Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Στα ύψη η φορολόγηση της βενζίνης στη χώρα μας. Το 67,6% της τιμής λιανικής αντιπροσωπεύουν οι φόροι, σύμφωνα με τη Γ.Γ. Καταναλωτή. Κίνητρο για το λαθρεμπόριο η συζητούμενη περαιτέρω αύξηση του φόρου λένε οι βενζινοπώλες.

    Σπάει ρεκόρ η φορολογία της βενζίνης στην Ελλάδα-Τέταρτη υψηλότερη στην ΕΕ

    Ανάμεσα στις «πλούσιες» χώρες της ΕΕ συγκαταλέγεται η Ελλάδα, αν την αξιολογήσουμε με βάση το ύψος του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη. Με 0,68 λεπτά στο λίτρο, η Ελλάδα είναι τέταρτη στη σχετική κατάταξη κάτω από Αγγλία, Ολλανδία και Ιταλία, ενώ έχει υψηλότερο φόρο από χώρες με πολλαπλάσιο κατά κεφαλήν εισόδημα όπως η Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, και πολύ υψηλότερο από το Λουξεμβούργο, την Αυστρία και άλλες.

     

    Τα παραπάνω προκύπτουν από τους επίσημους πίνακες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στους οποίους η Ελλάδα κατατάσσεται τέταρτη στο ύψος φορολόγησης της αμόλυβδης βενζίνης, που είναι το πιο διαδεδομένο καύσιμο κίνησης στην Ελλάδα. Στο πετρέλαιο κίνησης η εικόνα είναι καλύτερη, και απλώς το ύψος του φόρου, δείχνει να συμβαδίζει με την αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή. Να σημειωθεί εδώ ότι η Επιτροπή υπολογίζει στον ειδικό φόρο κατανάλωσης και όσες άλλες επιβαρύνσεις επιβάλλει το Δημόσιο με αποφάσεις του, όπως ειδικά τέλη κλπ.

     

    Έτσι ενώ στην αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων ο ΕΦΚ είναι 67 λεπτά, τον αυξάνει σε 68 λεπτά το λίτρο. Επάνω δε σε αυτή την τιμή, επιβάλλεται και ο ΦΠΑ 23%. Ας σημειωθεί εδώ ότι στην Ελλάδα ισχύουν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στην ΕΕ, με αποτέλεσμα η συνολική φορολογική επιβάρυνση στα καύσιμα να αντιπροσωπεύει κοντά στο 68% της τιμής στην αντλία για τη βενζίνη, και η τιμή διυλιστηρίου μόλις το 26,6% σύμφωνα με τα στοιχεία της Γ.Γ. Καταναλωτή.

     

    Η προοπτική να αυξήσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης κατά 10-15 λεπτά το λίτρο, όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, με «αντίδωρο» τη μείωση των τελών κυκλοφορίας του 2017, απλώς υποκρύπτει τους κλασικούς κουτοπόνηρους σχεδιασμούς των μανδαρίνων του υπουργείου. Δηλαδή χρηματοδότηση ελλειμμάτων με άμεσα εισπράξιμα έσοδα, και στη συνέχεια αναλόγως των αποτελεσμάτων της φοροεπιδρομής, μείωση τελών κυκλοφορίας μετά από ένα χρόνο.

     

    Η κλασσική κουτοπόνηρη πρακτική του υπουργείου Οικονομικών και της πολιτικής ηγεσίας του που δεν διαφέρει από τις πρακτικές των πολιτικών ηγεσιών που κατά τον Σύριζα αντιπροσωπεύουν το παλιό, ενισχύεται από την τρέχουσα συγκυρία των χαμηλών τιμών πετρελαίου. Η σκέψη είναι απλή. Αφού ο καταναλωτής κερδίζει όχι επειδή πέτυχαν κάποιες πολιτικές της κυβέρνησης, αλλά επειδή του το επιτρέπουν οι αγορές, ευκαιρία να του αρπάξουμε όσο πιο πολλά μπορούμε. Αν μετά από κάποιο διάστημα ανέβουν οι τιμές του πετρελαίου, έ τότε ποιος ξέρει ποιος θα είναι στην κυβέρνηση.

     

    Έτσι φτάσαμε ο Έλληνας καταναλωτής να επιβαρύνεται με υψηλότερο ειδικό φόρο, από ότι καταναλωτές χωρών με πολλαπλάσιο κατά κεφαλήν εισόδημα και άρα αγοραστική δύναμη, όπως η Γερμανία, το Βέλγιο, η Γαλλία, η Σουηδία. Πολύ υψηλότερο φόρο πληρώνει και από τους καταναλωτές χωρών στις οποίες εφαρμόστηκαν μνημόνια, ή μπήκαν σε πρόγραμμα εποπτείας.

     

    Με τη διαφορά ότι στις χώρες με χαμηλότερο ειδικό φόρο, είτε δεν υπάρχει λαθρεμπόριο, είτε αυτό είναι περιορισμένο σε βαθμό που δεν επηρεάζει τα έσοδα του Δημοσίου.

     

    Σε αντίθεση με την Ελλάδα, που όχι μόνο έχει αφεθεί ανεξέλεγκτο, αφού ελάχιστα από τα προβλεπόμενα έχουν εφαρμοστεί, αλλά οι κυβερνήσεις του παρέχουν και κίνητρα μέσω της αύξησης της φορολόγησης.

     

    Έτσι πλέον το 67,16% στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης αντιστοιχούν σε φόρους, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπει η ΕΕ μέσω της Οδηγίας 2003/96, όπως επισημαίνει το συνδικαλιστικό όργανο των πρατηριούχων ΠΟΠΕΚ.

     

    petel-7.jpg

     

    Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1382312/spaei-rekor-h-forologia-ths-venzinhs-sthn-ellada.html




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    superbara

    Δημοσιεύτηκε

    Στο diesel έχουμε από τους λιγότερους φόρους ανά λίτρο. Μήπως να έρθουν οι επιβαρύνσεις στα δύο διαφορετικά καύσιμα πιο κοντά όπως στα υπόλοιπα κράτη?

    teris83

    Δημοσιεύτηκε

    Με σχόλια σαν του φίλου πιο πάνω καλά να πάθουμε σαν λαός... μας περιμένει μόνο ονειδος...

    rootbreaker

    Δημοσιεύτηκε

    Θυμάμαι πριν 3-4 χρόνια που φωνάζανε κάποιοι να μειωθούν οι μισθοί στα διυλιστήρια για να μειωθούν οι τιμές στα καύσιμα.

    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Στο diesel έχουμε από τους λιγότερους φόρους ανά λίτρο. Μήπως να έρθουν οι επιβαρύνσεις στα δύο διαφορετικά καύσιμα πιο κοντά όπως στα υπόλοιπα κράτη?

     

    ναι...

    αλλά,

     

    και το κατα κεφαλην εισοδημα  "όπως στα υπολοιπα κρατη".......

     

    εδω και ενα μηνα υφισταμεθα  καθημερινα τις ..."τρυφωνιαδες"

     

    αυξηση φορων με μειωση, αναπροσαρμογη προς τα πανω με ταυτοχρονη μειωση προς τα κατω

    αλλα υπο τον ορον και τις προυποθεσεις.... και οχι αποδειξεις, αλλα ναι στις αποδειξεις υπο προυποθεσεις..

     

    ετσι θα "παει"...δυστυχως

    Edited by dimitris GM
    AMHxaNos

    Δημοσιεύτηκε

    Αν ήταν μόνο η φορολογία στα καύσιμα, δεν θα μας πείραζε.

    Ολοι οι φόροι στην Ελλάδα σπάνε ρεκόρ, όλο στα μετάλλια είμαστε.

    Εδω μας έχουν κάνει το ATM τους και όποτε γουστάρουν κάνουν "αναλήψεις".

    • Upvote 1
    imhotep

    Δημοσιεύτηκε

    και χαμηλά είναι ... που θα έλεγε και ο τρύφωνας (όχι εγώ -να το διευκρινίσω μη με γιουχάρει κανείς)

    μετά την εξαγγελία (από τον τρύφωνα) της σύνδεσης των τελών κυκλοφορίας με τα χιλιόμετρα αναμείνατε (εκτός των παγίων τελών κυκλοφορίας) και κανένα νέο επιπλέον τέλος στα καύσιμα (εκτός ΕΦΚ και ΦΠΑ)

    το πιο ενδιαφέρον στον πίνακα είναι πάντως το κατά κεφαλήν εισόδημα ...

    ζάπλουτοι είμαστε να μη μας ματιάσω

    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    το ειπαν

    το... ξειπαν

     

    σε δουλεια να βρισκομαστε...

     

    Δημοσίευση: 09 Δεκ. 2015, 20:00 | Τελευταία ενημέρωση: 09 Δεκ. 2015, 20:06
    Αλαλούμ με τα φορολογικά
    Αποσύρθηκε η διάταξη για συλλογή αποδείξεων το 2015

        Αποσύρθηκε η διάταξη για συλλογή αποδείξεων το 2015

        0

    Αλαλούμ με τη συλλογή αποδείξεων για τα φετινά εισοδήματα. Μετά το θόρυβο που προκλήθηκε από το γεγονός ότι οι φορολογούμενοι έμαθαν το Δεκέμβριο ότι θα πρέπει να μαζεύουν αποδείξεις και για το 2015, για να δικαιούνται το αφορολόγητο, το υπουργείο Οικονομικών αποσύρει τελικά τη σχετική διάταξη.

    Η σύνδεση του αφορολόγητου ποσού με τη χρήση πλαστικού χρήματος θα αφορά τα εισοδήματα του 2016, οπότε και θα καταργηθεί η προσκόμιση αποδείξεων δαπανών.

    Newsroom ΔΟΛ
    Οικονομία:  Περισσότερες ειδήσεις

     

     

    υγ

    φυσικα μεχρι αυριο το πρωί -οχι και πολυ πρωί...κατα το μεσημερακι-... :smile:

     

    ολο και κατι θα αλλαξει...

    Edited by dimitris GM


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.