Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Ασφαλιστικά-Φορολογικά

    Ασφαλιστικά-Φορολογικά

    913 ειδήσεις in this category

    1. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Εκδόθηκε από τον ΕΦΚΑ η Εγκύκλιος 19 με θέμα: «Δυνατότητα επιλογής ή προαιρετικής συνέχισης της ασφάλισης και στους δύο φορείς των ασφαλισμένων, που έως τις 31/12/2016 υπήρχε υποχρέωση ασφάλισης σε δύο ή περισσότερους ενταχθέντες στον e-ΕΦΚΑ φορείς για την ίδια απασχόληση - Κοινοποίηση των διατάξεων της παρ.4 του άρθρου 23 του ν. 4892/2022».
      Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 23 του ν. 4892/2022, με τις οποίες αντικαθίσταται η περ. β' της παρ 3 του άρθρου 36 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει και σας ενημερώνουμε για τα κάτωθι :
      Α) Σύμφωνα με την περ. α της παρ. 3 του άρθρου 36 του ν. 4387/2016, οι ασφαλισμένοι ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην ασφάλιση, για τους οποίους προέκυπτε βάσει γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων, όπως αυτές ίσχυαν ως την έναρξη του N.4387/2016, για κάθε φορέα, τομέα, κλάδο ή λογαριασμό που εντάχθηκε στον e - ΕΦΚΑ, υποχρεωτική ασφάλιση σε δύο ή περισσότερους φορείς, τομείς, κλάδους και λογαριασμούς για την αυτή απασχόληση, καταβάλλουν τις προβλεπόμενες στο άρθρο 38, ασφαλιστικές εισφορές.
      Β) Η περ. β. της παρ. 3 του άρθρου 36 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του, ορίζει ότι τα πρόσωπα της περ. α' παλαιοί ασφαλισμένοι κατά την έννοια του ν. 2084/1992, για τους οποίους καταβάλλονταν εισφορές σε δυο ή περισσότερους ενταχθέντες στον e-ΕΦΚΑ πρώην φορείς, τομείς, κλάδους ή λογαριασμούς έως τις 31.12.2016, έχουν το δικαίωμα να υποβάλλουν στον e - ΕΦΚΑ μέχρι τις 31/12/2022, δήλωση επιλογής φορέα και καταβολής εισφορών την οποία θα πρέπει να κοινοποιήσουν στον εργοδότη τους, με την οποία : 
      Α. Θα μπορούν να επιλέξουν τον ενταχθέντα στον e-ΕΦΚΑ, πρώην φορέα, τομέα, κλάδο ή λογαριασμό, στην ασφάλιση του οποίου υποχρεωτικά προσμετράτε ο χρόνος ασφάλισης από 1/1/2017 και εφεξής.
      Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί δήλωση επιλογής εντός της ανωτέρω αποκλειστικής προθεσμίας, θεωρείται ότι ο ασφαλισμένος επέλεξε να συνεχίσει την ασφάλισή του στον φορέα, τομέα, κλάδο ή λογαριασμό, ο οποίος δηλώθηκε στην τελευταία Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.) πριν από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης επιλογής ενταχθέντα στον e-Ε.Φ.Κ.Α. πρώην φορέα, τομέα, κλάδου ή λογαριασμό.
      Η επιλογή ενταχθέντα στον e-Ε.Φ.Κ.Α. πρώην φορέα, τομέα, κλάδο ή λογαριασμό δεν δημιουργεί υποχρέωση επιπλέον καταβολής ή επιστροφής ασφαλιστικών εισφορών για το διάστημα μέχρι την υποβολή της δήλωσης επιλογής, ενώ από τον επόμενο της δήλωσης επιλογής μήνα, ο εργοδότης υποχρεούται να ασφαλίζει τον μισθωτό ή έμμισθο, σύμφωνα με τη δήλωσή του.
      Η υποπερίπτωση βα) της παρ. 3 του άρθρου 36 του ν. 4387/2016 ισχύει και για εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης.
      Β. Θα μπορούν να επιλέξουν να συνεχίσουν προαιρετικά την ασφάλισή τους και στον δεύτερο πρώην φορέα, τομέα, κλάδο ή λογαριασμό, στον οποίο υπάγονται, καταβάλλοντας όμως οι ίδιοι επί των αποδοχών τους το συνολικό ποσοστό εισφοράς εργοδότη και ασφαλισμένου. Η προαιρετική ασφάλιση πραγματοποιείται άπαξ, εκκινεί αναδρομικά από 1/1/2017 ή από τη στιγμή της δήλωσης καταβολής εισφορών, σύμφωνα με την επιλογή του ασφαλισμένου.
      Στην περίπτωση που γίνει επιλογή για συνέχιση προαιρετικά της ασφάλισης και στον δεύτερο πρώην φορέα, τομέα, κλάδο ή λογαριασμό, αυτή διέπεται από την έναρξή της από τους κανόνες της υποχρεωτικής ασφάλισης.
      Η παρούσα παράγραφος εφαρμόζεται και σε παλαιούς ασφαλισμένους που διορίστηκαν στο Δημόσιο από την 1/1/1993 και εφεξής και κατέβαλλαν μέχρι 31/12/2016 δεύτερη εισφορά κατ' εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 17 του ν 2084/1992.
      Ενδεικτικά, όσον αφορά τα υπαγόμενα στην περ. β' της παρ 3 του άρθρου 36 του ν. 4387/2016 αναφέρουμε:
      1. Παλαιός ασφαλισμένος μηχανικός που απασχολείται με εξαρτημένη εργασία που δεν έχει συνάφεια με το επάγγελμα του, ο οποίος μέχρι 31.12.2016 κατέβαλλε εισφορές λόγω ιδιότητας στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και λόγω απασχόλησης στο τ. ΙΚΑ- ΕΤΑΜ,
      2. Παλαιός ασφαλισμένος που απασχολείται ως μηχανικός στον ΟΤΕ, μέχρι 31.12.2016 υπαγόταν στην ασφάλιση και κατέβαλλε εισφορές στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και στο εντασσόμενο στο τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ -πρώην ΤΑΠ-ΟΤΕ.
      ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΦΟΡΕΑ / ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΧΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΣΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΦΟΡΕΑ
      Οι αιτήσεις πρέπει να υποβάλλονται:
      • Για τους ενεργά ασφαλισμένους στο τμήμα Ασφάλισης και Εισφορών της Τοπικής Διεύθυνσης e - ΕΦΚΑ τόπου εργασίας. Το αρμόδιο τμήμα παραλαμβάνει την σχετική αίτηση και αφού εξετάσει τις προϋποθέσεις για την υπαγωγή του ασφαλισμένου στο άρθρο 23 του Ν.4892/2022, θα εκδίδει σχετική Απόφαση η οποία θα κοινοποιείται στον αιτούντα, στον εργοδότη και στον αρμόδιο συνταξιοδοτικό φορέα.
      • Για τους ασφαλισμένους που έχουν ήδη υποβάλλει αίτημα για συνταξιοδότηση, η σχετική αίτηση θα υποβάλλεται στο αρμόδιο τμήμα Συντάξεων της Τοπικής Διεύθυνσης στην οποία έχει υποβληθεί αίτημα συνταξιοδότησης. Στην περίπτωση αυτή και για λόγους ταχείας απονομής των συντάξεων, θα γίνεται αποδεκτό το αίτημα του ασφαλισμένου προκειμένου να μην καθυστερήσει η έκδοση της Απόφασης Σύνταξης. Ταυτόχρονα θα κοινοποιείται αντίγραφο της αίτησης στο αρμόδιο τμήμα Ασφάλισης και Εισφορών του τόπου εργασίας για την έκδοση της σχετικής Απόφασης, η οποία στην συνέχεια θα κοινοποιείται στην αρμόδια υπηρεσία Συντάξεων.
    2. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Με την Ε.2167/2021 εγκύκλιο κοινοποιούνται οι διατάξεις των άρθρων 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 84, 108 και 119 του ν. 4821/31.7.2021 (Α’ 134), και παρέχονται διευκρινίσεις.
      Μπορείτε να δείτε το κείμενο της εγκυκλίου εδώ.
    3. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή, επικαιροποιείται το περιεχόμενο της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9).
      Ειδικότερα, προβλέπεται νέος κωδικός για μελλοντικά ή μη αποπερατωμένα κτίσματα ανεγειρόμενης οικοδομής, που μεταβιβάζονται από κατασκευαστή.
      Μέσω του νέου κωδικού, οι φορολογούμενοι μπορούν να δηλώνουν την πραγματική κατάσταση των κτισμάτων αυτών την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους και να υπόκεινται στον αντίστοιχο, μειωμένο, ΕΝΦΙΑ, σε σχέση με τα αποπερατωμένα κτίσματα.
      Ο νέος κωδικός ισχύει για δηλώσεις έτους 2023 και μετά. Οι φορολογούμενοι, που έχουν εμπράγματα δικαιώματα σε μη αποπερατωμένα ή μελλοντικά κτίσματα κατά την ημερομηνία αυτή, μπορούν να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση Ε9 μέχρι τις 12.4.2023, ώστε η αξία των κτισμάτων αυτών να υπολογισθεί ορθά για τον ΕΝΦΙΑ του 2023.
      Επίσης, για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων, που αποκτούν την πλήρη κυριότητα ακινήτων λόγω συνένωσης της ψιλής κυριότητας με την επικαρπία, για δηλώσεις Ε9, που υποβάλλονται από τη δημοσίευση της Απόφασης και μετά, γίνεται υποχρεωτική η συμπλήρωση του ΑΦΜ του επικαρπωτή για την αναγραφή δικαιωμάτων ψιλής κυριότητας.
      Για την αναβάθμιση της εφαρμογής του Ε9 σύμφωνα με τα παραπάνω, η εφαρμογή θα παραμείνει κλειστή την 24.3.2023 για τις ώρες 00:00 έως και 12:00.
    4. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Τα στατιστικά στοιχεία που προκύπτουν από την εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ σε όλη την επικράτεια έδωσε στη δημοσιότητα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
      Δείτε τους πίνακες εδώ: 
      Στατιστικά ΕΝΦΙΑ 2022.pdf
    5. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Η Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ ενημερώνει ότι οι βεβαιώσεις ασφαλιστικών εισφορών έτους 2020 των Ελευθέρων Επαγγελματιών, Αυτοτελώς Απασχολούμενων, Αγροτών αλλά και των εργατών γης αμειβομένων με εργόσημο για φορολογική χρήση έχουν αναρτηθεί στον ατομικό λογαριασμό των ασφαλισμένων και στις Ηλεκτρονικές  Υπηρεσίες που τηρούνται στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ «www.efka.gov.gr» στον σύνδεσμο:
      «ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΧΡΗΣΗ» > «ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ e-ΕΦΚΑ».
      Εναλλακτικά ο ασφαλισμένος μπορεί να έχει πρόσβαση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr ακολουθώντας τη διαδρομή: Αρχική-> Εργασία και ασφάλιση-> Ασφάλιση-> Βεβαιώσεις εισφορών (eΕΦΚΑ).
    6. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Αναρτήθηκαν στον διαδικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ τα ενιαία ειδοποιητήρια των ασφαλιστικών εισφορών (κύριας, επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών) του μηνός Απριλίου 2022 για ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοτελώς απασχολούμενους και αγρότες.
      Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του e-ΕΦΚΑ, η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής είναι η 31η Μαΐου 2022.
      Την ίδια ημερομηνία θα πραγματοποιηθεί η καταβολή της εισφοράς, μέσω άμεσης χρέωσης τραπεζικού λογαριασμού (πάγια εντολή).
    7. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
      Η πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας (υγειονομική περίθαλψη, φαρμακευτική κάλυψη) για τους ασφαλισμένους του e-ΕΦΚΑ και τα μέλη των οικογενειών τους, διασφαλίζεται για το επόμενο δωδεκάμηνο (έως τις 28 Φεβρουαρίου του 2022), ανεξαρτήτως του κατά πόσο οι εν λόγω εργαζόμενοι πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλιστικής ικανότητας που προβλέπει η νομοθεσία.
      Αυτό ορίζει τροπολογία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Οργάνωση και λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών, Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και ρύθμιση θεμάτων διεθνούς αναπτυξιακής συνεργασίας και ανθρωπιστικής βοήθειας», το οποίο συζητείται στη Βουλή.
      Οι προϋποθέσεις που προέβλεπε μέχρι σήμερα η νομοθεσία για την ετήσια ανανέωση της ασφαλιστικής ικανότητας, ήταν η ύπαρξη τουλάχιστον δύο μηνών ή 50 ημερών ασφάλισης κατά το προηγούμενο της ανανέωσης έτος. Η διάταξη που κατατέθηκε προβλέπει την ανανέωση της ασφαλιστικής ικανότητας των εργαζομένων για το επόμενο δωδεκάμηνο, χωρίς να εξετάζεται αν το 2020 είχαν δύο μήνες ή 50 ημέρες ασφάλισης, ενώ καλύπτονται και όλες οι ειδικές κατηγορίες για τις οποίες η ασφαλιστική ικανότητα ανανεωνόταν με ειδικές διατάξεις κατά τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι, διασφαλίζεται η πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική κάλυψη τόσο για τους ίδιους όσο και για τα έμμεσα ασφαλισμένα μέλη.
      Με την ίδια τροπολογία, παρατείνεται μέχρι τις 31 Μαρτίου 2021 το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο οι εργοδοτικές εισφορές για την ασφάλιση εργαζομένων που έχουν ενταχθεί στον μηχανισμό ενίσχυσης της απασχόλησης «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» στον τριτογενή τομέα και στους κλάδους των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών μεταφορών, καλύπτονται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
      Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε σχετικά:
      «Με τη νέα ρύθμιση για πρόσβαση χωρίς προϋποθέσεις στις υπηρεσίες υγείας (υγειονομική περίθαλψη, ασφαλιστική κάλυψη) η κυβέρνηση δείχνει την οφειλόμενη ευαισθησία απέναντι στους συμπολίτες μας που δοκιμάζονται στη ζωή τους. Ακόμη περισσότερο καθώς οι συνέπειες της κρίσης του κορωνοϊού έκαναν χειρότερα τα πράγματα γι΄ αυτούς. Μια πολιτεία που αδιαφορεί για τους συνανθρώπους μας αυτούς δεν μπορεί να θεωρείται σύγχρονη πολιτεία.
      Έχουμε πολλά σοβαρά ζητήματα να ασχοληθούμε στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Αυτό όμως είναι ένα από τα σοβαρότερα. Η απόφαση λοιπόν για πρόσβαση χωρίς προϋποθέσεις στις υπηρεσίες υγείας για τους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ για ένα χρόνο είναι η εκπλήρωση μιας αυτονόητης υποχρέωσής μας. Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε τις συνέπειες της κρίσης του κορωνοϊού με τη δέσμευση ότι θα αντιδρούμε με την ίδια ευαισθησία».
    8. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Με αυξημένες δυνατότητες και νέα μορφή τέθηκε σε λειτουργία στο gov.gr η πλατφόρμα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την έκδοση και χρήση ηλεκτρονικών παραβόλων υπέρ του Δημοσίου.
      Η νέα πλατφόρμα παρουσιάζει σημαντικές τεχνικές βελτιώσεις για πιο εύκολη χρήση από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, ενώ υποστηρίζεται πλέον και η χρήση της Αγγλικής γλώσσας. Συγκεκριμένα, έχουν υλοποιηθεί:
      Βελτιωμένη εμφάνιση και εναρμόνιση με τα πρότυπα των υπόλοιπων εφαρμογών του gov.gr Δυνατότητες προσαρμογής σε περιβάλλον «έξυπνων» κινητών, ώστε να μην είναι απαραίτητη η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και να μπορεί η διαδικασία να ολοκληρωθεί άμεσα και εύκολα από οπουδήποτε Βελτιώσεις στη λειτουργία της εφαρμογής, που θα διευκολύνει τους υπαλλήλους των φορέων αναφορικά με τη διαδικασία εξουσιοδότησής τους για την δέσμευση των παράβολων. Έως σήμερα, στην υπηρεσία e-παράβολο έχουν ενταχθεί 63 υπηρεσίες του Δημοσίου ενώ από το 2017 έχουν εκδοθεί πάνω από 22 εκατομμύρια ηλεκτρονικά παράβολα απαλλάσσοντας τους πολίτες και τις επιχειρήσεις από ισάριθμες μετακινήσεις. Συγκεκριμένα, κάθε μήνα κατά μέσο όρο εκδίδονται πάνω από 407.000 ηλεκτρονικά παράβολα. Συνολικά από το 2017 μέχρι και σήμερα έχουν εισπραχθεί από το Ελληνικό Δημόσιο μέσω των e-παραβόλων περίπου 1,315 δις ευρώ.
    9. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Σε λειτουργία τίθεται από τον e-ΕΦΚΑ την Τετάρτη 31/05/2023 η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία απογραφής ιδιωτικών οικοδομοτεχνικών έργων  που παρέχει πλέον τη δυνατότητα στον κύριο του έργου ή εργολάβο με αντιπαροχή (φυσικά και νομικά πρόσωπα) να πραγματοποιήσει αυτοματοποιημένα την απογραφή του οικοδομοτεχνικού έργου, χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία του σε Τοπική Διεύθυνση του e-ΕΦΚΑ.
      Η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία απαλλάσσει από γραφειοκρατικές διαδικασίες και την υποχρέωση μετάβασης στις κατά τόπους υπηρεσίες του Φορέα περίπου 48.000 ενδιαφερόμενους, που επισκέπτονται κατ’ έτος τον e-ΕΦΚΑ για τη συγκεκριμένη συναλλαγή.
      Οι ενδιαφερόμενοι  μπορούν να αναζητήσουν την υπηρεσία μέσω του ιστότοπου του          e-Ε.Φ.Κ.Α. www.efka.gov.gr  επιλέγοντας:  Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες → Εργοδότες → «Απογραφή Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων», με τη χρήση κωδικών TAXISNET.
       Η ηλεκτρονική διαδικασία περιλαμβάνει τα ακόλουθα βήματα:
      Καταχώρηση/άντληση στοιχείων των υπευθύνων, Καταχώρηση στοιχείων εκτέλεσης και τεχνικών στοιχείων του έργου (πίνακες Ι ή/και ΙΙ  ή/και ΙΙΙ), Υποβολή απαιτούμενων δικαιολογητικών (επισύναψη σε μορφή ηλεκτρονικού αρχείου), Ηλεκτρονική αποδοχή της απογραφής από όλους τους συνιδιοκτήτες του έργου, Απόδοση Αριθμού Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου (Α.Μ.Ο.Ε.) και ταυτοτήτων πληρωμής τρεχουσών εισφορών για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α., Έκδοση (με δυνατότητα αποθήκευσης/εκτύπωσης) των κάτωθι εντύπων: «Έντυπο Απόδοσης Αριθμού Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου/Α.Μ.Ο.Ε.» «Σημείωμα για Ημέρες Εργασίας Έργου» «Προσωρινό Γραμμάτιο Είσπραξης» με RF πληρωμής της προκαταβολής «Σημείωμα Κατάθεσης Εισφορών για Έκδοση Οικοδομικής Άδειας». Στόχος της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ είναι η ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών, με σύγχρονο και φιλικό τρόπο, για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
    10. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Adavis

      Το τέλος της υποχρέωσης υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών - προμηθευτών από τις επιχειρήσεις φέρνει απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή.
      Για το 2021 και στο εξής, η σχετική υποχρέωση πληροφόρησης καλύπτεται από τις διαβιβάσεις δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
      Ειδικότερα, για το 2021: Οι επιχειρήσεις διαβιβάζουν υποχρεωτικά στην myDATA τα απαιτούμενα δεδομένα των εσόδων τιμολόγησης, εξόδων αυτοτιμολόγησης και τίτλων κτήσης, που έχουν εκδώσει, έως τις 27 Μαΐου 2022.
      Στη συνέχεια, με βάση την εικόνα των ηλεκτρονικών βιβλίων τους, όπως θα έχει διαμορφωθεί από τη διαβίβαση στην myDATA των παραστατικών από τους προμηθευτές τους, διαβιβάζουν τυχόν αποκλίσεις παραστατικών εξόδων, από τις 10 Ιουνίου έως τις 31 Οκτωβρίου 2022.
      Για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων, προβλέπεται ότι, ειδικά για το 2021, οι διαβιβάσεις δεδομένων εσόδων και αποκλίσεων εξόδων μπορούν να γίνουν, είτε αναλυτικά, ανά παραστατικό, είτε συγκεντρωτικά, ανά ΑΦΜ πελάτη ή προμηθευτή.
      Επίσης, για το έτος 2021 και εφεξής, οι αγρότες ειδικού καθεστώτος, καθώς και οι μη υπόχρεοι σε τήρηση λογιστικών αρχείων (βιβλίων) και έκδοση παραστατικών πωλήσεων, απαλλάσσονται από την εν λόγω υποχρέωση.
      Read more at Taxheaven: https://www.taxheaven.gr/news/58771/aade-telos-oi-sygkentrwtikes-pelatwn-promhoeytwn-mesw-mydata-h-diabibash-esodwn-gia-to-2021
    11. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Με τροποποίηση της κοινής απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κ. Γιώργου Πιτσιλή, μετατίθεται για την 1/4/2021 η έναρξη της υποχρεωτικής ψηφιακής διαβίβασης στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων-myDATA για όλες τις επιχειρήσεις και για παραστατικά που εκδίδουν από αυτή την ημερομηνία και έπειτα.
      Κατόπιν αιτημάτων φορέων της αγοράς και λαμβάνοντας υπόψη τα γενικότερα προβλήματα εξαιτίας της πανδημίας COVID-19, κρίθηκε αναγκαίο να δοθεί το 1ο τρίμηνο του 2021 ως επιπλέον χρόνος εκπαίδευσης και προσαρμογής των επιχειρήσεων στη λειτουργία του myDATA.
      Διευκρινίζεται ότι τα παραστατικά που θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις το 1ο τρίμηνο του 2021, θα πρέπει επίσης να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA, με διαφορετική προθεσμία και συγκεκριμένα όχι αργότερα από την 31/10/2021, ώστε να διαμορφωθεί η ολοκληρωμένη εικόνα κάθε επιχείρησης στα ηλεκτρονικά βιβλία για το 2021.
    12. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Τη σημαντική αποκλιμάκωση στις εκκρεμείς συντάξεις στο τ. ΤΣΑΥ, στο τ. ΤΑΝ και σε αρκετό βαθμό και στο τ. ΤΣΜΕΔΕ παρουσίασαν στον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη η Γενική Διευθύντρια Συντάξεων και οι αρμόδιοι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ παρουσία του Διοικητή Παναγιώτη Δουφεξή.
      Ο Υπουργός Εργασίας επισκέφθηκε το κτήριο της Διοίκησης του ΕΦΚΑ και μεταξύ άλλων ενημερώθηκε για την σημαντική αποκλιμάκωση, σε ποσοστό άνω του 85%, που παρατηρείται στις εκκρεμείς συντάξεις των τριών τ. Ταμείων. Πρόκειται για τρία από τα πλέον προβληματικά τ. Ταμεία με συσσώρευση χιλιάδων συνταξιοδοτικών αιτήσεων υγειονομικών, νομικών και μηχανικών που η εκκαθάριση τους καθυστερούσε για χρόνια (κάποιες από αυτές από το 2016). 
      Αναλυτικά:
      -Στο τ. ΤΣΑΥ παρατηρείται η μεγαλύτερη πρόοδος καθώς το 2019 εκδίδονταν 70 συντάξεις τον μήνα ενώ τώρα εκδίδονται 700. Μέσα σε ενάμιση χρόνο εκκαθαρίστηκαν πάνω από το 95% των 3.000 εκκρεμών συντάξεων για το διάστημα 2016-2020. Πλέον οι συντάξεις των υγειονομικών εκδίδονται κατά μέσο όρο σε 7 μήνες ενώ το 2019 απαιτούνταν 2-3 χρόνια. Στόχος είναι μέχρι τις αρχές του 2022 ο μέσος χρόνος έκδοσης να μην ξεπερνά τους 3 μήνες και οι συντάξεις να εκδίδονται προτού θεωρηθούν ληξιπρόθεσμες. Προς τη κατεύθυνση αυτή σημαντική είναι και η συμβολή του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών όπου με στελέχη του συνδράμει στην οριστική εξάλειψη των εκκρεμοτήτων. 
      -Σημαντική είναι και η πρόοδος στο τ. ΤΑΝ. Το 2019 οι εκκρεμείς συντάξεις ανέρχονταν σε 2.500 ενώ σήμερα δεν ξεπερνούν τις 700 (μείωση εκκρεμοτήτων 72%). Οι ρυθμοί απονομής ανα μήνα έχουν πλέον διπλασιαστεί σε σχέση με το 2019 καθώς τότε εκδίδονταν 80-100 αποφάσεις τον μήνα ενώ σήμερα ξεπερνούν τις 200. Το ποσοστό των συντάξεων που εκκαθαρίστηκαν για τα έτη 2016-2020 ξεπερνά το 90%. 
      -Τέλος, το επόμενο διάστημα το βάρος πρόκειται να πέσει στο τ. ΤΣΜΕΔΕ καθώς ναι μεν η πρόοδος είναι εμφανής, απαιτείται ωστόσο περισσότερη προσπάθεια για συνολική αντιμετώπιση των εκκρεμοτήτων. Oι ρυθμοί απονομής σε σχέση με το 2019 έχουν τριπλασιαστεί, μειώνοντας αντιστοίχως και το στοκ των εκκρεμών στις 3.400. Ενώ το 2019 εκδίδονταν 98 συντάξεις τον μήνα, σήμερα ο μέσος όρος αποφάσεων είναι 250. Το ποσοστό εκκαθάρισης των συντάξεων για τα έτη 2016-2020 ξεπερνά το 80%. Ο μέσος χρόνος αναμονής για την έκδοση των συντάξεων το 2019 ήταν 2,5 έτη ενώ σήμερα έχει πέσει στους 12 μήνες και στόχος είναι να φτάσει στους 6 μήνες στις αρχές του έτους και στους 3 μήνες μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022. 
      Όπως τόνισαν οι ίδιοι οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ, η πρόοδος στα συγκεκριμένα τ. Ταμεία οφείλεται στην καλύτερη εσωτερική οργάνωση των υπηρεσιών, στη συγκέντρωση των υπαλλήλων τόσο της ασφάλισης όσο και των συντάξεων σε έναν ενιαίο χώρο στο κτήριο της Αχαρνών, στην υιοθέτηση από τους διευθυντές συγκεκριμένων ποσοτικών στόχων ανά μήνα, καθώς και στη λειτουργία του «Πράσινου Κτηρίου» στη Λ. Κηφισίας που αυτοματοποίησε διαδικασίες ειδικά για τις συντάξεις διαδοχικής ασφάλισης.
      Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Επισκέφθηκα σήμερα το κτήριο Διοίκησης του ΕΦΚΑ και συναντήθηκα με τον Διοικητή, τη Γενική Διευθύντρια Συντάξεων και με υπαλλήλους για να διαπιστώσω και από κοντά τη σημαντική πρόοδο που έχει συντελεστεί τους τελευταίους μήνες στους ρυθμούς απονομής των συντάξεων κυρίως στο τ. ΤΣΑΥ και στο τ. ΤΑΝ και σε αρκετό βαθμό στο τ. ΤΣΜΕΔΕ. Ειδικά στο τ. ΤΣΑΥ και το τ. ΤΑΝ έχει εκκαθαριστεί η πλειονότητα των εκκρεμοτήτων περασμένων ετών και οι ρυθμοί απονομής έχουν τριπλασιαστεί σε σχέση με δυο χρόνια πριν. Στο τ.ΤΣΜΕΔΕ ναι μεν υπάρχει πρόοδος απαιτείται ωστόσο περισσότερη προσπάθεια τους επόμενους μήνες. Η μάχη για την οριστική απομείωση του στοκ των εκκρεμών συντάξεων συνεχίζεται με σύστημα και αποφασιστικότητα. Και αφού τα καταφέρνουμε στα 3 πιο προβληματικά τ. Ταμεία μπορούμε να τα καταφέρουμε και στον υπόλοιπο ΕΦΚΑ. Μπράβο στους υπαλλήλους που εργάστηκαν για το θετικό αυτό αποτέλεσμα και ευχαριστίες στα στελέχη του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών που συνέδραμαν στη προσπάθεια που γίνεται στο τ. ΤΣΑΥ».
      Ο Διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής δήλωσε: «Συνεργαζόμαστε καθημερινά με τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ για να λύνουμε τα προβλήματα στο θέμα των εκκρεμών συντάξεων. Η σημαντική επιτάχυνση του ρυθμού απονομής σε τ. ΤΣΑΥ, τ. ΤΑΝ και τ. ΤΣΜΕΔΕ αποτελεί τη καλύτερη απόδειξη ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση». 

       
    13. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ έχουν αναρτηθεί οι Βεβαιώσεις καταβολής ασφαλιστικών εισφορών ΤΕΚΑ μη μισθωτών Οικονομικού Έτους 2022.
      Πιο συγκεκριμένα μέσω της σελίδας Βεβαίωση Εισφορών για φορολογική χρήση οι ασφαλισμένοι επιλέγουν Βεβαιώσεις Εισφορών ΤΕΚΑ και συνδέονται χρησιμοποιώντας τους κωδικούς taxisnet, συμπληρώνοντας και τον ΑΜΚΑ τους σε επόμενη φόρμα.
      Εναλλακτικά, οι ασφαλισμένοι μπορούν να έχουν πρόσβαση στις Φορολογικές Βεβαιώσεις ανά οικονομικό έτος και από τις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες στον Ατομικό Λογαριασμό Ασφαλισμένου μέσω της διαδρομής Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες -> Δικαιώματα Κοινωνικής Ασφάλισης -> Βεβαιώσεις ΤΕΚΑ -> Βεβαιώσεις για φορολογική χρήση.
    14. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Με αφορμή τη μη έγκυρη ενημέρωση που διακινείται το τελευταίο χρονικό διάστημα και κάνει λόγο για αποκλεισμό των Μη Μισθωτών από την πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη από 1η Ιουνίου, εφόσον δεν πληρώσουν ή δε ρυθμίσουν τα χρέη τους στον e-ΕΦΚΑ, η Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ υπενθυμίζει για μια ακόμη φορά ότι:
      1) Οι Μη Μισθωτοί ασφαλισμένοι του Φορέα, κάνοντας χρήση της ευνοϊκότερης ρύθμισης -που νομοθετήθηκε πέρυσι για πρώτη φορά και είναι σε ισχύ- μπορούν να έχουν ασφαλιστική ικανότητα, καταβάλλοντας ΜΟΝΟΝ το ποσό που αντιστοιχεί στις εισφορές του κλάδου υγείας έτους 2022 και ΟΧΙ εξοφλώντας ολοσχερώς τις εισφορές έτους 2022 ή ρυθμίζοντας τυχόν άλλες οφειλές τους. Ενδεικτικό είναι πως με αυτή την ευεργετική διάταξη διευρύνθηκε κατά 20% ο αριθμός των ασφαλισμένων στους οποίους χορηγήθηκε ασφαλιστική ικανότητα.
