Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Νέα συμβιβαστική πρόταση ετοιμάζει το Υπουργείο Εργασίας προς τους επιστήμονες (πχ μηχανικοί, γιατροί, δικηγόροι) προκειμένου να κατευνάσει τις αντιδράσεις τους ενάντια στο διπλό ασφαλιστικό χαράτσι του 26,9% στο εισόδημα τους από την 1.1.2017 , αλλά και την ένταξή του ασφαλιστικού ταμείου τους στο νέο υπερ-ταμείο κύριας ασφάλισης που προβλέπει το κυβερνητικό προσχέδιο του νέου Ασφαλιστικού.

     

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr η πρόταση την οποία επεξεργάζεται το Υπ. Εργασίας και την οποία θα απευθύνει προς τους μηχανικούς, γιατρούς, δικηγόρους (οι οποίοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους) έχει τρία σκέλη:

     

    1. Εξαίρεση του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητων Απασχολούμενων από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης

    2. Μεγαλύτερη και πιο γενναιόδωρη "περίοδο χάριτος" για τους νέους επιστήμονες

    3. Ενδεχόμενη μείωση της ασφαλιστικής επιβάρυνησης και για όσους δηλώνουν εισόδημα άνω των 55.000 ευρώ.

     

    Το πακέτο διορθώσεων που εξετάζει το Υπουργείο Εργασίας

     

    Πιο αναλυτικά, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως στο Υπ. Εργασίας:

     

    -Εξετάζεται το ενδεχόμενο - εκτός από το ασφαλιστικό ταμείο των αγροτο-κτηνοτρόφων (ΟΓΑ)- να εξαιρεθεί, έστω προσωρινά- και το ταμείο των επιστημόνων από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, όπως ζητούν εξάλλου οι ίδιοι. Ωστόσο, δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει το αρμόδιο Υπουργείο τη στάση του σε σχέση με το αν η εξαίρεση αυτή θα είναι "καθολική" ή "μερική", δηλαδή το αν θα προχωρήσει η ενοποίηση του ταμείου των ελευθέρων επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) με το ΕΤΑΑ ή αν το ΕΤΑΑ παραμείνει εντελώς αυτόνομο και ο ΟΑΕΕ συγχωνευτεί με το ΙΚΑ. Κύριο επιχείρημα των επιστημόνων προς την κατεύθυνση της εξαίρεσης τους από το νέο υπερ-ταμείο κύριας ασφάλισης αλλά και κόντρα στη συγχώνευση με τον ΟΑΕΕ είναι ότι το ΕΤΑΑ είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και πλεονασματικό. Αντίθετα το ΙΚΑ και ο ΟΑΕΕ είναι ελλειμματικοί, αν και η κρατική χρηματοδότηση καλύπτει το 20% και το 50% αντίστοιχα των εσόδων τους.

     

    -Είναι πολύ πιθανό να δοθεί μεγαλύτερη και πιο γεναιόδωρη "περίοδος χάριτος" για τους νέους επιστήμονες. Υπενθυμίζεται πως από τις 25 Ιανουαρίου, ο Πρωθυπουργός, κ. Αλέξης Τσίπρας είχε προτείνει στους εκπροσώπους των επιστημονικών φορέων ειδικό καθεστώς για την πρώτη 5ετία ασφάλισης των επιστημόνων. Συγκεκριμένα, ο κ. Τσίπρας είχε προτείνει η βάση της εισφοράς να είναι το 80% του κατώτατου μισθού του ανειδίκευτου εργάτη (468 ευρώ), ενώ ο συντελεστής να είναι 14% για τα πρώτα 2 χρόνια ασφάλισης και 17% για τα επόμενα 3 χρόνια. Έτσι η μετάβαση στο συντελεστή 20% για αυτή την κατηγορία των ασφαλισμένων να γινόταν στο 6ο έτος της ασφάλισης τους. Το σενάριο που εξετάζεται είναι η αφετηρία της ασφαλιστικής επιβάρυνσης να είναι χαμηλότερη πχ 12%, σύμφωνα και με το βασικό σενάριο που εξετάζει το Υπ. Εργασίας για τους αγρότες και όχι 14% ή/και η μετάβαση στο 20% να μη γίνεται μετά από 5 χρόνια, αλλά μετά από 6 κλπ.

     

    -Δεν αποκλείεται, επίσης, να δοθεί μία έκπτωση και για όσους επιστήμονες δηλώνουν εισόδημα πάνω από 55.000 ευρώ. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την πρόταση που έκανε πριν περίπου δυο εβδομάδες ο Υπ. Εργασίας, κ. Γιώργος Κατρούγκαλος, όσοι δηλώνουν έως 55.000 ευρώ θα έχουν έκπτωση έως 50% για την περίοδο 2017 -19. Με βάση τις κλιμακωτές αυτές εκπτώσεις που μικραίνουν όσο μεγαλώνει το εισόδημα, προκύπτει μία μέση ασφαλιστική επιβάρυνση ύψους 19% αντί του 26,9% που προβλέπει το κυβερνητικό προσχέδιο. Συγκεκριμένα η νέα επιβάρυνση ανά κατηγορία εισοδηματικά που προκύπτει μετά τις εκπτώσεις 10%-50% έχει ως εξής :

     

    13,5% για 0-10.000 ευρώ

    16,5% για 10.001 -20.000 ευρώ

    18,4% για 20.0001-30.000 ευρώ

    21,6% για 30.001-40.000 ευρώ

    24,3% για 40.0001-50.000 ευρώ

     

    Ωστόσο η διπλή εισφορά 26,9% (20% για τον κλάδο σύνταξης και 6,9% για τον κλάδο υγείας) παραμένει έως τώρα στο ακέραιο για όσους δηλώνουν πάνω από 55.000 ευρώ. Ωστόσο η ίδια περίπου εισοδηματική κατηγορία και προπαντός όσοι δηλώνουν εισόδημα 60.000 – 70.000 ευρώ θα υποστούν το νέο φορολογικό συντελεστή 50% (για τη διαφορά 10.000 ευρώ μεταξύ 60.000-70.000 ευρώ) που έχει ανακοινώσει το ΥΠΟΙΚ. Έτσι η παραπάνω κλίμακα του εισόδημα αυτής της κοινωνικής ομάδας θα βρεθεί υπό καθεστώς ..."απαλλοτρίωσης" από το κράτος και τα ταμεία, σε περίπτωση που ισχύουν στο ακέραιο και οι δύο επιβαρύνσεις, δηλαδή η διπλή εισφορά 26,9% επί ολόκληρου του εισοδήματος και ο συντελεστής 50% για την κλίμακα 60.000-70.000 ευρώ.

     

    Πηγή: http://www.capital.gr/story/3104355





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    σαφεστατο το υπουργειο...

     

    - "εξεταζεται το ενδεχομενο"

    - "ειναι πολυ πιθανον"

    - "το σεναριο που εξεταζεται..."

    - "δεν αποκλειεται"

     

    με αυτα τα ......προαπαιτουμενα

    θα γινει η συζητηση...

     

    [χωρια ποιες αλλες παγιδες κρυβονται  στις "σκιες"]

    Edited by dimitris GM
    • Upvote 3
    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Μπέρδεμα - Μπάχαλο

    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    Δημιουργική ασάφεια γνωστό το κόλπο.... Αερολογίες να περνάει ο καιρός. Αυτό δεν γίνεται τόσους μήνες?

    • Upvote 1
    SOTHRIS

    Δημοσιεύτηκε

    Aναλογιστικές μελέτες  για κάθε ένα ενδεχόμενο , από όσα έχει έως τώρα προτείνει και από όσα έχει κατά νου να προτείνει , έχει ο κ. υπουργός ?

    • Upvote 1
    imhotep

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    και στο ΚΕΑΟ....

     

    πέραν αυτού και συμφωνώντας με GM & IKAPO κατ' αρχάς

     

    οι τράπεζες έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί χ φορές (χ διότι δεν θυμάμαι... πια) και τα λεφτά που μας τα χρεώσανε κανονικά όλες οι κυβερνήσεις πάνε στον κουβά (του χρηματιστηρίου κ.α.)

     

    τόοοοσο δύσκολο ήτανε να γίνει μια ανακεφαλαιοποίηση των ταμείων (και μην ακούσω τίποτα οι τράπεζες είναι για όλους και τα ταμεία όχι)

    πάλι σε χρέωσή μας θα ήτανε αλλά δεν θα τα τρώγανε εν μια νυκτί -ή ημερήσια συνεδρίαση-

    θα τους έπαιρνε λίγο καιρό και μπορεί να προλαβαίναμε κάτι

    (εκτός κι αν τα ρίχνανε στην Αττικής, τι? τα ρίξανε??)

     

    διάλογος (που δήθεν θέλουνε) από μηδενική βάση μπορεί να σημαίνει μόνο

    - απόσυρση του οποιουδήποτε νομοσχέδιου (αλλά οι κότες δεν μπορούνε, βλέπεις το "διαπραγματεύονται" με την τρόικα)

    - ανακεφαλαιοποίηση των ταμείων

    για να μην πω και

    - ακύρωση της συμφωνίας του καλοκαιριού (σε ελάχιστο δείγμα σεβασμού του δημοψηφίσματος)

    Edited by imhotep
    akius

    Δημοσιεύτηκε

     

    - ακύρωση της συμφωνίας του καλοκαιριού (σε ελάχιστο δείγμα σεβασμού του δημοψηφίσματος)

     

    χοχοχο   θα πιστεψω και στον αη βασιλη :mrgreen:

    george68

    Δημοσιεύτηκε

    μειωση των συνταξεων για τις ηλικιες κατω των 60 χρονων στο μισο και το προβλημα λυθηκε ... προερετικη ασφαλεια για συνταξη .... ειδικα για οσους περνουν ενοικια θα ερθει μετα το ''κρατος'' και θα τους κοβει συνταξη επειδη εχουν αλλα εισοδηματα .... τοτε γιατι να πληρωνω ασφαλεια και να μην αγοραζω ακινητα που θα μηνουν και στα παιδια μου και στα εγγονια μου ;;; αν κανω φυσικα ...η ελλαδα για παρει εμπρος θελει τολμηρες και καινοτομες λυσεις σε ολα ...

    geoste

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Ας το παίξω κι εγώ λίγο "Κατρούγκαλος".

     

     

    1) Ενοποίηση όλων των ασφαλιστικών ταμείων σε ένα (π.χ. το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με αλλαγή της επωνυμίας σε ΕΦΚΑ)

     

    2) Κατάργηση των επικουρικών συντάξεων και συγχώνευσή τους στην κύρια σύνταξη η οποία μετονομάζεται σε εθνική σύνταξη (π.χ. ένας συνταξιούχος που παίρνει 800 ευρώ κύρια σύνταξη και 200 ευρώ επικουρική σύνταξη θα παίρνει με το νέο ασφαλιστικό σύστημα 1000 ευρώ εθνική σύνταξη).

     

    3) Κατάργηση του ΕΤΕΑ και διάθεση των υπαλλήλων του σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες που παρουσιάζουν έλλειψη προσωπικού.

     

    4) Κατάργηση του εφάπαξ βοηθήματος και των τομέων πρόνοιας των ασφαλιστικών ταμείων ως εξής:

    - Οι συνταξιούχοι που έχουν λάβει εφάπαξ βοήθημα δεν θα επηρεαστούν καθόλου

    - Στους συνταξιούχους που δεν έχουν λάβει εφάπαξ βοήθημα, θα γίνει συμψηφισμός των χρεών τους στο κράτος για ύψος ίσο με το ύψος του εφάπαξ βοηθήματος που δικαιούνται. Αν δεν έχουν οι ίδιοι χρέη και δεν επιθυμούν να αξιοποιήσουν αυτή τη δυνατότητα στο μέλλον τότε μπορούν να τη μεταβιβάσουν εν όλω ή εν μέρει σε όποιο πρόσωπο επιθυμούν (σύζυγος, αδέρφια, παιδιά, συγγενείς, φίλοι κλπ.).

    - Στους υποψήφιους συνταξιούχους (ασφαλισμένοι που έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και δεν έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης) θα ισχύσει το ίδιο με τους συνταξιούχους που δεν έχουν λάβει εφάπαξ βοήθημα.

    - Στους υπόλοιπους ασφαλισμένους, θα γίνει συμψηφισμός των καταβεβλημένων εισφορών των προγενέστερων ετών για τον τομέα πρόνοιας με τις εισφορές των επόμενων ετών (για σύνταξη και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη) μέχρι να καλυφθεί το ύψος των καταβεβλημένων εισφορών του τομέα πρόνοιας. Αν οι καταβεβλημένες εισφορές προγενέστερων ετών του τομέα πρόνοιας υπερκαλύπτουν το συμψηφισμό για την συνταξιοδότηση του ασφαλισμένου, τότε το ποσό που απομένει θα συμψηφιστεί με άλλα χρέη προς το κράτος.

     

    5) Κάθε ασφαλισμένος θα πληρώνει εισφορές για σύνταξη (ΕΦΚΑ) και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (ΕΟΠΥΥ). Οι τομείς επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας καταργούνται με τον τρόπο που αναφέρθηκε προηγουμένως, μειώνοντας την γραφειοκρατία.

     

    6) Κάθε συνταξιούχος θα λαμβάνει μόνο μία εθνική σύνταξη από τον ΕΦΚΑ η οποία μπορεί να υποστεί μεταβολές (π.χ. η χήρα που σήμερα έχει δική της σύνταξη λόγω γήρατος και λαμβάνει και σύνταξη χηρείας θα λαμβάνει μόνο μία εθνική σύνταξη με το νέο σύστημα η οποία λόγω της χηρείας θα υποστεί προσαύξηση).

     

    7) Η εθνική σύνταξη δεν θα υπερβαίνει το ποσό των 2000 ευρώ για κάθε συνταξιούχο (τουλάχιστον για όσο διάστημα η εθνική οικονομία βρίσκεται σε ύφεση).

     

    8 ) Για όλους τους ασφαλισμένους θα ισχύουν οι ίδιοι κανόνες όσον αφορά το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών και τον τρόπο καταβολής τους.

     

    9) Ο απαιτούμενος χρόνος ασφάλισης θα είναι ο ίδιος για όλους τους ασφαλισμένους προκειμένου να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα.

     

    10) Το όριο ηλικίας για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος θα εξαρτάται από τη φύση και την επικινδυνότητα κάθε επαγγέλματος (π.χ. για τους αγρότες θα ισχύει μικρότερο όριο ηλικίας από τους εμπόρους) και σε κάθε περίπτωση δεν θα είναι μεγαλύτερο από τα 67 έτη.

     

    11) Η ασφάλιση των μονίμων στελεχών των ενόπλων δυνάμεων και σωμάτων ασφαλείας θα αρχίζει από την ημέρα αποφοίτησής τους από την αντίστοιχη σχολή και όχι από την ημέρα εγγραφής τους σε αυτή ως φοιτητές.

     

    12) Η ιδιότητα του συνταξιούχου καθίσταται ασυμβίβαστη με μισθωτή θέση στο δημόσιο ή ευρύτερο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα. Μπορούν να ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα αν το επιθυμούν αλλά σε αυτή την περίπτωση θα πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές (το συνολικό εισόδημα τους είναι το άθροισμα της σύνταξης και του εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα).

     

    13) Η ιδιότητα του συνταξιούχου καθίσταται ασυμβίβαστη με θέση πολιτικού ή πολιτειακού αξιώματος. Αν συνταξιούχος επιθυμεί να αναλάβει τέτοιο αξίωμα (από αντιδήμαρχος μέχρι πρόεδρος της δημοκρατίας) τότε γίνεται αναστολή χορήγησης σύνταξης για το διάστημα αυτό. Εξαιρούνται οι δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι που είμαι άμισθοι.

     

    14) Στους συνταξιούχους που έχουν λιγότερα από 35 έτη ασφάλισης και ηλικία συνταξιοδότησης μικρότερη από 55 (και δεν συνέτρεχε λόγος υγείας για πρόωρη συνταξιοδότηση) θα τους δοθεί η δυνατότητα να διακόψουν τη συνταξιοδότησή τους και να εργαστούν πληρώνοντας εισφορές όπως όλοι οι ασφαλισμένοι για τόσα χρόνια μέχρι να καλύψουν τον ελάχιστο χρόνο ασφάλισης και το όριο ηλικίας (και εφόσον το επιτρέπει η σημερινή κατάσταση της υγείας τους). Μετά μπορούν να επανασυνταξιοδοτηθούν και να λάβουν τη σύνταξή που λάμβαναν και παλαιότερα. Όσοι δεν επιλέξουν αυτή τη δυνατότητα ή την επιλέξουν και εργαστούν για λιγότερα έτη από όσα απαιτούνται για συνταξιοδότηση με το νέο σύστημα, θα υποστούν μείωση στη σύνταξή τους (αναλογικά για κάθε χρόνο που υπολείπεται μέχρι να ικανοποιήσουν τα νέα κριτήρια).

     

    15) Καταργείται ο σημερινός τρόπος σύνδεσης των εισφορών με τα έτη ασφάλισης. Οι εισφορές συνδέονται με το πραγματικό εισόδημα (και το μισθό για τους μισθωτούς). Τίθεται ανώτατο όριο (δηλαδή για πραγματικό εισόδημα μεγαλύτερο ή ίσο από μία χαρακτηριστική τιμή οι εισφορές είναι σταθερές) και δεν τίθεται κατώτατο όριο (0 εισφορές για 0 εισόδημα).

    Edited by geoste
    • Upvote 2
    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    μειωση των συνταξεων για τις ηλικιες κατω των 60 χρονων στο μισο και το προβλημα λυθηκε ... προερετικη ασφαλεια για συνταξη .... ειδικα για οσους περνουν ενοικια θα ερθει μετα το ''κρατος'' και θα τους κοβει συνταξη επειδη εχουν αλλα εισοδηματα .... τοτε γιατι να πληρωνω ασφαλεια και να μην αγοραζω ακινητα που θα μηνουν και στα παιδια μου και στα εγγονια μου ;;; αν κανω φυσικα ...η ελλαδα για παρει εμπρος θελει τολμηρες και καινοτομες λυσεις σε ολα ...

     

    Για κάτω των 60 εντελώς κόψιμο. Για τα άλλα εισοδήματα κόψιμο σύνταξης εφόσον αυτά υπερβαίνουν ένα όριο.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.