Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Ασφαλιστικά-Φορολογικά

    Ασφαλιστικά-Φορολογικά

    917 ειδήσεις in this category

    1. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Επιστροφές φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ έως 10.000 ευρώ σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις με διαδικασίες fast track ετοιμάζει η ΑΑΔΕ. Μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης ανοίγει ο δρόμος για να "τρέξει" αμέσως η νέα διαδικασία.
      Το μέτρο που αναμένεται να δώσει ανάσα ρευστότητας σε χιλιάδες επιχειρήσεις και επαγγελματίες προβλέπει την άμεση επιστροφή φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ για αιτήματα που δεν ξεπερνούν τα 10.000 ευρώ. Αφορά σε εκκρεμείς υποθέσεις ελέγχου για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί διορθωτικός προσδιορισμός φόρου.
      Στην περίπτωση που εκκρεμεί έλεγχος για περισσότερα του ενός αιτήματα ανά δικαιούχο, απαραίτητη προϋπόθεση είναι το συνολικό ποσό που ζητεί για επιστροφή να μην ξεπερνά τα 10.000 ευρώ.
      Σημειώνεται ότι η ΑΑΔΕ έχει ενεργοποιήσεις αυτόματες διαδικασίες για την επιστροφή ΦΠΑ. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση είναι διαθέσιμη η έκδοση εφαρμογής για υποβολή πιστωτικών δηλώσεων ΦΠΑ μέσω της οποίας οι φορολογούμενοι μπορούν να αιτούνται αυτόματα επιστροφή ΦΠΑ. Η εφαρμογή αφορά σε φορολογικές περιόδους από 1η Μαρτίου 2018 και εφεξής εφόσον ο φορολογούμενος έχει προχωρήσει αθροιστικά στις εξής ενέργειες:
      - Έχει συμπληρώσει τον κωδικό 503 (αιτούμενο ποσό για επιστροφή)
      - Έχει επιλέξει τις αιτίες 1-5 του κωδικού 507
      - Έχει συμπληρώσει τον αριθμό λογαριασμού IBAN στη συγκεκριμένη δήλωση
      Η διαδικασία αυτή αφορά την αρχική ή και την πρώτη τροποποιητική δήλωση της ίδιας φορολογικής περιόδου. Ο φορολογούμενος ενημερώνεται με εισερχόμενο μήνυμα στο Taxisnet για τη δημιουργία του αιτήματος. Για φορολογικές περιόδους μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2018 τα αιτήματα θα συνεχίζονται να υποβάλλονται σε έντυπη μορφή στις αρμόδιες ΔΟΥ.
    2. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      littledragon

      Συλλογή υπογραφών για επιστροφή εισφορών Ειδικής Προσαύξησης.
       
      Προς: Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ΕΤΑΑ, ΤΣΜΕΔΕ
       
      Οι μετά το 1993 διπλωματούχοι μηχανικοί, ασφαλισμένοι υποχρεωτικά μόνο στο ΤΣΜΕΔΕ, κατ΄ εφαρμογή του Ν. 3518/2006 από την 1-1-2007 έγιναν υπόχρεοι του κλάδου της Ειδικής Προσαύξησης ο οποίος με το Ν.4387/16 καταργήθηκε αναδρομικά από 1/1/2016.
       
      Δεδομένου ότι με το άρθρο 8 του Ν.3518/06 πρέπει να έχουν διανύσει υπερδεκαετή χρόνο ασφάλισης στον κλάδο που με την κατάργηση του δεν έχει συμπληρωθεί, διεκδικούμε να μας επιστραφούν οι εισφορές που έχουμε ήδη καταβάλλει ως “αχρεωστήτως καταβληθείσες”, μια και είναι υπαρκτός ο κίνδυνος απώλειας τους.
       
      Συμπληρωματικά να δοθεί η δυνατότητα συμψηφισμού τους με τυχόν οφειλές ή τυχόν αιτήσεις εξαγοράς πλασματικού χρόνου ασφάλισης.
       
      https://secure.avaaz.org/el/petition/Ypoyrgeio_Ergasias_Koinonikis_Asfalisis_kai_Pronoias_ETAA_TSMEDE_Epistrofi_eisforon_Eidikis_Prosayxisis/
    3. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Την Παρασκευή 01 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποιείται η τέταρτη – από τις διαδοχικές - καταβολές ποσού 6.643.246,21 ευρώ, που αφορά στην επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών, κλάδων επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας, για τα έτη 2019 και 2020 σε χιλιάδες επαγγελματίες.
      Συγκεκριμένα, αφορά σε δικηγόρους με έμμισθη εντολή του ιδιωτικού τομέα και των Ν.Π.Ι.Δ. και μισθωτούς μηχανικούς και υγειονομικούς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (Ι.Δ.Α.Χ. & Ι.Δ.Ο.Χ.), οφειλέτες ή μη του e-Ε.Φ.Κ.Α., οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση, μέσω της αντίστοιχης ηλεκτρονικής υπηρεσίας, μέχρι 22/11/2023.
      Στους οφειλέτες του e-Ε.Φ.Κ.Α. αποδίδεται το ποσό, που προκύπτει μετά τον συμψηφισμό της συνολικής οφειλής τους (ρυθμισμένη ή μη) με τον αρχικά υπολογισθέν προς επιστροφή ποσό των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών (άρθρο 104 παρ. 1 του ν. 4387/2016 – ΦΕΚ 85 Α’, όπως ισχύει & άρθρο 1 της με α. π. Δ.15/Δ’/90598/11.11.2021 Υ.Α. - ΦΕΚ 5404 Β’).
      Σε αυτή την τέταρτη καταβολή, το ανώτατο επιστρεφόμενο ποσό, που θα πιστωθεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς 2.606 δικαιούχων, ανέρχεται στα 11.377,65 ευρώ. 
      Οι αρμόδιες υπηρεσίες του e-Ε.Φ.Κ.Α. συνεχίζουν την επεξεργασία των αιτήσεων των λοιπών δικαιούχων, καθώς και όσες υποβλήθηκαν από 23/11/2023 και μετέπειτα, προκειμένου, τα αντίστοιχα ποσά να τους αποδοθούν, με την ίδια διαδικασία, σε επόμενη καταβολή. 
      Τέλος, υπενθυμίζεται ότι, η λειτουργία της «Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Τροποποίησης της Ασφάλισης για Έμμισθους Δικηγόρους, Μισθωτούς Μηχανικούς και Υγειονομικούς»  και της συσχετιζόμενης «Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Επιστροφής Εισφορών σε έμμισθους Δικηγόρους, μισθωτούς Μηχανικούς και Υγειονομικούς» έχει παραταθεί μέχρι και τις 30.09.2024.
    4. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Απόφαση με την οποία, επιταχύνονται οι επιστροφές ΦΠΑ για χιλιάδες επιχειρήσεις που εμφανίζουν υψηλό βαθμό συνέπειας, υπέγραψε ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής.
      Η απόφαση αφορά κυρίως εξαγωγικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις που δεν επιβαρύνουν τις πράξεις που πραγματοποιούν με ΦΠΑ, και λόγω του μεγέθους τους είναι χαμηλού κινδύνου.
      Οι επιχειρήσεις αυτές εντάσσονται στη «χρυσή λίστα» της ΑΑΔΕ και εισπράττουν άμεσα τις επιστροφές ΦΠΑ.

