Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζεται στην απόφαση, «σε εξέλιξη βρίσκεται η, εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου, δημοπράτηση ολοκληρωμένου κεντρικού συστήματος διαλειτουργικότητας και διαχείρισης οδικών μεταφορών, που περιλαμβάνει σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, το οποίο θα χρησιμοποιεί τεχνολογίες δορυφορικής παρακολούθησης οχημάτων και οπτικής αναγνώρισης πινακίδων. Το ας άνω σύστημα εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία εντός του 2019».
Σχετικά με το σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων στην Εγνατία Οδό, οι όροι και η διαλειτουργικότητά του, με το ανωτέρω σύστημα του ελληνικού δημοσίου, θα προσδιορισθούν με την οικεία σύμβαση παραχώρησης, όπως υπογραμμίζεται στην ίδια απόφαση.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, αυτό σημαίνει ότι δεν εξαιρείται από το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα η Εγνατία Οδός, ενώ η επιλογή να εγκαταστήσει το υπουργείο το σύστημα ή οι παραχωρησιούχοι, σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, υπάρχει ως κατοχυρωμένο δικαίωμα, έτσι και αλλιώς.
Για την Εγνατία Οδό, εφτά σχήματα μπορούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές, τα οποία είναι:
-ANAS International Enterprise S.p.A.
-FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
-ROADIS Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
-SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A.
-VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
-ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.
Αντίστοιχα, για τα ηλεκτρονικά διόδια, τα σχήματα που εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον είναι τα εξής:
1. ΙΝTRASOFT INTERNATIONAL SA -AKTOR-AUTOSTRADE
2. STRABAG AG
3. VINCI HIGHWAYS-TERNA-KAPSCH
4. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-NUSZ
5. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.-T SYSTEMS
Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίο