Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Επιδίωξη τόσο της ΔΕΗ όσο και της κυβέρνησης είναι η πρώτη λίστα να παραδοθεί στην DGcomp μέσα στον Ιούλιο, έτσι ώστε να επιτευχθεί το μνημονιακό χρονοδιάγραμμα για market test το Σεπτέμβριο.

     

    Οι δύο μονάδες του Αμυνταίου και οι μονάδες Μελίτη Ι και Μελίτη ΙΙ της Φλώρινας, η πρώτη εν λειτουργία και η δεύτερη αδειδοτημένη, αποτελούν το βασικό σενάριο στη λίστα των προς πώληση μονάδων που καταρτίζει η ΔΕΗ με τη συνδρομή της McKinsey.

     

    Από εκεί και πέρα διερευνώνται και πιο δύσκολα από πολιτικής αλλά και λειτουργικής άποψης σενάρια, όπως η συμμετοχή της Πτολεμαϊδας 5 που βρίσκεται υπό κατασκευή και ενέχουν θέματα που εμπλέκονται κυρίως με τη χρηματοδότησή της και τη συμμετοχή της μονάδας της Μεγαλόπολης.

     

    Η εν λόγω μονάδα πέρα των έντονων πολιτικών αντιδράσεων που μπορεί να προκαλέσει αντιμετωπίζει και σοβαρά λειτουργικά προβλήματα και αυτό γιατί κρίσιμες υποδομές έχουν συνδεθεί με την λειτουργία της μονάδας φυσικού αερίου της Μεγαλόπολης με αποτέλεσμα να μην διαθέτει την απαιτούμενη αυτονομία για την πώλησή της.

     

    Τα εναλλακτικά δύο αυτά σενάρια, της Πτολεμαϊδας και της Μεγαλόπολης, θα επανεξεταστούν στο βαθμό που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν θα εγκρίνει το βασικό σενάριο του Αμυνταίου και της Μελίτης Ι και ΙΙ .

     

    Στόχος της ΔΕΗ και της κυβέρνησης φαίνεται ότι είναι η πρώτη λίστα να παραδοθεί στην DGcomp μέσα στον Ιούλιο έτσι ώστε να επιτευχθεί το μνημονιακό χρονοδιάγραμμα για market test το Σεπτέμβριο αφού τον Αύγουστο οι υπηρεσίες της ΕΕ κατεβάζουν «θερινά ρολά».

     

    Μέσα στις λίγες ημέρες που απομένουν θα πρέπει να αποφασιστεί εάν οι μονάδες θα διατεθούν προς πώληση ως ακίνητα ή ως εν λειτουργία μονάδες με το υπουργείο και τη ΔΕΗ και τάσσονται υπέρ της πώλησης ως μονάδες εν λειτουργία.

    Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται υψηλότερο τίμημα αλλά και η μεταφορά των εργαζομένων στις μονάδες που θα διατεθούν σε τρίτους.

     

    Πώληση και των ορυχείων λιγνίτη

     

    Το δεύτερο κρίσιμο θέμα που πρέπει να απαντηθεί είναι εάν οι μονάδες θα διατεθούν μαζί με τα ορυχεία τροφοδοσίας.

    Η ΔΕΗ σχεδιάζει με βάση αυτό το δεδομένο γι’ αυτό και προκρίνει την πώληση των ΑΗΣ Αμυνταίου και Μελίτης που διαθέτουν αυτονομία ως προς το καύσιμο.

     

    Το σενάριο της πώλησης μονάδων χωρίς ορυχεία μπορεί να προχωρήσει μόνο με την παροχή εγγυήσεων από τη ΔΕΗ της ομαλής τροφοδοσίας με καύσιμο, κάτι που μακροπρόθεσμο να λειτουργήσει εις βάρος της επιχείρησης αφού θα πρέπει με κάθε τρόπο να παρέχει καύσιμο στους ιδιώτες επενδυτές.

     

    Η περίπτωση της πώλησης μονάδων χωρίς ορυχεία προσομοιάζει κατά πολύ με το σενάριο της ενοικίασης μονάδων που είχε εξεταστεί επί υπουργίας Γιώργου Παπακωνσταντίνου και είχε απορριφθεί από τη ΔΕΗ.

     

    Aπό επενδυτικής πλευράς, τουλάχιστον οι μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται ήδη στην αγορά ηλεκτρισμού παρακολουθούν τις εξελίξεις και αναμένουν την οριστικοποίηση των κυβερνητικών αποφάσεων για να δουν κατά πόσο θα συμμετάσχουν ή όχι στο market test του Σεπτεμβρίου.

     

    Ήδη ωστόσο σχεδιάζουν τα πλάνα τους με πολλούς άγνωστους «Χ».

