Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Στα 809 και 815 εκατ. ευρώ για τα έτη 2012 και 2013, αντίστοιχα, καθορίστηκε με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας το κόστος για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ), που παρείχαν η ΔΕΗ και οι λοιποί προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας κατά το συγκεκριμένο διάστημα.

     

    Πρόκειται κυρίως για το πρόσθετο κόστος ηλεκτροδότησης των νησιών, όπου το κόστος παραγωγής ενέργειας από τους τοπικούς σταθμούς παραγωγής που καίνε ντίζελ ή μαζούτ είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ τα τιμολόγια του ηλεκτρικού είναι ενιαία σε όλη τη χώρα.

    Είναι ενδεικτικό, ότι το κόστος παραγωγής στα Αντικύθηρα ξεπέρασε το 2012 τα… 1700 ευρώ ανά μεγαβατώρα, έναντι 83 ευρώ που ήταν κατά μέσο όρο η τιμή χονδρικής για την ηλεκτρική ενέργεια στο ηπειρωτικό σύστημα.

     

    Στις ΥΚΩ περιλαμβάνεται επίσης το κόστος για την παροχή του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (15 εκατ. το 2012 και 33 εκατ. το 2013), καθώς και το μειωμένο τιμολόγιο για τους πολύτεκνους (11 εκατ. ετησίως).

     

    Το κόστος των ΥΚΩ καταβάλλεται από το σύνολο των καταναλωτών ρεύματος με ξεχωριστή χρέωση στον λογαριασμό του ηλεκτρικού. Οι νέες χρεώσεις που προκύπτουν από τους υπολογισμούς της ΡΑΕ θα ισχύσουν (όπως προβλέπει το τελευταίο μνημόνιο) αναδρομικά από 1ης Ιουλίου, αφού προηγηθεί σχετική νομοθετική ρύθμιση από το ΥΠΕΚΑ.

     

    Το μεγαλύτερο τμήμα των χρεώσεων αφορά στο πρόσθετο κόστος ηλεκτροδότησης των νησιών, που έφθασε το 2013 στα 771 εκατ. ευρώ από 783 εκατ. το 2012. Το ποσό έχει σχεδόν διπλασιαστεί την τελευταία τριετία (ήταν 496 εκατ. το 2010) λόγω κυρίως της αύξησης των τιμών και των φόρων στα καύσιμα που χρησιμοποιεί η ΔΕΗ στα νησιά και κυρίως στην Κρήτη που λόγω μεγέθους καταναλώνει το μισό κονδύλι των ΥΚΩ.

     

    Μείωση του κόστους ηλεκτροδότησης των νησιών και των επιβαρύνσεων για τους καταναλωτές θα προκύψει με τη διασύνδεση των νησιών. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την πρώτη φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων, ενώ στον σχεδιασμό του Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας περιλαμβάνεται και η διασύνδεση της Κρήτης με υποβρύχιο καλώδιο.

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/776147/article/epikairothta/ellada/rae-nees-xrewseis-gia-yphresies-koinhs-wfeleias





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Gousgounis

    Δημοσιεύτηκε

    Αφήστε την Πτολεμαϊδα να αναπνέει τον καρκίνο για να το γλεντάνε στη Μύκονο με φθηνό ρεύμα...

    Δηλαδή δεν υπάρχουν κονδύλια για ανεμογεννήτριες ή φωτοβολταϊκά;

    ή δε βρίσκουν χώρο ανάμεσα στις αυθαίρετες βίλες στα βουνά για την εγκατάστασή τους;

    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Ναι σιγά μην βάλουνε τέτοια εκεί, θα ξεσηκωθούν κάτοικοι και οικολόγοι και θα τα κάνουν λίμπα.

    JasonK

    Δημοσιεύτηκε

    Η ΔΕΗ ήδη από την δεκαετία του 80 είχε ξεκινήσει έργα για τη διασύνδεση των Κυκλάδων.

     

    Στην Τήνο, παρά το γεγονός ότι είχαν ήδη ποντιστεί υποβρύχια καλώδια και είχαν κατασκευαστεί πυλώνες ΥΤ, κάποιοι προσέφυγαν στο ΣτΕ.

     

    Το έργο κόλλησε, οι πυλώνες ξηλώθηκαν και τα καλώδια έμειναν να σαπίζουν.

     

    Οι δικαστές που έβγαλαν αυτήν την απόφαση και οι κάτοικοι που προσέφυγαν δεν πρέπει να πληρώσουν από την τσέπη τους για την ζημιά που έκαναν στην πολύπαθη ελληνική οικονομία;

     

    υγ. Αυτά γενικά συμβαίνουν όταν οι δικαστές καλούνται να αποφασίζουν για πράγματα που δεν γνωρίζουν, χρειάζεται κάποια επιπλέον εξειδίκευση κατά την άποψή μου.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.