Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Απόφαση ΤΕΕ: Δημιουργείται Μητρώο εγγραφών Μηχανικών ΤΕΙ


    Τη δημιουργία Γραφείου και Μητρώου εγγραφών των Μηχανικών πτυχιούχων των ΤΕΙ, αποφάσισε στην αποψινή συνεδρίαση το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos.

     

    Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, με ομόφωνη απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής, προχωρά σε ίδρυση Τμήματος Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στο ΤΕΕ, το οποίο θα λειτουργεί σύμφωνα με τις προβλέψεις της νομοθεσίας για τα Επιστημονικά ή/και Επαγγελματικά Τμήματα του ΤΕΕ.

     

    Στο Τμήμα Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης του ΤΕΕ θα μπορούν να εγγράφονται απόφοιτοι ανώτατων σχολών τεχνολογικού τομέα και αναγνωρισμένων ισότιμων σχολών του εξωτερικού με αντικείμενο μηχανικού για τους οποίους δεν απαιτείται η κτήση άδειας άσκησης επαγγέλματος.

     

    Το esos επικοινώνησε με τον πρόεδρο του ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ Καθηγητή Λάζαρο Βρυζίδη ο οποίος χαρακτήρισε μεν θετική την σχετική απόφαση του ΤΕΕ, αλλά όπως τόνισε δεν αρκεί μόνο αυτό αλλά πρέπει να εκδοθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων.

     

    Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, το ΤΕΕ προβλέπεται να ιδρύει Επιστημονικά ή/και Επαγγελματικά Τμήματα σχετιζόμενα με το τεχνικό δυναμικό της χώρας, την τεχνική, επιστημονική, κατασκευαστική και σχετική βιομηχανική δραστηριότητα, τη μελέτη και αδειοδότηση των τεχνικών έργων και τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών. Επίσης προβλέπεται ότι τα τμήματα αυτά τηρούν Μητρώα Μελών. Σύμφωνα με αυτές τις προβλέψεις της νομοθεσίας και προκειμένου να υπηρετηθούν οι στόχοι της ενιαίας εκπροσώπησης του τεχνικού κόσμου της χώρας, το ΤΕΕ προχωρά στην ίδρυση του νέου Τμήματος Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

     

    Σχετικά με το θέμα, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:

     

    «Ζητάμε από την Πολιτεία αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που να έχουν αποτύπωμα και αξία στην πραγματική οικονομία, στην καθημερινότητα των ελευθέρων επαγγελματιών και των επιχειρήσεων. Το ΤΕΕ δείχνει το δρόμο για το πώς αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Ξεπερνάμε τις αγκυλώσεις και τους διαχωρισμούς του χθες. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας εκφράζει το σύνολο του τεχνικού κόσμου της χώρας και το αποδεικνύει στην πράξη. Σε μια ευνομούμενη πολιτεία, σε ένα κράτος δικαίου, όλοι έχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις, καθένας ανάλογα με τις δυνατότητες και τα εφόδιά του. Μπορούμε και πρέπει όλοι μαζί να πορευθούμε σε μια νέα εποχή που θα στηρίξει την Αληθινή Ανάπτυξη της χώρας. Αναμένουμε από την Κυβέρνηση γενικά και ειδικά από το Υπουργείο Παιδείας, μέσα από την προώθηση των αναγκαίων νομοθετικών ρυθμίσεων, τα επόμενα γενναία αλλά στέρεα βήματα για την επίλυση ενός ζητήματος που απασχολεί τον τεχνικό κόσμο, την ελληνική κοινωνία και την οικονομία επί δεκαετίες».

