Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Στις φλόγες παραδόθηκε νεοκλασσική οικία στην Θεσσαλονίκη επι της Λεωφόρου Στρατού 19 και Σαρανταπόρου. Το κτίριο βρισκόταν εδώ και χρόνια υπο κατάληψη από αντιεξουσιαστές. Σύμφωνα με μαρτυρίες ομάδα ατόμων (ακροδεξιοί/εθνικιστές κατά κάποιους), κινήθηκε προς το κτίριο και επιχείρησε να το κάψει πετώντας μολότοφ και φωτοβολίδες. Η φωτιά εξαπλώθηκε ταχύτατα στο κτίριο στο οποίο κατέρρευσε η στεγή, η καταστροφή του κτιρίου είναι ολοκληρωτική και απέμεινε μόνο το κέλυφος της πρόσοψης.

     

    Αν και η καταστροφή του κτιρίου οφείλεται σε ανθρώπινα χέρια, αποτελεί μια ακόμα καταστροφή σε μια σειρά πολλών καταρρεύσεων και καταστροφών νεοκλασσικών διατηρητέων ακινήτων τα οποία είναι χρόνια εγκαταλελειμμένα και είτε καταρρέουν λόγω φθοράς, είτε καταστρέφονται σιγά σιγά από φωτιές και πυρκαγιές που βάζουν άστεγοι και ναρκομανείς ενώ αρκετά βρίσκονται υπό κατάληψη από διάφορες ομάδες ατόμων για να εξυπηρετήσουν τους σκοπούς τους χωρίς ουσιαστικά να ενδιαφέρεται κανείς για την συντήρηση και την διατήρηση των κτισμάτων, το κράτος αποφεύγει να προχωρήσει στην απομάκρυνση των ατόμων αυτών και στην εκκένωση των κτιρίων.

     

    Αναφορικά με την ιστορία του κτιρίου. Η βίλα στον αριθμό 19 της Λεωφόρου Στρατού χτίστηκε για χάρη της Χαζίζ Νιχάλ Ναζιφέ από τον δεύτερο σύζυγο της, τον εισαγγελέα Θεσσαλονίκης, Μουσταφά Εφέντη, το 1899. Η τριώροφη κατοικία, που χαρακτηρίστηκε έργο τέχνης από το 1982 και σώθηκε από την κατεδάφιση μετά το σεισμό του ’78, είναι η μόνη έπαυλη που σώζεται από το ένδοξο παρελθόν της λεωφόρου. Η Λεωφόρος Στρατοπέδου, όπως λεγόταν στα τέλη του 19ου αιώνα, είχε διαμορφωθεί στο πρότυπο με αυτή των Εξοχών και έτσι ήταν χτισμένα κατά μήκος της υπέροχα αρχοντικά με τεράστιους καταπράσινους κήπους. Μεταξύ 1935-36 λόγω οικονομικών προβλημάτων η Ναζιφέ ενοικιάζει χώρους της αυλής σε εβραϊκές, ελληνικές και ιταλικές οικογένειες, ενώ μετά το θάνατό της, το 1941, τα δυο οικήματα ελλείψει κληρονόμων περιέρχονται στο δημόσιο και κατοικούνται από διάφορους μισθωτές.

    Το Μάιο του 2008 ομάδα αντιεξουσιαστών προχώρησε στην κατάληψη κτιρίου στη συμβολή των οδών Λ. Στρατού και Σαρανταπόρου. Το οίκημα, Οικία Αβδουραχμάνοβιτς, ήταν ακατοίκητο από το 1978 και περιήλθε σε καθεστώς σχολάζουσας ιδιοκτησίας του ελληνικού δημοσίου. Σε κείμενο τους οι καταληψίες λένε ότι αρνούνται να υποκύψουν στον «εκβιασμό του ενοικίου» και έχουν σκοπό να εντείνουν «την αντίσταση-επίθεση σε κράτος, εξουσία, καπιταλισμό και κάθε είδους φασισμό με τελικό σκοπό την απελευθέρωση φύσης και ανθρώπου από την εκμετάλλευση».

     

    Video με το κτίριο να φλέγεται την ώρα της κατάσβεσης.

     

     

    Πηγή: http://parallaximag.gr/thessaloniki/fotia-se-ena-apo-ta-oraiotera-neoklasika-tis-polis

     

    bf02ue.jpg

    Το Μάιο του 2008 ομάδα αντιεξουσιαστών προχώρησε στην κατάληψη κτιρίου στη συμβολή των οδών Λ. Στρατού και Σαρανταπόρου. Το οίκημα, Οικία Αβδουραχμάνοβιτς, ήταν ακατοίκητο από το 1978 και περιήλθε σε καθεστώς σχολάζουσας ιδιοκτησίας του ελληνικού δημοσίου. Σε κείμενο τους οι καταληψίες λένε ότι αρνούνται να υποκύψουν στον «εκβιασμό του ενοικίου» και έχουν σκοπό να εντείνουν «την αντίσταση-επίθεση σε κράτος, εξουσία, καπιταλισμό και κάθε είδους φασισμό με τελικό σκοπό την απελευθέρωση φύσης και ανθρώπου από την εκμετάλλευση».

     

    Read more at: http://parallaximag.gr/thessaloniki/fotia-se-ena-apo-ta-oraiotera-neoklasika-tis-polis

    Η βίλα στον αριθμό 19 της Λεωφόρου Στρατού χτίστηκε για χάρη της Χαζίζ Νιχάλ Ναζιφέ από τον δεύτερο σύζυγο της, τον εισαγγελέα Θεσσαλονίκης, Μουσταφά Εφέντη, το 1899. Η τριώροφη κατοικία, που χαρακτηρίστηκε έργο τέχνης το 1982 και σώθηκε από την κατεδάφιση μετά το σεισμό του ’78, είναι η μόνη έπαυλη που σώζεται από το ένδοξο παρελθόν της λεωφόρου. Η Λεωφόρος Στρατοπέδου, όπως λεγόταν στα τέλη του 19ου αιώνα, είχε διαμορφωθεί στο πρότυπο με αυτή των Εξοχών και έτσι ήταν χτισμένα κατά μήκος της υπέροχα αρχοντικά με τεράστιους καταπράσινους κήπους. Μεταξύ 1935-36 λόγω οικονομικών προβλημάτων η Ναζιφέ ενοικιάζει χώρους της αυλής σε εβραϊκές, ελληνικές και ιταλικές οικογένειες, ενώ μετά το θάνατό της, το 1941, τα δυο οικήματα ελλείψει κληρονόμων περιέρχονται στο δημόσιο και κατοικούνται από διάφορους μισθωτές

     

    Read more at: http://parallaximag.gr/thessaloniki/fotia-se-ena-apo-ta-oraiotera-neoklasika-tis-polis





    Giorgos1987

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    loser

    Δημοσιεύτηκε

    εδω  καταρρέει  η  χωρα   το νέοκλασσικο  ποιον  θα  πειραξει

    αλλωστε  η  κουλτουρα  που  εχουμε  πλησιαζει  αυτή  των  νεαταρνταλ και 

    δεκα  χιλαδες  χρονια  πιο  πισω

     

    η  μοναδικη  πηγη  εσοδου  για  την  χωρα  είναι  ο  λιγος  τουρισμος  και  η  βαρια  φορολογια

    για  ρωτήστε  ολους  αυτους  θα  σας  πουνε  ότι  η  Ε.Ε  εχει  υποχρεωση  να  το  αποκαταστησει 

    πισα  και  πούπουλα  .

    george68

    Δημοσιεύτηκε

    εδω  καταρρέει  η  χωρα   το νέοκλασσικο  ποιον  θα  πειραξει

    αλλωστε  η  κουλτουρα  που  εχουμε  πλησιαζει  αυτή  των  νεαταρνταλ και 

    δεκα  χιλαδες  χρονια  πιο  πισω

     

    η  μοναδικη  πηγη  εσοδου  για  την  χωρα  είναι  ο  λιγος  τουρισμος  και  η  βαρια  φορολογια

    για  ρωτήστε  ολους  αυτους  θα  σας  πουνε  ότι  η  Ε.Ε  εχει  υποχρεωση  να  το  αποκαταστησει 

    πισα  και  πούπουλα  .

    αυτο λεμε ρε φιλε ... θα μπορουσε να γινει μια τελεια καφετερεια μπαρ ρεστοραντ 

    pirsogiannis

    Δημοσιεύτηκε

    αυτο λεμε ρε φιλε ... θα μπορουσε να γινει μια τελεια καφετερεια μπαρ ρεστοραντ 

    Προτού "γίνει" κάτι θα έπρεπε να έχουμε αντιληφθεί τί  "είναι".

    Δηλαδή να σουλουπωθεί, να προστατευθεί από την φθορά, να αναδειχθεί και να τονιστεί η ταυτότητα του και τα στοιχεία του.

    Δυστυχώς εμείς (ως κοινωνία αλλά και ως τεχνικός κόσμος) είμαστε στο σημείο που δεν μπορούμε να κατανοήσουμε, ούτε σημαίνοντα ούτε σημαινόμενα.

    Και απλώς φανταζόμαστε διάφορα.

    .

    • Upvote 1
    theagpar

    Δημοσιεύτηκε

    ΑΛΗΘΕΙΑ ted.

    Οποιος διαφωνει μαζι μας ειναι "ποιμνιο του αμβρόσιου"; Χρυσαυγίτης δλδ;

    Δε σε ειδα να κανεις καμια συσταση στον παραπανω σχολιασμο.

    Σαν πολυ επιλεκτικους σας κόβω τελευταια.

    tetris

    Δημοσιεύτηκε

    ο καθείς, εδώ, κρίνεται από τα λεγόμενα γραπτά του

    και όποιος βάζει απέναντί του το σύνολο

    αυτομάτως τοποθετεί τον εαυτό του στην άκρη...

     

    η εκφορά ορθού λόγου είναι ίδιον των σκεπτόμενων όντων

    και οι κρωγμοί, των ορνέων

    no pasaran 

    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε

    Πάντως δεν θα πρέπει να το περάσουν σαν "χαμένο κτίριο" και κατεδαφιστέο. Η φωτιά πιό πολύ έκανε δουλειά καθαίρεσης της σάπιας στέγης, του ξύλινου πατώματος και της ξύλινης σκάλας.  Η θερμοκρασία δεν μπορεί να ανέβηκε τόσο ψηλά  αφού βρήκε διέξοδο από κουφώματα και στέγη,  ενώ οι χοντροί πέτρινοι τοίχοι έχουν μεγάλη θερμοχωρητικότητα που τους συντηρεί ώστε να μην αρχίσουν να αποσαθρώνονται από την φωτιά.

    Είναι ευκαιρία τώρα που άδειασε και με τα κονδήλια που πρόσφατα δόθηκαν για τα διατηρητέα  να το ενισχύσουν και ανακατασκευάσουν. Θα είναι πολύ μικρόψυχοι και ανίκανοι  αν προφασιστούν ότι είναι κατεδαφιστέο....



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.