     

    Το τίμημα φαίνεται να αποτελεί μια βασική σταθερά για όλους τους επενδυτές οι οποίοι εμφανίζονται να διέθεταν κάποια κεφάλαια για να αποκτήσουν λιγνιτικό χαρτοφυλάκιο αλλά περιορισμένα σε κάθε περίπτωση λόγω του μακροπρόθεσμου ρίσκου των CO2 και ειδικά για μονάδες που έχουν αποσβεστεί.

     

    Πηγή: www.worldenergynews.gr




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Ήρωνας

    Δημοσιεύτηκε

    Σύμφωνα με την ίδια την ΔΕΗ ο σταθμός του Αμύνταιου δεν είναι αυτόνομος μετά το ατύχημα και ο σταθμός της Μελίτης επειδή έχει λέβητες νέας τεχνολογίας αναγκάζεται να εισάγει λιγνίτη απο Βουλγαρία γιατί ο δικός μας είναι χαμηλής ποιότητας (αν κάνω λάθος κάπου να με διορθώσει κάποιος).

    Επομένως πως αναφέρονται αυτοί οι δύο σταθμοί ως αυτόνομοι;

    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Είναι ένα πολύ γενικό άρθρο από το οποίο δεν μπορεί κανείς να μάθει τίποτε. Δεν είναι βέβαια σκουπίδι, αλλά δεν λέει και κάτι ουσιαστικό.

     

    Φυσικά και είναι αυτόνομες και οι δύο μονάδες. Δεν υπήρχε καμία περίπτωση να φτιαχτούν λιγνιτικές μονάδες με απομακρυσμένα ορυχεία διότι δεν συμφέρει. 

     

    Η "Μελίτη Ι" είναι σχεδιασμένη επάνω σε τρία λιγνιτωρυχεία της Βέβης, του Κλειδιού και της Απιδιάς, με την πρώτη να διαθέτει την καλύτερη ποιότητα λιγνίτη από τις υπόλοιπες. Όμως από το 2011 υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα τροφοδοσίας του σταθμού.

     

    Ο πρώην ιδιοκτήτης του ορυχείου της Βέβης δεν είχε μεγάλη οικονομική ρευστότητα και το 2014 το ελληνικό κράτος, μετά από ανοικτό διεθνή διαγωνισμό, παραχώρησε στην ΕΛΑΚΤΩΡ το ορυχείο. Η Τρόικα όμως έχει μπλοκάρει τη λειτουργία του ορυχείου διότι (λέει...) θεωρεί το διαγωνισμό παράνομο. Τα άλλα δύο ορυχεία της περιοχής δεν φτάνουν (όχι τα αποθέματα αλλά η παραγωγή τους) να καλύψουν το κενό της Βέβης.

     

    Το αποτέλεσμα είναι ο ηλεκτροπαραγωγικός σταθμός να τροφοδοτείται από το Αμύνταιο. Η τροφοδοσία του όμως από εκεί κρίνεται ασύμφορη για τρεις κυρίως λόγους:

    1) Λόγω χαμηλής αποδοτικότητας του εν λόγω λιγνίτη 

    2) Λόγω υπεράντλησης των αποθεμάτων του Αμυνταίου... 

    3) Λόγω του κόστους μεταφορά του

     

    Έτσι προκρίθηκε προσωρινά η λύση της συμπληρωματικής εισαγωγής λιγνίτη από Βουλγαρία (καλύτερος και με μικρότερο κόστος εξόρυξης) και από Τουρκία (καλύτερος αλλά με πολύ μεγαλύτερο κόστος εξόρυξης). Παρόλα αυτά, το κόστος του Βουλγαρικού λιγνίτη ξεπερνάει τα 60 €/τόνο.      

     

    Ο ΑΗΣ του Αμυνταίου έχει πολλές άλλες εφεδρικές πηγές τροφοδοσίας, που όμως αυτή τη στιγμή, για πολλούς και διαφόρους λόγους, κυρίως οικονομικούς, δεν μπορεί να αξιοποιήσει. 

     

    Υ.Γ. Το πρόβλημα της πώλησης μερικών ΑΗΣ το δημιουργεί η τρόικα διότι δεν αναγνωρίζει το δικαίωμα της αυτοτέλειας του ελληνικού δημοσίου για την πώληση των λιγνιτικών σταθμών και επιβάλει διαγωνισμό για την πώλησή τους. Και απ' ότι φαίνεται πίσω από την φιλελευθεροποίηση της παραγωγής ρεύματος στην Ελλάδα δεν κρύβονται μόνο λόγοι οργάνωσης (να γλυτώσει το κράτος έξοδα και να εναρμονιστεί με τα ευρωπαϊκά δεδομένα), αλλά και συμφέροντα πολυεθνικών. Αυτός είναι και ο λόγος που ναυάγησε η συμφωνία με τους Κινέζους.

    Edited by Konstantinos IB


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.