      2) Η ασφαλιστική ικανότητα των μακροχρόνια ανέργων αλλά και των εργαζομένων ειδικών κατηγοριών και των μελών των οικογενειών τους έχει παραταθεί χωρίς προϋποθέσεις έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024, στο πλαίσιο της πρόνοιας που λαμβάνεται παγίως για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ώστε να έχουν πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
      Επισημαίνεται ότι από την 1η Ιουνίου 2023 όσοι Μη Μισθωτοί διαπιστώσουν ότι δε διαθέτουν ασφαλιστική ικανότητα, παρά το γεγονός ότι έχουν αποπληρώσει τις κατ’ ελάχιστον αναλογούσες εισφορές εμπρόθεσμα, μπορούν να υποβάλλουν σχετικό αίτημα ηλεκτρονικά -χωρίς την ανάγκη μετάβασης σε υποκατάστημα- στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) στην πλατφόρμα: «Έλεγχος ασφαλιστικής ικανότητας μη Μισθωτών», https://www.efka.gov.gr/el/elegchos-asphalistikes-ikanotetas-me-misthoton και να τους αποδίδεται άμεσα, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις.
      Υπενθυμίζεται ότι όλοι οι ανασφάλιστοι πολίτες με τον ΑΜΚΑ τους δικαιούνται νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, έχοντας ελεύθερη πρόσβαση στις Δημόσιες Δομές Υγείας.
    15. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Σε επικοινωνία του διοικητή του e-ΕΦΚΑ και του προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος συμφωνήθηκε να δοθεί από την Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021 η δυνατότητα σε νέους μηχανικούς που εντάχθηκαν ετεροχρονισμένα στην ασφάλιση να επιλέξουν μέσω της αντίστοιχης ηλεκτρονικής υπηρεσίας την ειδική ασφαλιστική κατηγορία (έως 5 έτη ασφάλισης).
      Μετά την υποβολή του αιτήματος θα ακολουθήσει η εκκαθάριση, η διόρθωση των ειδοποιητηρίων και ο συμψηφισμός των ποσών που έχουν καταβληθεί με οφειλές ή μελλοντικές ασφαλιστικές εισφορές.
      Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε για νέους μηχανικούς που εντάχθηκαν ετεροχρονισμένα στην ασφάλιση έχει οριστικά εξαλειφθεί από τον Οκτώβριο του 2020, μέσω της αυτοματοποιημένης διαδικασίας εγγραφής. Συγκεκριμένα, μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr), πραγματοποιείται ηλεκτρονικά η απογραφή των νέων ασφαλισμένων και εκτυπώνεται η βεβαίωση που πρέπει να προσκομιστεί στις υπηρεσίες τις ΑΑΔΕ στις περιπτώσεις έναρξης ατομικής δραστηριότητας από Ελεύθερους Επαγγελματίες, Αυτοαπασχολούμενους και Αγρότες. Ακολούθως ο e-ΕΦΚΑ ενημερώνεται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ για την έναρξη της δραστηριότητάς τους από την ΑΑΔΕ και πραγματοποιείται η ένταξή τους στην ασφάλιση χωρίς σε κανένα στάδιο να απαιτείται επίσκεψη σε φυσικό υποκατάστημα.
    16. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοινώνει ότι κατόπιν της έκδοσης της  υπ. αρ.’ 31512/29-03-2022 (Β’ 1469) υπουργικής απόφασης, αναβάλλεται  η εφαρμογή της υπ’ αρ. 90043/10-08-2021 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) που αντιστοιχούν σε εμπορική δραστηριότητα και μη εμπορική δραστηριότητα. Εγγραφή και υποχρεώσεις δημοσιότητας των φυσικών προσώπων που εγγράφονται στο Γ.Ε.ΜΗ. βάσει Κ.Α.Δ.» (Β’ 4066), σε ότι αφορά στην εγγραφή στο Γ.Ε.ΜΗ. των φυσικών προσώπων που ασκούν οικονομική μη εμπορική δραστηριότητα, η οποία επρόκειτο να τεθεί σε ισχύ από την 01-04-2022.
      Επιπρόσθετα,  ενημερώνουμε ότι στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Σύσταση εταιρειών μέσω των Υπηρεσιών Μιας Στάσης (Υ.Μ.Σ.) και τήρηση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.)» – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την τροποποίηση  της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1132, όσον αφορά τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και διαδικασιών στον τομέα εταιρικού δικαίου L 186)», το οποίο κατατέθηκε για ψήφιση στη Βουλή στις 29-03-2022, και συγκεκριμένα στο άρθρο 56 αυτού δημιουργείται Γενικό Μητρώο Μελών Επιστημονικών Φορέων (ΓΕ.Μ.Μ.Ε.Φ.), στο οποίο θα εγγράφονται προαιρετικά τα πρόσωπα που ασκούν ελεύθερη επαγγελματική δραστηριότητα και δεν διενεργούν εμπορικές πράξεις.
    17. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Από την Παρασκευή 04-08-2023, θα είναι διαθέσιμο στο περιβάλλον του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, έντυπο για υποβολή ενστάσεων αναφορικά με την εξαίρεση από το Τέλος Επιτηδεύματος από επιχειρήσεις, οι οποίες κατά το τελευταίο φορολογικό έτος έχουν προβεί σε αύξηση των θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης κατά τουλάχιστον 25% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και δεν έχουν λάβει σχετική ενημέρωση από την ΑΑΔΕ με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα της παρ.3 του αρ.4 της ΚΥΑ Α.1040/31.03.2023 (ΦΕΚ Β’2122).
      Η ένσταση που υποβάλλεται αφορά την ορθότητα των στοιχείων πλήρους απασχόλησης που τηρούνται στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ και προϋποθέτει έλεγχο των στοιχείων αυτών και υποβολή ένστασης μόνο για τις περιπτώσεις που τα πραγματικά στοιχεία πλήρους απασχόλησης δεν συμφωνούν με τα τηρούμενα στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
      Για το λόγο αυτό παρακαλείστε πριν από τη συμπλήρωση και υποβολή της ένστασης να ανατρέχετε στις αναλυτικές οδηγίες που θα είναι διαθέσιμες στον πίνακα ανακοινώσεων του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
    18. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Στις 31 Μαΐου 2022 λήγει η καθολική απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας στους μη μισθωτούς (ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοτελώς απασχολούμενους και αγρότες), όπως ανακοίνωσε η διοίκηση του e-ΕΦΚΑ.
      Από την 1η Ιουνίου, ασφαλιστική ικανότητα θα συνεχίσουν να έχουν όσοι μη μισθωτοί:
      δεν έχουν οφειλές προς τον ΕΦΚΑ και το ΚΕΑΟ όσοι έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους προς το ΚΕΑΟ όσοι έχουν οφειλές, αλλά έχουν καταβάλει εντός του 2022, αναδρομικά για το έτος 2021, το ελάχιστο ποσό που αντιστοιχεί στην ετήσια εισφορά για παροχές σε είδος και σε χρήμα, σύμφωνα με την ασφαλιστική κατηγορία την οποία είχαν επιλέξει για το έτος 2021. Επισημαίνεται ότι, από την 1η Ιουνίου 2022, όσοι μη μισθωτοί διαπιστώσουν ότι δεν διαθέτουν ασφαλιστική ικανότητα, παρά το γεγονός ότι έχουν αποπληρώσει τις κατ’ ελάχιστον αναλογούσες εισφορές εμπρόθεσμα, μπορούν να υποβάλουν σχετικό αίτημα ηλεκτρονικά, χωρίς την ανάγκη μετάβασης σε υποκατάστημα, στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ. στην πλατφόρμα: «Έλεγχος ασφαλιστικής ικανότητας μη μισθωτών» και να τους αποδίδεται άμεσα, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις.
    19. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Ένα νέο αρχείο ερωτήσεων και απαντήσεων δημοσίευσε η ΑΑΔΕ, για τη δημιουργία του Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων.
      Αναλυτικά:
      1) Πού μπορώ να δω τα στοιχεία που αφορούν στα POS της επιχείρησής μου;
      – Μπορείτε να ακολουθείτε τη διαδρομή “myAADE –> Μητρώο και Επικοινωνία –> Στοιχεία Επιχείρησης –> Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS) ”, ώστε να ενημερώνεστε για τα συγκεντρωτικά στοιχεία που έχουν συλλεχθεί από τους Παρόχους και αφορούν στα POS της επιχείρησής σας (Απαιτούνται κωδικοί TAXISnet).
      2) Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων σχετικά με την τήρηση του Μητρώου POS;
      – Μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (Μητρώο & Επικοινωνία –> Στοιχεία Επιχείρησης –> Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)) προσφέρεται η λειτουργία πληροφόρησης για τα στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS) που χρησιμοποιείτε, σύμφωνα με ό,τι έχει δηλωθεί από τους Παρόχους μέχρι την 5η του τρέχοντος μήνα, και αφορά στην εικόνα των POS της επιχείρησής σας, για τον προηγούμενο μήνα.
      Οι επιχειρήσεις (Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών), υποχρεούνται να υποβάλλουν δήλωση για μεταβολές μόνο εφόσον αυτές είτε δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, είτε απαιτείται επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.
      3) Ποιες είναι οι προθεσμίες διαβίβασης στοιχείων για τις επιχειρήσεις (Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών);
      – Η προθεσμία υποβολής δήλωσης για τις μεταβολές είναι από την 11η έως και την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα από τον μήνα που αφορούν.
      4) Ποιες είναι οι προθεσμίες διαβίβασης στοιχείων για Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) / Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs);
      – Η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) γίνεται ανά δεκαήμερο και λαμβάνει χώρα:
      Έως και την 15η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 1η έως και την 10η ημέρα του ιδίου μήνα. Έως και την 25η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 11η έως και την 20η ημέρα του ιδίου μήνα. Έως και την 5η ημέρα του επόμενου μήνα, με χρονικό διάστημα αναφοράς την 21η έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα. 5) Ποιες είναι, αναλυτικά, οι υποχρεώσεις μου ως επιχείρηση (Χρήστης Υπηρεσιών Πληρωμών);
      – Από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, και εφόσον υπήρξαν μεταβολές κατά τον προηγούμενο μήνα, να ελέγχουν την εικόνα της επιχείρησής τους στο Μητρώο και εφόσον οι μεταβολές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, να προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες επικαιροποίησης της εικόνας των εμφανιζόμενων στοιχείων.
      Σε κάθε τέτοια περίπτωση, για την εξασφάλιση της ορθής απεικόνισης των τερματικών EFT/POS που χρησιμοποιεί η εκάστοτε επιχείρηση, συστήνεται να προηγείται συνεννόηση με τους συνεργαζόμενους Παρόχους αυτής.
      Δεν θα απαιτείται κάποια ενέργεια από πλευράς των επιχειρήσεων, εφόσον τα στοιχεία που εμφανίζονται αποτυπώνουν την ορθή εικόνα.
      6) Ποιες επιχειρήσεις έχουν υποχρέωση να ελέγξουν την εικόνα τους, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών/Μέσων Πληρωμών (Acquirers/NSPs), σχετικά με τα διαθέσιμα EFT/POS της επιχείρησής τους, στη ψηφιακή πύλη myAADE (Μητρώο & Επικοινωνία –> Στοιχεία Επιχείρησης –> Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS));
      – Σύμφωνα με την Α.1137/2023, η υποχρέωση αφορά όλες τις οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 που χρησιμοποιούν υπηρεσίες εκτέλεσης πράξεων πληρωμής με κάρτα ως δικαιούχος, ανεξάρτητα το είδος των συναλλαγών (Χονδρική/Λιανική), καθώς και το τρόπο έκδοσης των παραστατικών. Συνεπώς, όλες οι επιχειρήσεις που διαθέτουν οποιοδήποτε Μέσο Πληρωμών, που χρησιμοποιείται για την εκκίνηση εντολής πληρωμής με κάρτα, έχουν υποχρέωση είτε να προσθέσουν είτε να τροποποιήσουν, ενώ σε περίπτωση που συμφωνούν, νοείται ότι αποδέχονται τα δεδομένα.
      7) Στα “Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)” της επιχείρησης μου, δεν εμφανίζονται όλα τα POS που διαθέτω (ή δεν εμφανίζεται κανένα). Ποιες οι ενέργειές μου;
      – Καταρχήν, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι ενημερώσεις από την πλευρά των Παρόχων, για κάθε μήνα, εμφανίζονται στα στοιχεία επιχείρησης μετά την παρέλευση της 5ης ημέρας του επόμενου μήνα από τον μήνα που αφορούν.
      Σε πρώτη φάση, θα πρέπει να εξετάζετε εάν όντως θα έπρεπε – σύμφωνα με τα παραπάνω – να εμφανίζονται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή τα σχετικά στοιχεία. Δηλαδή, θα πρέπει να αναζητήσετε την ορθή εικόνα του προηγούμενου μήνα μετά την 5η ημέρα του επομένου. Εάν η εικόνα των POS που εμφανίζεται δεν
      ανταποκρίνεται στα αναμενόμενα στοιχεία, έχετε τη δυνατότητα από την 11η έως το τέλος του τρέχοντος μήνα να προχωρήσετε σε δήλωση [Νέα Καταχώρηση].
      😎 Στα “Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)” της επιχείρησής μου, εμφανίζονται κάποια POS που δεν διαθέτω. Ποιες οι ενέργειές μου;
      – Καταρχήν, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι ενημερώσεις από την πλευρά των Παρόχων, για κάθε μήνα, εμφανίζονται στα στοιχεία επιχείρησης μετά την παρέλευση της 5ης ημέρας του επόμενου μήνα από τον μήνα που αφορούν.
      Σε πρώτη φάση, θα πρέπει να εξετάζετε εάν όντως θα έπρεπε – σύμφωνα με τα παραπάνω – να εμφανίζονται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή τα σχετικά στοιχεία. Δηλαδή, θα πρέπει να αναζητήσετε την ορθή εικόνα του μήνα μετά την 5η ημέρα του επόμενου. Εάν η εικόνα των POS που εμφανίζεται δεν ανταποκρίνεται στα αναμενόμενα στοιχεία, έχετε τη δυνατότητα από την 11η έως το τέλος του τρέχοντος μήνα να προχωρήσετε σε δήλωση [Απόρριψη].
      9) Στα “Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)” της επιχείρησής μου, εμφανίζονται POS με λάθος στοιχεία/λεπτομέρειες. Ποιες οι ενέργειές μου;
      – Καταρχήν, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι ενημερώσεις από την πλευρά των Παρόχων, για κάθε μήνα, εμφανίζονται στα στοιχεία επιχείρησης μετά την παρέλευση της 5ης ημέρας του επόμενου μήνα από τον μήνα που αφορούν.
      Σε πρώτη φάση, θα πρέπει να εξετάζετε εάν όντως θα έπρεπε – σύμφωνα με τα παραπάνω- να εμφανίζονται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή τα σχετικά στοιχεία. Δηλαδή, θα πρέπει να αναζητήσετε την ορθή εικόνα του μήνα μετά την 5η ημέρα του επόμενου. Εάν η εικόνα των POS που εμφανίζεται δεν ανταποκρίνεται στα αναμενόμενα στοιχεία, έχετε τη δυνατότητα από την 11η έως το τέλος του τρέχοντος μήνα να προχωρήσετε σε δήλωση [Μερική Αποδοχή] και ταυτόχρονα να υποδείξετε τις κατάλληλες διορθώσεις των δηλωθέντων, από τους Παρόχους, στοιχείων.
      10) Κάθε πότε θα πρέπει, ως επιχείρηση, να ελέγχω τα στοιχεία του Μητρώου POS, για τυχόν αλλαγές από την πλευρά των Παρόχων;
      – Μετά την παρέλευση της 5ης ημέρας έκαστου μήνα θα μπορείτε να αναζητήσετε την ορθή εικόνα του προηγούμενου μήνα. Εάν η εικόνα των POS που εμφανίζεται δεν ανταποκρίνεται στα αναμενόμενα στοιχεία, έχετε τη δυνατότητα από την 11η έως την τελευταία ημέρα του μήνα να προχωρήσετε στις αντίστοιχες δηλώσεις [Νέας Καταχώρησης], [Απόρριψης] ή [Μερικής Αποδοχής].
      11) Είμαι επιχείρηση (Χρήστης Υπηρεσιών Πληρωμών). Πού απευθύνομαι για θέματα που αφορούν στο Μητρώο POS;
      – Μπορείτε να απευθύνετε ερωτήματα που αφορούν στο Μητρώο POS:
      Μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) στο τηλέφωνο: 213 1621000 Από τις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ ακολουθείτε τη διαδρομή “myAADE –> Μητρώο & Επικοινωνία –> Ερωτήματα προς ΑΑΔΕ –> Θεματική Κατηγορία – Μητρώο – Διασύνδεση Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)”. 12) Είμαι Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) / Πάροχος Μέσων Πληρωμών (NSPs). Πού απευθύνομαι για τεχνικά θέματα που αφορούν στο Μητρώο POS;
      – Μόνο για Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), στο email: [email protected], σημειώνοντας ΑΦΜ, Ονοματεπώνυμο, σταθερό ή/και κινητό τηλέφωνο.
      13) Τι χρειάζεται να κάνω, ως επιχείρηση, εάν συμφωνώ με όλα τα στοιχεία που βλέπω;
      – Δε χρειάζεται κάποια ενέργεια από την πλευρά σας. Η μη υποβολή δήλωσης εκ μέρους των Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών (επιχειρήσεων) εντός των προθεσμιών, νοείται ως αποδοχή των στοιχείων που δηλώθηκαν από μέρους των Παρόχων.
      14) Είμαι υποχρεωμένος να δηλώσω POS που έχω προμηθευτεί από Πάροχο του εξωτερικού;
      – Κάθε ενεργό μέσο πληρωμών (EFT/POS) που διαθέτει μια επιχείρηση με παρουσία στην Ελλάδα, θα πρέπει να δηλωθεί στο Μητρώο POS ανεξαρτήτως του συνεργαζόμενου παρόχου. Για τις εν λόγω επιχειρήσεις ισχύουν ακριβώς οι ίδιες υποχρεώσεις, όπως αυτές αναφέρονται στις ερωτήσεις 2,3 & 5. Για την εξασφάλιση της άμεσης και ορθής απεικόνισης των τερματικών EFT/POS κάθε επιχείρησης, συστήνεται να προηγείται συνεννόηση με τους συνεργαζόμενους Παρόχους του εξωτερικού.
      15) Μπορώ να προσθέσω χειροκίνητα κάποιο POS που έχω προμηθευτεί και δεν εμφανίζεται στη διαδρομή “Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)” της επιχείρησής μου;
      – Έπειτα από την παρέλευση της 5ης ημέρας κάθε μήνα, και για την εξασφάλιση πως η εικόνα του Μητρώου POS αντιστοιχεί στην πιο πρόσφατη με βάση τις τελευταίες ενημερώσεις από την πλευρά των Παρόχων, κι αν συνεχίζετε να μη βλέπετε κάποιο από τα POS της επιχείρησής σας, θα πρέπει να προχωρήσετε στη σχετική προσθήκη από την 11η έως το τέλος του τρέχοντος μήνα.
      16) Είμαι επιχείρηση. Χρειάζομαι ειδικούς κωδικούς;
      – Δεν χρειάζεστε Ειδικούς Κωδικούς. Η χρήση Ειδικών Κωδικών κρίνεται απαραίτητη μόνο για τους Παρόχους.
      17) Είμαι νόμιμος εκπρόσωπος ή εξουσιοδοτημένος λογιστής επιχείρησης και δεν μπορώ να δω τα στοιχεία αυτής. Γιατί;
      – Οι λειτουργίες της ενότητας “Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)” είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με τη χρήση των Κωδικών TAXISnet της επιχείρησης.
      18) Είμαι επιχείρηση. Τι γίνεται στην περίπτωση που από την 11η του μηνός και μετά δεν έχουν ανανεωθεί τα στοιχεία που αφορούν στα POS της επιχείρησής μου, από τους συνεργαζόμενους ACQuirers και NPSs;
      – Θα πρέπει να προχωρήσετε στη σχετική διαδικασία Αποδοχής/Μερικής Αποδοχής/Απόρριψης ή Καταγραφής των δηλωμένων (ή μη δηλωμένων) EFT/POS της επιχείρησής σας, (δείτε επίσης τις ερωτήσεις 2 έως 9).
      19) Είμαι επιχείρηση. Δεν μπορώ να διαγράψω ένα εμφανιζόμενο POS από το Μητρώο POS της επιχείρησής μου. Πού μπορεί να οφείλεται;
      – Σε πρώτη φάση, θα πρέπει να περιμένετε την παρέλευση της 5ης ημέρας εκάστου επόμενου μήνα από τον μήνα που αφορούν, ώστε να εξασφαλίζεται πως βλέπετε την πιο πρόσφατη εικόνα του μητρώου με βάση τις τελευταίες ενημερώσεις από την πλευρά των Παρόχων.
      Εάν με βάση την εικόνα των POS που εμφανίζεται εξακολουθείτε να επιθυμείτε να διαγράψετε ένα POS, θα μπορείτε από την 11η έως τη τελευταία μέρα του επόμενου μήνα από τον μήνα που αφορούν να προχωρήσετε σε [Μη Αποδοχή] του εν λόγω δηλωμένου EFT/POS.
      20) Τι σημαίνει για την επιχείρησή μου εάν δεν έχω υποβάλλει αλλαγές εντός των προθεσμιών μου;
      – Η μη υποβολή δήλωσης εκ μέρους των Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών (επιχειρήσεων) εντός των προθεσμιών, νοείται ως αποδοχή των στοιχείων που δηλώθηκαν από μέρους των Παρόχων.
      21) Μπορώ να εξάγω τον πλήρη κατάλογο των POS επιχείρησης μου σε μορφή αρχείου;
      – Στα “Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)” παρέχεται λειτουργία εξαγωγής των δηλωθέντων στοιχείων σε μορφή Excel και PDF.
      22) Ποιες πληροφορίες σχετικά με το Μητρώο Μέσων Πληρωμών (POS) υπάρχουν διαθέσιμες στα Αγγλικά;
      -Έχουν μεταφραστεί και υπάρχουν διαθέσιμες στα Αγγλικά, οι παρακάτω πληροφορίες:
      Ενημερωτική Σελίδα στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ Home –> Businesses –> Creation of Electronic Means of Payment Registry (EFT/POS) for Businesses
      Οδηγίες Χρήσης API Μητρώου Μέσων Πληρωμών Home –> Businesses –> Creation of Electronic Means of Payment Registry (EFT/POS) for Businesses –> Access to API (Production Environment)
      Η σχετική Απόφαση (Α.1137/2023) Home –> Businesses –> Creation of Electronic Means of Payment Registry (EFT/POS) for Businesses –> Related Provisions
      Προδιαγραφές και Υποδείγματα Αρχείων υποβολής Δηλώσεων Παρόχων Home –> Businesses –> Creation of Electronic Means of Payment Registry (EFT/POS) for Businesses –> File Specifications
      23) Είμαι Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) / Πάροχος Μέσων Πληρωμών (NSPs). Πού απευθύνομαι για τεχνικά θέματα που αφορούν στο Μητρώο POS;
      – Μόνο για Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), στο email: [email protected], σημειώνοντας ΑΦΜ, Ονοματεπώνυμο, σταθερό ή/και κινητό τηλέφωνο.
      24) Πώς αποκτούν πρόσβαση οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API);
      – Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής θα πρέπει αρχικά να αποκτήσουν Ειδικούς Κωδικούς πρόσβασης. Κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISnet που κάποιος διαθέτει μπορεί να συνδεθεί στην εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών. Εν συνεχεία, στην ενότητα «Διαθέσιμες Υπηρεσίες» επιλέγει την εφαρμογή με όνομα «Δηλώσεις Μέσων Πληρωμών».
      25) Πώς αποκτούν πρόσβαση οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) αλλοδαπής στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API);
      – Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) αλλοδαπής, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API), αποστέλλουν αίτημα στο email: [email protected], με τίτλο “Αίτημα πρόσβασης στο API Μητρώου Μέσων Πληρωμών”, στο οποίο θα πρέπει υποχρεωτικά να συμπεριλάβουν τα παρακάτω στοιχεία: Χώρα, Επωνυμία, ΑΦΜ, Ρόλος (ACQuirer, NSP ή και τα δυο), Στοιχεία Επικοινωνίας (email, τηλέφωνο).
      Στη συνέχεια, η ΑΑΔΕ αποστέλλει στον αιτούντα – στο e-mail που έχει δηλώσει κατά το αίτημά του – tokenUsername και tokenPassword.
      26) Υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης σε δοκιμαστικό περιβάλλον (test) του API της ΑΑΔΕ ώστε να γίνονται validate τα αρχεία CSV;
      – Διατίθεται δοκιμαστικό περιβάλλον swagger στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.
      Δυνατότητα πρόσβασης στο δοκιμαστικό περιβάλλον του API της ΑΑΔΕ, ώστε να κάνουν validate τα προς υποβολή αρχεία CSV, μπορούν να έχουν οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs). Για πληροφορίες, όσον αφορά στη διενέργεια των δοκιμαστικών υποβολών και την παροχή πρόσβασης, μπορείτε να απευθύνεστε στο email: [email protected].
      27) Ποιοι είναι οι τύποι, το μέγεθος και οι πιθανές τιμές των ζητούμενων πεδίων;
      – Πληροφορίες αναφορικά με τους τύπους των πεδίων και τις πιθανές τιμές τους, για ACQuirers και NSPs, μπορείτε να βρείτε στην εξής διαδρομή στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ:
      Αρχική σελίδα –> Επιχειρήσεις –> Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών. Όσον αφορά στο μέγεθος των αλφαριθμητικών πεδίων, δεν έχει τεθεί κάποιος περιορισμός σε επίπεδο υποβολής αρχείου οπότε και δεν αποτελεί αιτία απόρριψης του αρχείου. Παρόλα αυτά, για αρκετά πεδία ισχύουν κανόνες που εμμέσως προσδιορίζουν το αποδεκτό μέγεθος (π.χ. αλγόριθμος ΑΦΜ), οι οποίοι εφόσον δεν πληρούνται, το αρχείο απορρίπτεται.
      28) Υπάρχει διαθέσιμη λίστα με όλους τους πιθανούς κωδικούς λάθους που μπορεί να επιστρέψει το API και την επεξήγηση αυτών;
      – Η συνολική λίστα των συχνότερων error and warning codes συμπεριλαμβάνεται στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ και συγκεκριμένα στο αρχείο “Οδηγίες χρήσης API Μητρώου Μέσων Πληρωμών”, το οποίο συνεχώς θα επικαιροποιείται.
      Σε κάθε περίπτωση, δε θα εμφανίζεται μόνον ο κωδικός του αντίστοιχου error/warning. Κατά την ανεπιτυχή υποβολή αρχείου, οι εκάστοτε κωδικοί θα συνοδεύονται από το αντίστοιχο επεξηγηματικό κείμενο.
      29) Σε περίπτωση υποβολής αρχείου που περιέχει και λανθασμένα στοιχεία, η ΑΑΔΕ λαμβάνει μέρος του αρχείου ή γίνεται συνολική απόρριψή του;
      – Κατά την πρώτη φάση (validation αρχείου υποβολής), θα απορρίπτεται ολόκληρο το αρχείο, και θα εμφανίζονται άμεσα (σύγχρονα) τα σχετικά μηνύματα λάθους. Σε επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής αρχείου, ο χρήστης λαμβάνει απάντηση, στην οποία αναγράφεται το μέγεθος του αρχείου και ο αριθμός των εγγραφών. Σε δεύτερη φάση, κατά την ενημέρωση της ΒΔ του Μητρώου Μέσων Πληρωμών, και εφόσον δεν «ανέβει» σωστά ολόκληρο το αρχείο, η λειτουργία προβλέπει να ενημερώνεται σχετικά ο χρήστης για το πόσες εγγραφές έγιναν αποδεκτές και πόσες (και ποιες) απορρίφθηκαν.
    20. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Με τέσσερις νέες καινοτομίες διευκολύνεται ακόμα περισσότερο η διαδικασία υποβολής δήλωσης φόρου εισοδήματος για τους πολίτες. Συγκεκριμένα:
      1. Για πρώτη φορά, οι πολίτες μπορούν να βλέπουν σε έναν συγκεντρωτικό πίνακα και ξεχωριστά για τον κάθε σύζυγο/μέλος συμφώνου συμβίωσης, τα βασικά στοιχεία που έχουν ληφθεί από φορείς, τόσο για εισοδήματα (τρέχουσες και αναδρομικές αποδοχές, αγροτικές επιδοτήσεις – ενισχύσεις, μερίσματα, τόκοι, δικαιώματα κλπ), όσο και για δαπάνες (δίδακτρα, δάνεια, δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής κ.α.).
      2. Οι φορολογούμενοι οφείλουν να ενημερώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους στην ΑΑΔΕ πριν την υποβολή της δήλωσης. Σε όσες περιπτώσεις δεν έχει ήδη γίνει επικαιροποίηση μέχρι την 1/9/2021, παρέχεται η δυνατότητα αυτή και κατά την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, μέσω συνδέσμου που οδηγεί στο Μητρώο και Επικοινωνία της ψηφιακής πύλης myAADE.
      3. Για πρώτη φορά, συμπληρώνονται σε διακριτούς κωδικούς, τόσο τα κοινά τέκνα, όσο και τα τέκνα κάθε συζύγου ή μέλους συμφώνου συμβίωσης, που δεν έχουν αποκτηθεί από κοινού (μη κοινά τέκνα). Στην τελευταία αυτή περίπτωση, και όταν οι γονείς δεν υποβάλλουν από κοινού δήλωση, συμπληρώνεται και ο ΑΦΜ του άλλου γονέα. Επίσης, εκτός από τον ΑΜΚΑ, συμπληρώνεται υποχρεωτικά και ο ΑΦΜ των τέκνων, εφόσον έχει αποκτηθεί.
      4. Διευκολύνεται άμεσα η επιδότηση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος των μισθωμένων φοιτητικών κατοικιών. Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήθηκαν νέα πεδία στις φετινές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, στα οποία συμπληρώνεται ο αριθμός παροχής ρεύματος της μισθωμένης κατοικίας φοιτητή, ο οποίος δεν υποβάλλει φορολογική δήλωση, αλλά συμπεριλαμβάνεται ως εξαρτώμενο μέλος στη δήλωση των γονέων του.
    21. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Engineer

      Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΕΦΚΑ:
      Ο ΕΦΚΑ ανακοινώνει ότι παρατείνεται η προθεσμία καταβολής εισφορών Απριλίου 2018 των Αγροτών, Αυτοαπασχολούμενων και Ελεύθερων Επαγγελματιών έως την Παρασκευή 8/6/2018.
      Δικαιώματα και ευεργετήματα που συνδέονται με την καταβολή των εισφορών παραμένουν ενεργά μέχρι την ημερομηνία αυτή (ρυθμίσεις, ασφαλιστική ενημερότητα, ασφαλιστική ικανότητα)
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.