα τόσο των εταιρειών κανονικών πτήσεων όσο και των εταιριών charter.
       
      Είναι απολύτως βέβαιο ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, μέσα σε 3-4 εβδομάδες, θα έχουμε συνωστισμό, καθυστερήσεις και ένταση τόσο στις αφίξεις όσο και στις αναχωρήσεις, δεδομένου ότι ο ελεύθερος χώρος και στις δύο περιπτώσεις θα είναι πολύ μικρός για τον όγκο των επιβατών που θα έχουμε από τις 17 Μαρτίου και μετά», σημειώνουν οι ξενοδόχοι, προσθέτοντας πως «δεν χρειάζεται να αναφέρουμε την κατάσταση που θα βρίσκεται το αεροδρόμιο, αν δεν έχουν τελειώσει τα έργα μετά τις 17 Απριλίου».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Pairnei_%E2%82%AC18_ekat_i_Kriti_gia_to_odiko_diktuo_/#.VsmHrvmLTDc
    3. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Πάνω από εξήντα μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες αναμένεται να ξεκινήσουν την λειτουργία τους στην Ελλάδα την ερχόμενη τετραετία προσθέτοντας στο δυναμικό της πάνω από 7.500 δωμάτια / βίλες.
      Τα περισσότερα από αυτά (4 στα 10 ) θα λειτουργούν κάτω από την ομπρέλα διεθνών αλυσίδων.
      Τα σημαντικότερα επερχόμενα ξενοδοχειακά projects κατέγραψε σε έκθεση της η εταιρεία Travelworks Public Relations «Greek Market Report | Hotel Investments 2024 – 2027» 
      Με έξι ακόμη ξενοδοχεία αναμένεται να ενισχύσει το επί ελληνικού εδάφους χαρτοφυλάκιό της τα επόμενα χρόνια ένας από τους κολοσσούς της φιλοξενίας, Η Hitlon, φέρνει τα Conrad Hotels & Resorts στην Αθήνα, στο Hilton Athens, καθώς και το πρώτο Curio Collection by Hilton, στο ιστορικό Πεντελικόν. 
      Με σταθερή παρουσία στην Ελλάδα από το 2016, Η Marriott η οποία διαθέτει και το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων υπό την ομπρέλα διεθνούς αλυσίδας στην Ελλάδα ανακοίνωσε το πρώτο Tribute beach resort στην περιοχή Σταλίδα της Κρήτης, το οποίο μάλιστα θα αποτελέσει και το πρώτο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
      Οι περισσότερες από τις νέες ξενοδοχειακές μονάδες αναπτύσσονται σε ήδη προβεβλημένους τουριστικούς προορισμούς επιβεβαιώνοντας την δυσκολία δημιουργίας νέων πέραν των ήδη καθιερωμένων.

       
    4. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Ποσό ύψους €1,118 δισ. έχει μπεί μέχρι τώρα στα ταμεία της Lamda Development από τις πωλήσεις των 90.800 περίπου τμ των κατοικιών στο παραλιακό μέτωπο (Riviera Tower, Cove Villas Cove Residences) των οποίων η μέση τιμή πώλησης ανήλθε στα €12.300 /τμ.
      Με τις τιμές πώλησης κατοικών στα νότια προάστια να έχουν πάρει την ανιούσα η Lamda προσδοκά να αυξήσει τα έσοδα της από τις πωλήσεις των 1.230 κατοικιών που προγραμματίζει να δημιουργήσει έως το τέλος της πρώτης φάσης του έργου και που έχουν βγεί στην αγορά προς πώληση σπό τα μέσα του 2023 στοχεύοντας σε μέση τιμή 7.600/τμ από τα 6.600/τμ που αρχικά είχε υπολογίσει.

      Σύμφωνα με ανάλυση της διεθνούς εταιρείας συμβούλων Savills στην περιοχή οι τιμές για prime κατοικίες κινούνται σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα και διαμορφώνονται στην Αθήνα στα €11.200/τ.μ. 
      Η αγορά της Αθήνας πάρα την εκτόξευση των τιμών στις πολυτελείς κατοικίες τα τελευταία χρόνια εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστική καθώς κατατάσσεται στην 19η θέση σε σύνολο 23 πόλεων που περιλαμβάνει ο δείκτης Savills Prime Residential Index Report (Feb 2024)

      Συνολικά η εταιρεία αναμένει να εισπράξει περί τα €2,289 δις. από τις πωλήσεις 1544 κατοικιών της α' φάσης με την μέση τιμή πώλησης να φτάνει στα €9.400. 
      Με το μέσο κόστος κατασκευής ανά τ.μ. για τα διαφορετικά οικιστικά συγκροτήματα ανέρχεται σε 4.500 ευρώ το μικτό περιθώριο κέρδους για τις πωλήσεις κατοικιών διαμορφώθηκε στο 38% για το 2023.
      Εφόσον υλοποιηθεί η παραπάνω πρόβλεψη η Lamda Development έχει την δυνατότητα να μειώνει τις δανειακές της ανάγκες, επαληθευοντας την εκτίμηση του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Αθανασίου πως το «όλο project είναι θα μπορέσει τελικά να αυτοχρηματοδοτηθεί».

      Η δεύτερη φάση ( περίοδος 2027-2037) προβλέπει την δημιουργία επιπλέον 6.500 κατοικιών από την πώληση των οποίων εκτιμάται ότι οι συνολικές εισπράξεις θα ανέλθουν στα €9 δισ.
    5. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Στο 1,4 δισ. ευρώ φθάνει πλέον το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης. Κι αυτό χωρίς να συνυπολογιστούν τα ποσά που θα επιδικαστούν στις εκκρεμούσες διαιτησίες, η συμπληρωματική σύμβαση για τον σταθμό «Βενιζέλου και ο διαγωνισμός για την απόκτηση επιπλέον συρμών. Και φυσικά η επέκταση προς Καλαμαριά, που θα κοστίσει ακόμα 518 εκατ. ευρώ. Το έργο είναι το μόνο που κατ’ εξαίρεση συνεχίζεται σε τρία Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης.
       
      Η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης (13 σταθμοί, 9,6 χλμ.) ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006 και έπειτα από πολλές περιπέτειες συνεχίζεται με (αδιαπραγμάτευτο, πλέον) ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020. Προ ημερών η ειδική γραμματέας Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, Ευγενία Φωτονιάτα, υπέγραψε την απόφαση ένταξης στο νέο ΕΣΠΑ των έργων που απομένουν:
       
      • Η διάνοιξη της υπόλοιπης σήραγγας, από τον σταθμό «Ανάληψης» έως τη Νέα Ελβετία (ο πρώτος κλάδος αναμένεται να διανοιχθεί έως τα τέλη Ιανουαρίου και ο δεύτερος τον Φεβρουάριο).
       
      • Η ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού στους σταθμούς.
       
      • Τα αρχιτεκτονικά τελειώματα, οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και οι διαμορφώσεις περιβάλλοντος χώρου.
       
