Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης, στη Χώρα μας έχουν περιοριστεί δραματικά οι δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις στις υποδομές αρμοδιότητας Πολιτικού Μηχανικού (ΠΜ), με αποτέλεσμα μεγάλη διόγκωση της ανεργίας στον κλάδο. Γιατί λοιπόν να συνεχιστεί η εκπαίδευση/παραγωγή ΠΜ με τη σημερινή μορφή/ρυθμό της;

     

    Το πολιτικό σύστημα στη Χώρα μας ενεργοποιείται από τα σήματα που εκπέμπει η πραγματική Οικονομία με υπερβολική καθυστέρηση. Προσαρμοζόμενο στην αδράνεια της κοινωνικής ζήτησης, στο χώρο της εκπαίδευσης συνεχίζει να δεσμεύει πολύτιμους πόρους σε λάθος επένδυση.

     

    Όμως, δεν μπορεί κανείς να πορεύεται όπως άλλοτε: Εξ αιτίας της μεγάλης ανεργίας των ΠΜ, τα τελευταία έτη παρατηρήθηκε σημαντική πτώση των βάσεων εισαγωγής (ποιότητας σπουδαστών). Περιορίσθηκε η δυνατότητα των οικογενειών των σπουδαστών να χρηματοδοτήσουν μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό.

     

    Η μεγάλη προσπάθεια να εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο έχει καταπονήσει τους νέους σπουδαστές. Εξ άλλου, γίνονται πιο ώριμοι και αποκτούν ενδιαφέροντα σε κοινωνικά και πολιτικά θέματα. Όλα αυτά συμβάλλουν στα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας κατά τα πρώτα εξάμηνα των σπουδών.

     

    Οι Σπουδές ΠΜ (ΣΠΜ) έχουν υπερφορτωθεί με προωθημένη γνώση, την οποία ο μέσος μηχανικός μπορεί να μην χρειαστεί ποτέ. Ως επακόλουθο, ο μέσος χρόνος αποφοίτησης είναι μεγαλύτερος της πενταετίας κατά 30%.

     

    Η παγκοσμιοποίηση της αγοράς θα αυξάνεται συνεχώς στο προβλεπτό μέλλον. Ο αναπροσανατολισμός των σπουδών προς τις ανάγκες και τις ευκαιρίες απασχόλησης (και) της παγκόσμιας αγοράς είναι σήμερα απολύτως αναγκαίος. Κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών πολλοί έλληνες επαγγελματίες μετακινήθηκαν σε χώρες με ισχυρή οικονομία.

     

    Μερικές φορές αυτό επικρίνεται άκριτα ως διαρροή εγκεφάλων σε επίπεδο Χώρας. Παραγνωρίζεται ότι αφορά (εκτός ελαχίστων περιπτώσεων, ερευνητών κυρίως) σε ανέργους, οι οποίοι, σε μεσοπρόθεσμο τουλάχιστον ορίζοντα, δεν θα είχαν τη δυνατότητα να προοδεύσουν (και να συμβάλουν) παραμένοντας στη χειμαζόμενη από την κρίση Χώρα. Εξάλλου, σε ατομικό επίπεδο η αναζήτηση καλύτερης τύχης αποτελεί την εύλογη επιλογή άσκησης του ταλέντου και των προσόντων, που αποκτήθηκαν μετά από μακρά προσωπική προσπάθεια και βαρύ οικονομικό κόστος, με στόχο την ικανοποιητική ανταμοιβή.

     

    Η μεταρρύθμιση των ΣΠΜ, αφενός, για να έχει νόημα οφείλει να είναι ριζοσπαστική και να έχει μακροχρόνια προοπτική και, αφετέρου, για να επιτύχει δεν πρέπει να υπονομεύει τις ευρέως αποδεκτές αξίες και τις επικρατούσες ιδέες στον υπόψη χώρo και χρόνο.

     

    Οι ακόλουθες προτάσεις έχουν διατυπωθεί εντός του ανωτέρω πλαισίου:

    Διατήρηση του ενιαίου κύκλου 5ετών σπουδών και δημιουργία 3 εσωτερικών σταδίων με προοδευτικά αυξανόμενες απαιτήσεις και παροχή διπλώματος και μεταπτυχιακού τίτλου στο τέλος του κύκλου. Περιορισμός του συνολικού αριθμού ωρών διδασκαλίας.

     

    Δημιουργία 1ου «εισαγωγικού» σταδίου 3ων εξαμήνων (βασική μαθηματική, τεχνική, νομική και οικονομική γνώση του μηχανικού). Αποτυχία του φοιτητή, μετά από εύλογο αριθμό επαναληπτικών εξετάσεων, θα συνεπάγεται μεταγραφή του σε άλλη σχετική Σχολή με χαμηλότερη βάση εισαγωγής (φίλτρο έγκαιρης επιλογής για τη συνέχιση ΣΠΜ αντί της διαγραφής των αποτυχόντων μετά από επτά έτη σπουδών, δηλαδή της πιστοποίησης κοινωνικών δραμάτων που αφέθηκαν να δημιουργηθούν).

     

    Παροχή γενικών ΣΠΜ κατά τη διάρκεια των επομένων 5 εξαμήνων (2ο στάδιο), οι οποίες θα οδηγούν σε απόκτηση διπλώματος. Περιορισμός του αριθμού των υποχρεωτικά διδασκομένων μαθημάτων. Διαμόρφωση ομάδων συγγενών κατ΄επιλογή μαθημάτων (ροές, minors). Εξοικείωση με τις κατασκευαστικές μέθοδους, μέσω των οποίων υλοποιείται η θεωρητική ανάλυση, με συγκεκριμένες εφαρμογές και αναλύσεις αστοχιών και κινδύνων.

     

    Εισαγωγή νέων μαθημάτων που θα αφορούν σε περιβάλλον, διοίκηση, οργανωτική συμπεριφορά, διαχείριση - χρηματοδότηση - λειτουργία - αναβάθμιση έργων, σε βάρος του χρόνου διδασκαλίας των παραδοσιακών θεμάτων (σύμφωνα με την ποσόστωση ωρών των καλύτερων Σχολών του εξωτερικού). Διασύνδεση των σπουδαστών με μικρό αριθμό έργων υπό υλοποίηση. Οι σπουδαστές θα αντιμετωπίζουν 8ωρη(ες) εξέταση(εις) σε σύνθετα θέματα (από ομάδα καθηγητών) για την απονομή του διπλώματος.

     

    Το μέλλον των ΣΠΜ είναι η επιστροφή στη βασική αρχή της ολιστικής προσέγγισης των έργων, δηλαδή όπως έπραττε ο ΠΜ (μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση) μερικές δεκαετίες πριν.

     

    Αφιέρωση των τελευταίων 2 εξαμήνων σε προγράμματα εξειδίκευσης (3ο στάδιο - masters), που θα αποτελούν μετεξέλιξη των σημερινών Κατευθύνσεων και Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών (ΜΠΣ) ή θα είναι νέα. Μέρος τους θα διδάσκεται στην αγγλική γλώσσα (ελάχιστοι διδάσκοντες δεν έχουν την ευχέρεια αυτή), ώστε να δίνεται η δυνατότητα και σε αλλοδαπούς φοιτητές να τα παρακολουθήσουν. Πρέπει να επιδιώκεται συνεργασία με αναγνωρισμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού προκειμένου να αυξηθεί η διεθνής αναγνώριση και ελκυστικότητα των ελληνικών τίτλων ΜΠΣ.

     

    Διαμόρφωση κατάλληλου επαγγελματικού υποβάθρου με στοχευμένη συμπληρωματική κατάρτιση κατά την διάρκεια των σπουδών και διευκόλυνση των νέων αποφοίτων στην πιστοποίηση προσόντων από επαγγελματικές ενώσεις.

     

    Η προτεινόμενη μεταρρύθμιση θα αναβαθμίσει δραστικά τις ΣΠΜ στη Χώρα μας. Η υλοποίηση της δεν απαιτεί σημαντικό κόστος, μεγάλο χρόνο και πρόσθετους ανθρώπινους πόρους. Προϋποθέτει μακροχρόνιο προγραμματισμό αριθμού και εξειδικεύσεων διδακτικού προσωπικού. Απαιτεί ορθολογική προσέγγιση και απροκατάληπτη, προοδευτική αντιμετώπιση των προβλημάτων. Επιβάλλεται να καταγραφεί άμεσα η άποψη των αποφοίτων των τελευταίων δέκα ετών και να δρομολογηθεί ουσιαστική διαβούλευση όλων των αρμοδίων. Αντίστοιχες ενέργειες είναι κρίσιμες και για τους άλλους κλάδους των μηχανικών.

     

    Η πραγματική μάχη της εποχής μας είναι ανάμεσα στη συντήρηση και στην καινοτομία. Και παρά τις πολλές προσπάθειες μας, παραμένει υψηλός ο κίνδυνος να ρυθμίζουμε όλο και λιγότερο τις τύχες μας και να πορευόμαστε ως παθητικοί αποδέκτες μιας μοίρας που οι άλλοι μας επιφυλάσσουν, στο πλαίσιο της αμείλικτης παγκοσμιοποίησης ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και οι άλλοι δεν θεωρούν συμφέρον τους το να εκπαιδεύουμε εμείς τους καλύτερους μηχανικούς.

     

    Ο κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος είναι Διευθυντής του Τομέα Προγραμματισμού και Διαχείρισης Τεχνικών Έργων της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ.

     

    Πηγή: http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=612644





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    ZaXoYs

    Δημοσιεύτηκε

    M.I.T http://cee.mit.edu/timeline

    In 1992, the department was renamed the Department of Civil and Environmental Engineering, in recognition of the new combined discipline and its added emphasis on environmental chemistry and biology

     Course I becomes the Department of Civil and Environmental Engineering and adds an undergraduate curriculum in Environmental Engineering Science

     

    Εντάξει ακολουθούμε τις εξελίξεις ούτε καν  25 χρονάκια πίσω δεν είμαστε ...

    ε μη στεναχωρήσουμε και ιτους υφισταμενους τομείς τον σχολών με τέτοιες αλλαγές ...

    • Upvote 2
    @nicha

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Έχω την εξής απορία. 

    Καταλαβαίνω ότι διαφωνείς με την ανάπτυξη του κειμένου και τον τρόπο γραφής του,  διαφωνείς και με την άποψη του για την ανάγκη εξσυγχρονισμού της ύλης και των αναγκών διδακτικής γνώσης σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις του επαγγέλματος? Δηλαδή όπως αναφέρει να εισαχθούν μαθήματα "που θα αφορούν σε περιβάλλον, διοίκηση, οργανωτική συμπεριφορά, διαχείριση - χρηματοδότηση - λειτουργία - αναβάθμιση έργων?

    Ωραία δεν πρέπει όμως και αυτοί που εισηγούνται αυτά τα θέματα να έχουν πρώτα αξιολογηθεί. Δηλαδή ποιός κάνει τις προτάσεις ? έχει αξιολογηθεί αυτός για να κάνει προτάσεις.

    Edited by @nicha
    • Upvote 1
    st2

    Δημοσιεύτηκε

    ειναι μια προταση ...
    κατα την γνώμη μου λάθος

    αλλά ειναι μια πρόταση

    καιρό είχαμε να ακουσουμε μια πρόταση περί του προγράμματος σπουδών των πολυτεχνείων

    • Upvote 4
    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Αξιότιμε imhotep, η πιστοποίηση των προσόντων είναι το διαβατήριο για την παγκόσμια αγορά εργασίας και δυστυχώς στην Ελλάδα κοιτάζουμε μόνο τις πολιτικές κατευθύνσεις των σχολών και του τεχνικού επιμελητηρίου.