      Ειδικότερα, με τη νέα απόφαση, δεν απαιτείται για την ένταξη και επανένταξή τους στη «χρυσή λίστα» να έχει προηγηθεί φορολογικός έλεγχος.
      Επιπλέον, για όσες επιχειρήσεις έχουν ήδη ενταχθεί στη λίστα μία τουλάχιστον φορά, αρκεί για την επανένταξή τους ο έλεγχος σε μία τουλάχιστον φορολογική περίοδο, αντί των τριών που ίσχυε έως σήμερα.
      Στο ίδιο πλαίσιο, και με σκοπό τη διεκπεραίωση των αιτημάτων επιστροφής εντός της προθεσμίας των ενενήντα ημερών, εκδόθηκε εγκύκλιος και οδηγίες προς τις ΔΟΥ, για τη διαχείριση από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ των αιτημάτων επιστροφών ΦΠΑ και εισοδήματος κατόπιν ελέγχου.
      Μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι, εφόσον κατά τον έλεγχο ζητηθούν δικαιολογητικά από τους φορολογούμενους και αυτά δεν προσκομιστούν στη ΔΟΥ εντός των νομίμων προθεσμιών, τότε ο προς επιστροφή φόρος περιορίζεται στο ποσό που αποδεικνύεται από όσα στοιχεία και δικαιολογητικά τυχόν έχει στη διάθεση της η ΔΟΥ.
    5. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Ανάσα στην κτηματαγορά, δίνει η τροπολογία που κατατέθηκε χθες στη Βουλή και η οποία προβλέπει ότι το πόθεν έσχες στις αγοραπωλησίες ακινήτων θα εφαρμόζεται με βάση τις εμπορικές τιμές που αναγράφονται στο συμβόλαιο αγοράς και όχι στις υψηλότερες αντικειμενικές τιμές.
       
      Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται να ξεμπλοκάρουν οι αγοραπωλησίες οι οποίες είχαν κολλήσει εξαιτίας της αδυναμίας των αγοραστών να δικαιολογήσουν τα χρήματα που αναγράφονταν στο συμβόλαιο αλλά δεν ήταν η τιμή με την οποία είχε κλείσει η συμφωνία. Μεσίτες και συμβολαιογράφοι είχαν σηκώσει τα χέρια ψηλά καθώς ενώ είχαν κλεισμένα deal δεν μπορούσαν να τα ολοκληρώσουν εξαιτίας του υψηλού πόθεν έσχες.
       
      Χαρακτηριστική η περίπτωση οικοπέδου που έκλεισε για να πουληθεί στην τιμή των 80.000 ευρώ, είχε όμως αντικειμενική 150.000 ευρώ που δεν μπορούσε να δικαιολογήσει ο αγοραστής με αποτέλεσμα να «χαλάσει» η δουλειά.
       
      Αλλά χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι:
       
      1. Εργοστάσιο το οποίο έχει αντικειμενική αξία 2,5 εκατ. ευρώ πωλείται 800.000 ευρώ, ο αγοραστής έχει βρεθεί, μπορεί η επιχείρηση να ξαναλειτουργήσει, ωστόσο, δεν έχει το εισόδημα για να καλύψει το πόθεν έσχες για 2,5 εκατ. ευρώ. Ετσι, η συμφωνία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί.
       
      2. Κατάστημα στην Ελευσίνα πωλείται μόλις 40.000 ευρώ ωστόσο η αντικειμενική αξία του είναι η διπλάσια και ο επενδυτής δεν προχωρά στην συμφωνία λόγω πόθεν έσχες.
       
      3. Μεγάλο αγροτεμάχιο στην Οινόη 50 στρεμμάτων πωλείται 80.000 ευρώ ωστόσο η εφορία αναγνωρίζει την αντικειμενική αξία η οποία είναι 190.000 ευρώ.
       
      4. Στο Καστρί, ημιτελής κατοικία πωλείται 200.000 ευρώ όμως έχει αντικειμενική αξία 350.000 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Epitelous_Pothen_esches_me_basi_tin_emporiki_timi/#.VEd8Yfl_uls
    6. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Ενοποιήσεις ασφαλιστικών Ταμείων "βλέπει" η αγορά και ειδικά και οι ασφαλιστικές εταιρείες ετοιμάζονται για τις εξελίξεις. Η εκδότρια του περιοδικού ιδιωτική ασφαλιση κ. Μαρίνα Δρακατου σκιαγραφεί τις εξελίξεις οι οποίες περιγράφονται στο σχετικό μοντέλο που προτείνει ο ΟΟΣΑ. Το σχέδιο αυτό προβλέπει την υπαγωγή του ΕΤΑΑ (γιατροί, νομικοί, φαρμακοποιοί και δικηγόροι) και του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή στον ΟΑΕΕ.
       
      Δείτε περισσότερα στο video που ακολουθεί:
       

       
      Πηγή: http://www.capital.gr/capitaltv/video.asp?id=2267
    7. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Mε νομοθετική παρέμβαση επιχειρεί τώρα η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το θέμα της τεράστιας φοροδιαφυγής στον χώρο των τουριστικών μισθώσεων ιδιωτικών κατοικιών.
       
      Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», η κίνηση αυτή έρχεται με καθυστέρηση και μετά από πιέσεις από την πλευρά των δανειστών, Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το νομοθετικό πλαίσιο που θα προβλέπει τον τρόπο φορολόγησης των τουριστικών μισθώσεων που πραγματοποιούνται σε ιδιωτικές κατοικίες θα καταρτισθεί με τη συνεργασία των υπουργείων Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών.
       
      Για το θέμα, μίλησαν κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος,ο πρόεδρος του ΞΕΕ Γιώργος Τσακίρης και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Ανδρέας Ανδρεάδης. Ο κ. Τσακίρης ζήτησε από την κυβέρνηση να επισπεύσει τη σχετική διαδικασία για την επίλυση του ζητήματος.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, με τη διευθέτηση του θέματος θα εισρεύσουν σε ετήσια βάση στα δημόσια ταμεία περί τα 250 εκατ. και θα μπορεί πλέον να υλοποιηθεί από το 2017 το αίτημα του κλάδου επαναφοράς του ΦΠΑ στις τουριστικές υπηρεσίες σε ανταγωνιστικά επίπεδα με άλλους προορισμούς.
       
      Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, αναφέρθηκε στη συνεργασία που υπάρχει με το υπ. Οικονομικών για τη διαμόρφωση του πλαισίου φορολόγησης των τουριστικών μισθώσεων, αλλά και για τη διαβούλευση που βρίσκεται σε εξέλιξη με τις εταιρείες που διαχειρίζονται τις διαδικτυακές πλατφόρμες μέσω των οποίων γίνονται οι μισθώσεις. Υπέρ της φορολόγησης των εν λόγω μισθώσεων τάχθηκε και η αναπλ. υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ελενα Κουντουρά.
       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/toyrismos/272213-erxetai-nomos-gia-ti-forologisi-ton-touristikon-katoikion
    8. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Αυτόματη συμπλήρωση των εισοδημάτων από ενοίκια στο έντυπο Ε2 προωθεί η ΑΑΔΕ, προκειμένου να αποκλειστούν περιπτώσεις εικονικών μισθωμάτων. Στην επέκταση του μοντέλου των προσυμπληρωμένων αποδοχών στις φορολογικές δηλώσεις των μισθωτών και στα εισοδήματα από ενοίκια στο έντυπο E2 προχωρά η ΑΑΔΕ με βάση το αρχείο από τις δηλώσεις πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας από τους ιδιοκτήτες ακινήτων.
      Η βούληση για το «αυτοματοποιημένο» Ε2 αποτυπώνεται στο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ όπου περιγράφονται οι στόχοι και το μεταρρυθμιστικό έργο για τη νέα χρονιά.
      Σύμφωνα με το σχεδιασμό οι ελεγκτικές υπηρεσίες θα καταγράφουν στους αντίστοιχους κωδικούς τα ποσά που εισέπραξαν οι εκμισθωτές ακινήτων οι οποίοι δεν θα έχουν τη δυνατότητα αλλαγών η παρεμβάσεων όπως συμβαίνει με τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους παρά μόνο μέσω της υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων η της προσκόμισης των ανάλογων παραστατικών και εγγράφων. Επιπρόσθετα με βάση τα στοιχεία της ΑΑΔΕ από τις δηλώσεις COVID για τα «κουρεμένα» ενοίκια θα καταγράφονται αυτόματα στο Ε2 τα πραγματικά μισθώματα που εισέπραξαν οι ιδιοκτήτες ακινήτων.
      Με το νέο σύστημα θα μπει φραγμός σε εικονικές δηλώσεις μισθωμάτων για την αποφυγή πληρωμής του φόρου ενώ οι φορολογούμενοι θα απαλλαγούν από  διαδικασίες που κοστίζουν σε χρόνο και χρήμα.
      Δεξαμενή για την άντληση των δεδομένων για την προσυμπλήρωση των ενοικίων  στο E2 είναι οι δηλώσεις των πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης. Επισημαίνεται ότι με βάση το ισχύον καθεστώς: 
      Οι εκμισθωτές ακίνητης περιουσίας υποχρεούνται να δηλώνουν όλα τα πληροφοριακά στοιχεία των αρχικών ή τροποποιητικών μισθώσεων, μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την έναρξη της μίσθωσης ή την ημερομηνία που λαμβάνει χώρα η τροποποίησή της, ανεξάρτητα αν πρόκειται για γραπτή ή προφορική συμφωνία. Σε περίπτωση λύσης της μίσθωσης, ο εκμισθωτής υποχρεούται να δηλώνει τη λύση αυτής μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από τη λύση της, διαφορετικά η συμφωνία της μίσθωσης θεωρείται ότι είναι σε ισχύ Οι εκμισθωτές εφόσον εκμισθώνουν ακίνητο με δικαίωμα υπεκμίσθωσης με σκοπό τη βραχυχρόνια μίσθωση υποχρεούνται σε υποβολή της «Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας». Η «Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας» στις περιπτώσεις συνιδιοκτησίας υποβάλλεται από έναν εκ των συνιδιοκτητών. Μετά την οριστικοποίηση της υποβολής το αποδεικτικό υποβολής επέχει θέση δήλωσης και για τους λοιπούς συνιδιοκτήτες. Σε περίπτωση μη αποδοχής των στοιχείων της μίσθωσης από κάποιον εκ των συνιδιοκτητών, απαιτείται, μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, να επιλεγεί το ειδικό πεδίο μη αποδοχής και να αναγραφούν οι λόγοι μη αποδοχής. Για την υποβολή της δήλωσης απαιτείται η συμπλήρωση της οικείας εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής των πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας, η οποία υπάρχει στον διαδικτυακό τόπο www.aade.gr. Ως ημερομηνία υποβολής της δήλωσης θεωρείται η ημερομηνία οριστικής καταχώρησης αυτής στο σύστημα, με αυτόματη απόδοση στον υπόχρεο εκμισθωτή μοναδικού αριθμού καταχώρησης. Στην ηλεκτρονική φόρμα θα πρέπει να δηλωθούν τα στοιχεία των εκμισθωτών και των μισθωτών, τα στοιχεία της μίσθωσης όπως ύψος ενοικίου, έναρξη και διάρκεια συμβολαίου, η ταυτότητα και το είδος του ακινήτου (κατοικία, επαγγελματικός χώρος, οικόπεδο κ.α), ο αριθμός παροχής της ΔΕΗ και τα στοιχεία του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (Π.Ε.Α). Η υποβολή της δήλωσης ολοκληρώνεται με την καταχώρηση των αντίστοιχων ανά κατηγορία υποχρεωτικών πληροφοριακών στοιχείων. Μετά την οριστικοποίηση εκτυπώνεται «Απόδειξη υποβολής δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας»  η οποία περιλαμβάνει το σύνολο των πληροφοριών που καταχώρησε ο χρήστης και η οποία αποτελεί αποδεικτικό υποβολής των πληροφοριακών στοιχείων της μίσθωσης ακίνητης περιουσίας, την οποία δύναται να προσκομίζει σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες.
    9. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Μέχρι το τέλος Μαΐου 2018 θα είναι έτοιμη η Ελληνική πρόταση για την χρήση ηλεκτρονικού τιμολογίου στις δημόσιες συμβάσεις, σύμφωνα με την απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Οικονομίας Δημήτρης Παπαδημητρίου.
       
      Σύμφωνα με την απόφαση, συγκροτήθηκε νομοπαρασκευαστική επιτροπή στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης με σκοπό την εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2014/55/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Απριλίου 2014 για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων. Πρόεδρος της επιτροπής είναι η Κωνσταντίνα Λιώση, προϊσταμένη του τμήματος συντονισμού και νομικής υποστήριξης της διεύθυνσης Υποστήριξης και Σχεδιασμού της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και το έργο της επιτροπής θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως 31 Μαΐου 2018.
       
      Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι τα εμπόδια στις διασυνοριακές συναλλαγές, που οφείλονται στη συνύπαρξη διαφορετικών νομικών απαιτήσεων και τεχνικών προτύπων για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων, όπως και στην έλλειψη διαλειτουργικότητας, θα πρέπει να αρθούν ή να περιοριστούν και η μαζική υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης εντός της ΕΕ θα οδηγήσει σε σημαντικά οικονομικά οφέλη. Με βάση αυτή την εκτίμηση η Επιτροπή επιθυμεί η ηλεκτρονική τιμολόγηση να καταστεί η κυρίαρχη μέθοδος τιμολόγησης μέχρι το 2020 στην Ευρώπη.
       
      Ως μέσο για την επίτευξη αυτού του στόχου, η οδηγία 2014/55 για την ηλεκτρονική τιμολόγηση στις δημόσιες συμβάσεις αποσκοπεί στη διευκόλυνση της χρήσης των ηλεκτρονικών τιμολογίων από τους οικονομικούς φορείς κατά την παροχή αγαθών, έργων και υπηρεσιών στη δημόσια διοίκηση. Ειδικότερα, καθορίζει το νομικό πλαίσιο για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού προτύπου (EN) που θα αποτελέσει το βασικό στοιχείο υλοποίησης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
       
      Η καταληκτική ημερομηνία της συμμόρφωσης των κρατών – μελών για την εφαρμογή της οδηγίας, έχει οριστεί για τις 27 Νοεμβρίου 2018, χρόνος που εκτιμάται επαρκής για τη συμμόρφωση τόσο των κρατικών φορέων όσο φυσικά και της αγοράς.
       
      Όπως σημειώνεται στην οδηγία: «τα οφέλη από την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων μεγιστοποιούνται όταν η δημιουργία, αποστολή, μετάδοση, παρα­λαβή και επεξεργασία του τιμολογίου μπορεί να αυτοματοποιηθεί πλήρως. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να θεωρείται ότι συμμορφώνονται προς το ευρωπαϊκό πρότυπο έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων μόνον τα μηχαναγνώσιμα τιμολόγια, τα οποία μπορούν να γίνουν αντικείμενο αυτόματης και ψηφιακής επεξεργασίας από τον λήπτη. Απλό αρχείο εικόνας δεν θα πρέπει να μπορεί να θεωρηθεί ότι αποτελεί ηλεκτρονικό τιμολόγιο για τους σκοπούς της οδηγίας».
       
      Επιπλέον υπογραμμίζεται ότι τα κράτη μέλη πρέπει να λάβουν υπόψη, στο πλαίσιο της εφαρμογής της οδηγίας, τις ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς και των μικρών αναθετουσών αρχών και αναθετόντων φορέων, και να προσφέρουν σε όλες τις αναθέτουσες αρχές, τους αναθέτοντες φορείς και τους προμηθευτές την απαραίτητη στήριξη ώστε να καταστεί εφικτή η χρήση του ευρωπαϊκού προτύπου έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων. Πρέπει επίσης να προβλεφθούν μέτρα επιμόρφωσης, ιδίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
       
      Βασικά στοιχεία του ηλεκτρονικού τιμολογίου
       
      Τα βασικά στοιχεία του ηλεκτρονικού τιμολογίου είναι μεταξύ άλλων:
       
      α) αναγνωριστικά της επεξεργασίας και του τιμολογίου
       
      β) χρονική περίοδος του τιμολογίου
       
      γ) στοιχεία του πωλητή
       
      δ) στοιχεία του αγοραστή
       
      ε) στοιχεία του δικαιούχου πληρωμής
       
      στ) στοιχεία του φορολογικού αντιπροσώπου του αγοραστή 6.5.2014 EL Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης L 133/9
       
      ζ) στοιχεία αναφοράς της σύμβασης η) λεπτομερή στοιχεία παράδοσης
       
      θ) οδηγίες για την πληρωμή
       
      ι) στοιχεία που αφορούν απαλλαγή ή επιβάρυνση
       
      ια) πληροφορίες για το συγκεκριμένο στοιχείο του τιμολογίου
       
      ιβ) συνολικά ποσά του τιμολογίου
       
      ιγ) ανάλυση του ΦΠΑ.
       
      Πηγή: http://ered.gr/el/content/Erchetai_to_ilektroniko_timologio_stis_dimosies_sumbaseis_/
    10. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Ένα νέου τύπου πιστοποιητικό, το οποίο θα αποτυπώνει τη φορολογική και ασφαλιστική κατάσταση του φορολογούμενου που το ζητάει για κάθε νόμιμη χρήση από τη δημόσια διοίκηση, θα μπει σύντομα στη …ζωή μας.
      Πρόκειται για το πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας, το οποίο θα υποκαταστήσει ουσιαστικά τα σημερινά αποδεικτικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Θα εκδίδεται ηλεκτρονικά μέσα από την ειδική πλατφόρμα της δημόσιας διοίκησης, μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου, και θα έχει όλα τα στοιχεία τόσο της φορολογικής όσο και της ασφαλιστικής ενημερότητας του αιτούντος.
      Μετά την υποβολή της αίτησης θα ακολουθεί αυτόματος έλεγχος των στοιχείων, και εφόσον πληρούνται όλα τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις, θα εκδίδεται το νέο πιστοποιητικό με τους ίδιους ακριβώς όρους που διέπουν την έκδοση της φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Εννοείται ότι δεν θα χορηγείται στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος έχει αρρύθμιστα ή ληξιπρόθεσμα χρέη είτε στην εφορία, είτε στα ασφαλιστικά ταμεία.
      Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) η πλατφόρμα για την έκδοση του πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας θα ενεργοποιηθεί το Σεπτέμβριο.
      Όπως ορίζει απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή:
      *Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα δύναται να αιτηθεί, μέσω ειδικής πλατφόρμας προσβάσιμης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), την έκδοση ενιαίου πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας. Το πιστοποιητικό περιλαμβάνει τα στοιχεία του αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας και του αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας και εκδίδεται σε ψηφιακή μορφή.
      *Το πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας θεωρείται έγκυρο για κάθε νόμιμη χρήση και γίνεται υποχρεωτικά αποδεκτό από όλους τους φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και από φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, τα δικαστήρια όλων των βαθμών και τις εισαγγελίες όλης της χώρας όταν είναι κατά νόμον υποχρεωτική η προσκόμιση των ανωτέρω αποδεικτικών ενημερότητας.
      *Για την έκδοση του πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας η πλατφόρμα αντλεί μέσω διαλειτουργικότητας τα αναγκαία δεδομένα από το πληροφοριακό σύστημα φορολογικού μητρώου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και το πληροφοριακό σύστημα του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Οι απαιτούμενες διαλειτουργικότητες διασφαλίζονται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα οι φορολογούμενοι ακόμη και εάν έχουν ρυθμισμένες ή  μη ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν πλέον τη δυνατότητα να λάβουν αυτόματα μέσα σε λίγα λεπτά  φορολογική ενημερότητα για τις συναλλαγές τους όπως τη μεταβίβαση ακινήτων ή την είσπραξη χρημάτων από το δημόσιο. Πολύ σύντομα θα περάσει στη ψηφιακή εποχή και η βεβαίωση οφειλής η οποία αφορά φορολογούμενους με ληξιπρόθεσμα – αρρύθμιστα χρέη.
      Ρεπορτάζ: Κώστας Τσάβαλος
    11. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Panos_

      Νέα οικονομική επιβάρυνση έρχεται τον Σεπτέμβριο για τουλάχιστον 300.000 αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς θα κληθούν να πληρώσουν αναδρομικά από την αρχή του έτους και σε τέσσερις ισόποσες δόσεις τις ασφαλιστικές τους εισφορές για επικούριση (7%) και εφάπαξ (4%).
       
      Συγκεκριμένα, η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σχεδιάζει να ζητήσει την εξόφληση των επιπλέον εισφορών για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου σε τέσσερις δόσεις, ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο.
       
      Έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι η διοίκηση του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης είναι έτοιμη έπειτα από οκτώ μήνες λειτουργίας να προσθέσει στα ειδοποιητήρια Σεπτεμβρίου μαζί με τις εισφορές για την κύρια ασφάλιση, και τις εισφορές για επικούριση και εφάπαξ (σε όσους ασφαλισμένους έχουν).
       
      Πηγή: http://media.enikos.gr/data/files/529886_20eae5b933-990cf03e38064876.pdf
    12. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Στην προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ με βάση τα δεδομένα των ηλεκτρονικών βιβλίων προχωράει η ΑΑΔΕ εντός του 2022. Τo μέτρο μπορεί να ξεκινήσει πιλοτικά για ορισμένους κλάδους της οικονομίας και επιτηδευμαςτίες προκειμένου να επιλυθούν τα όποια προβλήματα μπορεί να δημιουργεί η νέα διαδικασία. Οι επιχειρήσεις βέβαια θα έχουν τη δυνατότητα να μεταβάλουν τα στοιχεία εφόσον διαφωνούν καθώς είναι ευθύνη τους η υποβολή των δηλώσεων ΦΠΑ. Η εξέλιξη είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς μειώνει το κόστος για τις επιχειρήσεις, ταυτόχρονα η εφορία θα γνωρίζει επ’ ακριβώς τι πρέπει να εισπράξει από ΦΠΑ κάθε μήνα, ενώ περιορίζονται σημαντικά η φοροδιαφυγή και οι καθυστερήσεις στην αποπληρωμή των τιμολογίων από πολλές επιχειρήσεις.
      Σημειώνεται ότι με την πλήρη εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων εκτός από την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ, το ελληνικό Δημόσιο θα επισπεύσει τις επιστροφές ΦΠΑ στις επιχειρήσεις και στους επαγγελματίες καθώς θα γνωρίζει τις συναλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί και ότι αυτές είναι σύννομες, μειώνοντας στο ελάχιστο τον απαιτούμενο έλεγχο. Οπως προκύπτει από στοιχεία του Ευρωκοινοβουλίου, η χώρα μας μαζί με την Ιταλία και την Κύπρο καθυστερούν περισσότερο από κάθε άλλη την επιστροφή ΦΠΑ σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Συγκεκριμένα, χρειάζεται περισσότερο από 31 εβδομάδες κατά μέσον όρο για να επιστρέψει τον ΦΠΑ. Βέβαια, από την άλλη πλευρά, η χώρα μας είναι μεταξύ των πρώτων και στη φοροδιαφυγή ΦΠΑ. Μόνο η διασυνοριακή φοροδιαφυγή υπολογίζεται σε περίπου 3 δισ. ευρώ.
      Οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να μεταβάλουν τα στοιχεία εφόσον διαφωνούν.
      Σε κάθε περίπτωση η φορολογική διοίκηση ακολουθεί πρακτικές άλλων χωρών όπως η Ιταλία, η οποία ξεκίνησε το σχέδιό της που προβλέπει προσυμπληρωμένο ΦΠΑ για περίπου 2 εκατ. υπόχρεους. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τον περασμένο Ιούλιο ξεκίνησε το πιλοτικό πρόγραμμα της Ιταλίας για τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις ΦΠΑ σε περίπου 2 εκατομμύρια φορολογουμένους. Από την ημερομηνία αυτή, ορισμένες επιχειρήσεις υπόχρεες σε ΦΠΑ μπορούν να δουν τις τριμηνιαίες δηλώσεις τους  στην πύλη της ιταλικής υπηρεσίας εσόδων, οι οποίες έχουν προσυμπληρωθεί με τα στοιχεία των ηλεκτρονικών τιμολογίων που διαβιβάσθηκαν στην υπηρεσία από την 1η Ιουλίου 2021. Το ιταλικό σχέδιο, όπως προαναφέρθηκε, αφορά περίπου 2 εκατομμύρια υπόχρεους σε ΦΠΑ, που κατοικούν και είναι εγκατεστημένα στην Ιταλία και πραγματοποιούν τριμηνιαίες υποβολές δηλώσεων ΦΠΑ (εξαιρούνται ορισμένες κατηγορίες υποκείμενων συγκεκριμένων δραστηριοτήτων και υπόχρεων σε ειδικά καθεστώτα ΦΠΑ όπως, για παράδειγμα, οι εκδοτικές επιχειρήσεις, οι επιχειρήσεις πώλησης μεταχειρισμένων αγαθών, ταξιδιωτικά γραφεία, κ.λπ.). Με την επικύρωση των δεδομένων των τριμηνιαίων δηλώσεων, τα μητρώα θα αποθηκεύονται από τη φορολογική διοίκηση και για το τρίμηνο αναφοράς οι υπόχρεοι σε ΦΠΑ θα μπορούν να επωφεληθούν από την απαλλαγή από την τήρηση των βιβλίων ΦΠΑ (μητρώων). Ταυτόχρονα, από τον Νοέμβριο και μετά, όταν θα καταστεί πλήρως λειτουργικό το σύστημα, θα τεθεί προς επεξεργασία το σχέδιο του περιοδικού διακανονισμού ΦΠΑ.
      Τα ηλεκτρονικά βιβλία, όπως αναφέρει ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της γραφειοκρατίας, εφόσον χρησιμοποιηθούν σωστά από τους φορολογουμένους και τη φορολογική διοίκηση, καθώς και στη μείωση του χρόνου που σπαταλούν οι επιχειρήσεις και τα λογιστήρια για να υποβάλλουν τις δηλώσεις ΦΠΑ είτε κάθε μήνα είτε κάθε τρίμηνο ανάλογα με τα τηρούμενα βιβλία.
    13. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Ηλεκτρονικά γίνεται από φέτος η έκδοση τιμολογίων και η τήρηση των βιβλίων εσόδων-εξόδων της Εφορίας. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ενημερώσει ήδη τις ΔΟΥ για τις κοσμογονικές αλλαγές που επίκεινται και από το καλοκαίρι πρόκειται να μεταμορφώσουν τις παραδοσιακές μορφές δηλώσεων και ελέγχου των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών.
      Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν σε επιτελείς των ΔΟΥ όλης της χώρας, ως το τέλος του Ιουνίου θα έχει τεθεί σε πιλοτική λειτουργία η ηλεκτρονική έκδοση και τήρηση των τιμολογίων. Για τον σκοπό αυτό η ΑΑΔΕ έχει δημιουργήσει ήδη την ηλεκτρονική εφαρμογή στην οποία θα καταχωρούνται τα τιμολόγια που θα εκδίδονται.
      Το σχέδιο βρίσκεται ήδη σε ώριμο στάδιο και αρχικά θα υποχρεώνει τους εκδότες να αναρτούν ηλεκτρονικά τα τιμολόγια για τις πωλήσεις τους. 
      Ταυτόχρονα θα ενημερώνεται αυτομάτως όμως και η μερίδα των τιμολογίων του λήπτη (αγοραστή) των υπηρεσιών.
       
      Τι σημαίνουν όλα αυτά;
       
      ■ Η ΑΑΔΕ θα μπορεί να γνωρίζει σχεδόν σε πραγματικό χρόνο τους τζίρους των πωλήσεων κάθε επιχείρησης ή επαγγελματία.
      ■ Περιορίζεται δραστικά ο κίνδυνος έκδοσης πλαστών και εικονικών τιμολογίων, καθώς η διασταύρωση θα γίνεται online και όχι με πολύμηνη καθυστέρηση - ή και με μαγνητικές δισκέτες όπως συμβαίνει σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι σήμερα!
      ■ Παίρνει τέλος ο βραχνάς μιας σειράς υποχρεώσεων υποβολής δηλώσεων που επιβάλλονται για ελεγκτικούς λόγους μέχρι σήμερα (όπως συγκεντρωτικές τιμολογίων, ΜΥΦ κ.λπ). Αντί λοιπόν αυτές να αποτελούν φόβητρο για τους φοροφυγάδες, έχουν καταντήσει γραφειοκρατικές διαδικασίες που παίρνουν συνεχώς παρατάσεις (ως και 15 μήνες!), αποτελώντας παράλληλα τη συνήθη αιτία επιβολής προστίμων (100 ευρώ και άνω) για τυπική παράλειψη ή εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων σε βάρος νομοταγών φορολογουμένων που πνίγονται στο πέλαγος των λογιστικών υποχρεώσεών τους.
      Πώς θα λειτουργεί
       
      Ουσιαστικά, όμως, με το πέρασμα στη νέα εποχή, από το καλοκαίρι θα γίνεται ηλεκτρονικά η τήρηση βιβλίων εσόδων-εξόδων των ελεύθερων επαγγελματιών και των επιχειρήσεων.
      Οι επιτηδευματίες θα συνδέονται στο Τaxisnet όπου: 
      ■ Θα βλέπουν μια ειδική φόρμα στην οποία θα καταχωρούν λεπτομερώς όλα τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών.
      ■ Θα εμφανίζεται και μια αντίστοιχη φόρμα στην οποία θα καταχωρούνται αναλυτικά οι δαπάνες της επιχείρησης.
      ■ Η ηλεκτρονική εφαρμογή θα υπολογίζει αυτόματα το άθροισμα εσόδων και δαπανών αναλυτικά για κάθε μήνα ή τρίμηνο και για το σύνολο του έτους ή της χρήσης. Ετσι, θα μπορούν να παρακολουθούνται καλύτερα και «ύποπτες» συναλλαγές ή κινήσεις ανά περίοδο ή και ανά ημέρα ακόμη! Στις σχετικές στήλες θα αναγράφονται ο ΑΦΜ του αντισυμβαλλόμενου, τα έσοδα ή τα έξοδα, ο ΦΠΑ που αναλογεί, οι αποσβέσεις, οι παρακρατούμενοι φόροι (π.χ. μισθωτών υπηρεσιών), τα τέλη χαρτοσήμου και άλλοι φόροι ή τέλη. 
       
      Καταργούνται υποχρεώσεις
       
      Με την πιλοτική έναρξη του μέτρου και κάθε μήνα οι λήπτες τιμολογίων θα ελέγχουν και θα αποδέχονται ή θα απορρίπτουν τις συναλλαγές που οι εκδότες τους θα δηλώνουν ότι διενήργησαν. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συνδέονται στο Διαδίκτυο και να συμπληρώνουν φόρμα ή να αποστέλλουν ειδικές καταστάσεις στην ΑΑΔΕ. Μόνη ευθύνη του λήπτη θα είναι να διορθώσει ή να συμπληρώσει τυχόν παραλείψεις και σφάλματα στα στοιχεία τιμολογίων που θα έχουν συμπληρώσει οι εκδότες τους. Στόχος είναι η καθολική εφαρμογή του νέου συστήματος που θα ξεκινήσει το 2020, όταν ανεξαιρέτως όλοι οι επιτηδευματίες θα χρησιμοποιούν πλέον την ηλεκτρονική εφαρμογή προκειμένου να ενημερώνουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα βιβλία τους με τα έσοδα και τις δαπάνες που πραγματοποιούν κάθε μήνα.
      Ετσι, από το 2020 δεν θα έχει πλέον καμία αξία η υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων ή δηλώσεων στοιχείων τιμολογίων, όπως γίνεται σήμερα, για συναλλαγές που τηρούνται χειρόγραφα. Η σχετική υποχρέωση είχε δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα σε πάμπολλους επιτηδευματίες (ιδίως στους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις), με αποτέλεσμα να ναυαγήσει η προσπάθεια που είχε ξεκινήσει το 2013 να υποβάλλονται και ανά τρίμηνο ακόμα!
      Με την πλήρη εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, όμως, καταργείται και η ανάγκη υποβολής περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, αφού τα στοιχεία που αναγράφονται στις δηλώσεις θα προκύπτουν αυτομάτως με την ενημέρωση των βιβλίων. Οποιαδήποτε εγγραφή εσόδων ή εξόδων θα εμφανίζεται ταυτόχρονα τόσο στον υπολογιστή του επιτηδευματία όσο και στο Τaxisnet. Ετσι, η ΑΑΔΕ θα μπορεί να υπολογίζει αυτόματα το ποσό του ΦΠΑ που έχει εισπραχθεί από τον επιτηδευματία, αλλά και τον εκπιπτόμενο ΦΠΑ των εξόδων που πρέπει να αφαιρεθεί προκειμένου να αποδοθεί το καθαρό ποσό του φόρου στο Δημόσιο.
      του Κωστή Πλάντζου
    14. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Παρεμβάσεις για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής προκειμένου να διευρυνθεί η φορολογική βάση και να αυξηθούν τα φορολογικά έσοδα έχει δρομολογήσει το υπουργείο Οικονομικών. Πρόκειται για παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με την καλύτερη και πιο αποτελεσματική για το φοροελεγκτικό μηχανισμό καταγραφή των συναλλαγών των επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση των εσόδων και του φορολογητέου εισοδήματός τους.
      Οι παρεμβάσεις αυτές είναι:
      - καθιέρωση της καθολικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι από φέτος η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα εφαρμοστεί σε πιλοτική βάση για σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων ενώ από το 2020 θα είναι υποχρεωτική για όλους όσοι ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα. Με την καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης τα φορολογικά στοιχεία των επιχειρήσεων προς άλλες επιχειρήσεις θα εκδίδονται αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή και θα καταγράφονται απευθείας στο taxisnet. Παράλληλα με την ηλεκτρονική τιμολόγηση θα καθιερωθεί και η ηλεκτρονική τήρηση βιβλίων απευθείας στο taxisnet με κατάργηση της χειρόγραφης τήρησης. Με την ηλεκτρονική τήρηση βιβλίων και την ηλεκτρονική τιμολόγηση θα είναι πολύ πιο εύκολος και αποτελεσματικός ο έλεγχος για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μέσω της έκδοσης πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων
      - καθιέρωση του ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής. Ο σχεδιασμός του ΥΠΟΙΚ προβλέπει την κατάργηση του σημερινού ασαφούς καθεστώτος αναφορικά με την καταγραφή της διακίνησης προϊόντων και την καθιέρωση της ηλεκτρονικής τήρησης βιβλίου διακίνησης. Τα σχετικά δελτία αποστολής θα εκδίδονται με ηλεκτρονικό τρόπο απευθείας από το taxisnet και έτσι θα μπορεί να ελεγχθεί καλύτερα η διακίνηση προϊόντων σε επιτόπιους αλλά και εκ των υστέρων φορολογικούς ελέγχους
      - καθιέρωση ηλεκτρονικών πρόσθετων βιβλίων πελατών για συγκεκριμένους κλάδους επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών. Το βιβλίο επισκεπτών υπήρχε έως και το τέλος του 2013 όταν και καταργήθηκε στο πλαίσιο της κατάργησης του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και την καθιέρωση του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών. Τηρούνταν από περισσότερους από δέκα κλάδους ελευθέρων επαγγελματιών και επιχειρήσεων, όπως ιατρούς, συνεργεία οχημάτων, φροντιστήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια κλπ.
      Με την κατάργηση του βιβλίου επισκεπτών διαπιστώθηκε έξαρση της φοροδιαφυγής καθώς ο μόνος τρόπος ελέγχου για έκδοση φορολογικών στοιχείων στους πελάτες είναι η αναμονή των ελεγκτών στην έξοδο της επαγγελματικής εγκατάστασης όπου ζητούν από τους πελάτες να επιδείξουν την απόδειξη που έλαβαν.
      Ωστόσο, με την επαναφορά του βιβλίου θα καταγράφονται σε αυτό όλοι οι εισερχόμενοι πελάτες στην επαγγελματική εγκατάσταση και έτσι θα υπάρχει ουσιαστική υποχρέωση των επαγγελματιών να εκδίδουν αποδείξεις για τους πελάτες τους, τόσο κατά την παραμονή τους στην επαγγελματική εγκατάσταση όσο και μετά την αποχώρησή τους. Το πρόσθετο βιβλίο πελατών θα τηρείται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω taxisnet.
    15. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      georgegaleos

      Εγχειρίδιο απαντήσεων στα συνηθέστερα ερωτήματα, που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών από φυσικό πρόσωπο, βάση έγγραφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου (περίπτ. στ΄ της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4172/2013 – Α’ 167).
      Με τις ε/α της ΑΑΔΕ σχετικά σχετικά με τα "μπλοκάκια" λύθηκε και το θέμα του αν οι συμβάσεις πρέπει να υποβάλλονται η όχι ηλεκτρονικά με τις τριμηνιαίες (όπου εγώ πρότεινα γενικότερα την υποβολή γαι να είμαστε από την πλευρά της ασφάλειας, αφού δεν το είχαν διευκρινίσει).
      Κατεβάστε το εγχειρίδιο από εδώ: https://www.e-forologia.gr/cms/uploads/0_1204.pdf
    16. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      ο ΔΣ του ΕΤΑΑ, σε συνέχεια του αιτήματος του Προέδρου του ΤΕΕ, της εισήγησης του Προέδρου της ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ και της σχετικής της απόφασης, για παράταση της προθεσμίας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών του Β εξαμήνου του 2016 των ελεύθερων επαγγελματιών μηχανικών μέχρι και τις 31.3.2017, αποφάσισε να αποστείλει για έγκριση το συγκεκριμένο θέμα στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΦΚΑ (Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης) και στην αρμόδια υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Ε. ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ, προκειμένου να εγκριθεί το αίτημα των χιλιάδων συναδέλφων μηχανικών.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41523/
    17. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Σύμφωνα με την εγκύκλιο 27714/2675/2019 του Υπ. Εργασίας:
      "Με το ν. 4611/2019 προβλέπεται ότι ο ασφαλισμένος οφειλέτης δύναται να ρυθμίσει κατ’ επιλογή του είτε την παλιά οφειλή με περικοπή κατά 85% των τόκων, προσαυξήσεων και λοιπών βαρών είτε το ποσό της οφειλής όπως προκύπτει από τον επανυπολογισμό της σύμφωνα με τους κανόνες του ν.4387/2016 με περικοπή και σε αυτήν την περίπτωση κατά 85% των τόκων, προσαυξήσεων και λοιπών βαρών της νέας οφειλής.
      Ειδικά για τους ασφαλισμένους στο πρ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ με την παρ. 16 του άρθρου 39 και του άρθρου 94 παρ. 4του ν. 4387/2016 προβλέφθηκε η κατάργηση της ειδικής προσαύξησης ΤΣΜΕΔΕ από 1-1-2016.
      Στο πλαίσιο αυτό, για τους ασφαλισμένους μηχανικούς του πρ. ΕΤΑΑΤΣΜΕΔΕ με οφειλές από τον κλάδο της ειδικής προσαύξησης, οι οποίοι επιλέγουν τον επανυπολογισμό της οφειλής τους με βάση τους κανόνες του ν.4387/2016 κατά την ένταξή τους στη ρύθμιση, το ποσό που αντιστοιχεί στην ειδική προσαύξηση για τους μήνες που οφείλονται είναι μηδενικό.
      Επισημαίνεται πάντως ότι τα ποσά που έχουν καταβληθεί για την ειδική προσαύξηση προσαυξάνουν το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης, σύμφωνα με το άρθρο 94 παρ.4 του ν.4387/2016, όπως ισχύει και δεν εντάσσονται στην ανωτέρω ρύθμιση."
      Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/45002
    18. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      *Η είδηση αφορά τον τομέα των νομικών και όχι των μηχανικών*
       
      Το διοικητικό συμβούλιο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων αποφάσισε τη παράταση της προθεσμίας καταβολής ασφαλιστικών εισφορών έτους 2014
       
      Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ), κατά την συνεδρίαση του τη Πέμπτη 19/2/2015, έκανε δεκτή κατά πλειοψηφία, την εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής του Τομέα Ασφάλισης Νομικών και παρατείνει έως τις 30 Απριλίου 2015, την προθεσμία καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών του έτους 2014 για όλους τους τομείς ασφάλισης της Τομέα Νομικών(Ταμείο Νομικών, ΤΕΑΔ, ΤΠΔΑ κλπ), χωρίς έννομες συνέπειες για τους ασφαλισμένους και τους εργοδότες.
       
