Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Φιλόδοξη, αλλά χωρίς ρεαλιστικές πιθανότητες επιτυχίας, όπως έχει σχεδιαστεί, δείχνει η προσπάθεια των υπ. Οικονομικών και Περιβάλλοντος για τη χάραξη αιγιαλού σε όλη τη χώρα βάσει καταγραφής της «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση» (ΕΚΧΑ). Η ολιγόμηνη παράταση που δίνεται με σχέδιο νόμου στις κτηματικές υπηρεσίες για έλεγχο των στοιχείων και μετάβαση στο νέο σύστημα δεν επαρκεί, εξαιτίας σοβαρών παραλείψεων και δραματικής υποστελέχωσης των υπηρεσιών. Ενδεικτικά, η κτηματική υπηρεσία των Κυκλάδων διαθέτει 2 μηχανικούς για τις ακτές 29 κατοικημένων νησιών και της Δωδεκανήσου 5 για 20 κατοικημένα νησιά.

     

    Η ρύθμιση που συμπεριελήφθη στο σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας» προτείνει δύο τροποποιήσεις στον ν. 4281/14. Αφορούν τη χάραξη οριογραμμής αιγιαλού, βάσει της προκαταρκτικής (προσωρινής) χάραξης που πραγματοποίησε η «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση» (ΕΚΧΑ). Οπως προκύπτει από την εισηγητική έκθεση, από τον Αύγουστο που ψηφίστηκε ο νόμος, τα στοιχεία έφθασαν στις υπηρεσίες την Παραμονή των Χριστουγέννων, οπότε και... έληγαν οι προθεσμίες. Το σχέδιο νόμου προτείνει παράταση των προθεσμιών. Επιπλέον καταργεί την de facto οριστικοποίηση της προκαταρκτικής οριογραμμής αιγιαλού της ΕΚΧΑ, αν δεν ανταποκριθούν οι υπηρεσίες μέσα στις προβλεπόμενες ημερομηνίες. Είναι ωστόσο εφικτός ο έλεγχος των οριογραμμών αιγιαλού που προτείνει η ΕΚΧΑ, και με τις νέες προθεσμίες; Οι κτηματικές υπηρεσίες απαντούν αρνητικά. Συγκεκριμένα:

     

    1. Οι κτηματικές υπηρεσίες παρέλαβαν στα τέλη του 2014 υπολογιστές, νέο λογισμικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Ωστόσο με όσες υπηρεσίες επικοινώνησε η «Κ», ο εξοπλισμός παραμένει ανενεργός καθώς οι υπάλληλοι δεν εκπαιδεύτηκαν στη χρήση του. Οι κτηματικές υπηρεσίες θεωρούν ότι είναι δική τους ευθύνη η ψηφιοποίηση των παλαιών πράξεων χάραξης αιγιαλού. Αλλά στην εισηγητική έκθεση του σ/ν αναφέρεται ότι αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσω του συγχρηματοδοτούμενου από την Ε.Ε. προγράμματος «Ψηφιακές Υπηρεσίες Δημόσιας Περιουσίας και Εθνικών Κληροδοτημάτων» (προϋπολογισμού 3,7 εκατ. ευρώ) που ολοκληρώνεται τον Αύγουστο του 2015. Η αποσαφήνιση... του ποιος κάνει τι είναι εξαιρετικά σημαντική, λόγω του μεγάλου αριθμού παλαιών πράξεων (στις Κυκλάδες υπολογίζονται περί τις 820, στα Δωδεκάνησα 300, στη Σάμο και την Ικαρία 150).

     

    2. Οι κτηματικές υπηρεσίες εκτιμούν ότι δεν επαρκεί η εξέταση των προκαταρκτικών ορίων των αιγιαλών από τον μηχανικό μέσω υπολογιστή, αλλά ότι χρειάζεται αυτοψία. Ομως οι υπηρεσίες είναι «παράλυτες» λόγω έλλειψης προσωπικού.

     

    3. Δεν έχουν ακόμα οριστεί οι Επιτροπές Χάραξης Αιγιαλού και Παραλίας, που κατά τον νόμο έχουν την ευθύνη. Επιπλέον η δομή των κτηματικών υπηρεσιών άλλαξε, με την υπαγωγή τους σε 6 περιφερειακές υπηρεσίες, απόφαση που προσέθεσε γραφειοκρατία και «απομάκρυνε» τη διεύθυνση των υπηρεσιών, άρα και στελέχη των Επιτροπών, από την περιοχή ευθύνης.

