Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Στα €3,5 δισ. θα φτάσει ο προϋπολογισμός του Euroasian Interconnector που θα συνδέσει ηλεκτρικά την Κύπρο, με το Ισραήλ από τη μία, και με την Ελλάδα και την Ευρώπη από την άλλη.

     

    Το ηλεκτρικό καλώδιο θα προσαιγιαλώνεται στην Κύπρο από την ακτή στην περιοχή Αλαμινού - Μαζωτού και θα συνεχίζει στα ενδότερα για περίπου οκτώ χιλιόμετρα, σε περιοχή μεταξύ Κοφίνου - Μεννόγιας, όπου θα κατασκευαστεί ο μετασχηματιστής του ηλεκτρισμού. Το μεγαλεπήβολο έργο έχει ήδη χαρακτηριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως έργο κοινής ωφελείας.

     

    Αυτά, σύμφωνα με την εφημερίδα «Φιλελεύθερος», αποκαλύπτονται μεταξύ άλλων στη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον για την πρώτη φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας, «Euroasian Interconnector», που κατατέθηκε ενώπιον των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών της Κύπρου.

     

    Η μελέτη περιλαμβάνει όλα τα δεδομένα του έργου, που αφορούν στη χερσαία και θαλάσσια περιοχή της Κύπρου εντός των ορίων της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κυπριακής Δημοκρατίας και έχει εκπονηθεί βάσει όλων των διεθνών, ευρωπαϊκών και εθνικών κανονισμών. Για τις μελέτες που συνοδεύουν τις αιτήσεις, υπήρξε στενή και συνεχής επικοινωνία με όλους τους συνεργάτες από Κύπρο (Euroasian Interconnector Ltd), Ελλάδα (Enveco) και Ιταλία (CESI SpA) για την πληροφόρηση, επεξεργασία και ανάλυση όλων των δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων στοιχείων από τις θαλάσσιες και χερσαίες επιτόπιες έρευνες, και δεδομένων από θεωρητικές έρευνες, αλλά και τη γενική συζήτηση των διάφορων θεμάτων που είχαν προκύψει.

     

    Το έργο που θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις, διαχωρίζεται σε τρεις διαδρομές, Ισραήλ-Κύπρος, Κύπρος-Κρήτη, Κρήτη-Αττική. Στην πρώτη φάση θα εγκατασταθούν δύο από τα καλώδια μεταφοράς σε κάθε διαδρομή, όπως επίσης και οι εγκαταστάσεις των σταθμών μετατροπής συνεχούς ρεύματος 1.000 MW σε εναλλασσόμενο - και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τέλος του 2022. Στη δεύτερη φάση θα τοποθετηθούν επιπρόσθετα καλώδια στην ίδια όδευση με τα καλώδια της Α’ φάσης, για αναβάθμιση του συστήματος. Παράλληλα προχωρά και μελέτη για πόντιση και καλωδίου οπτικών ινών υψηλών δυνατοτήτων, στην ίδια όδευση.

     

    Το σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι τεχνολογίας HVDC, δηλαδή υψηλής τάσης συνεχόμενου ηλεκτρικού ρεύματος (DC), που επιτρέπει τη μεταφορά ρεύματος υψηλής τάσης σε μεγάλες αποστάσεις.

     

    Δύο σταθμοί θα υπάρχουν στη μια άκρη του δικτύου στο Ισραήλ, από ένας στα ενδιάμεσα στάδια σε Κύπρο και Κρήτη και δύο στην Αττική. Σε κάθε σταθμό θα γίνεται μετατροπή του συνεχόμενου ηλεκτρισμού σε εναλλασσόμενο, ώστε να συνδέεται με το δίκτυο κάθε χώρας μέσω υποσταθμών διανομής.

     

    Για κάθε υποσταθμό, θα τοποθετηθούν ηλεκτρόδια τα οποία θα απέχουν μια ελάχιστη προκαθορισμένη απόσταση από τον υποσταθμό και θα λειτουργούν ως σύστημα γείωσης σε περίπτωση οποιασδήποτε απώλειας κατά τη λειτουργία.

     

    Συνολικά, ο Euroasian Interconnector αναμένεται να επιφέρει μακροχρόνια θετικές επιπτώσεις, όχι μόνο στην Κύπρο αλλά σε ένα μεγαλύτερο επίπεδο χωρών στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, καθιστώντας την Κύπρο κομβικό σημείο για την ενεργειακή συνεργασία μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.

     

    Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Sta_%E2%82%AC35_dis_to_ergo_pou_tha_sundeei_Kupro-Israil_kai_Ellada/




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Γιατί σταθμός μόνο στην Κρήτη κι όχι σε όλα τα ενδιάμεσα νησιά;

    nvel

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    γιατί ο σκοπός του αγωγού είναι η σύνδεση της κύπρου και του ισραήλ με την ευρώπη και οχι η σύνδεση των ελληνικών νησιών.

     

    Η ισχύς της σύνδεσης θα είναι 2GW και όχι 1GW

    Edited by nvel
    COSTAS T

    Δημοσιεύτηκε

    Απορίες:

    1) Δεν είναι απαραίτητη η οριοθέτηση της ελληνικής ΑΟΖ λαμβάνοντας υπόψιν πως για την αντίστοιχη κυπριακή γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην μελέτη;

    2) Εάν και εφόσον βαίνει προς υλοποίηση το έργο τότε πως γίνεται παράλληλα να είναι προς έγκριση και η έτερη ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης; Ή απλώς πρόκειται για χρηματοδότηση του ίδιου έργου;



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.