      • Η προμήθεια 24 συρμών. Να σημειωθεί ότι η αρχική σύμβαση προέβλεπε 18 συρμούς, ωστόσο με την επικαιροποίηση της επιβατικής κίνησης εκτιμήθηκε ότι θα χρειαστούν ακόμα 6. Ο διαγωνισμός για την απόκτησή τους λογικά θα γίνει από κοινού με τους 6 συρμούς που προβλέπονται για την επέκταση προς Καλαμαριά.
       
      Σύμφωνα με την απόφαση, το σύνολο της δημόσιας δαπάνης που εντάσσεται στο ΕΣΠΑ υπολογίζεται στα 719,5 εκατ., εκ των οποίων τα 664,4 είναι επιλέξιμα. Τα υπόλοιπα 24,7 εκατ. ευρώ αφορούν σε αποζημιώσεις που επιδικάστηκαν μέσω διαιτησίας και 30,4 εκατ. σε δαπάνες επίβλεψης του έργου.
       
      Ετσι, σύμφωνα με στοιχεία της Αττικό Μετρό, η χρηματοδοτική εικόνα της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης διαμορφώνεται ως εξής:
       
      • Οι συνολικές επιλέξιμες δαπάνες ανέρχονται σε 1,1 δισ., εκ των οποίων 195,9 εκατ. από το Γ΄ ΚΠΣ, 254,6 εκατ. από το ΕΣΠΑ 2007-2015 και 664,4 εκατ. από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
       
      • Οι μη επιλέξιμες δαπάνες ανέρχονται σε 301,1 εκατ. ευρώ.
       
      • Οσον αφορά τις οικονομικές εκκρεμότητες Δημοσίου-εργολάβου για ζητήματα του παρελθόντος, σε διαιτησία έχουν παραπεμφθεί διεκδικήσεις συνολικού ύψους 1,18 δισ. ευρώ. Μέχρι στιγμής, έχουν επιδικαστεί στον εργολάβο 127,1 εκατ. ευρώ, ενώ εκκρεμούν αποφάσεις για διεκδικήσεις ύψους 255,6 εκατ.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/889553/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/panw-apo-14-dis-gia-96-xlm-toy-metro-8essalonikhs
    6. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Το νέο Ρυθμιστικό για την Αθήνα και την Αττική είναι πραγματικά πλούσιο. Αν πραγματοποιηθούν όλα τα έργα για την ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς τότε η πρωτεύουσα θα αρχίσει να μοιάζει με Ευρωπαϊκή Μητρόπολη.
       
      Μετρό με 100 σταθμούς, 6 γραμμές Τραμ, ισχυρός Προαστιακός για την κάλυψη της Αττικής και διασύνδεση μεταξύ τους που δημιουργεί ένα πολύ ισχυρό πλέγμα. Αν όλα αυτά τα έργα κατασκευαστούν τότε θα έχουμε να λέμε για πολλά χρόνια.
       
      Το βέβαιο είναι πως σύμφωνα με τις επιταγές του Ρυθμιστικού θα πρέπει να κατασκευαστούν 43 χιλιόμετρα και 37 σταθμοί Μετρό, 32 χιλιόμετρα και περίπου 60 σταθμοί Τραμ, 36 χιλιόμετρα και 12 σταθμοί Προαστιακού, 1 περιμετρική γραμμή monorail (ή τραμ) στο λιμάνι του Πειραιά και μία γραμμή Ελληνικό-Αεροδρόμιο (αν τελικά αυτό αποφασιστεί) Προαστιακού ή BRT.
       
      Σήμερα στο Ypodomes.com κάναμε μία ανάλυση τι θα έπρεπε να κατασκευαστεί προκειμένου να έχουμε αυτό το εντυπωσιακό –στο χαρτί τουλάχιστον- αποτέλεσμα.
       
      ΜΕΤΡΟ: 43χλμ/37 Σταθμοί
      ΓΡΑΜΜΗ 1 : 3 ΣΤΑΘΜΟΙ. Στην Γραμμή 1 θα πρέπει να κατασκευαστεί η επέκταση Κηφισιά-Νέα Ερυθραία. Το μήκος είναι περίπου 2,5 χιλιόμετρα περιλαμβάνει 2 σταθμούς και υπογειοποίηση του υπάρχοντος σταθμού ΚΗΦΙΣΙΑ. Επιπρόσθετα αν έχουμε και την υπογειοποίηση του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς θα προκύψει ένας ακόμα σταθμός στο ύψος του Κεράνη.
       
      ΓΡΑΜΜΗ 2: 5 ΣΤΑΘΜΟΙ. Στην γραμμή 2 θα πρέπει να κατασκευαστεί η επέκταση από την Ανθούπολη μέχρι το Ίλιον με 4χλμ και 3 σταθμούς και η επέκταση από Ελληνικό στην Γλυφάδα με 3χλμ και 2 σταθμούς.
       
      ΓΡΑΜΜΗ 4: 29 ΣΤΑΘΜΟΙ: Μιλάμε για συνολική κατασκευή της γραμμής 4. Από τον Περισσό μέχρι τον Ευαγγελισμό (11χλμ-11 σταθμοί), από Ευαγγελισμό μέχρι Εθνική Οδό μέσω Κηφισίας (15 σταθμοί) και τον κλάδο Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη. Συνολικό μήκος 33χλμ.
       
      ΤΡΑΜ: 32 χιλιόμετρα γραμμών/60 σταθμοί περίπου
      Εδώ και αν έχουμε σωρεία κατασκευών. Δείτε παρακάτω:
      -Σύνταγμα-Πλ. Αιγύπτου -Άνω Πατήσια (8χλμ)
      -Σταθμός Λαρίσης-Νοσοκομείο Παίδων-Γουδί (5χλμ)
      -Καμίνια-Κέντρο Πειραιά-Χατζηκυριάκειο-Φρεατίδα (3χλμ)
      -Λιμάνι Πειραιά-Κερατσίνι-Πέραμα (9χλμ)
      -Άγιος Κοσμάς- Λ.Βουλιαγμένης (σταθμός Μετρό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ) (2χλμ)
      -Λιμένας Κρουαζιερόπλοιων- Ακτή Κονδύλη-Δραπετσώνα (5χλμ)
       
      ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: 36χλμ/12 σταθμοί
      Κλάδος Δ.Πλακεντίας-Ραφήνα: 6χλμ/4 σταθμοί
      Κορωπί-Λαύριο 30χλμ/8 σταθμοί
       
      Τέλος δεν ξεχνάμε πως μέσα στο Νέο Ρυθμιστικό υπάρχει η περιμετρική γραμμή monorail στο λιμάνι του Πειραιά (που εναλλακτικά θα είναι γραμμή Τραμ) και η γραμμή από το Ελληνικό μέχρι το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος που ακόμα δεν έχει αποφασιστεί τι θα γίνει, δηλαδή αν θα έχουμε μία γραμμή BRT (Bus Rapid Transit) ή μία γραμμή Προαστιακού.
       
      Το κόστος όλων των παραπάνω για να πραγματοποιηθούν ξεπερνούν τα 5 δις ευρώ και υπόσχονται να μεταμορφώσουν την Αθήνα. Δεν έχουμε λοιπόν παρά να ευχηθούμε όλα αυτά κάποτε να τα δούμε να λειτουργούν και να κάνουν την πρωτεύουσα μία εντυπωσιακή συγκοινωνιακή Μητρόπολη.
    7. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Η πέριξ του γηπέδου περιοχή πρόκειται να αποτελέσει υπερτοπικό πυρήνα αναψυχής, πολιτισμού, εκδηλώσεων, εστίασης και γενικότερα πόλο έλξης τουριστικού ενδιαφέροντος.

      Το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που αφορά στην έγκριση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) στην περιοχή της Τούμπας του Δήμου Θεσσαλονίκης "πέρασε" από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
      Το σχέδιο αφορά στον καθορισμό χρήσεων γης, όρων και περιορισμών και στην περιβαλλοντική έγκριση του σχεδίου αυτού, ενώ ταυτόχρονα επιχειρείται η έγκριση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Εφαρμογής του ΕΠΣ. Κατά συνέπεια μπορούν να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμού του γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα της Θεσσαλονίκης.
       Ειδικότερα, το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ έκρινε νόμιμο το επίμαχο σχέδιο Π.Δ. και έκανε ορισμένες νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις. 
      Σύμφωνα, με το Π.Δ. επιχειρείται ο εκσυγχρονισμός του γηπέδου του ΠΑΟΚ μαζί με τις συνοδευτικές εγκαταστάσεις του, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται αναπλάσεις στην περιβάλλουσα το γήπεδο περιοχή. Κατόπιν αυτού, σύμφωνα με το ΣτΕ, το σχέδιο Π.Δ. ανταποκρίνεται στις προβλεπόμενες απαιτήσεις του νόμου 4447/2016.
      Στη γνωμοδότηση του ΣτΕ, αναφέρεται ότι με το διάταγμα επέρχεται ο εκσυγχρονισμός των ποδοσφαιρικών εγκαταστάσεων του ΠΑΟΚ με ανάπτυξη νέων σύγχρονων προδιαγραφών οι οποίες ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των FIFA/UEFA στο πλαίσιο των απαιτητικότερων υποχρεώσεων της ομάδας (Champion Leagne και άλλες Ευρωπαϊκές οργανώσεις).
      Στη γνωμοδότηση αναφέρεται ότι με το νόμο 4572/2018 παραχωρήθηκαν στον ΠΑΟΚ εκτάσεις γύρο από το γήπεδο (21.722 και 344 τ.μ.), έτσι ώστε μαζί με την ιδιοκτησία του να αποτελούν μια ενιαία έκταση η οποία θα περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες βοηθητικές εγκαταστάσεις και συνοδές χρήσεις για την εύρυθμη λειτουργία του γηπέδου.
      Όπως αναφέρει το ΣτΕ, η πέριξ του γηπέδου περιοχή πρόκειται να αποτελέσει υπερτοπικό πυρήνα αναψυχής, πολιτισμού, εκδηλώσεων, εστίασης και γενικότερα πόλο έλξης τουριστικού ενδιαφέροντος.
    8. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Εντός της τρέχουσας εβδομάδας θα έχει παραδοθεί το έργο, που αφορά την ολοκλήρωση των εργασιών για την επέκταση των εγκαταστάσεων του Smart Park στο εκπτωτικό χωριό McArthurGlen. Σύμφωνα με την ενημέρωση από τη REDS, του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, την 1η του Νοέμβρη το κοινό θα μπορεί να περιηγηθεί στις νέες εγκαταστάσεις του γνωστού εμπορικού.
      ΤΟ ΕΡΓΟ
      Το Smart Park άνοιξε για πρώτη φορά τις πύλες του το 2011. Η επέκταση, η οποία έλαβε σάρκα και οστά το 2019, αναπτύχθηκε σε μία έκταση 53 χιλιάδων τετραγωνικών.
      Η ανάγκη για τη διεύρυνση της επένδυσης, είχε άμεση σχέση με τη ζήτηση που αναπτύχθηκε στη διάρκεια των ετών, καθώς και από τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα εξίσου. Πιο συγκεκριμένα, το σύνολο εσόδων για το Smart Park τα τελευταία οκτώ χρόνια ανέρχεται σε 48 εκατ. ευρώ. Το σύνολο τζίρου των καταστημάτων, εντός του εμπορικού, φτάνει στα 435 εκατ. ευρώ. Με την αντιστοιχία στο ΦΠΑ, επιπρόσθετα, να ορίζεται στα 117 εκατ. ευρώ.
      Ακόμη, στο νέο χώρο θα υπάρχουν 15 χιλιάδες τετραγωνικά με νέα καταστήματα από διεθνή brands, όπως επίσης και επιπλέον ελεύθεροι χώροι πρασίνου. Μάλιστα, έχει δημιουργηθεί και ένα εντυπωσιακό δάσος.
      Το σύνολο της επένδυσης, αναμένεται να φτάσει στα 22 εκατ. ευρώ, ενώ οι μόνιμες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν προβλέπεται να φτάσουν τις 700.
      ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
      Η REDS πρωταγωνιστεί και σε άλλες μεγάλες και εμβληματικές επενδύσεις. Η μία αφορά στην ανάπλαση της Μαρίνας Αλίμου, ενός έργου που θα αλλάξει την εικόνα της περιοχής, προϋπολογισμού 107,5 εκατ. ευρώ (σ.σ. με παράλληλη δημιουργία 350 θέσεων εργασίας). Η κατανομή χρήσεων στη νέα Μαρίνα Αλίμου, θα έχει ως εξής:
      Τομέας 1: Τουριστική ανάπτυξη και dry dock
      Τομέας 2: Διοικητική υποστήριξη
      Τομέας 3: Γραφεία και καταστήματα, εστίαση, εμπορικές εκθέσεις για προς πώληση σκάφη
      Τομέας 4: Εστίαση και ψυχαγωγία, αναψυχή
      Τομέας 5: Εγκαταστάσεις ναυταθλητισμού
      Συνάμα, υπάρχει και το Cambas Project, μία μεικτή επένδυση γραφείων, μαζί με εμπορικό κέντρο, ξενοδοχείο, σε οικόπεδο 157.383 μ3. Η επένδυση κοστολογείται πάνω από 220 εκατομμύρια, δημιουργώντας 1600 θέσεις εργασίας.
    9. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Τα πρώτα 14 χλμ του Νοτίου Τμήματος του Ε65 έδωσε στην κυκλοφορία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
      Τα 14 αυτά χλμ, από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, είναι σχεδόν το μισό τμήμα του Νοτίου Ε65, που συνολικά εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα.
      «Ήδη, και μόνο από αυτό το τμήμα, περιμένουμε σοβαρά οφέλη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, αναφέροντας ότι το Καρπενήσι βγαίνει από μία ιδιότυπη απομόνωση, αλλά αποφεύγεται και η κίνηση μέσα στην πόλη της Λαμίας από και προς πόλεις της περιοχής.
      «Βλέπουμε λοιπόν ότι αυτά τα 14 χιλιόμετρα του νέου οδικού δικτύου έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ζωή των πολιτών. Και αυτό τελικά πρέπει να κάνει μία κυβέρνηση με τα έργα αυτά: Να διευκολύνει τη ζωή των πολιτών. Να ενισχύει την οδική ασφάλεια. Να δίνει ταχύτητα στις μετακινήσεις, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής. Πρόσβαση σε περιοχές που βρισκόντουσαν σε απομόνωση, Και βέβαια ανάπτυξη, ώθηση στην οικονομία, νέες δουλειές, στήριξη στην ελληνική περιφέρεια», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
      Τα τεχνικά στοιχεία και η εξέλιξη του έργου
      Υπενθυμίζεται ότι ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χλμ, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Λαμίας, με την Εγνατία Οδό.
      Ήταν ένας από 5 αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007, από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή.
      Λόγω της οικονομικής κρίσης σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε μόνο το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, Ξυνιάδα – Τρίκαλα, το οποίο δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017.
      Το Νότιο Τμήμα, το κομμάτι δηλαδή από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, ξεκίνησε να υλοποιείται τον Δεκέμβριο του 2018, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
      Συνολικά, το Νότιο Τμήμα, εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα. Δηλαδή το κομμάτι που δόθηκε σήμερα σε κυκλοφορία είναι σχεδόν το μισό.
      Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το κομμάτι από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, το οποίο θα εξυπηρετεί την κατεύθυνση από Αθήνα προς Καρπενήσι και αντιστρόφως. Έτσι θα αποφεύγεται η κίνηση μέσω της πόλης της Λαμίας, εξασφαλίζονται υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνεται σημαντικά ο χρόνος της διαδρομής.
      Η πρόοδος κατασκευής του Νοτίου Τμήματος είναι στο 70% και οι εργασίες συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και στο υπόλοιπο τμήμα.
      Το Νότιο Τμήμα του Ε65 εκτείνεται από τη Λαμία ως τη Ξυνιάδα, με διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Περιλαμβάνει τη κατασκευή της Σήραγγας Δομοκού, συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων περίπου ανά κλάδο, τη κατασκευή 11 γεφυρών, τριών Ανισόπεδων Κόμβων στη Λαμία, το Καρπενήσι και τη Ξυνιάδα και δύο ημικόμβων στον ΠΑΘΕ και την Ανθήλη.
      Το συνολικό κόστος του Νοτίου Τμήματος ανέρχεται σε 305 εκατομμύρια ευρώ.
      Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη 13 Ιουλίου κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση κατασκευής για το Βόρειο Τμήμα του Ε65, το οποίο «ξεμπλόκαρε» μετά από συστηματικές προσπάθειες και επίπονες διαπραγματεύσεις 18 και πλέον μηνών με την ΕΕ.
      Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτών, που απαιτούνται σήμερα, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Γρεβενά – Μέτσοβο θα διαρκεί τέσσερις ώρες.
    10. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Στην κυκλοφορία παραδίδεται από σήμερα η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη στο σύνολό της, καθώς παραδίδεται και το τελευταίο τμήμα της νέας γραμμής μεταξύ Λειανοκλαδίου - Δομοκού.
      Η γραμμή Λειανοκλάδι - Δομοκός για ένα μήνα θα λειτουργεί με τρένα diesel προκειμένου να δοκιμαστούν και να τεθούν μετά σε χρήση η ηλεκτροκίνηση και η σηματοδότηση της γραμμής.
      Σήμερα θα γίνει ειδικό δρομολόγιο στο τμήμα Λειανοκλάδι - Δομοκός προκειμένου να γίνει επιθεώρηση της νέας γραμμής, στο οποίο και θα επιβαίνει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας καθώς και οι Διοικήσεις των φορέων του Σιδηροδρόμου, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ.
      Σημειώνεται ότι στο τελευταίο τμήμα που παραδίδεται από σήμερα σε κυκλοφορία, και συγκεκριμένα στην περιοχή Εκκάρας Δομοκού, βρίσκεται η νέα τοξωτή - μεταλλική και σεισμικά μονωμένη σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26 η οποία αποτελεί ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμα, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε τα τελευταία τρία χρόνια.
      «Με τα έργα αυτά, η ΕΡΓΟΣΕ ολοκληρώνει το εμβληματικό για το σιδηρόδρομο μεγάλο έργο της κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας "Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη" με σύγχρονη, πλήρως διαλειτουργική διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.
    11. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων της Αγίας Παρασκευής έγινε χθες πραγματικότητα με την παράδοση στους πολίτες της νέας σύγχρονης πεζογέφυρας επί της Λ. Μεσογείων, στην περιοχή της Αγ. Παρασκευής (ύψος ΙΚΑ), η οποία κατασκευάστηκε με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής, μέσω του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020 και δημοπρατήθηκε και εκτελέστηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
       Τα εγκαίνια της νέας πεζογέφυρας με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής στην Αγία Παρασκευή πραγματοποιήθηκαν χθες το βράδυ και από σήμερα οι πολίτες θα μπορούν να διασχίζουν την Λ. Μεσογείων με μεγαλύτερη ασφάλεια.
      Τα εγκαίνια πραγματοποίησαν ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γ. Καραγιάννης, παρουσία της Υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως και του Δημάρχου Αγ. Παρασκευής Β. Ζορμπά.
      Η νέα πεζογέφυρα είναι η τρίτη που ολοκληρώνεται από τις συνολικά 6 που κατασκευάζονται σε βασικούς οδικούς άξονες της Αττικής, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής, μέσω του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020 και είναι συνολικού προϋπολογισμού δημοπράτησης 13 εκ. ευρώ.
       Ήδη έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία η πεζογέφυρα Αλίμου η οποία βρίσκεται στη Λεωφόρο Ποσειδώνος στη συμβολή της με την Καλαμακίου και η πεζογέφυρα στο ύψος του Παλαιού Φαλήρου, επί της Λεωφόρου Ποσειδώνος.
      Οι 6 πεζογέφυρες
      Φορέας διαχείρισης της εν λόγω συγχρηματοδοτούμενης πράξης είναι η Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Αττικής, ενώ οι πληρωμές διενεργούνται από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής.
      Συνολικά οι 6 πεζογέφυρες που προβλέπει το έργο βρίσκονται στα εξής σημεία: 1. Λεωφόρος Ποσειδώνος και Λεωφόρος Καλαμακίου, Άλιμος, 2. Λεωφόρος Κηφισίας και Πανόρμου, Αθήνα, 3. Λεωφόρος Μεσογείων και ΙΚΑ Αγίας Παρασκευής, Αγία Παρασκευή, 4. Λεωφόρος Αθηνών –Σχολές Προβατά, Χαϊδάρι, 5. Λεωφόρος Ποσειδώνος και Αφροδίτης, Παλαιό Φάληρο, 6. Λεωφόρος Αθηνών-Παλατάκι, Χαϊδάρι.
    12. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Τέλειωσαν με οχτώ χρόνια καθυστέρηση οι εργασίες στον διάδρομο 10/28 του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης - Πότε θα τεθεί σε λειτουργία
      Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι εργασίες κατασκευής της επέκτασης του διαδρόμου προσγειώσεων και απογειώσεων 10/28 κατά ένα χιλιόμετρο στη θάλασσα, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Ο διάδρομος είναι εργολαβικά έτοιμος πλέον, όμως θα χρησιμοποιηθεί περί τα τέλη του 2019.
      Αυτή τη φορά οι υπολογισμοί των αρμοδίων, όπως είχαν πει πριν από περίπου ένα μήνα στη Voria.gr επιβεβαιώθηκαν, όμως παράλληλα επιβεβαιώνεται και το κακό σενάριο του χρόνου που απαιτείται για να γίνουν οι αναγκαίες μετρήσεις (κατασκευαστικοί και λειτουργικοί έλεγχοι) και να δοθούν οι επίσης αναγκαίες πιστοποιήσεις.
      Οι διαδικασίες αυτές θα διαρκέσουν περίπου μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβριο, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να εγκατασταθούν και τα συστήματα που χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο και τα αεροσκάφη (ηλεκτρολογικά, φωτοσήμανση) σε όλο το μήκος των 3,4 χλμ. του διαδρόμου και επίσης στο σημείο που διασταυρώνεται με τον άλλο διάδρομο, ο οποίος είναι ο μόνος που χρησιμοποιείται σήμερα, τον 16/34.
      Αυτές οι εργασίες δεν μπορούν να γίνουν, όπως λένε υπηρεσιακοί παράγοντες, στο διάστημα μέχρι τον Σεπτέμβριο, διότι μπορεί να απαιτήσουν ακόμη και να μη λειτουργούν και οι δυο διάδρομοι και κάτι τέτοιο μέσα στην τουριστική περίοδο κανείς δεν το θέλει.
      Έτσι υπολογίζεται ότι θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος για να ολοκληρωθούν όλα τα παραπάνω και τελικά προς τα τέλη του έτους θα λειτουργήσει το αεροδρόμιο με δυο διαδρόμους, με τον 10/28 να μπορεί να δέχεται και υπερατλαντικές πτήσεις και με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» να αναβαθμίζεται ουσιαστικά, καθώς θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί σχεδόν όλους τους τύπους σύγχρονων αεροσκαφών.
      Το συγκεκριμένο έργο ενέγραψε συνολική καθυστέρηση, με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα, περίπου οχτώ ετών, ενώ και ο προϋπολογισμός του αυξήθηκε σημαντικά. Επρόκειτο να παραδοθεί το 2011, αφού ανατέθηκε το 2005...
      Σε κάθε περίπτωση η σημερινή μέρα είναι σημαντική, καθώς η ανάδοχος εταιρεία ολοκληρώνει το έργο της και πλέον ο νέος διάδρομος συνοδεύεται κι από έναν βοηθητικό τροχόδρομο, καθιστώντας και στην πράξη διεθνές το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Επίσης, με τη λειτουργία δυο διαδρόμων, οι καθυστερήσεις στις πτήσεις και ο γεμάτος εναέριος χώρος αναμένεται να περιοριστούν σημαντικά.
      Πηγή: https://www.voria.gr/article/oloklirothikan-i-ergasies-ston-diadromo-1028-tou-makedonia
    13. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Στη διάθεση των κατοίκων και των επισκεπτών βρίσκεται πλέον η νέα Γέφυρα Ευήνου, που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ, αποκαθιστώντας πλέον τη σύνδεση μεταξύ Μεσολογγίου και Ναυπάκτου στο ύψος του Ευηνοχωρίου, στην παλιά Εθνική Οδό Αντιρρίου-Ιωαννίνων.
      Η νέα Γέφυρα του Ευήνου έχει συνολικό μήκος 242,7 μέτρα και συνολικό πλάτος 13,5 μέτρα (συμπεριλαμβάνοντας και τα πεζοδρόμια), ενώ το κατάστρωμά της είναι πλάτους 7,5 μέτρων. Έχει κατασκευαστεί με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές και έχοντας λάβει ειδική μέριμνα για τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή.
       
    14. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Παραδόθηκε στην κυκλοφορία σήμερα Δευτέρα 8 Μαρτίου η αναβαθμισμένη και ασφαλής πλέον γέφυρα του Πηνειού επί της παλαιάς Εθνικής οδού στα Τέμπη, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη και του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστού.
      Οι τελευταίες εργασίες αυτού του πολύπλοκου και σημαντικού έργου, οι οποίες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2019, ολοκληρώθηκαν και η γέφυρα είναι πλέον έτοιμη να εξυπηρετήσει τους κατοίκους της περιοχής και τους οδηγούς που επιλέγουν να μετακινηθούν μέσω Τεμπών προς τους προορισμούς τους.
      Πριν την παράδοση της γέφυρας στην κυκλοφορία, πραγματοποιήθηκε μια συμβολική πρώτη διέλευσή της παρουσία, του υπουργού κ. Καραμανλή, του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστού, του δημάρχου Τεμπών κ. Γ. Μανώλη, του δημάρχου Αγιάς κ. Αντ. Γκουντάρα και εκπροσώπων της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.
      Οι κάρτες ελεύθερης διέλευσης διοδίων που είχαν παραχωρηθεί προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας των κατοίκων του Δήμου Τεμπών από την έναρξη των εργασιών στη γέφυρα και καθ’ όλη τη διάρκειά τους, θα έχουν ισχύ έως απόψε τα μεσάνυχτα της 8ης Μαρτίου.
    15. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Παραδόθηκε χθες σε κυκλοφορία η γέφυρα της Τσακώνας του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης Καλαμάτας. Πρόκειται για μία σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα μήκους 390 μέτρων, ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο, με την αποπεράτωση του οποίου, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολης - Καλαμάτας.
      Το πολύπαθο τμήμα Παραδείσια Τσακώνα του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης Καλαμάτας, μήκους 11,5 χλμ, ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 1990 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και παραδόθηκε τελικά σε κυκλοφορία την άνοιξη του 2000.
       
      Ένα χρόνο μετά την παράδοσή του, εμφανίστηκαν σοβαρές ενδείξεις γεωλογικών ασταθειών οι οποίες δεν αντιμετωπίστηκαν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
      Τρία χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2003 εκδηλώθηκε η ευρεία κατολίσθηση της Τσακώνας. Τα αίτια της κατολίσθησης αυτής, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον Ελλαδικό Χώρο μετά την κατολίσθηση στην Περιοχή της Παναγοπούλας στην Αχαία, δεν έχουν διερευνηθεί πλήρως, ωστόσο σχετίζονται σίγουρα και με το τρόπο που κατασκευάστηκε το Έργο την περίοδο 1990 - 2000.
       
      Η έκταση της κατολίσθησης ήταν τέτοια (μετακινήθηκαν περίπου 6.000.000 μ3 εδαφικής μάζας) που παρουσιάστηκαν προβλήματα και στην Π.Ε.Ο. Μεγαλόπολης Καλαμάτας (Δερβένι κλπ) τα οποία ακόμα μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζονται από το Υπουργείο μας.
       
      Όλες οι μελέτες και εργασίες για αποκατάσταση της κατολίσθησης και την ανακατασκευή του αυτοκινητοδρόμου έγιναν με μέριμνα και χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με δεδομένη την αφαίρεση των σχετικών αρμοδιοτήτων (από το 2003) από την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Οι εργασίες αυτές περιλάμβαναν :
      - Τέσσερεις μεγάλες γέφυρες συνολικού μήκους 1.220 μέτρων και για διέλευση του αυτοκινητοδρόμου από τις περιοχές που εκδηλώθηκαν κατολισθητικά φαινόμενα και συγκριμένα:
      o Μια κοιλαδογέφυρα μήκους 500 μέτρων
      o Δύο γέφυρες μήκους 160 μέτρων εκάστη
      o Μία σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα Τσακώνας (Γέφυρα Τ4) μήκους 400 μέτρων.
      Εξ αυτών η σημαντικότερη είναι η σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας (Γέφυρα Τ4) μήκους 400 μέτρων για την γεφύρωση της περιοχής της μεγάλης κατολίσθησης που είναι ένα έργο εξαιρετικής πολυπλοκότητας τόσο ως προς την θεμελίωση όσο και ως προς την ανωδομή.
      - Δύο (2) Τεχνικά με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover). Το ένα μήκους 125 μέτρων διπλού κλάδου και το άλλο μήκους 300 μέτρων μονού κλάδου.
      - Σημαντικό αριθμό ειδικών γεωτεχνικών έργων σταθεροποίησης πρανών με αγκυρώσεις, κατασκευής οπλισμένων επιχωμάτων, πασσαλότοιχων, κλπ.
      - Ανακατασκευή ή επισκευή σημαντικού αριθμού εγκάρσιων τεχνικών απορροής των όμβριων του αυτοκινητοδρόμου.
       
      ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΤΟΞΩΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΤΣΑΚΩΝΑΣ
       
      Η Τ4 είναι μια σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα. Αποτελείται από δύο ακρόβαθρα και ένα μεσόβαθρο. Οι θέσεις αυτών έχουν κριθεί με βεβαιότητα από τη γεωλογική μελέτη ως απόλυτα ευσταθείς.
       
      Τα επί μέρους ανοίγματα, που δημιουργούνται ανέρχονται σε 90m και 300m. Το άνοιγμα των 90m γεφυρώνεται με ένα προεντεταμένο φορέα, με λοξή αντηρίδα οπλισμένου σκυροδέματος που στηρίζεται επί του μεσοβάθρου Μ1. Το άνοιγμα των 300m γεφυρώνεται εν μέρει (σε μήκος 40m) με προεντεταμένο φορέα, ολόσωμα συνδεδεμένο με λοξή αντηρίδα οπλισμένου σκυροδέματος επί του μεσοβάθρου.
       
      Το υπόλοιπο του ανοίγματος σε μήκος 260m καλύπτεται με 2 χαλύβδινα τόξα κιβωτιοειδούς διατομής (εσωτερικών διαστάσεων 1,60m X 2,80m). Τα τόξα αυτά αποτελούνται από χαλυβδόφυλλα πάχους 70÷120mm (πέλματα) και 20÷40mm (κορμοί). Κάθε τόξο διαθέτει 20 αναρτήρες που διατάσσονται ανά 12m, αναρτώντας το σύμμεικτο κατάστρωμα από τις 2 κύριες διαμήκεις δοκούς.
       
      Η γέφυρα αυτή, συνολικού μήκους 390m και μέγιστου ελευθέρου ανοίγματος 300m, είναι η 2η μεγαλύτερη στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος (μετά τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου) και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως. Είναι ένα επιβλητικό έργο που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από Έλληνες Μηχανικούς και τεχνίτες. Έχει συγκεντρώσει την προσοχή παγκόσμιας εκπαιδευτικών ιδρυμάτων όπως το Imperial College της Μεγάλης Βρετανίας με τακτικές επισκέψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών της Γεωτεχνικής Μηχανικής.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=17706 και http://iliaweb.gr/%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%8C%CF%82-%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86/
       

       

       

       

    16. Έργα-Υποδομές

      GTnews

      Εγκαίνια του νέου πρότυπου, βιοκλιματικού 3ου Γυμνασίου και 3ουΛυκείου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας, το οποίο παραδόθηκε από τις «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» στον Δήμο. Χαρακτηριστικό του κτιρίου είναι ότι η οροφή της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων έχει διαμορφωθεί κατάλληλα ώστε να συντελεί στην ανάσχεση του φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας και στη βελτίωση του μικροκλίματος.
      Επίσης, κατά το στάδιο της κατασκευής του, στο κτίριο εφαρμόστηκαν συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, όπως κεντρικό σύστημα χειρισμού των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων φωτισμού, θερμικά ηλιακά συστήματα, βαλβίδες ρυθμιζόμενου χρόνου ροής νερού, διαχείριση ομβρίων υδάτων, δεξαμενές συλλογής ομβρίων και συγκρότημα αξιοποίησης βρόχινου νερού για πότισμα. Σε συνδυασμό με το νέο κτίριο του 3ου Λυκείου, που είχε παραδοθεί πέρυσι προς χρήση και είναι ήδη σε λειτουργία, η Νέα Φιλαδέλφεια πρωτοπορεί σε σχολικές εγκαταστάσεις.
      Κεντρικό ρόλο στη χωροθέτηση των κτιρίων έχει η ανάδειξη της καμινάδας προγενέστερης βιομηχανικής χρήσης ύψους περίπου 30μ, η οποία αποκαταστάθηκε και εντάχθηκε στον σχεδιασμό ως αρχιτεκτονικό στοιχείο του περιβάλλοντος χώρου. Το κτίριο του Γυμνασίου διατάσσεται στην ψηλότερη νότια πλευρά, παράλληλα με το όριο της Λεωφόρου Δεκελείας και το κτίριο του Λυκείου τοποθετείται στη χαμηλότερη βόρεια πλευρά στην οδό Στρ. Ν. Πλαστήρα.
      Οι προδιαγραφές του σχολείου:
      Το κτίριο αποτελείται από τρεις πτέρυγες σε σχήμα Π, όπου οι δύο περιλαμβάνουν τους χώρους διοίκησης, τις αίθουσες διδασκαλίας και τα εργαστήρια που αναπτύσσονται σε ισόγειο, α’ όροφο και β’ όροφο, ενώ η τρίτη πτέρυγα περιλαμβάνει την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων με τους βοηθητικούς της χώρους που αναπτύσσονται σε ισόγειο και υπόγειο. Το υπόγειο περιλαμβάνει θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, αποθηκευτικούς χώρους και μηχανολογικές εγκαταστάσεις. Το ισόγειο περιλαμβάνει δύο αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, κεντρικό υπόστεγο χώρο, κυλικείο, βιβλιοθήκη - αναγνωστήριο, ιατρείο - αναρρωτήριο, χώρους διοίκησης, χώρους υγιεινής, δύο κλιμακοστάσια και ανελκυστήρα. Το κτίριο έχει αντιμετωπιστεί βιοκλιματικά, επίσης, ως προς τον προσανατολισμό, την ηλιοπροστασία, τον φυσικό φωτισμό - αερισμό, τη μόνωση και τη φύτευση. Συγκεκριμένα, το κτίριο εκτείνεται στον άξονα ανατολής – δύσης, ώστε οι κύριοι χώροι που περιλαμβάνονται να έχουν κυρίως βόρειο και νότιο προσανατολισμό.    Σε όλους τους κύριους χώρους παρέχεται επαρκής φυσικός φωτισμός και αερισμός μέσω των κύριων φωτιστικών επιφανειών, αλλά και μέσω των φεγγιτών στα ψηλότερα σημεία των εξωτερικών τοίχων και στα υπερυψωμένα τμήματα του τελευταίου ορόφου.



