Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Ενέργεια-ΑΠΕ

    Ενέργεια-ΑΠΕ

    1605 ειδήσεις in this category

    1. Ενέργεια-ΑΠΕ

      Engineer

      Υποβολή κοινού αιτήματος χορήγησης όρων σύνδεσης στον ΑΔΜΗΕ θα μπορούν να υποβάλλουν επενδυτές, μόνο εφόσον ο ΔΕΔΔΗΕ δηλώσει, εντός τετραμήνου, ότι αδυνατεί να χορηγήσει Οριστική Προσφορά Σύνδεσης (ΟΠΣ) για διάφορους λόγους. Εάν δεν το κάνει θα θεωρείται δεδομένο ότι αδυνατεί.
      Ειδικότερα, το επιτελείο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) αναμένεται να προωθηθεί άμεσα ρύθμιση η οποία θα διευκολύνει την χορήγηση όρων σύνδεσης από τον διαχειριστή του συστήματος ΑΔΜΗΕ σε όσους υποβάλλουν κοινό αίτημα.

      Η ρύθμιση που περιελάμβανε ο παλαιότερος νόμος 4951/2022 (Α’ 129) δεν έθετε χρονικά όρια με συνέπεια να υπάρχει ασάφεια για τους επενδυτές σχετικά με το εάν και πότε μπορούν να υποβάλλουν αίτημα στον Διαχειριστή του συστήματος.
      Υποβολή αιτήματος
      Σύμφωνα με τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ, η οποία αναμένεται να προστεθεί σε κάποιο από τα επόμενα νομοσχέδια που θα εισαχθούν στη Βουλή για ψήφιση, θα μπορεί καταρχάς να γίνει υποβολή κοινού αιτήματος περί χορήγησης Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης στον ΑΔΜΗΕ, το οποίο θα αφορά σε περισσότερους σταθμούς ΑΠΕ, οι οποίοι διαθέτουν βεβαίωση ή Βεβαίωση Ειδικών Έργων ή και Εξαιρούμενο Σταθμό, όταν η συνολική ισχύς τους ξεπερνά το όριο των 10 MW (η ισχύουσα ρύθμιση θέτει ως όριο τα 8 MW).

      Αυτό θα μπορεί να γίνει μόνο εφόσον ο ΔΕΔΔΗΕ στον οποίο είχαν υποβληθεί αρχικώς οι αιτήσεις, δηλώσει, εντός τεσσάρων μηνών από την υποβολή της τελευταίας αίτησης ότι αδυνατεί να χορηγήσει Οριστική Προσφορά Σύνδεσης για τεχνικούς λόγους και η σύνδεση ενός ή περισσότερων σταθμών γίνεται μέσω νέων κοινών αποκλειστικών δικτύων σε νέο ή υφιστάμενο υποσταθμό μέσης τάσης προς υψηλή.

      Αν ο ΔΕΔΔΗΕ δεν ανταποκριθεί εντός τεσσάρων μηνών, τεκμαίρεται αδυναμία χορήγησης Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης για τεχνικούς λόγους, προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να μπορεί να υποβάλει αίτημα στον Διαχειριστή του Συστήματος. Αιτήματα συνολικής ισχύος άνω των 8 MW (όπως προβλέπει η νομοθεσία έως σήμερα), που έχουν υποβληθεί στον ΑΔΜΗΕ έως την ψήφιση της νέας ρύθμισης θα αξιολογούνται βάσει των προϋφιστάμενων διατάξεων.
      Τρεις προϋποθέσεις
      Οι σταθμοί του κοινού αιτήματος θα πρέπει να πληρούν σωρευτικά τις εξής προϋποθέσεις:
      α) να περιέχονται στο σύνολό τους σε κύκλο με ακτίνα που δεν ξεπερνά τα είκοσι χιλιόμετρα.
      β) Κάθε σταθμός παραγωγής να είναι ίσος ή μεγαλύτερος των 100 kW.
      γ) Ένας εκ των ενδιαφερομένων θα πρέπει να ορίζεται, πριν την υπογραφή της Σύμβασης Σύνδεσης, εκπρόσωπος των σταθμών για την υποβολή του κοινού αιτήματος, περί χορήγησης της Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης, ή για την κατασκευή και διαχείριση του Υποσταθμού, μέχρι το όριο του Συστήματος, όπου απαιτείται.
      Ο αρμόδιος Διαχειριστής θα εξετάζει το κοινό αίτημα για χορήγηση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης, ανάλογα με την ισχύ του κάθε σταθμού. Δεν επιτρέπεται η υποβολή αίτησης περί χορήγησης Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης του ίδιου σταθμού και στους δύο Διαχειριστές. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα απορρίπτονται οι αιτήσεις από τους δύο Διαχειριστές.
    2. Ενέργεια-ΑΠΕ

      Engineer

      Επιταχύνει το επενδυτικό της πλάνο για την αγορά της Ρουμανίας η ΔΕΗ που έχει ανακοινώσει το τελευταίο διάστημα σειρά στρατηγικών κινήσεων που κινούνται σε δυο άξονες: Ο πρώτος αφορά στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ που έχει στη χώρα, με αυξημένη έμφαση στα αιολικά πάρκα -κίνηση που εντάσσεται στο πλαίσιο της διαφοροποίησης και του εμπλουτισμού του πράσινου ενεργειακού μείγματος στο οποίο στην παρούσα φάση κυριαρχούν τα αιολικά. Ο δεύτερος στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των δικτύων διανομής που απέκτησε η ΔΕΗ από την Enel Romania στις περιοχές Muntenia, Banat και Dobrogea και βρίσκονται υπό την ομπρέλα της εταιρείας Retele Electrice.
      Ενδεικτικό της βούλησης της επιχείρησης να «ανεβάσει ταχύτητα» για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής είναι ότι μέσα σε διάστημα μικρότερο του ενός μήνα η Retele Electrice προχώρησε σε δυο συμφωνίες χρηματοδότησης. Η πρώτη ύψους, 201 εκατ. ευρώ, συνήφθη μεταξύ της ρουμανικής θυγατρικής της ΔΕΗ και κοινοπραξία τραπεζών, μεταξύ των οποίων και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και όπως έγινε γνωστό τα κονδύλια θα καλυφθούν για την κάλυψη αναγκών σε επενδυτικά προγράμματα διαχείρισης διανομής ηλεκτρικής ενέργειας των τριών εταιρειών στους τομείς δραστηριότητάς τους. Η δεύτερη συμφωνία ανακοινώθηκε στις αρχές του μήνα και αφορά σε χρηματοδότηση ύψους 38,3 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Εκσυγχρονισμού της ΕΕ προς τη Retele Electrice για την υλοποίηση τριών project εκσυγχρονισμού των δικτύων διανομής στις τρεις περιοχές όπου δραστηριοποιείται η ρουμανική θυγατρική. Μάλιστα, για το πρώτο εξ αυτών που αφορά στην περιοχή Muntenia, προκηρύχθηκε προ ημερών και ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του εργολάβου που θα υλοποιήσει το project που αφορά σε υπογειοποίηση μέρους του δικτύου της μέσης τάσης και σε προστασία των μετασχηματιστών. Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Retele Electrice Μιχάι Πέστε, «Εκσυγχρονίζουμε το δίκτυο διανομής για να το κάνουμε πιο ανθεκτικό και εισάγουμε στοιχεία ψηφιοποίησης ώστε να μπορούμε να το παρακολουθούμε καλύτερα με χειρισμούς εξ αποστάσεως. Μετά την ολοκλήρωση των έργων, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της περιοχής θα απολαμβάνουν τα οφέλη μιας πολύ βελτιωμένης υπηρεσίας διανομής ηλεκτρισμού».
      Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του Ομίλου ΔΕΗ, η αγορά της Ρουμανίας θα εμφανίσει μεγάλη αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρισμό τα επόμενα χρόνια (κάτι που δεν συμβαίνει στην παρούσα φάση στην Ελλάδα), το σύστημα ηλεκτρισμού θα αυξηθεί κατά 48% και θα προστεθούν 6,4 GW νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ, εκ των οποίων ένα σημαντικό μέρος θα προέλθει από την ωρίμανση του χαρτοφυλακίου της ίδιας της Επιχείρησης, με το βάρος να πέφτει στα αιολικά πάρκα. Το πρώτο ισχυρό σήμα προς την κατεύθυνση αυτή δόθηκε προ λίγων ημερών όταν η ΔΕΗ ανακοίνωσε την έναρξη κατασκευής νέου αιολικού πάρκου ισχύος 140 MW στην ανατολική Ρουμανία, που θα αυξήσει την εγκατεστημένη ισχύ του πράσινου χαρτοφυλακίου στη χώρα που διαχειρίζεται η ΔΕΗ Ανανεώσιμες και αφορά κυρίως σε αιολικά πάρκα -συμπληρώνοντας το χαρτοφυλάκιο στην Ελλάδα όπου κυριαρχούν τα φωτοβολταϊκά- σε περίπου 850 ΜW. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΔΕΗ, έως το τέλος του 2026, οι ΑΠΕ του Ομίλου ΔΕΗ στη χώρα θα ξεπεράσουν τα 2 GW, ισχύς που θα προέλθει από την οργανική ανάπτυξη της «δεξαμενής» έργων που διαθέτει (5,3 GW), από στρατηγικές συνεργασίες αλλά και από πιθανές εξαγορές.
      Σημειώνεται τέλος ότι ο σχεδιασμός της Επιχείρησης προβλέπει κατασκευή 0,5-1 GW νέων πράσινων έργων σε άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με τις αγορές της Βουλγαρίας και της Ιταλίας να σκανάρονται εντατικά. Η διοίκηση της ΔΕΗ θα δώσει το στίγμα της υλοποίησης του επενδυτικού πλάνου σε Ελλάδα και εξωτερικό αύριο 6 Αυγούστου, οπότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα εξαμήνου και θα ακολουθήσει τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές.
    3. Ενέργεια-ΑΠΕ

      Engineer

      Yπηρεσία μιας στάσης για τις  Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) σχεδιάζει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ. Ειδικότερα, έχει προετοιμάσει την έναρξη της λειτουργίας ενός νέου Πληροφοριακού Συστήματος Αδειοδότησης Έργων ΑΠΕ το οποίο θα διαθέτει σύστημα ειδοποιήσεων  μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ώστε να ενημερώνονται οι επενδυτές αλλά και οι  αδειοδοτούσες αρχές, για τις προθεσμίες κάθε τρέχουσας αδειοδοτικής διαδικασίας και τη λήξη της ισχύος αδειών ή συμβάσεων.
      Στόχος είναι η Υπηρεσία Μίας Στάσης να διασφαλίσει την τήρηση των προθεσμιών σε κάθε στάδιο της αδειοδοτικής διαδικασίας.
       
      Η σχετική πρόβλεψη θα περιληφθεί στις ρυθμίσεις για την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας  2023/2413, τη γνωστή «RED III» η οποία ισχύει από τον  Οκτωβρίου 2023 και έχει ως σκοπό την επιτάχυνση της ανάπτυξης των  Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ).   Μεταξύ άλλων, οι διατάξεις της ενσωμάτωσης στην ελληνική νομοθεσία, σύμφωνα με πληροφορίες,  θα περιλαμβάνουν  και πρόβλεψη για την επιτάχυνση εγκατάστασης  μονάδων ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ για βιομηχανίες και επιχειρήσεις ισχύος  έως  150 κιλοβάτ kW ώστε να λαμβάνουν Οριστική Προσφορά Σύνδεσης με το ηλεκτρικό δίκτυο το πολύ εντός δύο μηνών  από την ημερομηνία υποβολή της σχετικής αίτησης.  
       