    Όποιος σοβαρός μηχανικός αναζητήσει εργασία στο εξωτερικό (και στις μέρες μας είναι πάμπολοι), το πρώτο πράγμα που ζητούν οι σοβαρές εταιρίες είναι πιστοποίηση των προσόντων τους και της επαγγελματικής τους καριέρας. Πως βεβαιώνει και πιστοποιεί ένας σοβαρός μηχανικός με 10-15 χρόνια εμπειρίας ότι είναι αυτός που λέει? Από το βιογραφικό του? Αυτό είναι αστείο. Σήμερα, που η συγγραφή βιογραφικών είναι ολόκληρη επιστήμη, οι εταιρίες ζητούν πιστοποίηση της επαγγελματικής γνώσης και εμπειρίας.  Το προ 15ετίας πτυχίο δεν λέει τίποτα! 

     

    Το πτυχίο πρέπει να είναι το εφαλτήριο της επαγγελματικής καριέρας και όχι η κορνίζα που θα μοστράρουμε για όλη μας τη ζωή.   

    Η καταγεγραμμένη συνεχόμενη ανάπτυξη της γνώσης και της εμπειρίας είναι αυτό που χρειάζεται σήμερα ο σύγχρονος μηχανικός και αυτό γίνεται μόνο μέσα από την πιστοποίηση. Όσοι έχουν αναζητήσει την τύχη τους έξω από τα σύνορα του Ελαδιστάν καταλαβαίνουν πολύ καλά τι εννοώ.

     

    Sorry αλλά έχω βαρεθεί να διαβάζω εδώ στο φόρουμ ορισμένους συναδέλφους να μιλάνε για την καραμέλα της πιστοποίησης προσόντων. Στο ελλαδιστάν το ένα και το εξωτερικό το άλλο και οι μεγάλες εταιρείες το παρά άλλο και μπλά μπλά μπλά. Πιθανώς ορισμένοι εδώ κάνουν σεμινάρια ή η δουλειά τους σχετίζεται με τις πιστοποιήσεις και έχουν βαλθεί να μας πείσουν για διάφορα με σκοπό το δικό τους συμφέρον.

    Στην ισοπεδωμένη Ελλάδα που η πλειοψηφία των μηχανικών έχουν ένα κάρο προβλήματα καθόμαστε και μιλάμε για τις πρακτικές που εφαρμόζονται σε πολύ καλύτερες και μεγαλύτερης κλίμακας οικονομίες και αγορές, εκεί που ο μηχανικός όταν θα τελειώσει θα αποσβέσει και με το παραπάνω τα χρήματα που έδωσε.

    Υπάρχουν στην Ελλάδα μεγάλες εταιρείες που θέλουν να προσλάβουν μηχανικούς; Ή μήπως θα πρέπει όλοι οι μηχανικοί να τα σκάνε για πιστοποιήσεις για να τους πάρει για δουλειά το τεχνικό γραφείο "μπαρμπαμήτσος και σια" για να τακτοποιήσουν κανένα αυθαίρετο ή να τρέχουν από εδώ και από κεί για να εκδόσουν ΠΕΑ;

    Η εμπειρία πιστοποιείται με τα ένσημα που πληρώνει ο εργοδότης στο ασφαλιστικό ταμείο για τον εργαζόμενο εφόσον είναι μισθωτός, αν είναι Ελ.Επ ας φέρνει μαζί στην δουλειά του αποδεικτικά έγγραφα τιμολόγια κτλ. Ο εργοδότης μπορεί να καταλάβει αμέσως αν είναι αληθινή η εμπειρία του υποψήφιου μηχανικού με μερικές ερωτησούλες.

    Οι πιστοποιήσεις υπάρχουν μόνο και μόνο για να κερδίζουν χρήματα κάποιοι οργανισμοί, όσο ποιό πολλές πιστοποιήσεις δημιουργούνται και όσο περισσότερα επίπεδα τόσο μεγαλύτερα τα κέρδη, βλέπε ECDL που έληξαν και ευτυχώς ελάχιστοι θα μασήσουν για να πάνε να πληρώσουν για ανανέωση.

    Αυτό που χρειάζεται ο τεχνικός κόσμος στην Ελλάδα αυτή την στιγμή είναι θέσπιση αυστηρών εξετάσεων τόσο για τους ΠΕ και ΤΕ όσο και για άλλα τεχνικά επαγγέλματα από επαγγελματικές ενώσεις με την απόκτηση του πτυχίου, από εκεί μετά αν πετύχει ο απόφοιτος και εγγραφεί στην ένωση να μπορεί να απασχοληθεί με οτι θέλει από αυτά που του επιτρέπει ο νόμος, τα υπόλοιπα είναι εκ του πονηρού.

