Το Δεκέμβριο ανέβηκαν κι άλλο τα μερίδια της ΔΕΗ στη λιανική – Δεν πιάνουμε το δεσμευτικό στόχο του 2016
Με το θέμα των ποσοτήτων ρεύματος που θα πρέπει να βγάλει η ΔΕΗ σε δημοπρασίες τύπου NOME να μην έχει κλείσει στη διαπραγμάτευση με τους δανειστές, μια νέα αύξηση του μεριδίου του δεσπόζοντος παίκτη στη λιανική έρχεται να δυσκολέψει ακόμα περισσότερο τα πράγματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία για τις καταναλώσεις του μηνός Νοεμβρίου δείχνουν τη ΔΕΗ να έχει «τσιμπήσει» γύρω στη μία εκατοστιαία μονάδα (σε όγκους) έναντι των εναλλακτικών παρόχων. Η αύξηση μάλιστα αυτή έρχεται μετά από αύξηση μεριδίου κατά μισή εκατοστιαία μονάδα το Νοέμβριο και την απόλυτη σχεδόν στασιμότητα του μηνός Οκτωβρίου.
Συγκεκριμένα φαίνεται ότι τα μερίδια της ΔΕΗ στο τέλος Δεκεμβρίου κινήθηκαν σε επίπεδα λίγο κάτω από το 90%, όταν στο τέλος Νοεμβρίου ήταν στο 88,66% και στο τέλος Οκτωβρίου στο 87,99%.
Η οπισθοχώρηση αυτή στο άνοιγμα της αγοράς κατά 2 σχεδόν ποσοστιαίες μονάδες, είναι βέβαιον ότι θα δώσει επιχειρήματα στην τρόικα που επιμένει ότι πρέπει κάθε χρόνο οι ποσότητες που θα βγαίνουν σε δημοπρασία να είναι, αθροιστικά, εκείνες που προβλέπονται από το νόμο συν εκείνες που «έρχονται» από τα προηγούμενα χρόνια.
Πολλώ μάλλον όταν ο πρώτος δεσμευτικός στόχος για μείωση του ποσοστού της ΔΕΗ το 2016, σύμφωνα με τον οποίο η κυρίαρχη εταιρεία ηλεκτρισμού έπρεπε να φτάσει στο 87,24%, δεν επιτυγχάνεται. Θυμίζουμε ότι ο τελικός στόχος είναι να μειωθεί το μερίδιο της ΔΕΗ κάτω από 50% ως το 2020, με ενδιάμεσους στόχους μερίδια 75,24% το Δεκέμβριο 2017, 62,24% το Δεκέμβριο 2018 και 49,24% το Δεκέμβριο 2019.
Ενδιαφέρον έχει πάντως και αυτό καθαυτό το γεγονός της αύξησης των ποσοστών της ΔΕΗ. Έρχεται σε μια στιγμή που οι εναλλακτικοί πάροχοι έχουν ήδη κλείσει ποσότητες από την πρώτη δημοπρασία NOME και ενώ όλοι σχεδόν έχουν αποδυθεί σε μεγάλης έντασης διαφημιστική και επικοινωνιακή προβολή.
Η αύξηση των ποσοστών της ΔΕΗ αποτελεί προφανώς αποτέλεσμα της «ωρίμανσης» στη συνείδηση των καταναλωτών, του μέτρου της έκπτωσης 15% στους καλοπληρωτές πελάτες που εισήγαγε η επιχείρηση. Το μέτρο θα ενισχυθεί μάλιστα στο εξής από επιπλέον έκπτωση 6% όταν οι καλοπληρωτές πελάτες επιλέξουν να προκαταβάλλουν τους λογαριασμούς ενός χρόνου.
Όπως έχει γράψει και πάλι το energypress αλλά έχει επιβεβαιώσει και ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανόλης Παναγιωτάκης η στρατηγική της ΔΕΗ είναι να κερδίσει χρόνο και να διατηρήσει σε γενικές γραμμές την υφιστάμενη σύνθεση του πελατολογίου της (πράγμα που φαίνεται ότι καταφέρνει και με το παραπάνω), μέχρι να είναι σε θέση να υλοποιήσει τη δημιουργία και πώληση θυγατρικών εταιρειών στον τομέα προμήθειας. Οι «μικρές ΔΕΗ προμήθειας» και μέσω αυτών η ακύρωση στην πράξη των δημοπρασιών NOME, αποτελούν την κεντρική αμυντική επιλογή της διοίκησης της ΔΕΗ έναντι της υποχρέωσης να φτάσει σε μερίδια κάτω του 50% μέχρι το 2020.
Recommended Comments
Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα