Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Εγγραφα-βόμβες από τα δασαρχεία που διεκδικούν χιλιάδες στρέμματα σε Εκάλη, Κηφισιά, Δροσιά, Παλαιά Πεντέλη και άλλες πυκνοδομημένες περιοχές

     

    Νέο χαράτσι σε εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων στο λεκανοπέδιο Αττικής ετοιμάζεται να επιβάλει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να τους επιτρέψει να δηλώσουν τις περιουσίες τους στο Εθνικό Κτηματολόγιο. Πρόκειται για περιουσίες, ακόμη και ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα, σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αττικής, τις οποίες εμφανίζεται, έπειτα από ολόκληρες δεκαετίες, να διεκδικεί το Ελληνικό Δημόσιο!

     

    Το θέμα προέκυψε κατά τους τελευταίους μήνες έπειτα από απανωτά αιτήματα των Γενικών Διευθύνσεων Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων και Δασών Ανατολικής και Δυτικής Αττικής προς το υπουργείο Οικονομικών, μέσω των οποίων ζητούνταν από το τελευταίο να προχωρήσει στη διεκδίκηση χιλιάδων στρεμμάτων στο λεκανοπέδιο Αττικής, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων ανήκει σε ιδιώτες και είναι ήδη χτισμένη. Πιο συγκεκριμένα, τα δασαρχεία εμφανίζονται να διεκδικούν σχεδόν όλη την έκταση της Κοινότητας Εκάλης, περίπου το 1/5 της Κηφισιάς, το 1/2 της Δροσιάς, σχεδόν ολόκληρη την Παλαιά Πεντέλη, 230 στρέμματα οικοδομικών τετραγώνων στο Περιστέρι, εκτάσεις με κτίσματα στη Σταμάτα, στον Διόνυσο, στον Μαραθώνα, στην Αγία Βαρβάρα, στη Ροδόπολη, στον Αγιο Στέφανο κ.α. Πρόκειται για εκτάσεις που ενώ είχαν χάσει τον δασικό τους χαρακτήρα το 1970, το 1978, το 1983 και έπρεπε σε εφαρμογή σχετικών εγκυκλίων να παραδοθούν στις αρμόδιες κτηματικές υπηρεσίες, αυτό δεν έγινε, με αποτέλεσμα να οικοδομηθούν ολόκληρα τετράγωνα με πολυκατοικίες.

     

    Για ευνόητους λόγους το συγκεκριμένο ζήτημα χαρακτηρίζεται «εξαιρετικά λεπτό» από τις αρμόδιες υπηρεσίες που καλούνται να το χειριστούν, δεδομένου ότι προέκυψε πολύ πρόσφατα, αφορά ολόκληρες περιοχές και εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν σημαντικό πρόβλημα κατά τη δήλωση της περιουσίας τους στο Εθνικό Κτηματολόγιο. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διαδικασία του Εθνικού Κτηματολογίου φορείς του Δημοσίου (Διεύθυνση Δασών, υπουργεία Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης κ.ά.) που διαχειρίζονται τη δημόσια περιουσία καλούνται να υποβάλουν δήλωση του Ν. 2308/1995 με βάση την οποία υποχρεώνονται να δηλώσουν τις διαχειριζόμενες από αυτές εκτάσεις του Δημοσίου. Στο πλαίσιο αυτό, κατά τις τακτικές ετήσιες επιθεωρήσεις για το 2013 που διεξήχθησαν στις κτηματικές υπηρεσίες του λεκανοπεδίου Αττικής διαπιστώθηκε ότι κατά τη διαδικασία υποβολής των δηλώσεων και ενστάσεων οι αρμόδιες Διευθύνσεις Δασών διαβίβασαν στις παραπάνω υπηρεσίες έγγραφα που τις καλούν να δηλώσουν τεράστιες εκτάσεις που ήταν δασικές πριν ενταχθούν στο σχέδιο πόλεως ή και εκτάσεις που ήταν δασικές εντός σχεδίου πόλεως, αλλά με τον Ν.3889 του 2010 είχαν αποβάλει τον δασικό τους χαρακτήρα.

     

    Τα δασαρχεία δηλαδή εμφανίζονται να διεκδικούν χιλιάδες στρέμματα εντός του λεκανοπεδίου Αττικής, πιέζοντας τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών να εγείρουν ενστάσεις αλλά και αγωγές στη διαδικασία του Εθνικού Κτηματολογίου για εκατοντάδες χιλιάδες εμπράγματα δικαιώματα. Πρόκειται για μία υπόθεση που, όπως εκτιμούν κύκλοι του ΥΠΟΙΚ, ενδέχεται να προκαλέσει μείζον κοινωνικό πρόβλημα σε τεράστιο αριθμό ανύποπτων πολιτών, οι οποίοι, ενώ έχουν αγοράσει, μεταβιβάσει ή αποκτήσει την περιουσία τους με καθ’ όλα νόμιμο τρόπο, είναι πιθανό να εμπλακούν σε έναν πολυετή και δαπανηρό δικαστικό αγώνα με το Ελληνικό Δημόσιο προκειμένου να μπορέσουν να κατοχυρώσουν τις περιουσίες τους στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

     

    Εφάπαξ τέλος ή ετήσιο

     

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα έχει φτάσει και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, η οποία φέρεται να εξετάζει εναλλακτικές λύσεις που θα δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτες να μην αντιμετωπίσουν πρόβλημα κατά τη δήλωση της περιουσίας τους στο Εθνικό Κτηματολόγιο με την καταβολή ενός εφάπαξ ή ετήσιου αντιτίμου.

     

    Ειδικότερα, οι σκέψεις που υπάρχουν είναι είτε να επιβληθεί στους κατόχους των ακινήτων των παραπάνω περιοχών ένα εφάπαξ τέλος «τακτοποίησης», είτε αυτοί να πληρώνουν ένα επιπλέον ετήσιο τέλος πρασίνου. Οι ιθύνοντες του ΥΠΟΙΚ προάγουν τις παραπάνω λύσεις, καθώς θεωρούν ότι το Ελληνικό Δημόσιο βρίσκεται ενώπιον μιας παγιωμένης κατάστασης και ως εκ τούτου ελάχιστα πράγματα μπορεί επί του πρακτέου να κάνει, από την άλλη όμως αντιμετωπίζουν το θέμα που έχει προκύψει ως μία πρώτης τάξεως ευκαιρία προκειμένου να ενισχυθεί -πάλι μέσω της ακίνητης περιουσίας- το δημόσιο ταμείο.

     

    Ενδεικτικά να σημειώσουμε πως από την παραπάνω διαδικασία κύκλοι του ΥΠΟΙΚ εκτιμούν ότι τα χρήματα που θα εισρεύσουν στο δημόσιο ταμείο θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να προωθηθεί σχετική υπουργική ρύθμιση, μέσω της οποίας θα καθορίζεται ένα ελάχιστο ποσό για κάθε εμπράγματο δικαίωμα.

     

    Οι 11 περιοχές της Αττικής που διεκδικούν τα δασαρχεία

     

    Τα αιτήματα που έχουν αποστείλει οι Γενικές Διευθύνσεις Δασών Ανατολικής και Δυτικής Αττικής προς το υπουργείο Οικονομικών, μέσω των οποίων καλούν το τελευταίο «να προασπίσει τα ισχυρά και απαράγραπτα συμφέροντα του Δημοσίου», συνοδεύονται από σχετικούς χάρτες στους οποίους αποτυπώνονται επακριβώς οι διεκδικούμενες περιοχές και αφορούν τους παρακάτω ΟΤΑ:

     

    1) Κηφισιά:

    Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 1770/13-7-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί 50 πολύγωνα συνολικής έκτασης 3.931.945,408 τ.μ.

     

    2) Περιστέρι:

    Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 2757/24-10-2013 αίτημα, το Δασαρχείο Δυτ. Αττικής διεκδικεί 222.472,80 τ.μ.

     

    3) Αγία Βαρβάρα:

    Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 2756/24-10-2013 αίτημα, το Δασαρχείο Δυτ. Αττικής διεκδικεί 69.104,91 τ.μ.

     

    4) Εκάλη:

    α) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 2910/2-8-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί 1 πολύγωνο συνολικής έκτασης 298.692,08 τ.μ.

    β) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 2669/2-8-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί επίσης 2 πολύγωνα συνολικής έκτασης 2.395.788,81 τ.μ.

    γ) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 3045/1-8-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί επίσης 86 πολύγωνα συνολικής έκτασης 587.690,21 τ.μ.

     

    5) Δροσιά:

    α) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 3410/3-9-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί 1 πολύγωνο συνολικής έκτασης 24.918,22 τ.μ.

    β) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 3047/1-8-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί επίσης 37 πολύγωνα συνολικής έκτασης 587.194,37 τ.μ.

    γ) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 4655/1867/2-8-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί επίσης 14 πολύγωνα συνολικής έκτασης 986.681,55 τ.μ. δ) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 6033/23-10-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί επίσης 2 πολύγωνα συνολικής έκτασης 934,19 τ.μ.

     

    6) Διόνυσος:

    Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 3172/6-9-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί 65 πολύγωνα συνολικής έκτασης 704.682,17 τ.μ.

     

    7) Πεντέλη:

    α) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 1777/13-7-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί 21 πολύγωνα συνολικής έκτασης 978,637,10 τ.μ.

    β) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 2682/13-7-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί επίσης 4 πολύγωνα συνολικής έκτασης 21.024,87 τ.μ.

    γ) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 1776/13-7-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί επίσης 22 πολύγωνα συνολικής έκτασης 871.568,66 τ.μ.

     

    8-) Σταμάτα:

    α) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 4212/28-9-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί 68 πολύγωνα συνολικής έκτασης 1.307.391,37 τ.μ.

    β) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 4214/28-9-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί επίσης 25 πολύγωνα συνολικής έκτασης 14.487,12 τ.μ.

