Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Εντός του 2018 αναμένεται να υπογραφεί η Διακυβερνητική Συμφωνία μεταξύ Ελλάδος, Κύπρου, Ισραήλ και Ιταλίας για την προώθηση του έργου.

     

    Σε 6,5 δις. ευρώ υπολογίζεται, σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες εκτιμήσεις, ότι μπορεί να ανέλθει το κόστος της επένδυσης για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου EastMed ο οποίος σχεδιάζεται για να μεταφέρει το φυσικό αέριο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου μέσω της Κύπρου, της Κρήτης και της ηπειρωτικής Ελλάδας στις αγορές της Ευρώπης.

     

    Όπως είναι γνωστό πρόκειται για έναν αγωγό συνολικού μήκους 1.900 χλμ., που αποτελείται από 4 τμήματα, χερσαία και υποθαλάσσια και η αρχική του δυναμικότητα ανέρχεται στα 10 δις κ.μ. αερίου.

     

    Από την Ελλάδα το αέριο προβλέπεται να μεταφερθεί στη Δυτική Ευρώπη μέσω του υποθαλάσσιου αγωγού «Ποσειδών» που θα συνδέει τη χώρα μας με την Ιταλία.

     

    Πρέπει να σημειωθεί ότι το έργο του EastMed υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη», ενώ σύμφωνα με τις προμελέτες (pre- Front End Engineering Design studies), το έργο είναι τεχνικά εφικτό, οικονομικά βιώσιμο και εμπορικά ανταγωνιστικό.

     

    Τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τον East Med παρουσίασε κατά τη χθεσινή (15/2) ομιλία του στο Athens Energy Forum ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Δημήτρης Τζώρτζης.

     

    Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Τζώρτζης, τον Ιανουάριο του 2018 ολοκληρώθηκε η αναγνωριστική υποθαλάσσια έρευνα (RMS – Reconnaissance Marine Survey) τα ευρήματα της οποίας επιβεβαίωσαν την υποθαλάσσια όδευση του αγωγού και τα στοιχεία που συλλέχθηκαν επαρκούν για την έναρξη της διεξαγωγής των μελετών FEED (Front End Engineering Design).

     

    Επικαιροποίηση και χρηματοδότηση μελετών

     

    Παράλληλα συνεχίζεται η αξιολόγηση των δεδομένων που συλλέχθηκαν και επικαιροποιούνται οι οικονομικές μελέτες.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι η επικαιροποίηση αυτή οδηγεί στην εκτίμηση ότι το κόστος επένδυσης για την κατασκευή του αγωγού ανέρχεται σε 6,5 δις ευρώ.

     

    Εξάλλου όπως είπε ο κ. Τζώρτζης τον προηγούμενο μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε χρηματοδότηση ύψους 34,5 εκατ. ευρώ για τον αγωγό East Med, ποσό που επαρκεί για την κάλυψη περίπου του 50% του κόστους των τεχνικών μελετών της φάσης FEED και της Λεπτομερούς Υποθαλάσσιας Έρευνας (DMS – Detailed Marine Survey), ώστε το έργο να περάσει στο στάδιο της τελικής ωριμότητας, δηλαδή στο επίπεδο λήψης της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης.

     

    Υπενθυμίζεται ότι το έργο υποστηρίζεται από τις κυβερνήσεις της Ελλάδας, της Κύπρου, του Ισραήλ και της Ιταλίας.

    Τον Δεκέμβριο του 2017 υπεγράφη Μνημόνιο Συναντίληψης μεταξύ των τεσσάρων χωρών, ενώ εντός του 2018 αναμένεται να υπογραφεί και η Διακυβερνητική Συμφωνία.

     

    Σύμφωνα με τον κ. Τζώρτζη εντός του Μαρτίου αναμένεται η υπογραφή της χρηματοδοτικής συμφωνίας του έργου από το πρόγραμμα CEF (Connecting Europe Facility), ενώ σύντομα θα γίνει η εξειδίκευση των συνεργασιών με τους εμπλεκόμενους φορείς της αγοράς.

    Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, η ολοκλήρωση του αγωγού East Med είναι εφικτή και διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων η ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού της Ευρώπης.

     

    Πηγή: www.worldenergynews.gr




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    COSTAS T

    Δημοσιεύτηκε

    Σπουδαία είδηση. Πραγματικά την θεωρώ ευχάριστη είδηση.

    Τεχνικά ήμουν ... σίγουρος ότι είναι επιτεύξιμο καθότι θεωρώ πως πλέον δεν υπάρχει τίποτε ακατόρθωτο για τους μηχανικούς.

    Ό,τι δεν έχει γίνει απλά δεν έχει δοκιμαστεί μέχρι στιγμής να γίνει ή απλά δεν χρειάστηκε να γίνει.

    Οικονομικά όμως δεν γνώριζα τα μεγέθη. Αν σκεφτούμε ότι στην Ελλάδα αναλογεί τμήμα του κόστους και ότι μπορεί να υπάρξει ειδικός δανεισμός τότε με την ... ευχή μου και χαλάλι μια αύξηση στον ΕΝΦΙΑ. :mrgreen:

    Στον σταθμό της Κύπρου υποτίθεται πως θα συνδεθεί και ο αγωγός από τα Αιγυπτιακά κοιτάσματα και μου κάνει εντύπωση που λείπει από την Διακυβερνητική Συμφωνία. 

    Το πρόβλημα είναι οι Ρώσοι που δεν θέλουν να χάσουν το μονοπώλιο και οι Τούρκοι που δεν θέλουν να πάρει πόντους ο εχθρός τους.

    Λέτε να ζήσουμε καμιά επιστράτευση με την ανακήρυξη της ΑΟΖ του Καστελλορίζου;

    Dio_the_Theo

    Δημοσιεύτηκε

    Πολύ σημαντικό έργο που μπορεί να αλλάξει πολλά πράγματα τόσο στο επάγγελμα του μηχανικού όσο και να συνεισφέρει εξαγώγιμους πόρους στη χώρα μας καθ` ότι μπαίνει στο παιχνίδι σύντομα και η Κρήτη.

    petranhar

    Δημοσιεύτηκε

    Αν βλέπω καλά τον χάρτη μάλλον θα δούμε φυσικό αέριο και στην Ήπειρο επιτέλους!



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.