     

    Χωρίς αυτοψία

     

    Στην ΕΚΧΑ, εκτιμάται ότι η εξέταση των προκαταρκτικών γραμμών αιγιαλού μπορεί να γίνει χωρίς αυτοψία. «Το υπόβαθρο είναι κατά τη γνώμη μου απολύτως αξιόπιστο», λέει στην «Κ» ο διευθυντής προγραμματισμού της ΕΚΧΑ, Δημ. Ρόκκος. «Αν δεχθούμε ότι χρειάζονται αυτοψίες, η υπόθεση των αιγιαλών θα καταλήξει σαν τους δασικούς χάρτες, που δεν θεσπίζονται ποτέ. Οσον αφορά τις προθεσμίες, θα έπρεπε να προσαρμοστούν στα δεδομένα των υπηρεσιών με έναν λογικό τρόπο».

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/807948/article/epikairothta/ellada/anefikth-h-amesh-xara3h-toy-aigialoy-ths-xwras




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    imhotep

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    αντιγράφω

    "Οι κτηματικές υπηρεσίες παρέλαβαν στα τέλη του 2014 υπολογιστές, νέο λογισμικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Ωστόσο με όσες υπηρεσίες επικοινώνησε η «Κ», ο εξοπλισμός παραμένει ανενεργός καθώς οι υπάλληλοι δεν εκπαιδεύτηκαν στη χρήση του."

    ..

    έλεος!

    την έλλειψη προσωπικού και επιδόματος καφέ/σάντουιτς την καταλαβαίνω ...

    αλλά τον ωχαδερφισμό και την μεζεοεγγραφή των ΔΥ όχι

    ..

    αν ήταν βέβαια για φοροείσπραξη θα μάθαιναν την χρήση πριν πάει ο εξοπλισμός εκεί

    ..

    ή μήπως όλα αυτά περί αδυναμίας είναι προφάσεις εν αμαρτίαις καθώς ο καθορισμός του αιγιαλού θίγει τους καταληψίες (με βίλλες, ξενοδοχεία κλπ)?

    Edited by imhotep
    • Upvote 4
    giorgosv

    Δημοσιεύτηκε

    έτσι εξηγείται που είδα τις προάλλες κατι scanner A0 με high-end Η/Υ στην κτηματικη της περιοχής μου.

    τα πηραν και δεν ξερουν να τα δουλέψουν...κρίμα ρε παιδιά, τι επιπεδο είναι αυτό επιτέλους..έλεος...

    • Upvote 1
    jedi.Yannis

    Δημοσιεύτηκε

    να μας σκανάρουν τις τακτοποιήσεις τότε και τις ηλεκτρονικές άδειες και να τους δείξουμε πώς δουλεύουν εμείς σαν αντάλαγμα;

    • Upvote 1
    agios

    Δημοσιεύτηκε

    Imhotep στην τελευταία πρόταση που έγραψες υπάρχει η εξήγηση για τα πάντα, αλλά δεν αφορά μόνο τους καταπατητές αλλά και αυτούς που αφήνουν τις καταπατήσεις να γίνουν νομότυπα με το αζημίωτο 8-)  . Και όχι μόνο για τους αιγιαλούς αλλά και για τα δάση και για το κτηματολόγιο και για άλλα.

    Δυστυχώς πιστεύω στην Ελλάδα δε θα έχουμε ποτέ μια βάση δεδομένων με όλες τις θεσμικές γραμμές για αυτό ακριβώς το λόγο (μη χάσουμε την πελατεία).

    • Upvote 2
    Pavlos33

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    ακριβώς! +1 συνάδελφοι για τις τοποθετήσεις σας. 

    Ο κόσμος έχοντας "εθιστεί" στην ίδια πελατειακή λογική, αμφισβητεί (και δικαίως πολλές φορές το κάνει) κάθε προσπάθεια επιβολής τάξης μέσω νόμων όπως για παράδειγμα τακτοποίηση αυθαιρέτων, η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων (που υποτίθεται θα γίνει κάποια στιγμή) δηλώσεις περιουσίας κλπ, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι,  αφενός δεν θα υπάρχει καμία ουσιαστική εξέλιξη και αφετέρου τον εισπρακτικό χαρακτήρα κάθε τέτοιας προσπάθειας. Η εμπιστοσύνη πολίτη προς το κράτος,  έχει χαθεί και δεν πρόκειται να ανακτηθεί με δηλώσεις "πυροτεχνήματα".

    Edited by Pavlos33


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.