Έτσι με τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη στα 0,341 ευρώ το λίτρο, η μέση τελική τιμή στην αντλία διαμορφώνεται σε περίπου 1,35 ευρώ, ενώ οι φόροι αντιπροσωπεύουν το 66,7% ή 0,90 ευρώ το λίτρο. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που η πτώση των τιμών αργού πετρελαίου και προϊόντων, δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στον τελικό καταναλωτή.
Όπως φαίνεται από τον πίνακα που ακολουθεί, η Ελλάδα είναι η τέταρτη χώρα με τον υψηλότερο ειδικό φόρο κατανάλωσης στην ΕΕ των 28, με βάση τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το σημαντικό είναι ότι έχει υψηλότερο ειδικό φόρο και υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ από χώρες με πολύ μεγαλύτερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, η Αυστρία και η Κύπρος.
Εν τέλει ο φόρος που επιβάλλεται στην Ελλάδα για την βενζίνη, ο οποίος περιλαμβάνει και μια σειρά άλλων επιβαρύνσεων υπέρ του δημοσίου, όπως ΔΕΤΕ κλπ (οι επιπλέον επιβαρύνσεις ανέρχονται σε περίπου 9 ευρώ ανά 1.000 λίτρα) είναι κατά 30% υψηλότερος από το μέσο όρο φορολόγησης στις 28 χώρες της ΕΕ που είναι 0,52 ευρώ το λίτρο.
Ως αποτέλεσμα, η μέση τιμή λιανικής 1,398 ευρώ, στην Ελλάδα με βάση τα επίσημα στοιχεία της Ευρ. Επιτροπής για τις 12 Ιανουαρίου, είναι υψηλότερη κατά 7,3% από το μέσο όρο της ΕΕ 28 και κατά 5,82% από το μέσο όρο των 19 χωρών της Ευρωζώνης. Εκτός όμως από την υπερφορολόγηση, η τιμή των υγρών καυσίμων επιβαρύνεται και με τις υψηλότερες τιμές, σε σχέση με άλλες χώρες, οι οποίες διαμορφώνονται από εμπορικό κύκλωμα.
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Ευρ. Επιτροπής, η μέση τιμή λίτρου, εκτός από φόρους (τιμή διυλιστηρίου συν εμπορικά περιθώρια) στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη, είναι για την αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων 0,447 και 0,453 ευρώ αντίστοιχα, ενώ στην Ελλάδα 0,457 ευρώ. Υπάρχουν μάλιστα χώρες όπως η Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία Σουηδία, Αυστρία, στις οποίες η τιμή του λίτρου (προ φόρων), είναι χαμηλότερη έως πολύ χαμηλότερη από το μέσο όρο στην ΕΕ -28 ή στην Ευρωζώνη.Η ανεπίσημη αιτιολογία για την υψηλότερη τιμή προ φόρων, έχει να κάνει κυρίως με το υψηλό κόστος διαχείρισης στη διακίνηση καυσίμων, λόγω των πολλών νησιών, αλλά και της έλλειψης, ή εμποδίων στη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων (δεξαμενών) στα νησιά, με αποτέλεσμα ο εφοδιασμός να επιβαρύνεται υπέρμετρα.
Οι φόροι
Χώρα - Ειδικός Φόρος Καταν/σης - Συντ/στης ΦΠΑ
Ολλανδία 0,774 21%
Ην. Βασίλειο 0,743 20%
Ιταλία 0,728 22%
Ελλάδα 0,679 23%
Γερμανία 0,654 19%
Γαλλία 0,63 20%
Φινλανδία 0,623 24%
Πορτογαλία 0,617 23%
Βέλγιο 0,615 21%
Δανία 0,614 25%
Σλοβενία 0,61 22%
Ιρλανδία 0,607 23%
Σουηδία 0,59 25%
Σλοβακία 0,57 20%
Μάλτα 0,509 18%
Αυστρία 0,493 20%
Κύπρος 0,489 19%
Κροατία 0,476 25%
Λουξεμβούργο 0,462 17%
Ισπανία 0,461 21%
Ρουμανία 0,454 24%
Τσεχία 0,453 21%
Λιθουανία 0,434 21%
Λετονία 0,423 21%
Εσθονία 0,422 20%
Πολωνία 0,39 23%
Ουγγαρία 0,382 27%
Βουλγαρία 0,363 20%
MO ΕΕ-28 0,52
(Μ. Καϊταντζίδης, Euro2day, 19/1/2015)
Πηγή: http://www.energypress.gr/news/Prwtathlhtismo-kanei-h-Ellada-se-foroys-benzinhs-Sta-0-9-eyrw-litro-to-haratsi