Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Χρηματοδότηση ύψους 67,2 εκατομμυρίων ευρώ πρόκειται να λάβει ο Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, προκειμένου να στηρίξει και να προωθήσει μια σειρά έργα που περιλαμβάνονται στο δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης.

    Η Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Ιωάννη Τσακίρη και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα δημοσιεύτηκε την Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αφορά έργα που η κατασκευή και λειτουργία τους κρίνεται απαραίτητη για την αποδοτικότερη και οικονομικότερη διείσδυση του φυσικού αερίου στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας.

    Η χρηματοδότηση αφορά τα εξής έργα:

    Σταθμός συμπίεση απαερίων ΥΦΑ

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 12,8 εκ. ευρώ και δύναται να χρηματοδοτηθεί κατά 60 % από το Π.Δ.Ε.

    Το έργο αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση σταθμού συμπιεστών, με στόχο τη βέλτιστη διαχείριση των απαερίων (boil-off gases, BOG) των κρυογενικών εγκαταστάσεων της Ρεβυθούσας (δεξαμενές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου).

    Ο σταθμός αυτός θα παραλαμβάνει και θα συμπιέζει τα απαέρια που δημιουργούνται από την εξάτμιση του ΥΦΑ εντός των δεξαμενών και των σωληνώσεων του σταθμού και θα τα οδηγεί, μέσω του Μετρητικού Σταθμού Αγίας Τριάδας, στο Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Με τον τρόπο αυτό θα σταματήσει η σημερινή, αναγκαστική, καύση των απαερίων στον πυρσό της Ρεβυθούσας όταν ο σταθμός -λόγω χαμηλής ζήτησης - δε λειτουργεί για την τροφοδοσία του Συστήματος Μεταφοράς.

    Το προτεινόμενο έργο πέραν της σημαντικής εξοικονόμησης ΥΦΑ και της μείωσης της τιμής προμήθειας για τους χρήστες του σταθμού της Ρεβυθούσας θα έχει και σημαντικό περιβαλλοντικό όφελος εκμηδενίζοντας τις εκπομπές διοξειδίου άνθρακα κατά την διάρκεια της μη λειτουργίας του σταθμού. Η ανάπτυξη της ανωτέρω υποδομής συμβάλλει στην ασφάλεια του εφοδιασμού φυσικού αερίου στη χώρα και στη μετάβαση προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

    Η διάρκεια υλοποίησης του έργου εκτιμάται σε 5 έτη.

    Αναβάθμιση σταθμού συμπίεσης στην Νέα Μεσημβρία

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 16,1 εκ. ευρώ και δύναται να χρηματοδοτηθεί κατά 46,9 % από το Π.Δ.Ε.

    Λόγω της σύνδεσης του ΤΑP με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ) και προκειμένου να διασφαλιστεί η υδραυλική επάρκεια του δικτύου δημιουργήθηκε η ανάγκη ενίσχυσης του υφιστάμενου σταθμού συμπίεσης στην Νέα Μεσημβρία με μία 3η μονάδα συμπίεσης παρόμοιων τεχνικών χαρακτηριστικών με τις υφιστάμενες (στροβιλοσυμπιεστή).

    Ειδικότερα, με την αναβάθμιση, ο Σταθμός θα διαθέτει τρεις (3) μονάδες συμπίεσης εκ των οποίων οι δύο θα λειτουργούν με 50% δυναμικότητα ενώ η τρίτη μονάδα θα είναι σε εφεδρεία (διαμόρφωση 2 + 1). Ο σταθμός θα μπορεί να επεξεργαστεί 575.000 Nm3/h με αναλογία πίεσης περίπου 1,85.

    Η διάρκεια υλοποίησης του έργου εκτιμάται σε 3 έτη.

    Νέα προβλήτα Small Scale LNG στον Τερματικό Σταθμό Ρεβυθούσας

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 19.3 εκ. ευρώ και δύναται να χρηματοδοτηθεί κατά 50 % από το Π.Δ.Ε.

    Το έργο αφορά στην κατασκευή νέας προβλήτας στο βορειανατολικό τμήμα της Ρεβυθούσας, η οποία θα εξυπηρετεί τη φόρτωση Υγροποιημένου Φυσικού Αείου (ΥΦΑ) σε πλοία μικρής κλίμακας (1.000 m3 έως και 30.000 m3). Το νέο έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της προβλήτας, καθώς και κρυογενικές σωληνώσεις και τις απαραίτητες διατάξεις/εξαρτήματα (βραχίονες εκφόρτωσης, βάνες, όργανα, αυτοματισμοί κ.λπ.).

    Τα μικρότερα πλοία θα εφοδιάζουν άλλα πλοία που κινούνται με LNG (κρουαζερόπλοια, πλοία μεταφοράς φορτίου, μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων, Ro-Pax), κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά και ενδεχομένως και σε άλλους λιμένες. Τα μεγαλύτερα πλοία θα προμηθεύουν δορυφορικές αποθήκες ΥΦΑ και σταθμούς διανομής σε άλλους λιμένες της Ελλάδας (όπως στην Πάτρα), καθώς και νησιά μέσω εικονικών αγωγών.

    Το έργο αποτελεί εφαρμογή των μελετών που είναι σε εξέλιξη στο πλαίσιο της δράσης POSEIDON MED II. Στη δράση αυτή, που τελεί υπό την εποπτεία της ΙΝΕΑ (Innovation and Network Executive Agency), μελετώνται τα απαραίτητα βήματα προς την κατεύθυνση υιοθέτησης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ως καυσίμου ναυτιλίας στην Ανατολική Μεσόγειο.

    Η διάρκεια υλοποίησης του έργου εκτιμάται σε 3 έτη.

    Σταθμός συμπίεσης στην Αμπελιά Ελασσόνας

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 65 εκ. ευρώ και δύναται να χρηματοδοτηθεί κατά 50,5 % από το Π.Δ.Ε.

    Το έργο αφορά στην εγκατάσταση Σταθμού Συμπίεσης στην Αμπελιά Ελασσόνας με σκοπό την ενίσχυση της υδραυλικής σταθερότητας και αποδοτικότητας του συστήματος.

    Ο εν λόγω σταθμός συμπίεσης στην Αμπελιά είναι αναγκαίος με βάση τις μελέτες υδραυλικής προσομοίωσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) που έχει εκπονήσει ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), δεδομένης της αναμενόμενης αύξησης των μεταφερόμενων ποσοτήτων φυσικού αερίου από το βορρά προς νότο με την έναρξη λειτουργίας του αγωγού TAP και της διασύνδεσής του με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ) στη Νέα Μεσημβρία.

    Η διάρκεια υλοποίησης του έργου εκτιμάται σε 2,5 έτη. 

    Βρείτε ολόκληρη την απόφαση σε μορφή pdf στα "συνοδευτικά αρχεία"

    Συνοδευτικά αρχεία

    Απόφαση - ΦΕΚ


    Πηγή: https://energypress.gr/news/poia-erga-toy-desfa-tha-lavoyn-hrimatodotisi-apo-programma-dimosion-ependyseon-analytika-i


    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.