    • Upvote 8
    imhotep

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Αξιότιμε imhotep, κλπ 

    να μην τα ξαναγράφω κι εγώ

     

    Όταν μιλάμε για μηχανικούς υπαλλήλους εταιρειών όντως αυτή είναι η γενικώς εφαρμοζόμενη πρακτική.

    Ο κατακερματισμός της γνώσης και η εξειδίκευση μέσω πιστοποιήσεων σε πεδία τόσο επιμέρους (ενεργειακή απόδοση, εκτίμηση ακινήτων κ.α.) είναι που καταντά αστεία. Τα πεδία αυτά αποτελούν μια απειροελάχιστη πτυχή της επιστήμης πάνω στην οποία "στήνονται" από τμήματα ΤΕΙ (ίσως και ΑΕΙ) μέχρι "επαγγελματικές ενώσεις" με διεκδίκηση κατοχύρωσης δικαιωμάτων. Και είναι αυτές οι επαγγελματικές ενώσεις που καλούνται να σε πιστοποιήσουν κατά τη λογική του αρθρογράφου (αν διαβάσεις την πρόταση μέχρι τέλους). Δεν χρειάζεται λοιπόν να ενημερώνεσαι για την συνολική εξέλιξη της επιστήμης αρκεί να δίνεις μια εξέταση σε συγκεκριμένη ύλη κάθε διετία και το 'χεις το "προσόν" για να γίνεις καλός και πειθήνιος εξειδικευμένος υπάλληλος (συνήθως σε εταιρεία που διοικείται από άσχετους με το επάγγελμά σου ανθρώπους). Και, κυρίως, χωρίς να  επιτρέπεται να αμφισβητήσεις την ουσία της ύλης ή της πιστοποίησης.

    Άλλο ένα λιθαράκι στην κατεύθυνση της κατάργησης του ελεύθερου επαγγέλματος και της υποβάθμισης των πτυχίων/διπλωμάτων.

    Η ανάπτυξη της γνώσης του μηχανικού μετά την απόκτηση του διπλώματος βασίζεται στην εμπειρία που αποδεικνύεται (αν θέλει κανείς να την βεβαιώσει με συστατικές επιστολές) και στην μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας που συμπυκνώνει τις εμπειρίες και τις εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

    Το αν εγώ έχω μελετήσει (ο υποφαινόμενος έχει όχι μελετήσει αλλά μεταφράσει δεκάδες τεχνικά βιβλία) ή όχι δεν το αποδεικνύει μια εξέταση. Στην πράξη έχω διαθέσιμη την πληροφορία (στο βιβλίο δίπλα μου και πλέον και στο διαδίκτυο) για να αντιμετωπίσω όποιο πρόβλημα μου παρουσιαστεί. Φαίνεται πως με 35+ χρόνια εμπειρίας δεν είμαι σοβαρός μηχανικός ή αν είμαι, δεν είμαι κατάλληλος για "σοβαρές" εταιρείες (οπωσδήποτε λόγω του μισθού που θα έπρεπε να ζητήσω  :mrgreen: ).

    Δηλαδή αν εγώ κληθώ να μελετήσω ένα αγροτικό κτίριο λ.χ. θα πρέπει να έχω πιστοποίηση από τον αγροτικό συνεταιρισμό;

    Ή για να κάνω μια εκτίμηση ενός ακινήτου να έχω πιστοποίηση από τις διοικούμενες από τις τράπεζες ενώσεις εκτιμητών;

    Να έχω δώσει εξετάσεις; Δεν υπάρχει νομοθεσία και βιβλιογραφία προδιαγραφών να συμβουλευτώ;

    Αρκεί να έχω την ικανότητα να την αξιολογήσω (την πληροφορία). Αυτή την ικανότητα δεν την αποδεικνύει καμιά πιστοποίηση.

