Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Μια νέα «μάχη» στο εσωτερικό αυτή τη φορά μέτωπο ανοίγει η κυβέρνηση που σε ένα μήνα θα καλέσει όλες τις κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς δρόμους, να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με στόχο την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης.

     

    Η πρόσκληση δεν αφορά μόνον τους παραχωρησιούχους των 5 υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμων αλλά και τις κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται την Αττική Οδό και τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.

     

    Στόχος της διαπραγμάτευσης σύμφωνα με αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, θα είναι η μείωση του αντιτίμου των διοδίων με την ενσωμάτωση στις συμβάσεις παραχώρησης δεικτών ανάπτυξης καθώς και κοινωνικών δεικτών προκειμένου και τα διόδια να μειωθούν και να υπάρξει ελεύθερη πρόσβαση για ορισμένες κοινωνικές ομάδες που βρίσκονται σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση.

     

    Κυβερνητικοί παράγοντες αν και επισημαίνουν ότι το δημόσιο θα είναι απολύτως εντάξει στις 5 συμβάσεις παραχώρησης που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη κυβέρνηση (Ολυμπία Οδός - Ιόνια Οδός- Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου-Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε 65 – Μορέας), υπογραμμίζουν ότι τα έργα έχουν πρόβλημα με τις συμβάσεις, δεν βγαίνουν, και όλα τα μέρη –κυβέρνηση- κοινωνία- παραχωρησιούχοι, είναι ώριμα προκειμένου να προχωρήσουν σε αλλαγές προς το συμφέρον όλων.

     

    Όπως χαρακτηριστικά, λένε, αρμόδιοι παράγοντες, το μοντέλο των παραχωρήσεων έτσι όπως έχει σχεδιαστεί είναι αδιέξοδο με αποτέλεσμα να συντηρείται ο φαύλος κύκλος με τον οποίο καθορίζεται το ύψος των διοδίων. Ένας φαύλος κύκλος όπου όσο ανεβαίνουν τα διόδια τόσο μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και όσο ακριβαίνουν τα διόδια τόσο μειώνεται περαιτέρω ο κυκλοφοριακός φόρτος εξαιτίας και της οικονομικής κρίσης.

     

    Στη διαπραγμάτευση, σε δεύτερο χρόνο θα κληθούν και οι κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται την Αττική Οδό και τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου με κεντρικό θέμα την μείωση του αντιτίμου των διοδίων.

     

    Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί η Αττική Οδός όπου η κυβέρνηση εξετάζει τα στοιχεία προκειμένου να διαπιστώσει εάν το έργο έχει αποσβεστεί οπότε θα ζητήσει την παράδοσή του στο δημόσιο πριν από το 2024 που προβλέπει η σύμβαση.

     

    Τα κυβερνητικά στελέχη δεν αποκλείουν, μάλιστα, εάν τα στοιχεία το αποδεικνύουν να καταφύγουν ακόμα και σε καταγγελία μια σύμβασης παραχώρησης – όπως για παράδειγμα της Αττικής Οδού- και μιλούν για ριζική αλλαγή στο μοντέλο παραχωρήσεων το οποίο το χαρακτηρίζουν πλήρως αποτυχημένο αφού δεν υπάρχει ούτε μια γραμμή που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον.

     

    Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/124405/metopo-kata-ergolavon-gia-diodia-kai-attiki-odo-anoigei-i-kyvernisi#.VSPlmSIX0i4.facebook





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    antloukidis

    Δημοσιεύτηκε

    Από λόγια χορτάσαμε....

     

    Ας ελπίσουμε να δούμε και κάποιο αποτέλεσμα.

     

    Εκτός αν τα λένε, για να πούνε μετά "εμείς θέλουμε αλλά οι "θεσμοί" δεν μας αφήνουν".

    chrisR

    Δημοσιεύτηκε

    Οποιοσδήποτε ακομμάτιστος πολίτης θα πει μπράβο στη κυβέρνηση αν καταφέρει να στριμώξει τους μεγαλοεργολάβους και επανατιμολογήσει δικαιότερα τις διελεύσεις σε διόδια και γέφυρα Ρίου Αντιρρίου. Φτάνει να μην μείνει στα λόγια αλλά να έχουμε αποτέλεσμα. Πάντως όπως και να το κάνουμε ακούγεται σαν ψέμα όλο αυτό...γιατί ας μην γελιέται κανένας, το οικογενειακό εισόδημα δεν μειώθηκε μόνο από τις μειώσεις των μισθών και των συντάξεων αλλά και από τα μικρά και καθημερινά έξοδα όπως και αυτά των πανάκριβων ελληνικών διοδίων!

    • Upvote 3
    pankrok

    Δημοσιεύτηκε

    εμένα δε με ενοχλεί τόσο το αντίτιμο των διοδίων που κατα μία έννοια είναι υπερβολικό γιατί πληρωνόταν για υπηρεσίες που ΘΑ προσφερόντουσαν αλλά κυρίως γιατί για 300χλμ δρόμο σταματάω 6 φορές να πληρώσω και τελικά κάνω 3 ώρες πηγαίνοντας με ταχύτητες άνω του ορίου. αφού το ρημάδι αποφασίσανε να το κάνουν με μετωπικούς σταθμούς και όχι με είσοδο/έξοδο (όπως ιταλία, γαλλία κλπ) τουλάχιστον ενοποιήστε τα ρημάδια τα epass σε όλο το δίκτυο να τελειώνουμε. 

    • Upvote 1


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.