Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Αποχωρεί ο κατασκευαστής από το Μετρό Θεσσαλονίκης


    Σημαντικές εξελίξεις στην υπόθεση του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Κ», η κατασκευάστρια κοινοπραξία υπέβαλλε «ειδική δήλωση διακοπής έργου», κάνοντας το πρώτο βήμα για τη διάλυση της σύμβασης με το Δημόσιο. Το ζητούμενο είναι αν πρόκειται για στρατηγική κίνηση του κατασκευαστή, προκειμένου να «εκβιάσει» την αποδοχή από την Πολιτεία των οικονομικών αιτημάτων, ή να προλάβει καταγγελία της σύμβασης από το Δημόσιο.

     

    Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η κοινοπραξία απέστειλε σήμερα 50σέλιδη επιστολή στη διοίκηση της Αττικό Μετρό και της καταλογίζει την αποκλειστική ευθύνη για την απουσία προόδου στο έργο. Επισημαίνει ότι αδυνατεί να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα εργασιών, καθώς δεν έχουν παραδοθεί οι απαιτούμενοι χώροι στους σταθμούς Βενιζέλου και Βούλγαρη. Εκφράζει την εκτίμηση ότι ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο το Μετρό δεν θα λειτουργήσει νωρίτερα από το 2020. Και ανακοινώνει τον τερματισμό της ανάμειξής της στην κατασκευή της βασικής γραμμής του έργου.

     

    
Αξιοσημείωτο, είναι πάντως ότι, χωρίς να έχει «διαρρεύσει» η επιστολή, η Αττικό Μετρό έσπευσε να εκδόσει ανακοίνωση. Όπως επισημαίνει, «το έργο επιβάλλεται να συνεχίσει απρόσκοπτα, χωρίς να χαθεί ούτε μια μέρα, τις κατασκευαστικές εργασίες του σε όλους τους σταθμούς που είναι διαθέσιμοι (Ν. Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, Πατρίκιος, Ν. Ελβετία), στη διακλάδωση Δημοκρατίας και στο Αμαξοστάσιο, όπως προβλέπει η σύμβαση». Επιπλέον, υπενθυμίζει το χρονοδιάγραμμα που έθεσε προ εξαμήνου ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχ. Χρυσοχοϊδης: «Η σύμβαση κατασκευής του δεν αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Τα χρονικά περιθώρια εξαντλούνται. Είναι η ώρα των υπεύθυνων αποφάσεων για όλους».

     

    xartiss-metro-thumb-large.jpg

     

    Σύμφωνα με πηγές του περιβάλλοντος του υπουργού Υποδομών, η κίνηση αυτή είναι επιχειρηματικός ελιγμός καθώς ο κατασκευαστής υπολείπεται των εργασιών του χρονοδιαγράμματος. Πηγές της Αττικό Μετρό εξέφρασαν την έκπληξή τους για τον ελιγμό της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, με δεδομένο ότι όλες οι οικονομικές διαφορές έχουν παραπεμφθεί σε 6 διαιτησίες. Η Αττικό Μετρό έχει προθεσμία 10 ημερών να απαντήσει στον κατασκευαστή.

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/758151/article/epikairothta/ellada/apoxwrei-o-kataskeyasths-apo-to-metro-8essalonikhs





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Εγω δυο πραγματα καταλαβαινω ή η Κ/Ξ ειναι υπο εσωτερικη διαλυση ή πραγματι προσπαθουν να εκβιασουν.Αποκλειεται σε ενα τοσο μεγαλο εργο να μην υπαρχουν μετωπα εργασιας.

    Link to comment
    Share on other sites

    αλλο εργο ξεκινησαν να φτιαξουν αλλο τους βγηκε,αλλα αυτα παθανεις οταν (α) δεν εχεις κανει τις απαιτουμενες γεωτεχνικες ερευνες αλλα κανεις τον διαγωνισμο για καθαρα πολιτικους λογους......2005 φρεσκια κυβερνηση ΝΔ  και (Β) οταν αντι να αντιμετωπισεις ενα τετοιο εργο σαν συγκοινωνιακο, το αντιμετωπιζεις σαν .....αρχαιολογικη εκσκαφη.Δεν ξερω αν τελικα ειναι μια μπλοφα αλλα αν τελικα συμβει αυτο που λεει ο τιτλος του θεματος θα ειναι αδικο για τους μελετητες και τους εργοταξιακους, που προσπαθησαν πραγματικα παρα πολυ , για να φερουν σε περας ενα εργο με ιδιαιτερες κατασκευαστικες δυσκολιες.

    Edited by tasanto
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

     

     Απλώς η ΝΔ ήθελε Μετρό, το ΠΑΣΟΚ ήθελε... Τραμ. Λυπάμαι για την πόλη μου γιατί είναι το 2ο έργο που βυθίζεται...(1ο ήταν η υποθαλάσσια).