    Λυπάμαι που εκεί μας οδηγούν στο μέλλον αλλά δεν θα επικροτήσω αυτές τις επιλογές ούτε θα τις καταπιώ αμάσητες.

    ..

    Υ.Γ. δύο τυχαίες αναφορές

    α. Χάρη στους πιστοποιημένους υπαλλήλους της γνωστής σοβαρής γερμανικής εταιρείας είχαμε το δυστύχημα στο Eschede

    β. Χάρη στους πιστοποιημένους υπαλλήλους της γνωστής σοβαρής αμερικανικής τράπεζας και χάρη στους ελέγχους που επέβαλε είχαμε την κατάρρευσή της

    Edited by imhotep
    • Upvote 6
    NIANDR

    Δημοσιεύτηκε

    Sorry αλλά έχω βαρεθεί να διαβάζω εδώ στο φόρουμ ορισμένους συναδέλφους να μιλάνε για την καραμέλα της πιστοποίησης προσόντων. Στο ελλαδιστάν το ένα και το εξωτερικό το άλλο και οι μεγάλες εταιρείες το παρά άλλο και μπλά μπλά μπλά. Πιθανώς ορισμένοι εδώ κάνουν σεμινάρια ή η δουλειά τους σχετίζεται με τις πιστοποιήσεις και έχουν βαλθεί να μας πείσουν για διάφορα με σκοπό το δικό τους συμφέρον.

    .... Ή μήπως θα πρέπει όλοι οι μηχανικοί να τα σκάνε για πιστοποιήσεις για να τους πάρει για δουλειά το τεχνικό γραφείο "μπαρμπαμήτσος και σια" για να τακτοποιήσουν κανένα αυθαίρετο ή να τρέχουν από εδώ και από κεί για να εκδόσουν ΠΕΑ;

    Η εμπειρία πιστοποιείται με τα ένσημα που πληρώνει ο εργοδότης στο ασφαλιστικό ταμείο για τον εργαζόμενο εφόσον είναι μισθωτός, αν είναι Ελ.Επ ας φέρνει μαζί στην δουλειά του αποδεικτικά έγγραφα τιμολόγια κτλ.

    Οι πιστοποιήσεις υπάρχουν μόνο και μόνο για να κερδίζουν χρήματα κάποιοι οργανισμοί, όσο ποιό πολλές πιστοποιήσεις δημιουργούνται και όσο περισσότερα επίπεδα τόσο μεγαλύτερα τα κέρδη,

     

    Σκέψου μετά απο 27 χρόνια εμπειρία με ένα τόμο  βεβαιώσεις επίβλεψης δημοσίων έργων, με ΜΕΚ κατηγορίας Δ ή αντίστοιχο μελετητικό να θέλεις να γραφτείς στα ΚΕΚ και να έχεις καθηγητές στην ηλικία του παιδιού σου για να πιστοποιηθείς

    • Upvote 1
    Roy_Hobbs

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Έχω την εξής απορία. 

    Καταλαβαίνω ότι διαφωνείς με την ανάπτυξη του κειμένου και τον τρόπο γραφής του,  διαφωνείς και με την άποψη του για την ανάγκη εξσυγχρονισμού της ύλης και των αναγκών διδακτικής γνώσης σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις του επαγγέλματος? Δηλαδή όπως αναφέρει να εισαχθούν μαθήματα "που θα αφορούν σε περιβάλλον, διοίκηση, οργανωτική συμπεριφορά, διαχείριση - χρηματοδότηση - λειτουργία - αναβάθμιση έργων?