    γ) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 1996/13-7-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί επίσης 5 πολύγωνα συνολικής έκτασης 748.642,92 τ.μ.

     

    9) Μαραθώνας:

    α) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 2773/13-7-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί 1 πολύγωνο συνολικής έκτασης 15.329,38 τ.μ.

    β) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 1774/13-7-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί επίσης 4 πολύγωνα συνολικής έκτασης 1.454.945,33 τ.μ.

     

    10) Ροδόπολη:

    Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 3885/12-9-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί 27 πολύγωνα συνολικής έκτασης 250.023,67 τ.μ.

     

    11) Αγιος Στέφανος:

    α) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 5316/30-11-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί 6 πολύγωνα συνολικής έκτασης 23.504,45 τ.μ.

    β) Σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. 3612/11-9-2012 αίτημα, το Δασαρχείο Ανατ. Αττικής διεκδικεί επίσης 32 πολύγωνα συνολικής έκτασης 1.036.614.03 τ.μ.





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    avgoust

    Δημοσιεύτηκε

    Συνάδελφοι , όταν μιλάμε για κάτι καλό είναι να το κατέχουμε το θέμα.

     

    Σε περιπτώσεις εντός σχεδίου και εντός οικισμών προ του 23 , ουδέποτε ο νομοθέτης  απαίτησε (και πολύ σωστά) βεβαίωση Δασαρχείου για τον χαρακτήρα του οικοπέδου.

     

    Με ποια λογική λοιπόν και ποιό νομικό υπόβαθρο θα μπορούσε ένας υπάλληλος Πολεοδομίας να ζητήσει βεβαίωση Δασαρχείου για έκδοση άδειας οικοδομής πχ στους Αμπελόκηπους ?

     

    Εκτός αυτού , όταν το κράτος εντάσει περιοχή σε σχέδιο και την αποδίδει προς οικοδόμηση στους πολίτες , φέρει την ευθύνη της πράξης του. Δεν μπορεί να έρχεται εκ των υστέρων να επιβάλει ποινές στους πολίτες. Είναι απατεωνιά με όλη τη σημασία της λέξης.

     

    Εκτός από αυτά , για να καταλάβουμε (για άλλη μια φορά) τι σημαίνει Ελληνικό Δημόσιο , αυτό  έχει τίτλους εκτός σχεδίου εκτάσεων που ΔΕΝ ξέρει που βρίσκονται και προκειμένου να μην απωλέσει δικαιώματα  και να μην διωχθούν γι αυτό κάποιοι υπάλληλοι τους δηλώνει όπου νομίζει και αφήνει τους πολίτες να τρέχουν.

     

    Αντίστοιχα πιστεύω ότι κινείται σε κάποιες από τις συγκεκριμένες περιπτώσεις και το Δασαρχείο.

     

    Οσο για το  τέλος "τακτοποίησης" δασικής έκτασης είναι κλασσική περίπτωση εφαρμογής της παροιμίας "μάθανε ότι γ@@@@μαστε πλακώσανε κι' οι γύφτοι".

    • Upvote 4
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Το γράψαψε και άλλοι πιό πριν . Την ένταξη στο σχέδιο πόλης την κάνει το κράτος και φέρει και την όποια ευθύνη .

    • Upvote 1
    dsworks

    Δημοσιεύτηκε

    (10:30 τι μεγαλειώδες κρασάρισμα του site ήταν αυτό; )

     

    Το ΥΠΕΚΑ/πρ.ΥΠΕΧΩΔΕ και το Υπουργείο Γεωργίας είναι ανέκαθεν δύο διαφορετικοί πλανήτες σε δύο διαφορετικά ηλιακά συστήματα.

    Το τι είναι δασικό και, κυρίως, τι είναι αναδασωτέο στο Λεκανοπέδιο και την Αττική είναι πολύ μεγάλη ιστορία.

    Ένα μόνο επεισόδιο είναι το ΦΕΚ 133/Β/1934, το οποίο έχει ανακληθεί μερικώς κάμποσες φορές κατά πράξη και περίσταση. Πρακτικά, ό,τι ήταν εκτός σχεδίου του 1934 είναι αναδασωτέο και όλες οι εντάξεις στο σχέδιο έκτοτε είναι εν δυνάμει άκυρες.

    (σε ένα άλλο επεισόδιο, ό,τι έχει κλίση >40% είναι επίσης αναδασωτέο...)

    Αλλά πέρα από αυτά, δεν έχει λυθεί το μεγάλο φιλοσοφικό ερώτημα στην Ελλάδα:

     

    τι είναι ιδιοκτησία του κράτους;

    και τα υποερωτήματα:

    * μία δασική έκταση είναι αυτομάτως ιδιοκτησία του κράτους;
    * τι γίνεται με τις εκτάσεις «ιδιοκτησίας» της εκκλησίας;

    (και μετά αναρωτιόμαστε γιατί είναι τόσο δύσκολο να φτιάξουμε κτηματολόγιο και δασικούς χάρτες)




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.