     

    Η ίδρυση του Τμήματος Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης βασίζεται στη διαπίστωση ότι σε πολλά πεδία της επιστήμης και σε επιστημονικές δραστηριότητες τεχνικού αντικειμένου εμπλέκονται ειδικό­τητες επιστημόνων που δεν είναι διπλωματούχοι μηχανικοί. Τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει ένας ενιαίος φορέας τόσο για την επιστημονική όσο και την επαγγελ­ματική προώθηση θεμάτων αλλά και για θέματα που α­φορούν την αδειοδότηση, την πιστοποίηση, την κατάρτι­ση και γενικότερα θέματα του κάθε επιστημονικού και ε­παγγελματικού χώρου. Συνέπεια των παραπάνω είναι η μη συμμετοχή μεγά­λου πλήθους επιστημόνων - που δεν ανήκουν μέχρι σήμερα στα μέλη του ΤΕΕ - σε κάποιον επιστημονικό φορέα και η δημιουργία στρεβλώσεων και παραλείψεων λόγω έλλειψης ενιαίας επιστημονικής έκφρασης. Η νομοθεσία και η απόφαση του ΤΕΕ έρχονται να καλύψουν αυτά τα κενά συμμε­τοχής, έκφρασης και εκπροσώπησης με την ίδρυση νέου Τμήματος, που θα έχει ως στόχους:

     

    · τη συνολική έκφραση εντός του ΤΕΕ της εκπροσώ­πησης, συμμετοχής και παρακολούθησης της προόδου των τεχνικών και τεχνολογικών εφαρμογών στη χώρα

     

    · τη διασφάλιση της λειτουργίας χωρίς απο­κλεισμούς του Τμήματος Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, που δεν είναι μέλη α­ντίστοιχου επιστημονικού φορέα, μέσα από τη διαπιστωμένη δημοκρατική συγκρότηση και λειτουργία που διέπει όλα τα όργανα του Τεχνικού Επιμελητηρίου στην μακρόχρονη ιστορία του.

     

    Σημειώνεται ότι της απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ προηγήθηκε συγκεκριμένο αίτημα για τη σύσταση Αυτοδιοίκητου Τμήματος Μηχανικών Τεχνολογικής Εκπαίδευσης μέσα στις δομές του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, που κατέθεσαν επιστήμονες οι οποίοι θήτευσαν τα τελευταία χρόνια στην Κεντρική Διοίκηση της ΕΕΤΕΜ, διαφορετικών παρατάξεων και διαφορετικών πολιτικών αφετηριών, οι οποίοι τονίζουν ότι εκφράζουν «χιλιάδες συναδέλφους αλλά και το κοινό αίσθημα συνολικά στον Κλάδο των Μηχανικών Τ.Ε.» οι οποίοι δηλώνουν ότι «στόχος μας είναι η άρση των αγκυλώσεων του παρελθόντος και η έναρξη διαδικασιών ώσμωσης μεταξύ του συνόλου των Μηχανικών της Χώρας για την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων του Κλάδου».

     

    Πηγή: https://www.esos.gr/arthra/50748/apofasi-tee-dimioyrgeitai-mitroo-eggrafon-mihanikon-tei





    BAS

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Έτσι όπως είναι τώρα η αγορά οι πιστοποιήσεις είναι απαραίτητες αλλά με εξετάσεις.

    Δυστυχώς επειδή το πολιτικό κόστος είναι μεγάλο δεν πρόκειται να καθιερωθούν.

     

    Ενδεικτικά αναφέρω τον θεσμό των ενεργειακών επιθεωρητών.

    Είχε ψηφιστεί να απαιτούνται σεμινάρια και εξετάσεις για να γίνει κάποιος ενεργειακός επιθεωρητής. Στην αρχή επιτρέψανε την εγγραφή "προσωρινών" ενεργειακών επιθεωρητών, μετά δώσανε πρώτη παράταση για τις εξετάσεις, δεύτερη παράταση, τρίτη παράταση και στο τέλος καταργήσανε τις εξετάσεις.

     

    Τα σεμινάρια από μόνα τους δεν λένε τίποτα, πολλοί απλά πληρώσανε το σεμινάριο και χωρίς ούτε μια ώρα παρουσίας σε αυτό πήρανε το χαρτί της παρακολούθησης. Τα ΚΕΚ χρήματα θέλουν, δεν τους νοιάζει αν θα πας ή όχι. Βάζουν αυτοί υπογραφή στις παρουσίες.

     

    Αν καθιερωθούν οι πιστοποιήσεις, καλό είναι να καθιερωθούν σε όλους τους τομείς. Τώρα απαιτούνται πιστοποιήσεις μόνο στην εγκατάσταση. Θα πρέπει να καθιερωθεί και στην μελέτη πιστοποίηση. Θες να κάνεις μελέτη θέρμανσης; Απόδειξε ότι ξέρεις να κάνεις τέτοια μελέτη. Θες να κάνεις τοπογραφικό; Απέδειξε ότι ξέρεις την δουλειά.