     

    επειδή θεωρώ χάσιμο χρόνου την ανάλυση του εν λόγω άρθρου που εκτός από έλλειψη σοβαρών προτάσεων δεν έχει καν λογική ροή, θα σταθώ σε 2 μόνο σημεία:

     

    1. "Εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης, στη Χώρα μας έχουν περιοριστεί δραματικά οι δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις στις υποδομές αρμοδιότητας Πολιτικού Μηχανικού (ΠΜ), με αποτέλεσμα μεγάλη διόγκωση της ανεργίας στον κλάδο. Γιατί λοιπόν να συνεχιστεί η εκπαίδευση/παραγωγή ΠΜ με τη σημερινή μορφή/ρυθμό της;"

     

    η συλλογιστική πορεία είναι η εξής: Ελλάδα με κρίση άρα πτώση οικοδομικής δραστηριότητας άρα ανεργία άρα αλλάζουμε το πρόγραμμα σπουδών. Δηλαδή αν είχε ανοίξει στην Ελλάδα παράρτημα το ΜΙΤ επειδή έσκασε η κρίση θα έπρεπε να αλλάξει (υποβαθμίσει) το πρόγραμμα του?   :shock:

     

    2. "Η μεγάλη προσπάθεια να εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο έχει καταπονήσει τους νέους σπουδαστές. Εξ άλλου, γίνονται πιο ώριμοι και αποκτούν ενδιαφέροντα σε κοινωνικά και πολιτικά θέματα. Όλα αυτά συμβάλλουν στα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας κατά τα πρώτα εξάμηνα των σπουδών."

     

    εδώ πάρε συλλογιστική: μαθητές κουρασμένοι από την προσπάθεια τους να γίνουν φοιτητές, μπαίνουν στη σχολή και ασχολούνται με το τι συμβαίνει γύρω τους (δικαίωμά τους) άρα αποτυγχάνουν στις εξετάσεις των πρώτων εξαμήνων  :shock:  :shock:  :shock: . Γιατί δε μας λέει ότι βρίσκουν και γκόμενες? Μπορεί να φταίει κι'αυτό...

     

    Και από όλον αυτόν τον αχταρμά καταλήγει στο βαρύγδουπο συμπέρασμα: "Οι Σπουδές ΠΜ (ΣΠΜ) έχουν υπερφορτωθεί με προωθημένη γνώση, την οποία ο μέσος μηχανικός μπορεί να μην χρειαστεί ποτέ"Άρα ας τις υποβαθμίσουμε στην Ελλαδίτσα της κρίσης τώρα που γυρνάει. Και κανά κοτέτσι αν φτιάχνουμε καλό είναι (συμπέρασμα δικό μου)...

    Edited by Roy_Hobbs
    • Upvote 3
    George78

    Δημοσιεύτηκε

    Σωστές απόψεις.... Ειναι το απλό και το αυτονόητο.
    Στην ουσία λεει ο άνθρωπος:

    1) Ακαδημαικα: να σπάσουν οι σπουδες σε 4+1, να γίνει το ίδρυμα πιο εξωστρεφές, και να μπουν μαθήματα διαχείρισης.

    2) Ως προς το επάγγελμα να αυστηροποιηθούν οι εξετάσεις και να λειτουργήσουν πιστοποιήσεις.

    • Upvote 1
    • Downvote 1
    2016

    Δημοσιεύτηκε

    Καταγγελία των ΕΜΔΥΔΑΣ Ανατ & Δυτ Κρήτης

    Αριθ. Πρωτ. 28                                     Ηράκλειο, 08 Οκτωβρίου 2010

                                                                                                                                                     

    ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

    Των Δ.Σ. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.Ανατολικής και Δυτικής Κρήτης

     

     Τα Διοικητικά Συμβούλια της Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. Ανατολικής και Δυτικής Κρήτης σε κοινή τους συνεδρίαση στις 08 Οκτωβρίου 2010 στο Ηράκλειο Κρήτης αποφάσισαν ομόφωνα να καταγγείλουν τη συμπεριφορά του κ. Λαμπρόπουλου Γ.Γ. Συγχρηματοδοτούμενων Έργων του Υπουργείου Υποδομών απέναντι σε όλους μας που  υπηρετούμε τόσα χρόνια τη δημόσια διοίκηση.
    Ο κ. Λαμπρόπουλος κλήθηκε να κάνει ενημέρωση για την υπό σύσταση εταιρεία  «Αναπτυξιακές Δομές ΚΡΗΤΗ Α.Ε.» στην κοινή συνεδρίαση των Τμημάτων του ΤΕΕ Ανατολικής και Δυτικής Κρήτης που έγινε στο Ηράκλειο στις 2 του Οκτώβρη.

    Μεταξύ άλλων είπε:

    Η δημιουργία Ανωνύμων Εταιρειών θα είναι τομή στη σημερινή δημόσια διοίκηση. Μια δημόσια διοίκηση που:

    Οι μελέτες που εγκρίνονται είναι «φάκελοι που περιέχουν ακόμη και εφημερίδες» και που παραλαμβάνονται από τις υπηρεσίες «χωρίς έλεγχο» και οι επιτροπές αξιολόγησης είναι «αναξιόπιστες».

    Η επίβλεψη των έργων από τις υπηρεσίες γίνεται ως εξής: «αφήνουν επιμετρήσεις και λογαριασμούς στα συρτάρια για πάνω από 3 μήνες για να θεωρούνται αυτοδίκαια παραληφθέντα».

    Υπάρχει  «μαύρο χρήμα» στη δημόσια διοίκηση.

    Σε μια τέτοια δημόσια διοίκηση πρόβαλε ένα «όραμα» που έρχεται να χτυπήσει τους «βολεμένους»:

    Για τις μελέτες απάντηση θα δοθεί με τη «μεταφορά μέρους της αμοιβής των μελετητών» στους «ελεγκτές μελετητές», μέσω των εκπτώσεων που έρχονται μέσα από τις αλλαγές του νόμου για τις μελέτες.

    Για την κατασκευή πρότεινε τους «αρνητικούς λογαριασμούς».

    Για τη διαπλοκή πρόβαλλε ως λύση τη δημιουργία της προωθούμενης Ανεξάρτητης Αρχής που την περιέγραψε ως «μικρό πυρήνα δημοσίων υπαλλήλων και πολλούς εξωτερικούς συνεργάτες που θα ελέγχουν τα έργα προσυμβατικά αλλά και κατά την παράδοση».

    Σε ερώτηση σχετικά με τη διαφωνία των εργοληπτικών οργανώσεων είπε: «Ξέρετε πόσο χρόνο έχουμε χάσει (!) να συζητάμε με τις εργοληπτικές οργανώσεις; Εγώ δεν ξέρω να υπάρχει καμιά διαφωνία, ούτε απ΄ αυτές ούτε από τους συλλόγους».

    Σε ερώτηση σχετικά με τη διαφωνία της Π.Ο.Σ.Ε. ΥΠΕΧΩΔΕ είπε: «Είναι μια ομάδα ανθρώπων που διαφωνούσε με τις Ανώνυμες Εταιρείες και συνεχίζει να διαφωνεί».

    Όσο για το ποιοι θα δουλεύουν στη νέα υπό σύσταση εταιρεία είπε: «Θα προσλάβουμε νέους, 30-35 χρονών, που θα έχουν διάθεση, θα θέλουν να μάθουν, θα δουλεύουν και 15 ώρες τη μέρα με ελάχιστα χρήματα, ή και χωρίς χρήματα και θα ανέχονται να φάνε και καμιά φάπα...».

      

    Για το Δ.Σ. Ανατολικής Κρήτης

          Η Πρόεδρος                                                         Ο Γενικός Γραμματέας

      Ειρήνη Βρέντζου                                                          Νίκος Ορφανός

    Πολιτικός Μηχανικός                                               Αγρ. Τοπ/φος  Μηχανικός

     

    Για το Δ.Σ. Δυτικής Κρήτης

              Ο Πρόεδρος                                                     Ο Γενικός Γραμματέας

     Κων/νος Μανωλικάκης                                       Μιχαήλ Καλαιτζάκης

    Μηχανολόγος  Μηχανικός                                         Χημικός  Μηχανικός

    • Upvote 1
    tsak1

    Δημοσιεύτηκε

    Ρε το Σέργιο...  ΕΔΕ, Αντιπρόεδρος ΤΕΟ, Γενικός Διευθυντής "Εγνατίας", Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Εργων και πολλά άλλα. Τελικά και καθηγητής στο Μετσόβιο. Παντός καιρού και ...κόματος.

     

    Ε!, να μην κάνει κι αυτός την πρότασή του.

    • Upvote 4



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.