      Πηγή: http://oenet.gr/%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC/item/27573-%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%8E%CE%BD-2014
    19. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Διοίκηση του ΕΤΕΑΕΠ, εν αναμονή της εκκαθάρισης των πληρωμών των εισφορών μη μισθωτών (από 01/01/2017), με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους ασφαλισμένους και προς αποφυγή ταλαιπωρίας αυτών, παρατείνει έως 30/09/2019 την ισχύ των ασφαλιστικών ενημεροτήτων των τέως Ταμείων: ΕΤΑΑ, ΤΕΑΔ, ΤΑΣ, ΤΠΔΕ, ΤΠΕΔΕ και ΤΕΑΧ, εφόσον η ιδιότητά τους παραμένει σε ισχύ.
    20. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Στην τελική ευθεία μπαίνει η υποχρεωτική έκδοση των ηλεκτρονικών τιμολογίων από όλους τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις.
      Η ΑΑΔΕ άνοιξε ήδη την εφαρμογή στην οποία οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις για την πιστοποίηση του λογισμικού τους, σχετικά με την Ηλεκτρονική Έκδοση Στοιχείων.
      Η διαδικασία αποτελεί το πρώτο βήμα για την υποχρεωτική εφαρμογή των ηλεκτρονικών τιμολογίων, αλλά δεν σημαίνει ότι θα εφαρμοστεί άμεσα, σε καθολικό επίπεδο.
      Η κρίση της πανδημίας πήγε πίσω την ηλεκτρονικοποίηση των συναλλαγών των φορολογουμένων. Ο στόχος ήταν τα ηλεκτρονικά βιβλία να εφαρμοστούν από αυτόν τον μήνα αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό και πάει αργότερα.
      Επίσης, η αντικατάσταση των παλαιών ταμειακών μηχανών, με νέες που θα έχουν τη δυνατότητα online σύνδεσης με το Taxisnet, αναβλήθηκε. Αντί της 31ης Μαΐου που ήταν η προθεσμία αντικατάστασης, ορίστηκε νέα προθεσμία η 31η Ιουλίου.
    21. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος και ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κ. Γιώργος Πιτσιλής υπέγραψαν Κοινή Απόφαση, με την οποία ενεργοποιούν την ψηφιακή διαβίβαση στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων - myDATA.
      Με την απόφαση αυτή, που αναμένεται να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, το Υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ υλοποιούν μια πρωτοπόρο ψηφιακή μεταρρύθμιση της σχέσης του επιχειρείν με το Δημόσιο, αξιοποιώντας διεθνείς βέλτιστες πρακτικές και με διαρκή στόχο την εμπέδωση σχέσης εμπιστοσύνης με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
      Η απόφαση θέτει το νέο πλαίσιο, με βάση το οποίο οι επιχειρήσεις διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ με ηλεκτρονικό τρόπο δεδομένα από τα λογιστικά στοιχεία και βιβλία τους, ανεξαρτήτως του μεγέθους αυτών και του τρόπου έκδοσης και τήρησης των λογιστικών τους αρχείων (απλογραφικά-διπλογραφικά).
      Στην απόφαση ορίζονται η έκταση εφαρμογής, οι εξαιρέσεις, τα δεδομένα που διαβιβάζονται, ο χρόνος, οι τρόποι διαβίβασης και οι ειδικότερες υποχρεώσεις των επιχειρήσεων.
      Η ανάπτυξη του έργου της διαβίβασης δεδομένων στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων - myDATA θα γίνει σε στάδια, ώστε να δοθεί αναγκαίος χρόνος προσαρμογής στην ηλεκτρονική επικοινωνία των επιχειρήσεων με τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ.
      · Για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν ως τρόπο έκδοσης των παραστατικών τους την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου, η δυνατότητα ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων των παραστατικών εσόδων ξεκινάει την 20ή Ιουλίου 2020.
      · Για τις επιχειρήσεις που δεν θα επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου και εκδίδουν τα παραστατικά τους, είτε χειρόγραφα, είτε ηλεκτρονικά με χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/λογιστικό, ERP), η υποχρέωση διαβίβασης των δεδομένων των παραστατικών εσόδων ξεκινάει από την 1η Οκτωβρίου 2020.
      · Από την 1η Οκτωβρίου 2020 ξεκινάει η διαβίβαση των στοιχείων λιανικής.
      Για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται με υποχρέωση χρήσης ταμειακής μηχανής (ΦΗΜ), μέχρι την έκδοση νεότερης Απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών κατόπιν εισήγησης της ΑΑΔΕ, προβλέπεται συγκεντρωτική διαβίβαση ανά μήνα, εκτός αν ισχύει υποχρέωση απευθείας (online) διασύνδεσης των ΦΗΜ με την ΑΑΔΕ, οπότε και η διαβίβαση γίνεται ανά στοιχείο λιανικής πώλησης.
      Για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται χωρίς την υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ, προβλέπεται η διαβίβαση ανά στοιχείο λιανικής πώλησης από την 1η Ιανουαρίου 2021.
      · Από την 1η Οκτωβρίου 2020 ξεκινάει η ηλεκτρονική διαβίβαση των χαρακτηρισμών των παραστατικών που λαμβάνουν όλες οι επιχειρήσεις (έξοδα) που εκδίδονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.
      · Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2020, οι επιχειρήσεις πρέπει να διαβιβάσουν δεδομένα όλων των παραστατικών εσόδων που εξέδωσαν, από την 1η Ιανουαρίου 2020 και μέχρι την ημερομηνία πρώτης διαβίβασης, κατά τα ανωτέρω,
      · Μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2021, οι επιχειρήσεις πρέπει να διαβιβάσουν τους χαρακτηρισμούς για τα παραστατικά εξόδων που έλαβαν και εκδόθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2020 έως και την 30ή Σεπτεμβρίου 2020.
      Σημαντική παράμετρος για την ορθή αποτύπωση της λογιστικής εικόνας των επιχειρήσεων στο myDATA είναι η υποχρέωση διαβίβασης του χαρακτηρισμού των εξόδων από λογιστή, για όσες επιχειρήσεις έχουν αντίστοιχη υποχρέωση για την ετήσια δήλωση φορολογίας εισοδήματος.
      Ταυτόχρονα, με σκοπό την ενθάρρυνση των επιχειρήσεων να επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου ως τρόπο έκδοσης των παραστατικών τους, το Υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων επεξεργάστηκαν σειρά από κίνητρα προς τις επιχειρήσεις, τα οποία θα ενταχθούν σε επικείμενο νομοσχέδιο.
      Ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος δήλωσε: «Ένα μεγάλο ψηφιακό έργο γίνεται πραγματικότητα. Είναι καθήκον μας, ειδικά σε μια δύσκολη για την οικονομία περίοδο, να αποδεικνύουμε στην πράξη ότι μπορούμε να δημιουργούμε νέα, σύγχρονα εργαλεία και λύσεις, για να είμαστε αρωγοί στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων και των φορολογουμένων».
      Ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κ. Γιώργος Πιτσιλής, δήλωσε: «Η ηλεκτρονική πλατφόρμα myDATA είναι ένα μεγάλο ψηφιακό άλμα για τη σχέση των επιχειρήσεων με το Δημόσιο. Αναμφισβήτητα αποτελεί σημείο αναφοράς στη νέα ψηφιακή αρχιτεκτονική της ΑΑΔΕ και διευρύνει ποιοτικά και ποσοτικά το φάσμα υπηρεσιών που παρέχει στην οικονομία, ενισχύοντας το επιχειρηματικό περιβάλλον συνολικά».
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.