      Επίσης, εάν με την τοποθέτηση φωτοβολταϊκού συστήματος προστεθεί και  μπαταρία για αποθήκευση ενέργειας πάνω στο κτίριο της επιχείρησης, τότε θα μπορεί να απαλλαχτεί από τις απαιτούμενες σήμερα βεβαιώσεις παραγωγού της  ΡΑΑΕΥ. Έτσι η βιομηχανία ή η επιχείρηση θα έχει τη δυνατότητα να απευθύνεται απευθείας στον αρμόδιο Διαχειριστή  για σύνδεση του  συστήματος, το οποίο θα μπορεί να εγκατασταθεί στη στέγη, σε στέγαστρα, σε εξώστες, σε σκίαστρα κλπ, τόσο υφιστάμενων κτιρίων και τεχνητών κατασκευών, όσο και σε κτίρια που θα χτιστούν μελλοντικά.    
       
      Ειδικά για εξαιρούμενους σταθμούς, δηλαδή τις μικρότερες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής από  ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ που εξαιρούνται από την υποχρέωση έκδοσης άδειας, ή βεβαίωσης παραγωγής, ή βεβαίωσης ειδικών έργων   αναμένεται ότι θα απαλλαχθούν και από την περιβαλλοντική αδειοδότηση. Όσο για τους   γνωστοποιούμενους σταθμούς για τους οποίους δεν απαιτείται προσφορά όρων σύνδεσης (πρόκειται για  φωτοβολταϊκά συστήματα έως και  50 kW και αιολικά έως   20 kW) το ΥΠΕΝ σχεδιάζει να αυξήσει την ισχύ τους ώστε να εξυπηρετούν μεγαλύτερους εμπορικούς καταναλωτές. Σύμφωνα με πληροφορίες οι γνωστοποιημένοι σταθμοί φωτοβολταϊκών που θα παρακάμπτουν τη διαδικασία ως προς την προσφορά όρων σύνδεσης θα φτάσουν στα 100 kW και οι αιολικοί στα  60 kW, οι οποίοι θα μπορούν να συνδυάζονται και με σύστημα αποθήκευσης.
       
      Για να συμβαδίσει μάλιστα η ελληνική νομοθεσία με τις διαδικασίες επιτάχυνσης της αδειοδοτικής διαδικασίας που απαιτεί η RED ΙΙΙ θα προβλεφθεί ότι ο  αρμόδιος Διαχειριστής εντός  15 ημερών από την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος του επενδυτή θα πρέπει να τον ενημερώνει σχετικά με την αποδοχή ή την απόρριψη της αιτηθείσας σύνδεσης.  Σε περίπτωση αποδοχής θα οφείλει να του αποστέλλει  τη Σύμβαση Σύνδεσης και ο  ενδιαφερόμενος θα έχει περιθώριο δύο μηνών για να την υπογράψει καταβάλλοντας   τη σχετική δαπάνη ώστε να τεθεί σε ισχύ. Επίσης, σχεδιάζεται να επιταχυνθούν και οι χρόνοι για την κατασκευή των έργων σύνδεσης από τον ΔΕΔΔΗΕ.
       
      Παράλληλα, θα υπάρξει πρόβλεψη και για την περίπτωση που ο  ΔΕΔΔΗΕ δεν ανταποκριθεί εντός 15 ημερών από την κοινοποίηση του ενδιαφέροντος για τη σύνδεση του σταθμού. Τότε  ο επενδυτής θα μπορεί να προχωρεί στην σύνδεση του σταθμού, αφού  προηγουμένως  ενημερώσει εγγράφως τον  Διαχειριστή για την πρόθεση σύνδεσής του και αργότερα για την ενεργοποίηση του σταθμού. Προϋπόθεση για τη  σύνδεση του συστήματος θα είναι η σύναψη σχετικής σύμβασης με προμηθευτή ρεύματος.
    4. Ενέργεια-ΑΠΕ

      Engineer

      Ως ένα «πιο κοστοστρεφές επενδυτικό πλάνο» για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου περιγράφεται το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) από την υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου. Το νέο σχέδιο το οποίο αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το επόμενο διάστημα  διατηρεί το ίδιο επίπεδο φιλοδοξίας για το “πρασίνισμα” τουενεργειακού συστήματος της Ελλάδας πουυπερβαίνει τόσο τη μέση φιλοδοξία των κρατών -μελών της Ένωσης όσο και το “κατώφλι” για μείωση των εκπομπών αερίων τουθερμοκηπίου που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
      Ειδικότερα, το αναθεωρημένο ΕΣΕΚθα προβλέπει μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 59% έως το 2030 (υψηλότερααπό τον ευρωπαϊκό στόχο του 55%). Σχετικά με τον στόχο ως προς τις  ΑνανεώσιμεςΠηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) θα συμμετέχουν ηλεκτροπαραγωγήκατά 75,9%. Δηλαδή πάνω από τον ευρωπαϊκόστόχο για 69% ΑΠΕ στονηλεκτρισμό, ωστόσο σημαντικά περιορισμένο τόσο ως προς την πρόταση που είχε παρουσιαστεί στα μέλη της Επιτροπής ΕΣΕΚ τον περασμένο Απρίλιο (87%) όσο και από το 80% που ήταν ο στόχος που είχε αποτυπωθεί στο draftπου είχε αποσταλεί για παρατηρήσεις στα τέλη του 2023 στην ΕΕ.
      Ως προς την εγκατεστημένη ισχύ των ΑΠΕ, ο στόχος φαίνεται ότι διατηρείται περίπου στα 24 GW, με μια αλλαγή στην ισορροπία μεταξύ των τεχνολογιών, ώστε να αυξηθεί η ισχύς των αιολικών. Έτσι πιθανώς η πρόταση του ΕΣΕΚ για τα αιολικά θαείναι περίπου στα 11 GW (9 GW τα χερσαία και 1,95 GWτα υπεράκτια) και στα 13 GWγια τα φωτοβολταϊκά.   
      Παράλληλα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η κυρία Σδούκου στην πρόσφατη παρέμβασή της κατά το πρόσφατο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας στηΒουδαπέστη, το  αναθεωρημένο Σχέδιο θα προτείνει ένα πιο ορθολογικό και κοστοστρεφές επενδυτικό πλάνο για τη μείωση των εκπομπών,εκμεταλλευόμενο την οικονομικότητα που έχουν επιτύχει οι πιο ώριμες καιανταγωνιστικές από απόψεως κόστους τεχνολογίες, όπως οι ΑΠΕ.
      Σύμφωνα με την ίδια, αυτή η πιοισορροπημένη προσέγγιση έχει θετική επίπτωση στο εκτιμώμενο κόστος τωναπαιτούμενων επενδύσεων, οδηγώντας σε μείωση κόστους (σε σχέση με τουποβληθέν τον Οκτώβριο του 2023 προσχέδιο του ΕΣΕΚ) κατά τουλάχιστον 30%έως το 2030, και επιπλέον κατά τουλάχιστον 40% στην περίοδο 2030-2050, χωρίςνα διακινδυνεύεται το βασικό ζητούμενο, που είναι η ενεργειακή μετάβαση. Όπως επεσήμανε η ίδια,  επιτυγχάνεται το ίδιο αποτέλεσμα με πιο λελογισμένεςεπενδυτικές επιλογές, διασφαλίζοντας πως οι πολίτες στη χώρα μας δε θαεπιβαρυνθούν με υπέρογκα ποσά, ενώ και το κράτος θα αξιοποιήσει τους περιορισμένους πόρους που διαθέτει με το βέλτιστο τρόπο και με όρους κοινωνικήςδικαιοσύνης.
      Ως προς τους στόχους της αποθήκευσης ενέργειας, σύμφωνα με πληροφορίες θα παραμείνουν περίπου οι ίδιοι όσον αφορά στην τεχνολογία της αντλησιοταμίευσης, ωστόσο θα αυξηθεί το ποσοστό συμμετοχής των μπαταριών, ο οποίος από 3,2GW (γιγαβάτ) που είχε αποτυπωθεί στο τελευταίο draft θα τεθεί πλέον περίπου στα 4 GW για το 2030.
      Σχετικά με  το φυσικό αέριο, το νέο ΕΣΕΚ θα θέτει ως στόχο κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσηςφυσικού αερίου, διατηρώντας σχεδόνσταθερή την ισχύ των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο, κάτι που θα οδηγήσει και σε περιορισμένη παραγωγή των μονάδων  και  στην ανάγκη δημιουργίας ενός μηχανισμού στήριξή τους ώστε να είναι βιώσιμεςκαινα παραμείνουν στο σύστημα.  
    5. Ενέργεια-ΑΠΕ

      GTnews

      Οι γρήγοροι φορτιστές επιτρέπουν τη γρήγορη επαναφόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV). Οι ταχυφορτιστές είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων με BEV και για την ανακούφιση από το άγχος της αυτονομίας. Καθώς στην ΕΕ σημειώνεται μια αύξηση στην υιοθέτηση των BEV, η διαθεσιμότητα και η στρατηγική τοποθέτηση των δημόσιων φορτιστών γρήγορης φόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων γίνονται ολοένα και πιο απαραίτητη. Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, επί του παρόντος, υπάρχουν περίπου 3 εκατομμύρια BEV στους δρόμους της ΕΕ, με διαθέσιμους περίπου 75.000 δημόσιους ταχυφορτιστές. Αυτό μεταφράζεται σε μια αναλογία περίπου 30 BEV για κάθε γρήγορο φορτιστή. Κατά τον υπολογισμό των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) - τα οποία επίσης βασίζονται στην ίδια υποδομή φόρτισης - αυτή η αναλογία αυξάνεται σε περίπου 52 αυτοκίνητα ανά ταχυφορτιστή, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, (ACEA), που εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης.
      Δεδομένου ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζει να αυξάνεται, η επέκταση του δικτύου ταχέων φορτιστών θα είναι ζωτικής σημασίας για την κάλυψη των εξελισσόμενων απαιτήσεων των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων. «Χρειαζόμαστε μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις χώρες της ΕΕ για να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους της Ευρώπης για τη μείωση του CO2», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries. «Αυτό δεν θα συμβεί χωρίς την ευρεία διαθεσιμότητα γρήγορης και βολικής δημόσιας υποδομής φόρτισης σε όλη την ΕΕ. Οι γρήγοροι φορτιστές είναι αναπόσπαστο κομμάτι της μετάβασης στην κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές». Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει ουσιαστικά στην ηλεκτροκίνηση. Αλλά η επίτευξη των στόχων CO2 δεν αφορά μόνο τα οχήματα, αλλά και τα θέματα της υποδομής. Αυτή η πρώτη στο είδος της έκθεση της ACEA ρίχνει φως στην επείγουσα ανάγκη να κλιμακωθεί η ανάπτυξη της υποδομής για ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ώστε να αποφευχθούν καθυστερήσεις στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Οι προθεσμίες που πλησιάζουν γρήγορα για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2 είναι προ των πυλών.
      Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία διαδραματίζει το ρόλο της επενδύοντας πάνω από 250 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και παράγει μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων και φορτηγών. Ωστόσο, η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων είναι μόνο ένα μέρος του παζλ για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές, οι πολιτικές των κυβερνήσεων μπορούν επίσης να παίξουν ρόλο στην παροχή κινήτρων στους αγοραστές για να πεισθούν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων και βέβαια καθοριστικό ρόλο παίζει η δημόσια υποδομή φόρτισης, αναφέρει η ACEA. Καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπερνούν τη συγκέντρωση δημόσιων σημείων φόρτισης σε όλη την ήπειρο, η ΕΕ και τα κράτη μέλη πρέπει να κάνουν πολύ περισσότερα για να κλιμακώσουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Βασικά ευρήματα της έρευνας: Υπήρχαν 632.423 δημόσια σημεία φόρτισης διαθέσιμα σε ολόκληρη την ΕΕ στα τέλη του 2023 και περίπου 3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) στο δρόμο. Το 2023 εγκαταστάθηκαν συνολικά περίπου 153.000 νέα δημόσια σημεία φόρτισης.
      Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030 για να υποστηρίξει το επίπεδο ηλεκτροκίνησης των οχημάτων που είναι απαραίτητο για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα αυτοκίνητα. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα απαιτούσε την εγκατάσταση σχεδόν 2,9 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης τα επόμενα επτά χρόνια. Αυτό είναι σχεδόν 410.000 ετησίως ή 7.900 την εβδομάδα. Οι προβλέψεις της ACEA υποδηλώνουν σημαντικά υψηλότερη ζήτηση, εκτιμώντας την αναγκαιότητα 8,8 εκατομμυρίων σημείων φόρτισης έως το 2030. Για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθούν 1,4 εκατομμύρια φορτιστές ετησίως ή 22.438 την εβδομάδα.
      Τα τελευταία επτά χρόνια, οι πωλήσεις των BEV ξεπέρασαν την ανάπτυξη του δικτύου σημείων φόρτισης κατά περισσότερο από τρεις φορές. Μεταξύ 2017 και 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν πάνω από 18 φορές, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ εξαπλασιάστηκε μόνο κατά την ίδια περίοδο. Ενώ ορισμένες χώρες προχωρούν σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών, η πλειονότητα υστερεί. Πράγματι, μόνο τρεις χώρες της ΕΕ που καλύπτουν πάνω από το 20% της επιφάνειας της ΕΕ - η Ολλανδία, η Γαλλία και η Γερμανία - φιλοξενούν σχεδόν τα δύο τρίτα (61%) όλων των σημείων χρέωσης της ΕΕ. Το άλλο τρίτο (39%) όλων των φορτιστών διανέμεται σε 24 κράτη μέλη, καλύπτοντας σχεδόν το 80% της επιφάνειας της περιοχής. Υπάρχει ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της διαθεσιμότητας του δημόσιου σημείου φόρτισης και των πωλήσεων BEV. Η λίστα των κορυφαίων πέντε χωρών με τις υψηλότερες πωλήσεις BEV είναι σε γενικές γραμμές παρόμοια με αυτή των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές: Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία και Ιταλία.
      Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με χωρητικότητα άνω των 22 kW) αποτελούν ένα κλάσμα του συνόλου της ΕΕ. Μόνο ένας στους επτά από όλους τους φορτιστές (13,5%) έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Η πλειοψηφία είναι «κανονικοί» φορτιστές, με χωρητικότητα 22 kW ή μικρότερη (συμπεριλαμβανομένων πολλών κοινών ή πρίζων χαμηλής χωρητικότητας).
    6. Ενέργεια-ΑΠΕ

      Engineer

      Οι πυρκαγιές της Αττικής δοκίμασαν και τις αντοχές του ηλεκτρικού δικτύου της χώρας και υπενθύμισαν με τρόπο που δεν έγινε αντιληπτό πέραν των κατοίκων στις πληγείσες περιοχές, το ότι να κρατηθούν τα φώτα αναμμένα δεν είναι πλέον κάτι το αυτονόητο. Τα συνεργεία του ΑΔΜΗΕ ανοιγόκλειναν για όσο διάστημα μαίνονταν οι πυρκαγιές τους διακόπτες των γραμμών υψηλής τάσης, ανακατεύθυναν διαρκώς τις γραμμές μεταφοράς και προχώρησαν σε ανακατανομή των μονάδων παραγωγής ενισχύοντας το σύστημα της Αττικής για να καταφέρουν να διατηρήσουν την ευστάθεια του συστήματος και να αποτρέψουν τον πολύ πιθανό κίνδυνο για μπλακ άουτ.     Κάποιες εβδομάδες νωρίτερα, στις 21 Ιουνίου και ενώ οι θερμοκρασίες στην περιοχή των Βαλκανίων είχαν χτυπήσει για πολλές ημέρες κόκκινο, τα δίκτυα των χωρών της περιοχής που είχαν σχεδιαστεί για χειμερινές αιχμές   δεν άντεξαν την υψηλή ζήτηση που σημειώθηκε για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Η κλιματική αλλαγή ανέτρεψε μια βασική σταθερά για τον προγραμματισμό συντήρησης των γραμμών μεταφοράς ρεύματος που ακολουθούν οι Διαχειριστές των χωρών της περιοχής. Η σταθερά αυτή λέει ότι η αιχμή της ζήτησης σημειώνεται το χειμώνα με τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες που ανεβάζουν την ζήτηση για θέρμανση, οπότε σταδιακά και εκ περιτροπής τμήματα των γραμμών μεταφοράς βγαίνουν εκτός λειτουργίας για συντήρηση τους θερινούς μήνες, κάτι που έγινε και φέτος.

      Ετσι, ο ασυνήθιστος για τις γειτονικές χώρες καύσωνας στα μέσα Ιουνίου βρήκε το δίκτυο (εγχώριο και περιφερειακό) αδύναμο να σηκώσει τα πρωτοφανή για την εποχή υψηλά φορτία. Οι γραμμές υπερφορτώθηκαν και μετά από ένα πρώτο βραχυκύκλωμα σε εναέρια γραμμή υψηλής τάσης στο Μαυροβούνιο ακολούθησε ένα ντόμινο συμβάντων που οδήγησε σε κατάρρευση μεγάλο μέρος των συστημάτων μεταφοράς της Αλβανίας, του Μαυροβουνίου, της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης καθώς και της Κροατίας και  γενική συσκότιση σε όλη αυτή την περιοχή. Η λειτουργία των συσκευών προστασίας διέσωσε τα ηλεκτρικά συστήματα της Ηπειρωτικής Ευρώπης καθώς αποσυνδέθηκαν αυτόματα από τα υπό κατάρρευση συστήματα της Νοτιο Ανατολικής Ευρώπης και έτσι δεν βυθίστηκαν στο σκοτάδι.   Μόλις πρόσφατα εξάλλου, ανήμερα του 15 Αυγουστου τα νησιά Φολέγανδρος, Ιος και Σίκινος βυθίστηκαν στο σκοτάδι γύρω στις 8.30 του βράδυ και έμειναν χωρίς ρεύμα τουλάχιστον για 8 ώρες. Στην Ιο μάλιστα μέχρι και αργά το απόγευμα το μεγαλύτερο μέρος του νησιού έπαιρνε ρεύμα εκ περιτροπής ανά ώρα. Τα τρία νησιά των Δυτικών Κυκλάδων ηλεκτροδοτούνται μέσω δύο υποβρύχιων καλωδίων μέσης τάσης από το σύστημα της Πάρου το οποίο έχει διασυνδεθεί από τον ΑΔΜΗΕ με το ηπειρωτικό σύστημα της χώρας. Και οι δύο γραμμές διασύνδεσης Πάρου-Ιου κατέρρευσαν λόγω υπερφόρτωσης καθώς ο συνδυασμός υψηλής τουριστικής κίνησης και καύσωνα έχει ανεβάσει τη ζήτηση σε επίπεδα που όταν σχεδιάστηκαν οι γραμμές πριν από πολλές δεκαετίες ήταν αδύνατον να προβλεφθούν.   Η κλιματική αλλαγή αυξάνει την ένταση και τη συχνότητα των ακραίων καιρικών φαινομένων σε ολόκληρο τον πλανήτη καθιστώντας ασταθή τα μέχρι πρότινος στιβαρά ηλεκτρικά συστήματα των αναπτυγμένων χωρών που σχεδιάστηκαν πριν από πολλές δεκαετίες υπό άλλες κλιματικές συνθήκες και μοντέλα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Ο παράγοντας της κλιματικής αλλαγής αξιολογείται και στο αναθεωρημένο σχέδιο του ΕΣΕΚ ως καθοριστικός και την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί υπόψη στο σχεδιασμό. Μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι η μειωμένη διαθεσιμότητα των υδάτων θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία των θερμοηλεκτρικών μονάδων, οι παράκτιες ενεργειακές υποδομές απειλούνται από τη στάθμη της θάλασσας, ενώ η αύξηση της μέσης θερμοκρασίας αναμένεται να μειώσει τις ενεργειακές ανάγκες για θέρμανση τη χειμερινή περίοδο και να αυξήσει τις ανάγκες για ψύξη τη θερινή περίοδο.   Δεν είναι όμως μόνο η κλιματική αλλαγή που απειλεί την ευστάθεια των ηλεκτρικών συστημάτων και την ενεργειακή ασφάλεια των αναπτυγμένων χωρών. Η ενεργειακή μετάβαση και ο τρόπος που έχει σχεδιαστεί αποτελεί ήδη μια καθημερινή πρόκληση για τους Διαχειριστές. Η έμφαση που δόθηκε στις ΑΠΕ δεν έλαβε υπόψη της την δυναμικότητα των δικτύων, παράγοντας που σε συνδυασμό με την ασταθή παραγωγή της διάσπαρτης γεωγραφικά πράσινης παραγωγής να αποτελεί παράγοντα αποσταθεροποίησης του συστήματος σε περιόδους χαμηλής ζήτησης. Σε όλη την Ευρώπη οι Διαχειριστές περικόπτουν όλο και πιο συχνά και όλο και μεγαλύτερες ποσότητες πράσινης ενέργειας για να διατηρήσουν την ευστάθεια των συστημάτων, όταν η παραγωγή των ΑΠΕ υπερβαίνει τη ζήτηση.   Στην Ελλάδα η πιο δύσκολη ημέρα για τον ΑΔΜΗΕ ήταν η Κυριακή του Πάσχα φέτος και συγκεκριμένα οι μεσημεριανές ώρες όταν η παραγωγή των ΑΠΕ κορυφώθηκε λόγω της υψηλής παραγωγής των φωτοβολταϊκών και οι μετασχηματιστές στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ με το οποίο είναι συνδεδεμένα 7,5 χιλιάδες μεγαβάτ διάσπαρτα μικρά φωτοβολταϊκά αντί να μεταφέρουν ενέργεια από την υψηλή τάση στη μέση τάση δούλευαν σε αντίστροφη ροή.

      Λόγω της χαμηλής ζήτησης η ροή της ενέργειας άλλαξε και μεταφέρονταν από την μέση τάση στην υψηλή, μετατρέποντας ουσιαστικά το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ από δίκτυο διανομής σε δίκτυο παραγωγής. Η ζήτηση στο σύστημα υψηλής τάσης ήταν αρνητική και ο ΑΔΜΗΕ για να κρατήσει το σύστημα όρθιο και να αποτρέψει ένα γενικευμένο μπλακ άουτ, χρειάστηκε να θέσει εκτός για πρώτη φορά το σύνολο της παραγωγής των ΑΠΕ που ήταν σε λειτουργία , περίπου 2,5 χιλιάδες μεγαβάτ και να δώσει εντολή στον ΔΕΔΔΗΕ να βγάλει επίσης εκτός λειτουργίας 1000 μεγαβάτ φωτοβολταϊκών. Στην αποτροπή του μπλακ άουτ συνέβαλε και το γεγονός ότι ο ΑΔΜΗΕ είχε υποβάλει μια εβδομάδα νωρίτερα στους Διαχειριστές των γειτονικών χωρών για παύση των εισαγωγών ρεύματος. Οι μεγαλύτερες πιέσεις στο ελληνικό σύστημα από την πλεονάζουσα παραγωγή των ΑΠΕ ασκούνται το Φθινόπωρο και την Ανοιξη που παραδοσιακά πέφτει η ζήτηση. Χρόνο με το χρόνο το πρόβλημα οξύνεται καθώς αυξάνεται η διείσδυση των ΑΠΕ ενώ η ζήτηση υστερεί. Ένα από τα μέτρα που εξετάζει το ΥΠΕΝ είναι η μετατόπιση του νυχτερινού τιμολογίου τις μεσημεριανές ώρες που η παραγωγή των ΑΠΕ φτάνει στο ζενίθ, ώστε να αυξηθεί εκείνες τις ώρες η κατανάλωση και να περιοριστούν οι περικοπές ενέργειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ το διάστημα Ιανουαρίου- Mαίου 2024 οι περικοπές πράσινης ενέργειας έφτασαν τις 430 GWh, ποσότητα σχεδόν διπλάσια από αυτή των 228  GWh που περικόπηκε καθ όλη την διάρκεια του 2023.
    7. Ενέργεια-ΑΠΕ

      Engineer

      Ο παγκόσμιος μέσος όρος (Μ.Ο.) για την ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές είναι 30%, αλλά σχεδόν οι μισές από τις χώρες της G20 πέφτουν κάτω από αυτόν τον Μ.Ο., όπως προκύπτει από στοιχεία που βασίζονται στις ετήσιες και μηνιαίες εκθέσεις ηλεκτρικής ενέργειας της Ember (ανεξάρτητη παγκόσμια ενεργειακή «δεξαμενή σκέψης» που χρησιμοποιεί δεδομένα και πολιτική για να επιταχύνει τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια) από το 2023.
      Τα δεδομένα για τη Σαουδική Αραβία δεν είναι διαθέσιμα.
       
      Βραζιλία: Κορυφαία στις ΑΠΕ
      Η Βραζιλία ηγείται της G20 στην ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, με το 89% της ενέργειας της να παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2023. Το υψηλό μερίδιο της χώρας σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας οφείλεται στην ισχυρή υδροηλεκτρική της βάση και στην ταχεία επέκταση της ηλιακής και αιολικής ενέργειας.
      Η Γερμανία βρίσκεται στην 3η θέση, έχοντας το υψηλότερο ποσοστό αιολικής και ηλιακής ενέργειας στο ενεργειακό της μείγμα.
      Οι οικονομίες της G20 πέρασαν την κορύφωση της ορυκτής ισχύος
      Η πλειονότητα των οικονομιών της G20 έχουν περάσει τουλάχιστον πέντε χρόνια από την κορύφωση των εκπομπών τους στον τομέα της ενέργειας.
      Οι εκπομπές του τομέα ηλεκτρικής ενέργειας της Βραζιλίας κορυφώθηκαν το 2014 στους 114 εκατομμύρια τόνους CO2 (MtCO2). Μέχρι το 2023 (9 χρόνια μετά την κορύφωση), οι εκπομπές στον τομέα της ενέργειας ήταν 38% χαμηλότερες από τα επίπεδα του 2014, στους 70 MtCO2.
      Διαφωτιστικά είναι τα ακόλουθα γραφήματα τα οποία δείχνουν πόση ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από ανανεώσιμες πηγές μεταξύ των χωρών της G20.










       
    8. Ενέργεια-ΑΠΕ

      GTnews

      Το τμήμα της υποθαλάσσιας αγοράς, το οποίο περιλαμβάνει παίκτες που εμπλέκονται σε συστήματα παραγωγής και επεξεργασίας είναι έτοιμο να βιώσει μία σημαντική εισροή κεφαλαίων. Η Rystad Energy προβλέπει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10% (CAGR) από το 2024 έως το 2027, με τις συνολικές δαπάνες να αναμένεται να ξεπεράσουν τα 42 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος αυτής της περιόδου.
      Η επενδυτική δραστηριότητα ήταν ιδιαίτερα έντονη σε περιοχές όπως η Νότια Αμερική και η Ευρώπη, όπου τα μεγάλα έργα σημειώνουν σημαντική πρόοδο και προσελκύουν νέες επενδύσεις.
      Η Βραζιλία, ειδικότερα, παραμένει κομβικό σημείο λόγω των τεράστιων αποθεμάτων αλατιού της, οδηγώντας σε ισχυρή ζήτηση για υποθαλάσσιο εξοπλισμό και SURF. Οι αναμενόμενες δαπάνες στη Βραζιλία αναμένεται να αυξηθούν κατά 18% από το προηγούμενο έτος, στα 6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024. Εν τω μεταξύ, στην Ευρώπη, η Νορβηγία βιώνει μια αναζωπύρωση της δραστηριότητας, που τροφοδοτείται από ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς και τεχνολογικές εξελίξεις, όπως η Subsea Hydraulic Power Unit που είναι οικονομικά αποδοτική.
      Οι σωρευτικές δαπάνες αναμένεται να φτάσουν τα 32 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του 2024, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 6,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτή η ανάπτυξη καθοδηγείται από την ισχυρή δραστηριότητα σε υπηρεσίες, εξοπλισμό και SURF, που τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από σημαντικές επενδύσεις σε έργα βαθιά και υπέρ-βαθιά ύδατα. Ο υποθαλάσσιος τομέας επεκτείνεται επίσης πέρα από τις παραδοσιακές εφαρμογές πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η ώθηση για δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) δημιουργεί νέες ευκαιρίες για τους προμηθευτές . Κατά συνέπεια, οι προμηθευτές πρωτοστατούν στην ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών συστημάτων υποθαλάσσιας παραγωγής, τα οποία πρόκειται να δουν ευρύτερη υιοθέτηση.   