     

    Και εγώ λυπάμαι αν και είμαι Αθηναίος. Ένα τόσο σημαντικό έργο για την 2η μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας ακυρώνεται ή κατά 99% θα ακυρωθεί. Λένε οτι κι αν γίνει στην καλύτερη μετά το 2020.... οτι να ναι ποιά αυτή η χώρα......

    Link to comment
    Share on other sites

    abouts

     

    Ο τίτλος των ΜΜΕ για κανένα μήνα 

     

    "Ακόμα και η πολιτιστική κληρονομιά των Ελλήνων βορά στους νταβατζήδες" 

     

    " Ετσι δεν επιστρέφονται τα Μάρμαρα!!"

     

    "Τσιμεντάνια ταφόπλακα σε 2500 χρόνια ιστορίας" 

     

    "Τσιμεντώνουν την Ιστορία μας" 

     

    " Τρόικα: Σταματάμε την Ιστορία σας!!"  

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν είμαι κατά της αρχαιολογικής σκαπάνης, αλλά αντίθετος της αλλόγιστης σπατάλης με αυτή τη πρόφαση.

    Αν είναι να περάσουμε από κόσκινο μερικά δισεκατομύρια κυβικά μέτρα (για τόσα μιλάμε) χώματοςκαι από τα μάτια 10 ειδικών μπας και βρούμε τίποτα και να παιδεύουμε για 15 χρόνια μια ολόκληρη πόλη και να λέμε αυτό ειναι ανάπτυξη τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας...Ας αποζημιώσουν τις επιχειρήσεις που έκλεισαν εξαιτίας του έργου για να ξαναανοίξουν (και με τι προοπτικές; ;), ας βρούν δουλειές σε όσους τις χάσανε εξαιτίας του Μετρό.. Ας παρόυν τους ανέργους που προκαλούν εξαιτίας του εν λόγω έργου για να τους κάνουν αυτοί την σκαπάνη...

     

    Αλλά, ας σκεφτούμε πόσο τελικά μας εξυπηρετούν τα εν λόγω έργα....και ακόμα έργα δεν είδαμε ούτε φαίνεται πως θα δούμε.

    Χαρακτηριστικά σας λέω ότι πέρα από τα προβλήματα κυκλοφορίας το έργο του μετρό έχει προκαλέσει και σημαντικά ζητήματα ασφαλείας σε επιχειρήσεις και φορείς από όπου διέρχεται (κλεισιμο έξοδων κινδύνου επιχειρήσεων λόγω έργων μετρό κτλ).
     

    Προσέξτε, σε πρόσφατη ανακοίνωση είπαν ότι λεφτά για Μετρό στη Δυτική Θεσ/νικη (Αμπελόκηποι) δεν υπάρχουν ή υπάρχουν κάτι λίγα που θα απορροφηθούν σε επεκτάσεις στην Αθήνα (είναι πιο ώριμες οι μελέτες εκεί......!)..Η επέκταση στους Αμπελόκηπους θα κοστίσει 600+ εκατ. (αισιόδοξες εκτιμήσεις)...

    άρα τελικά όταν μιλάμε για το παρόν Μετρό στη Θεσσαλονίκη, όπως φτιάχνεται, αναφερόμαστε σε ένα έργο που δεν εξυπηρετεί όλους τους πολίτες της πόλης αλλά την μειοψηφία της.... Ας πληρώσουν αυτοί λοιπόν την σκαπάνη..άλλωστε ο χρήστης πρέπει να πληρώνει και όχι όλη η Ελλάδα...

    • Upvote 2
    • Downvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Γιά άλλη μιά φορά βλέπουμε ότι ο σχεδιασμός κάθε έργου , γίνεται με μόνο σκοπό την κονόμα των ημετέρων και τις μίζες .

     

    Ηταν προφανές ότι στην Θεσσαλονίκη δεν έπρεπε να γίνει μετρό . Δεν μπορείς σε μιά πόλη με τόσα βεβαιωμένα αρχαία να έχεις τέτοιες λύσεις γιά μία γραμμή που τελικά δεν προσφέρει και τίποτα.

     

    Αλλωστε είχαμε εμπειρία και στην Αθήνα από το τι τράβηξε η διαδρομή Σύνταγμα - Κεραμεικός και Ακρόπολη - Μεταξουργείο .

     

    Η Θεσσαλονίκη χρειαζόταν επίγειο η υπέργειο μέσο σταθερής τροχιάς και θαλάσσια συγκοινωνία .

     

    Το είχαν πεί και παλιότερα . Μία γραμμή στην θάλασσα και μία γραμμή στο πάνω μέρος της πόλης με εγκάρσιες συνδέσεις των σταθμών με λεωφορεία .

     

    Ασε που με τόσα λεφτά θα μπορούσαν να γίνουν και απαλλοτριώσεις μέσα στην πόλη .

    • Upvote 4
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.