Μοναδική αλλά σημαντική εκκρεμότητα αυτή τη στιγμή παραμένει η διευθέτηση των προβλημάτων στατικότητας που καταγράφηκαν σε κτίριο δίπλα στις γραμμές του τραμ επί της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση, το οποίο είχε υποστεί σημαντικές ζημιές λόγω πυρκαγιάς. Ο προγραμματισμός ήθελε τη μερική κατεδάφιση του διατηρητέου κτιρίου και τη διεξαγωγή εργασιών στήριξης του εναπομείναντος τμήματος αυτού.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι απαραίτητες εργασίες, τις οποίες είχε αναλάβει ο Δήμος Πειραιά, έχουν ολοκληρωθεί, ωστόσο καθυστερεί σημαντικά η σχετική έγκριση από την Πολεοδομία Πειραιά.
Η πολιτική βούληση για την άμεση δρομολόγηση του τραμ στον Πειραιά είναι ισχυρή, όμως παραμένει άγνωστο εάν υπάρχει πράγματι κάποιο πρόβλημα στο κτίριο παρά τις παρεμβάσεις που έγιναν ή εάν το ζήτημα έχει μπλεχτεί στα γρανάζια κάποιας γραφειοκρατικής διαδικασίας.
Τα νεότερα θέλουν, σύμφωνα με τις σχετικές δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη, το τραμ να φθάσει στον Πειραιά εντός του επόμενου μήνα. Ωστόσο, δεν έχει λυθεί ακόμα η εκκρεμότητα του κτιρίου.
Δοκιμαστικά δρομολόγια
Τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια από το ΣΕΦ έως τον Πειραιά πραγματοποιήθηκαν παρουσία του υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή τον περασμένο Ιανουάριο και ο τότε προγραμματισμός ήθελε την έναρξη εμπορικής λειτουργίας της επέκτασης στον Πειραιά τον Φεβρουάριο του 2021. Εκτοτε δεν έχει καταστεί εφικτή η λειτουργία του μέσου λόγω της εμπλοκής του ζητήματος του διατηρητέου κτιρίου επί της Ομηρίδου Σκυλίτση.
Τα νέα δοκιμαστικά δρομολόγια (απαραίτητα για τη λειτουργία της γραμμής) του τραμ από το ΣΕΦ έως τον Πειραιά θα διαρκέσουν τουλάχιστον 20 ημέρες, όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος των ΣΤΑΣΥ Νίκος Χαιρέτας.
Ιστορία 9 ετών
Το πιθανότερο σενάριο θέλει τα εγκαίνια της επέκτασης να λαμβάνουν χώρα εντός του φθινοπώρου, για ένα έργο που μετρά ιστορία… 9 ετών.
Η σύμβαση για την κατασκευή της μονής κυκλικής γραμμής των 5,4 χλμ. υπεγράφη το μακρινό 2013 με αρχικό στόχο τη λειτουργία της δύο χρόνια αργότερα.