       
       
       
       
    17. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το βράδυ της Παρασκευής τo πρώτο τμήμα της νέας Λεωφόρου Ποσειδώνος από την Περιφέρεια Αττικής.
      Η πρώτη φάση της ανάπλασης του Φαληρικού όρμου, του μεγαλύτερου δημόσιου έργου που πραγματοποιήται σήμερα στην πατρίδα μας, που ταυτόχρονα απαλλάσσει τους πολίτες των Δήμων Μοσχάτου - Ταύρου και Καλλιθέας από την πλημμυρική απειλή, γίνεται πραγματικότητα, με την παράδοση του πρώτου τμήματος της Λεωφόρου Ποσειδώνος.
       
    18. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Όταν τον Μάρτιο του 2014 επισκεφθήκαμε τον εργοταξιακό χώρο στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα η εντύπωση ήταν ότι οι 3 μεγάλες Σήραγγες σε Τέμπη και Πλαταμώνα είναι αρκετά προχωρημένες.
       
      Στη νέα επίσκεψη που πραγματοποίησε το ypodomes.com στα εργοτάξια του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου στην περιοχή, η εντύπωση που δίνεται είναι ότι είμαστε ...ένα κλικ από την ολοκλήρωση των έργων και την απόδοση στην κυκλοφορία του τμήματος.
       
      "Μόλις ξεπεράσαμε το 90% της συνολικής προόδου" μας είπαν οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας κατασκευής. Η πρόοδος στις σήραγγες είναι σαφώς πιο προχωρημένες καθώς στις 2 πρώτες σήραγγες είμαστε σε τελικό στάδιο κατασκευής καθώς τοποθετούνται οι τεράστιοι αεραγωγοί και λείπει ένα επίπεδο οδοστρωσίας.
       
      Στην Τ3, τη Σήραγγα Πλαταμώνα είμαστε λίγο πιο πίσω αλλά και εκεί οι εργασίες είναι πολύ προχωρημένες. Αναφορικά με τα ανοιχτά τμήματα εκεί στο μεγαλύτερο μέρος απομένει η οδοστρωσία, η τοποθέτηση σημάτων, φωτισμού και βοηθητικού εξοπλισμού.
       
      Αν κάποιος παρατηρήσει με προσοχή θα δει ότι τα "κουμπώματα" του δρόμου αρχίζουν και είναι εμφανή, τόσο στην έξοδο της Σήραγγας Πλαταμώνα με τον υπάρχων αυτοκινητόδρομο όσο και στα ανοιχτά τμήματα πριν από αυτή.
       
      Όλα αυτά την ώρα που τα εργοτάξια δεν σφίζουν από κόσμο και το χρονοδιάγραμμα, γλυστρά για ακόμα μία φορά. Η εκτίμηση για την απόδοση στην κυκλοφορία είναι απογοητευτική καθώς όπως φαίνεται με την παρούσα κατάσταση χάνεται ολόκληρο το 2016 οδηγώντας σε νέες μεγάλες καθυστερήσεις.
       
      Από την αρχή του χρόνου οι πληρωμές είναι ανύπαρκτες ενώ σε αντίθεση με την Ιόνια Οδό και τον Ε65 ακόμα δεν έχει βρεθεί η χρυσή τομή για την συμφωνία και την οριστικοποίηση των χρονοδιαγραμμάτων. Ο πολύτιμος χρόνος περνά και η ολοκλήρωση συνεχώς μετατίθεται.
       
      Τον Μάρτιο του είχε εξαγγελθεί με κάθε επισημότητα πως το έργο θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2015. Τώρα δηλαδή. Μετά ακολούθησε μία περίοδος προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις, τα θέματα ΟΣΕ και τα αρχαιολογικά, κάνοντας το χρονοδιάγραμμα να ξεφέυγει και να οδηγείται μήνα με το μήνα όσο και πιο μακριά.
       
      Στις αρχές του χρόνου ήδη το έργο είχε μετατεθεί "σιωπηλά" για τα μέσα του 2016. Από τον Γενάρη και μετά τα πράγματα ενώ διορθώθηκαν στις παραμέτρους, χάλασαν στο βασικό στοιχείο. Οι σχέσεις με το Υπουργείο Υποδομών έγιναν τυπικές με αποκορύφωμα την αποστολή στη διαιτησία της αίτησης παράτασης τους Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου κατά 9,5 μήνες, δηλαδή για τον Οκτώβριο του 2016.
       
      Από τότε έχουν περάσει 3 μήνες και η κατάσταση όχι δεν βελτιώθηκε αλλά παραμένει στάσιμη. Η προκήρυξη εκλογών προβληματίζει για τη συνέχεια και το νέο νεκρό διάστημα που θα καθορίσει το μέλλον του σημαντικότερου οδικού έργου της χώρας εδώ και χρόνια καθώς όπως όλα δείχνουν χάνεται και το 2016...
       
      Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
      Το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα, είναι ένα σημείο συνάντησης 2 Περιφερειών, της Κεντρικής Μακεδονίας με τη Θεσσαλία και 2 Νομών: της Πιερίας με τη Λάρισα.
       
      Η παράκαμψη της κοιλάδας των Τεμπών με τις Σήραγγες Τ1 και Τ2 μήκους 2χλμ και 6χλμ αντίστοιχα και ακολούθως οι στροφές του Πλαταμώνα με τη Σήραγγα Τ3 μήκους 3χλμ είναι ένα τμήμα που μαζί με τις ανοιχτές διαδρομές φτάνει σε μήκος 25χλμ.
       
      Σήμερα στην καλύτερη περίπτωση η διέλευση γίνεται σε 30-45 λεπτά ενώ σε περιόδους αιχμής ξεπερνά πολλές φορές και τη 1 ώρα. Υπολογίζεται πως με τη λειτουργία το κέρδος για τον οδηγό θα είναι από 20 έως 30 λεπτά σε νορμάλ οδηγικές συνθήκες.
       
      Συνολικά και μαζί με την απόδοση όλου του Μαλιακού Κόλπου οταν λειτουργήσει το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα θα μειώσει την χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε περίπου 4 ώρες άνετης ασφαλούς οδήγησης.
       
      Η Σήραγγα Τ2 με μήκος 6χλμ θα γίνει η μεγαλύτερη οδική Σήραγγα στην Ελλάδα αλλά και στα Βαλκάνια και μια από τις μεγαλύτερες σε ολη την Ευρώπη.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/31387-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%B7-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%87%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-2016
    19. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Μόλις 90εκ.ευρώ απομένουν για τον τερματισμό των ..ατελείωτων έργων στο σπουδαιότερο οδικό έργο της χώρας, δηλαδή της Παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα που θα σημάνει την απρόσκοπτη οδική ένωση Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
       
      Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το Υπουργείο Υποδομών στο ypodomes.com τα έργα είναι μεν πολύ προχωρημένα, όμως πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής του μνημονίου συναντίληψης, όπως έγινε και στους άλλους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται.
       
      Το χρονοδιάγραμμα παρά το μικρό ποσό που απομένει για την παράδοση σε λειτουργία του έργου παραμένει "κολλήμενο" στον Μάρτιο του 2017 οπότε και αναμένεται να λειτουργήσει το νέο τμήμα.
       
      Τό αποτέλεσμα θα είναι η δραστική μείωση της χρονοαπόστασης καθώς με τη λειτουργία του τμήματος από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα θα χρειάζονται 15 λεπτά από 45 λεπτά που είναι σήμερα.
       
      Επίσης θα επηρεαστεί η συνολική χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης που θα περιοριστεί σε περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά, χρόνος ρεκόρ σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.
       
      Το έργο ταλαιπωρήθηκε στο παρελθόν από προβλήματα με σημαντικότερα εκείνα των πολλών και δύσκολων απαλλοτριώσεων αλλά και των 2 εμπλοκών με τον ΟΣΕ που χρειάστηκε επιπλέον παρέμβαση του Υπουργείου για να λυθεί το θέμα με μεγάλη όμως χρονική καθυστέρηση.
       
      Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
      Το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα, είναι ένα σημείο συνάντησης 2 Περιφερειών, της Κεντρικής Μακεδονίας με τη Θεσσαλία και 2 Νομών: της Πιερίας με τη Λάρισα.
       
      Συνολικά είναι ένα τμήαμ 25 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει 11χλμ σήραγγες διπλού κλάδου και 14χλμ αυτοκινητόδρομου στα ανοιχτά τμήματα.
       
      Από τα 11χλμ σηράγγων τα 8 βρίσκονται στην παράκαμψη της κοιλάδας των Τεμπών. Εκεί κατασκευάζονται οι Σήραγγες Τ1 με μήκος 2χλμ και Τ2. Η Σήραγγα Τ2 έχει μήκος 6χλμ και με τη λειτουργία της θα γίνει η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, στα Βαλκάνια και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.
       
      Μία ακομα Σήραγγα η Τ3 κατασκευάζεται στην περιοχή του Πλαταμώνα που θα γλυτώσει τους οδηγούς από τις "φιδίσιες στροφές" που διαθέτει. Θα έχει μήκος 3χλμ διπλού κλάδου.
       
      Το κόστος των έργων ξεπερνά το 1 δις ευρώ και αποτελεί ένα σύγχρονο όραμα για τη χώρα καθώς το συγκεκριμένο τμήμα έχει γίνει αιτία για πολλά θανατηφόρα ατυχήματα με βαριές ανθρώπινες απώλειες.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/34229-parakampsi-tempon-platamona-molis-90ek-evro-apomenoun-gia-tin-oloklirosi-ton-ergon
    20. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Την παράταση των προσφορών για τα ηλεκτρονικά / δορυφορικά διόδια για τις 28 Φεβρουαρίου αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών.
      Αντίστοιχα, η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών και συγκεκριμένα, η ηλεκτρονική αποσφράγιση του (υπό)φακέλου «Δικαιολογητικά Συμμετοχής-Τεχνική Προσφορά» παρατάθηκε για τις 6 Μαρτίου.
      Το υπουργείο αναφέρει ότι υποβλήθηκαν αιτήματα παράτασης από όλους τους προεπιλεγέντες διαγωνιζόμενους, προκειμένου να προετοιμαστούν καλύτερα για την υποβολή της προσφοράς τους στο β΄ στάδιο του διαγωνισμού.
      Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 400,5 εκατ. ευρώ, διεκδικούν πέντε κοινοπρακτικά σχήματα (ΙΝTRASOFT INTERNATIONAL SA – AKTOR –AUTOSTRADE, STRABAG, VINCI HIGHWAYS – TERNA – KAPSCH, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – NUSZ και ΟΤΕ – T SYSTEMS).
      Σύμφωνα με τα όσα έχει εξαγγείλει το υπουργείο Μεταφορών, το υπάρχον σύστημα θα αντικατασταθεί από πλήρες «Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων», με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
      Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
      -Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια “Εποχούμενη Συσκευή” (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
      -Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
      Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις θα καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, επομένως θα χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.
      Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.ά).
      Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
    21. Έργα-Υποδομές

      GTnews

      Παρατείνεται, έως την 30η Νοεμβρίου 2023, στις 10:00 π.μ., η διενέργεια διαγωνισμού για μίσθωση του δικαιώματος έρευνας γεωθερμικού δυναμικού σε τέσσερις περιοχές της Βόρειας Ελλάδας.
      Ειδικότερα, με την υπ’ αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΠ/98912/1010/27.09.2013 (ΑΔΑ: 6Φ6Λ4653Π8-ΠΑΑ) απόφαση, μετατίθεται από τις 4.10.2023 (αρχική προθεσμία) στις 30.11.2023 η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών στο δημόσιο διεθνή διαγωνισμό για την εκμίσθωση του δικαιώματος έρευνας γεωθερμικού δυναμικού των εξής μη χαρακτηρισμένων περιοχών:
      Κεντρικού – Νοτίου Τμήματος Λεκάνης ποταμού Στρυμόνα (Περ. Ενοτήτων Σερρών & Καβάλας) Ακροποτάμου (Περ. Ενοτήτων Καβάλας & Σερρών) Δυτικού Τμήματος Λεκάνης Δέλτα ποταμού Νέστου (Περ. Ενότητας Καβάλας) και Λεκάνης Δέλτα ποταμού Έβρου (Περ. Ενότητας Έβρου) Ο διαγωνισμός είναι πλειοδοτικός, με αυστηρούς όρους προστασίας τόσο του περιβάλλοντος όσο και της ασφάλειας και υγείας εργαζομένων και περιοίκων, οι οποίοι επιβάλλονται από το νέο Κανονισμό Γεωθερμικών Εργασιών, που δημοσιεύτηκε το 2021.
      Σκοπός της έρευνας είναι ο εντοπισμός κατάλληλου γεωθερμικού δυναμικού για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας βάσης και την κάλυψη της απαίτησης του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα 2030 για συμμετοχή της γεωθερμίας με τουλάχιστον 100MWe στο ενεργειακό μείγμα.
      Κατά τα λοιπά, ισχύει η υπ’ αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΠ/56038/740/19.05.2023 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και οι γενικοί και ειδικοί όροι της προκήρυξης, όπως περιγράφονται στο συνημμένο σε αυτήν Τεύχος Προκήρυξης, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.