Όπως σχολιάζει η Ένωση, «ο Απρίλιος ήταν ο πρώτος μήνας που επιβλήθηκαν πλήρως οι περιορισμοί για τον Covid-19, που είχαν ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση ζήτησης αυτοκινήτων, από τότε που άρχισαν να καταγράφονται τα στοιχεία».
Αναλυτικότερα, με τους περισσότερους εκθεσιακούς χώρους σε ολόκληρη την ΕΕ να κλείνουν για ολόκληρο τον Απρίλιο, ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν μειώθηκε από τις 1.143.046 μονάδες τον Απρίλιο του 2019 σε μόλις 270.682 μονάδες τον Απρίλιο του 2020!
Αξιοσημείωτο είναι ότι διψήφια πτώση σημείωσε κάθε μια από τις συνολικά 27 χώρες της ΕΕ, ωστόσο η Ιταλία και η Ισπανία υπέστησαν τις μεγαλύτερες μηνιαίες απώλειες, με τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων να μειώνονται κατά 97,6% και 96,5%, αντίστοιχα
Στις υπόλοιπες μεγάλες αγορές, η ζήτηση μειώθηκε κατά 61,1% στη Γερμανία και στη Γαλλία κατά 88,8%.
Πτώση 38,5% στο 4μηνο του έτους
Αντίστοιχη ήταν η εικόνα της αγοράς και κατά τους πρώτους 4 μήνες του έτους, καθώς σύμφωνα με την ACEA, την περίοδο Ιανουάριος – Απρίλιος 2020, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 38,5%, λόγω των αρνητικών επιπτώσεων του κορωνοϊού.
Μέχρι στιγμής, εφέτος, οι ταξινομήσεις έχουν μειωθεί κατά 50% σε τρεις από τις τέσσερις βασικές Ευρωπαϊκές αγορές. Ήτοι στην Ιταλία κατά 50,7%, στην Ισπανία κατά 48,9% και στη Γαλλία κατά 48%.
Η ελληνική αγορά
Αποκαρδιωτική είναι η εικόνα που παρουσιάζει και η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τόσο σε επίπεδο Απριλίου, όσο και σε επίπεδο 4μήνου.
Σύμφωνα με την Ένωση, τον περασμένο Απρίλιο στη χώρα μας ταξινομήθηκαν μόλις 2.434 οχήματα έναντι 12.303 ένα χρόνο νωρίτερα, με τη μείωση να αγγίζει το 80,2%.
Αντίστοιχα, στο 4μηνο του 2020 ταξινομήθηκαν 23.824 νέα αυτοκίνητα αντί 38.592 το αντίστοιχο 4μηνο του 2019, με τη μείωση να ανέρχεται στο 38,3%.
Β.Β.