Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Στόχος η «εξοικονόμηση» 6.000 υπαλλήλων - Το ΥΠΟΙΚ θέλει όλες οι συναλλαγές να γίνονται ηλεκτρονικά - Τηλεφωνική γραμμή για προσωπικά ραντεβού με τον έφορο όταν απαιτείται φυσική παρουσία

     

    Στο «κλείσιμο» των εφοριών για τους πολίτες σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθειά του να εξοικονομήσει περίπου 6000 υπαλλήλους, οι οποίοι εν συνεχεία θα αξιοποιηθούν για να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά στους ελεγκτικούς, διωκτικούς και εισπρακτικούς μηχανισμούς του δημοσίου.

     

    Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομικών σκοπεύει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους να ενισχύσει τον Τελωνειακό κλάδο, προχωρώντας σε προσλήψεις προσωπικού, αλλά και μετακινήσεις υπαλλήλων, μέσω μοριοδότησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις προθέσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΙΚ είναι αφενός να περιοριστεί περαιτέρω ο αριθμός των υφιστάμενων ΔΟΥ αφετέρου να καταργηθεί, στο μέτρο του δυνατού, η άμεση επαφή μεταξύ φορολογουμένων και εφοριακών υπαλλήλων.

     

    Ήδη, προς αυτή την κατεύθυνση, μελετάται η επέκταση των ηλεκτρονικών εφαρμογών που προσφέρει η υπηρεσία TAXIS της ΓΓΔΕ, προκειμένου να καλύψει το σύνολο σχεδόν της γκάμας των οικονομικών συναλλαγών μεταξύ κράτους και πολίτη. Για εκείνες τις υποθέσεις που θα κριθεί απαραίτητη η φυσική παρουσία του πολίτη, προκειμένου να ολοκληρωθεί η συναλλαγή του, προβλέπεται να λειτουργήσει μία νέα τηλεφωνική υπηρεσία μέσω της οποίας ο φορολογούμενος θα μπορεί να κλείσει ραντεβού με τον υπάλληλο ή τον έφορο που χειρίζεται την υπόθεσή του, κερδίζοντας έτσι χρόνο και γλυτώνοντας την πολύωρη ταλαιπωρία στις ουρές.

     

    Μέσω των συγκεκριμένων παρεμβάσεων το ΥΠΟΙΚ, δια του Αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη, στοχεύει προς τέσσερις κατευθύνσεις: Πρώτον, να κόψει τον ομφάλιο λώρο της διαφθοράς που αναπτύσσεται μέσα από την άμεση επαφή μεταξύ πολίτη και δημοσίου υπαλλήλου. Σκοπός του ΥΠΟΙΚ είναι οι οικονομικές συναλλαγές με το δημόσιο να μετατραπούν σε κάτι απρόσωπο, τις οποίες ο οποιοσδήποτε θα μπορεί να διεκπεραιώσει από το σπίτι του χρησιμοποιώντας απλά τον προσωπικό του ηλεκτρονικό υπολογιστή. Δεύτερον, να σταματήσει οριστικά το φαινόμενο με τις ουρές και τις πολύωρες καθυστερήσεις που παρατηρείται σε αρκετές εφορίες της χώρας.

     

    Τρίτον να «απελευθερωθεί» ένας σημαντικός αριθμός υπαλλήλων προκειμένου να καλυφθούν εκ των έσω τα σημαντικά κενά που υπάρχουν σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠΟΙΚ. Τέταρτον, να γίνει εφικτή η περαιτέρω μείωση του αριθμού των ΔΟΥ, βοηθώντας έτσι το δημόσιο να εξοικονομήσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ από τη μείωση μιας σειράς λειτουργικών εξόδων όπως είναι τα ενοίκια, η γραφική ύλη, τα έξοδα μετακίνησης υπαλλήλων κτλ. Ενδεικτικά να σημειώσουμε πως μία από τις άμεσες ενέργειες στις οποίες σκοπεύει να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών είναι η κατάργηση της επίδοσης εγγράφων από τους δικαστικούς επιμελητές και η προώθησή τους στους φορολογούμενους αποδέκτες τους μέσω e-mail. Σύμφωνα με κύκλους του Υποικ, μόνο από αυτή τη δράση το δημόσιο ταμείο πρόκειται να εξοικονομήσει περίπου 11,5 εκατ. ευρώ.

     

    Ζητούνται… σκάνερ

     

    Παράλληλα με τις παραπάνω αλλαγές το υπουργείο Οικονομικών, μέσω της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, εμφανίζεται να θέτει στο στόχαστρό του και το φαινόμενο της λαθρεμπορίας που υπάρχει σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως είναι τα καύσιμα, ο καπνός, το αλκοόλ κτλ, προχωρώντας, έπειτα από καθυστερήσεις και κωλυσιεργία πολλών ετών, στην προμήθεια, αρχικά, 4 αυτοκινούμενων σκάνερ συνολικού κόστους 12 εκατ. ευρώ. Τα εν λόγω σκάνερ έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν με ευκρίνεια οτιδήποτε μπορεί να κρύβει το οποιοδήποτε όχημα ή κοντέινερ, ή που μπορεί να φέρει επάνω του ένας άνθρωπος.

     

    Κατ’ αυτόν τον τρόπο το δημόσιο αναμένεται να ανακτήσει ένα σημαντικό μέρος από τους μέχρι σήμερα διαφυγόντες δασμούς και φόρους που ανέρχονται σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με κύκλους του ΥΠΟΙΚ, τα αυτοκινούμενα σκάνερ θα διασκορπιστούν και θα επιχειρούν σε διάφορες γωνιές της χώρας καταφέροντας ένα καίριο πλήγμα στη λαθρεμπορία, ενώ θα λειτουργούν ταυτόχρονα και ως φόβητρο για τυχόν διαφθορά από πλευράς των ελεγκτών-υπαλλήλων του υπουργείου. «Τα αυτοκινούμενα σκάνερ, σε κάποιες περιπτώσεις, θα τοποθετούνται σε μικρή απόσταση από συνεργεία υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ που πραγματοποιούν ελέγχους στους δρόμους. Εν αγνοία των τελευταίων, θα επανελέγχονται τα οχήματα που σταμάτησαν νωρίτερα, προκειμένου να τσεκαριστεί ότι όντως οι ελεγκτές έκαναν σωστά τη δουλειά τους και όχι τα στραβά μάτια, με το αζημίωτο» τονίζουν οι ίδιοι κύκλοι.

     

    Να σημειώσουμε πως η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων έχει ζητήσει την προμήθεια 14 τέτοιων μηχανημάτων, εκ των οποίων τα 10 θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τις ανάγκες που υπάρχουν στα τελωνεία των συνοριακών διαβάσεων της χώρας, ιδιαίτερα στα ανατολικά και βόρεια σύνορά της. Η συγκεκριμένη απαίτηση «κολλάει» συνεχώς εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια, αφού στο σύνολό τους οι σχετικοί διαγωνισμοί έχουν κηρυχθεί… άγονοι.

     

    Πρόκειται για μηχανήματα όπως περίπου αυτά που υπάρχουν στα αεροδρόμια και τα οποία λειτουργούν είτε με ακτίνες Xray, είτε με μαγνήτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων έχει ήδη εδώ και ένα χρόνο στείλει στη Διεύθυνση Επιχειρησιακού Σχεδιασμού του ΥΠΟΙΚ τις τεχνικές προδιαγραφές που απαιτούνται για την προμήθεια των σκάνερ, χωρίς ωστόσο μέχρι και σήμερα να έχει υλοποιηθεί η συγκεκριμένη απαίτηση.

     

    Μάλιστα τα 4 από αυτά θα μπορούσε το δημόσιο να τα είχε παραλάβει πριν από ένα περίπου χρόνο, αφού η αγορά τους είχε δρομολογηθεί να γίνει μέσα από τα πρόστιμα που είχε επιβάλει το δημόσιο στην γερμανική εταιρεία Ζήμενς.

     

    Ωστόσο η νέα κυβέρνηση που προέκυψε από τις εκλογές τις 25ης Ιανουαρίου πάγωσε τη συγκεκριμένη διαδικασία αφού θεωρήθηκε πως τα σχετικά πρόστιμα που επρόκειτο να καταβάλει η Ζήμενς ήταν κατά πολύ μειωμένα σε σχέση με το συνολικό ποσό που όφειλε στο ελληνικό δημόσιο. Να επισημάνουμε πως οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται σήμερα στις βασικές πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας, γίνονται με σχεδόν πρωτόγονα μέσα, με αποτέλεσμα στις περισσότερες των περιπτώσεων να είναι αδύνατον να ελεγχθούν περισσότερα από ένα ή δύο οχήματα την ημέρα.

     

    Αυτό συμβαίνει διότι οι τελωνειακοί υπάλληλοι θα πρέπει από μόνοι τους να αντιληφθούν ότι κάτι περίεργο συμβαίνει σε κάποιο όχημα, είτε ψάχνοντας με τις ώρες για τυχόν κρύπτες στο εσωτερικό του είτε, όταν πρόκειται για οχήματα μεταφοράς καυσίμων, χτυπώντας- σε κάποιες περιπτώσεις- με το καλέμι τις δεξαμενές τους για να αναληφθούν, δια της… ακουστικής, μέχρι ποιου σημείου φθάνει το ύψος του υγρού!

     

    Πηγή: http://www.protothema.gr/greece/article/514838/kleinoun-oi-portes-ton-eforion-gia-tous-polites/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    ckiriako

    Δημοσιεύτηκε

    Τα πουλακια μου, πως και το αποφασισανε επιτελους? Ας βελτιωσουν λιγο το gsis, και σε χρηστικοτητα και σε αξιοπιστια και ας μην ξαναπατησουμε ποτε σε εφορια... ολοι εξω για ελεγχους. Πρεπει να βρεθει καποιος τροπος να μην μπορουν να χρηματιζονται βεβαια... Ισως ελεγχοι συνοδεια αστυνομικου με πολιτικα.. οπως κανει το υγειονομικο

    • Upvote 3
    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Δε νομίζω να τους στείλουν για ελέγχους, θα τους απολύσουν για να περικοπούν δημόσια έξοδα.

    terry

    Δημοσιεύτηκε

    Δε νομίζω να τους στείλουν για ελέγχους, θα τους απολύσουν για να περικοπούν δημόσια έξοδα.

     

     

     

    Κατι ειναι και αυτο..

    • Upvote 1
    Dio_the_Theo

    Δημοσιεύτηκε

    Δε νομίζω να τους στείλουν για ελέγχους, θα τους απολύσουν για να περικοπούν δημόσια έξοδα.

    Καλύτερα γιατί αλλιώς θα βρούνε τον τρόπο να παίζουν μία μέσα έξι έξω.

    • Upvote 1
    Inzaghi

    Δημοσιεύτηκε

    Δε νομίζω να τους στείλουν για ελέγχους, θα τους απολύσουν για να περικοπούν δημόσια έξοδα.

    Σιγα να μην απολυθει δημοσιος υπαλληλος...

    Κατι κουραδες χοντρες θειαδες διοικητικες υπαλληλοι που δεν κουνιουνται απο την πακτωμενη καρεκλα τους στο πατωμα, νομιζετε θα βγουν για ελεγχους?

    Γελανε και τα πληκτρα του πληκτρολογιου μου... :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

    • Upvote 1
    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    Απλα θα "χαθουνε" μεσα στις υπηρεσίες. Καλα ακομη δεν εχετε καταλάβει οτι ΔΥ δεν υπαρχει περιπτωση να απολυθουνε; Αν γινόταν κατι τέτοιο θα έπεφτε η κυβέρνηση. Μεταθέσεις και εσωτερικές αναδιανομες αυτο θα γινει..

     

     

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    project.breeze

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Νομίζω πως το συνολικό όφελος, που θα είχε το κράτος βάζοντας αυτούς τους 6.000 υπαλλήλους να κάνουν τακτικούς ελέγχους και μόνο, θα ήταν πολλαπλάσιο του οφέλους από την απόλυσή τους. Δεν έχω κάποια στοιχεία γι'αυτό που λέω, είναι απλά η αίσθησή μου

    Edited by project.breeze
    • Upvote 1
    theagpar

    Δημοσιεύτηκε

    Το ξύσιμο θα αυξηθει με γεωμετρικη πρόοδο....

    Inzaghi

    Δημοσιεύτηκε

    Ρε παιδια, για να βγει καποιος να κανει ελεγχους, πρεπει να εχει και τις στοιχειωδεις γνωσεις και καταρτιση για να το κανει...

    Δε μπορει ο καθε διοικητικος καρεκλοκενταυρος που εχει μαθει επι χρονια να κανει ενα συγκεκριμενο πραγμα (περαν πασιεντζας και ναρκαλιευτη εννοειται) να βγει και να αρχισει να μοιραζει προστιμα...

    Θα γινει χαμος...

    • Upvote 1
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Εχω ένα πολύ παλιό επαγγελματικό αμάξι ψιλοπαρατημένο σε κλειστό χώρο . Δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ και τώρα πρέπει είτε να το αποσύρω , είτε να καταθέσω πινακίδες , είτε να το πουλήσω . 

     

    Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται μία βεβαίωση ότι δεν χρωστάω τέλη , που τα βλέπουμε και μόνοι μας στο τάξις . Πρέπει όμως να πάμε στην εφορία , στην μία πλέον υπάλληλο σε μεγάλη εφορία της Αθήνας , που έχει το ΦΠΑ και τα αυτοκίνητα . 

     

    Ας κάνουν λοιπόν τα πράγματα ηλεκτρονικά και μετά ας τις κλείσουν για το κοινό .



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.