      Σημαντική ανάκαμψη
      Η υποθαλάσσια αγορά έχει ανακάμψει δυναμικά από τις επιπτώσεις της Covid-19, που προκάλεσε σημαντική πτώση 20% στις δαπάνες το 2020. Μέχρι το 2021, ο κλάδος άρχισε να ανακάμπτει, με τις δαπάνες να αυξάνονται κατά 5% φτάνοντας τα 23 δισεκατομμύρια δολάρια. Κοιτάζοντας το μέλλον η Rystad, αναμένει σταθερή ανάπτυξη στον υποθαλάσσιο τομέα, που τροφοδοτείται από τις εξελίξεις στην εξερεύνηση βαθέων υδάτων και τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS). Αυτή η ανάκαμψη υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα του κλάδου και υποδηλώνει μια πολλά υποσχόμενη τροχιά συνεπούς προόδου.
      Οι εξελίξεις στα βαθέα ύδατα πρόκειται να κυριαρχήσουν στον τομέα, αντιπροσωπεύοντας το 45% της αγοράς από το 2024 έως το 2028. Σημαντικά έργα περιλαμβάνουν το Barracuda Revitalization στη Βραζιλία, το Johan Castberg και το Breidablikk στη Νορβηγία και το Golfinho στη Μοζαμβίκη. Βασικές πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν  επίσης τα Balder Future, Gullfaks South και Schiehallion στη Νορβηγία και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
      Έργα εξαιρετικά βαθέων υδάτων, που οδηγούνται από μεγάλες πρωτοβουλίες πλωτής παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO) στη Βραζιλία και τη Γουιάνα, προβλέπεται να κατακτήσουν το 35% της αγοράς. Η Νότια Αμερική αναμένεται να ηγηθεί παγκοσμίως με 500 εγκαταστάσεις υποθαλάσσιων projects τα επόμενα πέντε χρόνια.
      Αξιοσημείωτα βήματα
      Ο υποθαλάσσιος τομέας έχει σημειώσει αξιοσημείωτα βήματα προόδου από το 2022, εν μέσω περισσότερων κινήτρων για την ανάπτυξη των βαθέων υδάτων και των υπερβαθέων υδάτων. Μόνο εκείνο το έτος, τα έργα βαθέων υδάτων είχαν δαπάνες 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με την Ευρώπη να συνεισφέρει το 28% αυτού του συνόλου. Μεταξύ 2020 και 2023, η Νορβηγία πρωτοστάτησε παγκοσμίως εγκαθιστώντας 200 υποθαλάσσιες γεωτρήσεις από τις συνολικά 600 που τοποθετήθηκαν σε βαθιά νερά (από 125 έως 1.500 μέτρα). Την ίδια περίοδο, η Νορβηγία εγκατέστησε επίσης 1.400 χιλιόμετρα SURF σε βαθιά νερά, ξεπερνώντας τα 1.200 χιλιόμετρα της Βραζιλίας.
      Το 2024, οι διευρυμένες δραστηριότητες της ExxonMobil αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά τις υποθαλάσσιες εγκαταστάσεις. Μετά την Equinor, η οποία εγκατέστησε το 17% των συνολικών υποθαλάσσιων γεωτρήσεων φέτος, η ExxonMobil αναμένεται να συνεισφέρει το 12%, με κύρια εστίαση στη Γουιάνα. Αυτή η αύξηση οφείλεται σε μεγάλα έργα όπως το Yellowtail, το Redtail και το Payara, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη εξέχουσα θέση της Γουιάνας στον υποθαλάσσιο τομέα.
      Στον τομέα SURF, οι παγκόσμιες εγκαταστάσεις αναμένεται να φτάσουν τα 3.500 χιλιόμετρα το 2024. Η Βραζιλία αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 22% αυτού του συνόλου, ενώ οι ΗΠΑ και η Αγκόλα προβλέπεται να συνεισφέρουν 15% και 10% αντίστοιχα. Ο ρυθμός εγκατάστασης αναμένεται να αυξηθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 15% από το 2024 έως το 2028, με τη Βραζιλία, τη Νορβηγία, τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αγκόλα να είναι οι κύριες αγορές.
    9. Ενέργεια-ΑΠΕ

      Engineer

      Σημαντική αύξηση της εγκατεστημένης ηλιακής ισχύος κατά 7,3 GW έως το 2029 εκτιμούν οι αναλυτές της Wood Mackenzie για την ανάπτυξη των ΑΠΕ στις ΗΠΑ, κάτι που θα οδηγήσει τη συνολική ισχύ στα 14 GW.

      Πιο συγκεκριμένα, τα παραπάνω νούμερα προέρχονται από την τελευταία έκθεση των αναλυτών που δημοσίευσε η Mackenzie σε συνεργασία με την CCSA (Coalition for Community Solar Access.

      Με βάση την εν λόγω έκθεση, η αγορά φωτοβολταϊκών θα αναπτυχθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό περί του 5% μέχρι το 2026, και μετά με 11% μέχρι το 2029, λόγω της ευνοϊκής νομοθεσίας που θέτει σε εφαρμογή το Inflation Reduction Act.

      Επίσης, σημειώνεται στην έκθεση ότι παρά την συνθετότητα και την περιπλοκότητα της νομοθεσίας που υπάρχει, το συμπέρασμα της έκθεσης παραμένει εν πολλοίς με θετικό πρόσημο.

      Όπως αποτυπώνεται στο παρακάτω γράφημα, η Wood Mackenzie και η CCSA αναμένουν οι ετήσιες προσθήκες νέων έργων να κορυφωθούν στα 1,4 GW το 2026, εν μέσω ενός σερί εννέα ετών που η ετήσια νέα δυναμικότητα υπερβαίνει το όριο του 1 GW.


×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.