Μετά τη σύνδεση της πόλης των Φαρσάλων με το δίκτυο φυσικού αερίου που εγκαινιάστηκε επίσημα την Τετάρτη από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη, οι κάτοικοι 15 ακόμη πόλεων της χώρας μπορούν πλέον να προσβλέπουν στην πρόσβαση, σύντομα, στο οικονομικό αυτό καύσιμο.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, απευθείας σύνδεση θα αποκτήσουν το επόμενο διάστημα η Αλεξανδρούπολη, η Κομοτηνή, η Ξάνθη, οι Σέρρες, η Δράμα, το Κιλκίς, η Κατερίνη, η Λαμία, η Χαλκίδα και η Θήβα. Πρόκειται για πόλεις που βρίσκονται κοντά στον κεντρικό αγωγό που φέρνει το αέριο από τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα στην Νότια Ελλάδα.
Ταυτόχρονα ετοιμάζονται συστήματα μεταφοράς, είτε μέσω πλοίων είτε βυτιοφόρων συμπιεσμένου αερίου για την Πάτρα, την Άμφισσα, τη Βέροια, την Καβάλα, και την Αλεξάνδρεια Ημαθίας, πόλεις που εκτιμάται ότι μπορεί εύκολα να γίνει η προμήθεια αερίου.
Η επέκταση του δικτύου του αερίου (μέσης και χαμηλής τάσης) σε νέες περιοχές αποτελεί προτεραιότητα για τη ΔΕΠΑ. Η επικέντρωση στο εσωτερικό δίκτυο έχει ένα χαρακτήρα αλλαγής στρατηγικής για την εταιρεία η οποία μέχρι σήμερα έδινε μεγαλύτερο βάρος στο εξωτερικό και στα μεγάλα procekts, αφήνοντας πίσω ένα βασικό της καθήκον που είναι να επεκτείνει το δίκτυο και τη χρήση του φυσικού αερίου στη χώρα μας.
«Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν οι αγωγοί λίγα μέτρα έξω από πόλεις της Στερεάς Ελλάδας και οι πόλεις αυτές να μην μπορούν να απολάβουν τα οφέλη του αερίου επειδή δεν υπάρχει δίκτυο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θόδωρος Κιτσάκος.
Για το θέμα υπάρχουν ήδη επαφές με τους Περιφερειάρχες ιδιαίτερα σε τρεις περιφέρειες όπου θεωρείται ότι οι συνθήκες είναι πιο ώριμες: Δυτική Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα και Ανατολική Μακεδονία - Θράκη. Επαφές υπάρχουν όμως και με άλλες Περιφέρειες, ενώ για τα νησιά εκτιμάται ότι θα υπάρξουν projects σε δεύτερη φάση.
Η τροφοδοσία των νέων περιοχών με αέριο θα επιτευχθεί μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες, ανάλογα με τη μέθοδο που ταιριάζει σε κάθε περιοχή. Δηλαδή είτε μέσω σύνδεσης με το εθνικό δίκτυο, όπου κάτι τέτοιο είναι εφικτό και οικονομικά βιώσιμο, είτε μέσω μικρών εγκαταστάσεων και μεταφοράς συμπιεσμένου αερίου, είτε μέσω μεταφοράς υγροποιημένου αερίου με πλοία σε κάποιες περιπτώσεις.
Στο πλαίσιο αυτό έχει καταρτιστεί συγκεκριμένο σχέδιο δράσης με σκοπό να αξιοποιηθούν διαθέσιμα κεφάλαια της ΔΕΠΑ, κονδύλια των περιφερειών, περιφερειακά αναπτυξιακά προγράμματα, αλλά και επιδοτήσεις από το ΕΣΠΑ.
Ταυτόχρονα η ΔΕΠΑ εντείνει τις προσπάθειες για την επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου στα οχήματα και ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη δημιουργία 10 νέων πρατηρίων αερίου στους οδικούς άξονες. Ας σημειωθεί ότι πρόκειται για καύσιμο διαφορετικό από το υγραέριο που έχει ήδη πάρει σημαντικό μερίδιο στην αυτοκίνηση και μάλιστα φθηνότερο και αποδοτικότερο.
Recommended Comments
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα