Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Ανω των 10 Ετών το 88% των Ι.Χ. στους Δρόμους της Ελλάδας


    Σε «χωματερή» των παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ευρώπης έχει μετατραπεί η Ελλάδα, καθώς η αγορά αυτοκινήτου κυριαρχείται ήδη από εισαγωγές μεταχειρισμένων επιβατικών και ελαφρών φορτηγών, τα οποία, πολλές φορές, ξένες χώρες «σπρώχνουν» στο εξωτερικό λόγω των ρύπων τους. Μάλιστα, υπάρχουν περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων που έχουν παραποιημένα στοιχεία (αριθμός χιλιομέτρων), δεν υπόκεινται δηλαδή στους νόμιμους ελέγχους, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και την ασφάλεια των επιβατών.

    Ετσι, την τελευταία εξαετία οι εισαγωγές μεταχειρισμένων επιβατικών στη χώρα μας δωδεκαπλασιάστηκαν, καθώς από 6.280 οχήματα το 2013 αυξήθηκαν στις 71.095 το 2019, ενώ για το 2020 οι εκτιμήσεις (προ κορωνοϊού) μιλούσαν για περίπου 80.000 εισαγωγές. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα για τα μεταχειρισμένα ελαφρά φορτηγά καθώς τα μεταχεισισμένα είναι διπλάσια των καινούργιων. Στην ελληνική αγορά, το 2019, εισήχθησαν 15.413 μεταχειρισμένα LCV και μόλις 7.972 καινούργια. Παράλληλα, η χώρα μας έχει έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρωζώνης, φθάνοντας μάλιστα στο σημείο να συγκρίνεται και με κράτη της Ανατολικής Ευρώπης. Η μέση ηλικία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι 10,6 έτη με μόλις το 5,2% εξ αυτών να είναι σύγχρονης τεχνολογίας. Οσα επιβατικά κινούνται στους δρόμους της χώρας μας έχουν μέση ηλικία 15,7 έτη από 11,3 έτη προ δεκαετίας, ενώ το 88% εξ αυτών είναι πρότυπο Euro 4 (ή πριν), δηλαδή παλαιότερα των 10 ετών.

    Η αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας έχει επιπτώσεις περιβαλλοντικές, οικονομικές, ενώ θέτει σε κίνδυνο και την ασφάλεια των επιβατών. Aρχικά, όσα είναι παλαιότερης τεχνολογίας είναι και πιο ρυπογόνα, ενώ οι έλεγχοι στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι ανεπαρκείς. Τα περισσότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έχουν παραποιημένα στοιχεία (π.χ. αριθμός χιλιομέτρων) τα οποία, εξαιτίας της απουσίας διασύνδεσης των ΚΤΕΟ κάθε χώρας, δεν μπορούν να επαληθευθούν. Η δε τιμή τους πολλές φορές είναι υψηλότερη σε σύγκριση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα, καθώς φαίνεται ότι βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση και πως έχουν λιγότερα χιλιόμετρα.

    Εν τω μεταξύ, ευνοούνται και από τη χαμηλή φορολογία, καθώς εισφέρουν σε φόρους μόλις το 1/10 σε σχέση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αυτό συμβαίνει διότι δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ ενώ παράλληλα, λόγω της παλαιότητάς τους, έχουν ελάχιστο τέλος ταξινόμησης. Η στρέβλωση αυτή δρα εις βάρος της εγχώριας αγοράς αλλά και του ίδιου του καταναλωτή. Η εισαγωγή μεταχειρισμένων εμποδίζει την πώληση εγχώριων μεταχειρισμένων, ενώ ο καταναλωτής που δεν μπορεί να πουλήσει το δικό του παλαιό αυτοκίνητο –λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού από τα «πειραγμένα» του εξωτερικού– δεν προχωρεί σε αγορά καινούργιου. Αποτέλεσμα λοιπόν όλων των παραπάνω είναι η γήρανση του στόλου και η απαξίωση των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με την αγορά να παραμένει καθηλωμένη. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει τις ελληνικές πόλεις να έχουν από τις υψηλότερες τιμές ρύπων οξειδίων του αζώτου, όζοντος και σωματιδίων μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.

    Για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση αυτή, νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπει τη θέσπιση αντικινήτρων για την εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή ακόμη και αναστολή των εισαγωγών για διάστημα τουλάχιστον μιας διετίας.

    Πιο συγκεκριμένα, βάσει του νομοσχεδίου επιβάλλεται επιπλέον του τέλους ταξινόμησης έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος ύψους 4.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα παλαιού τύπου (τεχνολογίας Euro 4). Tα έσοδα που προκύπτουν από αυτό θα μπορούσαν να διατεθούν για την προώθηση «καθαρών» αυτοκινήτων.

    (από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")


    Πηγή: https://www.kathimerini.gr/1084784/article/epikairothta/ellada/anw-twn-10-etwn-to-88-twn-ix-stoys-dromoys-ths-elladas



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    πως  ξεφυγε  το  θεμα  από  τα  ρυπογονα  αυτοκίνητα  σε  ειδικα

    εξοπλιστικα  προγράμματα  πραγματικα  είναι  ανεξηγητο  ,  το  θεμα  είναι  ότι  δεν  δυναται  να  

    αναπτυχθεί   βιομηχανια  στην ελλαδα  για  πολλους  λογους .  ο  εκφυλισμος  ηδη  βρισκεται 

    σε  προχωρημενο  σταδιο  και  θα  πρεπει  να  περιμενουμε  παραδομενοι  τα  εκθαμπτωτικα  

    αποτελέσματα  της  στασης  που  κρατησαμε  τις  4  προηγούμενες  δεκαετιες . ελπιζω  απλως 

    σε  οσο  το  δυνατον   λιγοτερες  απώλειες. Την  καταλληλη  στιγμη  ο  ισχυρος  θα  χτυπησει  τον  αδυνατο

    είναι  νομος  της  φυσης. παντως ηδη  το  συστημα  στην  ελλαδα  δημιουργει  κοινωνικες  ανοσοτητες

    στελνοντας  τα  χρηματα  από  την  δικη  μας  φορολογια  σε  ατομα  που  θα  παιξουν και  παιζουν   τον  ρολο  του  δουρειου  ιππου.

    Εχουν ηδη στειλει    500  χιλιαδες  στο  εξωτερικο    αντικαθιστώντας  τους  με  ξενους  υπηκόους.  πραγματικα  είναι 

    να  απορει  κανεις  πως  αυτό  το  κρατος  στέκεται  ακομα  και  εάν  στέκεται  για  ποσο  ακομα .  

     

    Link to comment
    Share on other sites

    σε προηγούμενα ποστ δίνεται η σχέση αυτών των ζητημάτων με το θέμα. έχει να κάνει με την έννοια της παλαιότητας και της διάρκειας ζωής των προϊόντων ευρύτερα.

    όσο για τη βιομηχανία δεν αρκεί απλά η ύπαρξή της. κι αυτή που είχαμε μπορεί να μην ήταν αυτή που έπρεπε να είναι - γι' αυτό δε στέριωσε..

    Link to comment
    Share on other sites

    3 ώρες πριν, georgios_m said:

    Οι Τούρκοι είχαν όμως το πλεονέκτημα θέσης, εγγύτερα στη Ρωσία. Και οι Γερμανοί εξ άλλου, λόγω της θέσης τους είχαν στηριχτεί να αναπτύξουν τόση αμυντική βιομηχανία. Έχε υπόψη ότι όλα τα ΝΑΤΟ standard συστήματα είναι στην ουσία παραλλαγές του ίδιου σχεδίου και όλοι όσοι τα παράγουν/χρησιμοποιούν δε λειτουργούν αυτόνομα μεταξύ τους.

    "... όλοι όσοι τα παράγουν/χρησιμοποιούν δε λειτουργούν..."...???? 

    Πρόσεξε λίγο την σύνταξη σου,  γιατί κουράζεις πολύ  να σε καταλάβουμε,...

    Το "λειτουργούν"  συντακτικά πάει ως ρήμα με  υποκείμενο  το "όλοι όσοι", ...

    όμως το "αυτόνομα μεταξύ τους" μοιάζει να το εννοείς  για τα " ΝΑΤΟ standard συστήματα" και όχι γι αυτούς που  παράγουν.....

    χώρια που το "δε", όπως το έχεις, ΔΕΝ  ξεχωρίζει ανάμεσα από το μόριο "δε=δεν"  και  τον σύνδεσμο "δε".

    Αναγνωρίζω πάντως πως είναι δύσκολο να  ..... υποδεικνύεις σε κάποιον να έχει υπ΄όψη του κάτι ....

    χωρίς εσύ να μπορείς να εκφραστείς.....

    Το ζήτημα της θωράκισης του Α4 δεν ήταν αποσπασματικό, είχε σχεδιαστεί λάθος, αλλιώς δε θα έβγαινε νέο μοντέλο. Προηγουμένως επίσης λέγαμε ότι έπρεπε να χουμε και μεις αμυντική βιομηχανία. Τώρα λες ότι κακώς είχαμε. Και έπρεπε κάπως να δουλέψει κι αυτή..   (!!!!!)

    Λοιπόν ή προβοκάρεις την συζήτηση, όπως και από άλλοτε το έχεις αποδείξει αυτό,  διαστρεβλώνοντας και ανακατασκευάζοντας τα λόγια των άλλων, ή δεν καταλαβαίνεις τι διαβάζεις....!!!

    Προτίμα καλύτερα να καταθέτεις τυχόν στοιχεία σου και  απόψεις σου, χωρίς απαραίτητα να προσκολλάς με αρνητική προδιάθεση ή αντίληψη σε σχόλια άλλων.....

    loser, 

    πράγματι κι ακόμη παραπέρα,...!

    αφού η θλιβερή και αναίσχυντη αντικατάσταση που κάνουν στον πληθυσμό μας είναι και σε αναλογία 1:4 εις βάρος μας ποσοτικά (2εκ. υπολογίζονται οι  απανταχού προσερχόμενοι "κυνηγημένοι"  ), όσο δε για το ποιοτικά , εκεί το πράγμα ξεφεύγει στο αβυσσαλέο χάος (φέυγουν διπλωματούχοι, μεταπτυχιακοί, ντοκτοράδες, εξειδικευμένοι επαγγελματίες ανωτάτης βαθμίδας εκπαίδευσης  και έρχονται επιδοτούμενοι ανειδίκευτοι με όνειρο -στη καλύτερη- ένα μαγαζάκι  ρασταφάρι -περούκες- χαιμαλιά - ναργιλέδες και στη χειρότερη τη σύσταση εγκληματικών συμμοριών όπως αυτή των 135 Αλγερινών κ.λ.π που τις προάλλες εξαρθρώθηκε μας είπανε στο κέντρο της Αθήνας...  

    Και ξέρουμε βέβαια ότι η Δημοκρατία βασίζεται στην εξουσία της πλειοψηφίας και όταν κάποιοι δόλιοι (δοσύλογοι, προδότες)  αλλάζουν την σύσταση του πληθυσμού = εκλογικού σώματος,  καταλαβαίνουμε ακολούθως πόσο "δημοκρατικά " και "νόμιμα" θα είμαστε σε λίγο υποχρεωμένοι να δεχόμαστε τις ριζικές αλλαγές που θα μας επιβάλουν οι Ελληνοποιημένοι πολλοί.......!!!!!

    Ναι ,  ξέρω,  off topic  αλλά για τον τόπο μας ....!

    Edited by Anton_civeng
    Link to comment
    Share on other sites

    το "λειτουργούν" έχει όντως υποκείμενο το "όλοι όσοι".

    γιατί φουντώνεις έτσι; η πληροφορία που σχολίασα δεν αμφισβητεί την ουσία των τοποθετήσεών σου.

     

    Edited by georgios_m
    Link to comment
    Share on other sites

       Το "δε" ή "δεν" , το "τι λειτουργεί αυτόνομα " ή δεν "λειτουργεί αυτόνομα"  δεν έχει ξεκαθαριστεί και εκ φύσεως προσωπικά δεν μπορώ τα συγκεχυμένα, τα  θολά, τ΄αστήριχτα, επίσης κάποια που "στηρίζονται"  στο "νομίζω" ή "δεν νομίζω".  Επ΄ευκαιρία γενικώς σε νήματα διαβάζω απαντήσεις  που προτάσσονται με το "νομίζω" ή το "δεν νομίζω".  Αυτά είναι κατά την γνώμη μου άκυρα και τζάμπα γεμίζουν ένα site,  ειδικώς αν ο ερωτών  πρέπει να στηριχτεί υπεύθυνα σε μία επιλογή.  Εγώ είμαι του ή  "έχω στοιχεία για κάτι και το στηρίζω",  ή  "δεν έχω και ψάχνω ή περιμένω".   Πάντως μη τα πάρεις στραβά κι αυτά ως "φουντωσιές"........

    Επ΄ευκαιρία να σου επεξηγήσω το αντιφατικό που θεώρησες τάχα στα λεγόμενα μου περί της αμυντικής βιομηχανίας και είπες:  "Τώρα λες ότι κακώς είχαμε. Και έπρεπε κάπως να δουλέψει κι αυτή..   "

    >Μεταξύ του  "αγοράζω ακριβά"  ή  του " κατασκευάζω-ανακατασκευάζω-συμπαράγω"  σαφώς προτιμώ το δεύτερο.

    >Μεταξύ του "μου χαρίζουν κάποια καλύτερα από πολλά που έχω" και του "τα κατασκευάζω-ανακατασκευάζω-συμπαράγω" σαφώς προτιμώ το πρώτο

    >Και κυρίαρχα, μεταξύ του "μου χαρίζουν κάποια καλύτερα από πολλά που έχω"  και του  " άστε θα αγοράσουμε  κάποια καινούργια"    σαφώς προτιμώ το πρώτο .....

    Θεωρώ δε σκόπιμο να μη εκτροχιαστούμε άλλο εκτός θέματος....

    Edited by Anton_civeng
    Link to comment
    Share on other sites

    Μήπως, λέω μήπως, η συζήτηση για άρματα μάχης και πολεμικό εξοπλισμό να πάει σε άλλο νήμα; Άλλο είναι ένα post και άλλο να αλλάζει ο χαρακτήρας του νήματος.

    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν αφορά πολεμικό εξοπλισμό η συζήτηση. Αφορά γενικώς την πολιτική συντήρησης και αντικατάστασης ενός οποιουδήποτε προϊόντος, αυτοκινήτου εν προκειμένω.

    > Αυτό πάντως με τα χαρισμένα άρματα είναι λίγο μύθος. Μπορεί να είναι τσαμπέ το αρχικό όχημα, αλλά συνήθως δε στο δίνουν λειτουργικό και μπαίνεις σε έξοδα, συν τη συντήρηση που θα ακολουθήσει. Έγιναν τεχνο-οικονομικές μελέτες για όλα αυτά. Οι ίδιες που ισχύουν και στην αγορά ενός αυτοκινήτου. Πχ κάτι μεγάλου κυβισμού πολυτελή αυτοκίνητα και τζάμπα να στα δώσουν σου έρχεται ακριβότερα από το να αγοράσεις ένα καινούριο πιο μετριοπαθές όμως.

     

    Link to comment
    Share on other sites

    Το τελείως τσάμπα plug and play  εννοείται ότι δεν υπάρχει......!!!!

    και όπως έλεγε ο περίφημος:.....

    image.thumb.png.38af513c82c0317e33c1446d6b00f5df.png

    .................

    Και μόνο το κόστος βαφής με τα Ελληνικά χρώματα είναι >0.

