Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Το 7% της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας καλύπτουν ήδη τα φωτοβολταϊκά στην Ελλάδα. Αυτό ανέφερε ο σύμβουλος του Συνδέσμου Εταιρειών Φωτοβολταϊκών κ. Στέλιος Ψωμάς, κατά τη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη, παρουσιάζοντας τις προοπτικές της αποθήκευσης ενέργειας για τον κλάδο.

     

    Σύμφωνα με στοιχεία του ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας), τα φωτοβολταϊκά έχουν οδηγήσει σε μείωση των αιχμών και των απαιτήσεων διακίνησης ενέργειας (π.χ. 9% το 2014) για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρικών φορτίων από το Σύστημα Μεταφοράς.

     

    Ωστόσο η ηλεκτροπαραγωγή μέσω φωτοβολταϊκών αφορά σήμερα μόνο στις ώρες ηλιοφάνειας και δεν μπορεί να καλύψει τη νυχτερινή αιχμή της ζήτησης. Το πρόβλημα, όπως επεσήμανε ο κ. Ψωμάς, μπορεί να λυθεί αν προστεθούν στο φωτοβολταϊκό σύστημα και συσσωρευτές, ώστε η παραγόμενη ηλιακή ενέργεια να μπορεί να αξιοποιείται στη διάρκεια όλου του 24ώρου. Οι μπαταρίες μπορούν να καλύψουν τη στοχαστικότητα σε όλες τις τεχνολογίες Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ).

     

    Αλλωστε τα εμπόδια - όπως η τεχνολογική υστέρηση και το υψηλό κόστος των μπαταριών - αρχίζουν να αίρονται τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, στις αρχές του έτους η εταιρεία Xcel έδωσε προσφορά στη Δημόσια Ηλεκτρική Εταιρεία του Κολοράντο για την κατασκευή μεγάλων έργων φωτοβολταϊκών με παράλληλη αποθήκευση (10,8 GW), τα οποία θα παραδοθούν το 2023. Η τιμή που πρόσφερε ήταν 30 ευρώ ανά MWh. «Για σύγκριση, το μεσοσταθμικό κόστος παραγωγής του νέου λιγνιτικού σταθμού "Πτολεμαΐδα V" της ΔΕΗ, ο οποίος θα λειτουργήσει μετά το 2021, θα είναι 69,87 ευρώ ανά MWh, δηλαδή υπερδιπλάσιο» επισήμανε ο σύμβουλος του ΣΕΦ.

     

    Η μεγαλύτερη έως σήμερα μπαταρία ιόντων λιθίου στον κόσμο (100 MW/129 MWh), την οποία εγκατέστησε η Tesla στην Αυστραλία, μπορεί να τροφοδοτήσει ενέργεια στο δίκτυο σε μόλις 140 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Οπως υπογράμμισε ο κ. Ψωμάς, «καμία συμβατική μονάδα δεν μπορεί να το καταφέρει».

     

    Στην Ελλάδα, το πρώτο βήμα έγινε με τον νόμο 4513/2018 που επιτρέπει την εγκατάσταση σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ (Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης) και συστημάτων αποθήκευσης της παραγόμενης ενέργειας από αυτοπαραγωγούς για την κάλυψη ιδίων αναγκών τους, με εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού. Εντός του 2018 αναμένονται ρυθμίσεις και για την αποθήκευση ενέργειας εκτός αυτοπαραγωγής.

     

    Σχετικά με τα μικρά φωτοβολταϊκά συστήματα αυτοπαραγωγής (οικιακά ή εμπορικά), σύμφωνα με τον κ. Ψωμά, η χρήση συστημάτων αποθήκευσης «συμβάλλει και στην ενίσχυση των ηλεκτρικών δικτύων, καθώς και στην αποφυγή προβλημάτων ευστάθειας του δικτύου - κυρίως τις ώρες που αποσυνδέονται τα φωτοβολταϊκά λόγω έλλειψης ηλιοφάνειας και απαιτείται εφεδρική ισχύς από συμβατικές μονάδες».

     

    Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=956476


    Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=956476



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Ήρωνας

    Δημοσιεύτηκε

    Προσωπικά πιστεύω πως δεν πρέπει να γίνουν επενδύσεις για εγκατάσταση ηλεκτρικών συσσωρευτών σήμερα.

    Με σωστό σχεδιασμό οι ΑΠΕ μπορούν να καλύψουν την πλειοψηφία των αναγκών ενός δικτύου με σταθερότητα. 

    Άλλωστε, είναι πολύ πιθανή η ανάπτυξη καινοτόμων συσσωρευτών στο κοντινό μέλλον. Ενδεχομένως σε μία δεκαετία οι μπαταρίες λιθίου να είναι απαρχαιωμένες.

    AMHxaNos

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    7% καλό και μακάρι να φτάσει 20% και παραπάνω. Προς το παρόν ας μην ασχοληθούμε με ανεμογεννήτριες.
    Οι Li έχουν και μειονεκτήματα, πχ υψηλό κόστος (~200, 250 $/kWh), τα wet cells ίσως να έρχονται φθηνότερα, το όλο θέμα είναι περίπλοκο.
    Οταν είναι νύχτα και δεν φυσάει ας σπρώχνουν και οι λιγνίτες μας.

    Αν κάποιος παρακολουθεί το θέμα ας εξηγήσει τα 30€/MWh της Xcel και τα 69.87€/MWh του λιγνίτη μας.

    Edited by AMHxaNos
    jedi.Yannis

    Δημοσιεύτηκε

    Υπάρχουν ΑΠΕ που μπορούν να δουλεύουν και την νύχτα (ανεμογενήτριες, υδροηλεκτρικά....) και πρέπει και κάποια στιγμή να γίνει σοβαρός σχεδιασμός για την μείωση της κατανάλωσης....Το να μαζευόμαστε όλοι οι μηχανικοί 2 μέρες κάθε 5 χρόνια να παλεύουμε με το εξοικονομώ, δεν είναι λύση.

     

    Υπάρχουν σπατάλες σε μετακινήσεις, δημόσια κτήρια, νυκτερινή κατανάλωση (λόγω φόρτου του δικύτου - φτηνής ενέργειας, ...



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.