    Η πρόσφατη "τζάμπα" προμήθεια με μεταχειρισμένα 70 Αμερικανικά ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior με το συμβολικό  κόστος των 44 εκ. δολαρίων,  στοίχισε όσο περίπου κοστίζει ένα ΑΗ-64  γιατί το ποσό αφορούσε μόνο στην αποσυναρμολόγηση, μεταφορά τους και επανασυναρμολόγηση εδώ + εκπαίδευση.

    Ε..! αυτό το λες  τσάμπα....!!!  ακόμη και που, ως υπολογίζεται,  επιχειρησιακά πλήρως αξιόμαχα θα είναι τα 36, ενώ από τα υπόλοιπα θα έχουμε πλήθος ανταλλακτικών.....

    Στην Αεροπορία Στρατού πάντως έχουν γιορτή για αυτά .......!!

    Edited by Anton_civeng
    Link to comment
    Share on other sites

    19 ώρες πριν, loser said:

    Εχουν ηδη στειλει    500  χιλιαδες  στο  εξωτερικο    αντικαθιστώντας  τους  με  ξενους  υπηκόους.  πραγματικα  είναι να  απορει  κανεις  πως  αυτό  το  κρατος  στέκεται  ακομα  και  εάν  στέκεται  για  ποσο  ακομα .  

    Οι ευθύνες δεν είναι τόσο απλές. Πολλοί από αυτούς τους 500 χιλιάδες έφυγαν με χρήμα που μάζεψαν από τη φούσκα του χρέους της χώρας. Ας μη βγάζουμε άγιους όλους τους Έλληνες ή όλους τους Έλληνες με προβλήματα.

    Link to comment
    Share on other sites

       Απορώ πως μετά και από τόσες μέρες που έχουν περάσει δεν έχεις βγει να ξεδιαλύνεις αυτή τη Γκεμπελίστικη λάσπη  που έχεις αφήσει για Έλληνες επιστήμονες που αναγκάστηκαν σε μετανάστευση . Στο περιβάλλον μου γνωρίζω γιατρούς (κι από δημόσιο νοσοκομείο και ψυχολόγο από ίδρυμα για παιδιά ΑΜΕΑ) και μηχανικούς και κομπιουτερά από το anti-hacking team τράπεζας που  έχουν φύγει έξω να βρουν ως εργαζόμενοι μία επάξια απασχόληση.

    Αυτοί όμως και οι οικογένειές τους  που  κατά κύριο λόγο πλούτισαν  από τη φούσκα του χρέους με τα cds και όλα τα άυλα τραπεζικά υποπροϊόντα ως εκ φύσεως εσώψυχα άυλοι και αγιογδύτες (μιάς και μιλάς για αγίους)  ήσαν κάποιοι  με την εσωτερική πληροφόρηση ή την χειραγωγική πολιτική δυνατότητα (λέγε με παιντί... λέγε με Γιάννο... κ.λ.π) και πάντα μπαινοβγαίνουν στην χώρα ως "internationals" ή και πρόσφατα στην φυλακή......  

      Ακόμη και σουπερμαρκετάδες που έριξαν "κανόνι",  αφήσαν απλήρωτους υπαλλήλους και προμηθευτές και πήγαν π.χ στην  Βουλγαρία με νέο πρόσωπο, έστω κι αν είχαν ένα πτυχίο , δεν συγκαταλέγονται στους επιστήμονες μετανάστες....

     Αντί να δεις την τραγικότητα της φυγής της πνευματικής ελίτ του τόπου και την αντικατάσταση της από τετραπλάσια πλέμπα μεθοδευμένα επιδοτούμενης λαθρομετανάστευσης, ρίχνεις αοριστόλογες λάσπες να θολώσει η πραγματικότητα.....

    Μη μας θυμίζεις εκείνου το:  «Συκοφαντείτε, συκοφαντείτε, στο τέλος πάντα κάτι μένει» ......

     

    Edited by Anton_civeng
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.