     

    Αυτή την στιγμή υπάρχουν μηχανικοί μπαλαντέρ. Δεν μιλάω για γραφεία με αρκετά άτομα που ο καθένας εξειδικεύεται σε κάποιους τομείς. Μιλάω για άτομα που υπογράφουν ότι να'ναι. Μου έχουν πει περίπτωση που κάποιος κατάθεσε μελέτη υδραυλικού ανελκυστήρα με σχέδια για μηχανικό ανελκυστήρα. Είχε αντιγράψει το τεύχος και δεν ήξερε καν τι αντέγραφε.

     

    Φυσικά ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχουν εξετάσεις και από ανεξάρτητη μάλιστα αρχή (π.χ. ΕΟΠΠΕΠ)! Αν είναι δυνατόν το έτος 2017 να μην δίνεται η ευκαιρία σε κάποιον να εξελιχθεί στο επάγγελμα που ασκεί!

     

    Επίσης, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου στο θέμα των ενεργειακών επιθεωρητών! Είναι τραγικό λάθος που άνοιξε σε όλους το μητρώο! Ο καθένας πλέον πράττει όπως του κατέβει χωρίς να δίνει σημασία σε ΤΟΤΕΕ, εγκυκλίους κλπ. Αυτά όπως συνηθίζουμε να λέμε, γίνονται μόνο στην Ελλάδα!

    Link to comment
    Share on other sites

    https://www.esos.gr/arthra/50980/ypoyrgeio-apantisi-stin-anakoinosi-tis-synodoy-proedron-tei

     

    Με έκπληξη και θλίψη πληροφορηθήκαμε την ανακοίνωση της Συνόδου των Προέδρων των Τ.Ε.Ι. η οποία κάνει λόγο για δήθεν «σοβαρότατο πισωγύρισμα του υπουργού Παιδείας», στηριζόμενη σε δήλωση του Προέδρου της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. ότι «…υπάρχει πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης να μη ρυθμίσει τα επαγγελματικά δικαιώματα με νόμο…».

    Το Υπουργείο Παιδείας, όπως έχει κατ’ επανάληψη τονιστεί, έχει αρμοδιότητα για τον καθορισμό των προσόντων που προσδίδουν οι τίτλοι σπουδών που αποκτούν οι απόφοιτοι των Α.Ε.Ι. και βάσει αυτών καθορίζονται στην συνέχεια τα σχετικά με το πλαίσιο πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες. Σε αυτό το πλαίσιο κινούνται οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου και αυτό ακριβώς έρχεται να ρυθμίσει το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας. Σε αυτή τη διαδικασία εντάσσεται και η επεξεργασία των ομαδοποιημένων προτάσεων των Τμημάτων των Α.Ε.Ι., με τις οποίες ασχολείται εκ παραλλήλου η ήδη συσταθείσα επιτροπή του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

    Αυτά είναι τα πρώτα από μια σειρά βημάτων που πρέπει να γίνουν, ώστε με κατάλληλη τεκμηρίωση και νομοθετικές διαδικασίες, να γίνει δυνατή η επίλυση του χρόνιου προβλήματος των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των Τ.Ε.Ι. Το ΥΠ.Π.Ε.Θ., σταθερό σε όσα έχει ανακοινώσει, έχει ξεκινήσει, για πρώτη φορά εδώ και πολλές δεκαετίες, μια πορεία που θα δώσει λύση στο υπαρκτό πρόβλημα των αποφοίτων των Τμημάτων Τ.Ε.Ι., μεταξύ των οποίων και τα Τμήματα Μηχανικών Τ.Ε.

     

    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

    Edited by atsalovergas
    Link to comment
    Share on other sites

    Σωστά λεέι το υπουργείο...Αρκεί να μας εξηγήσουν γιατί έβαλαν τα μπλε γράματα:

     

    6. Τα προεδρικά διατάγματα και οι αποφάσεις που θα εκδοθούν σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 4, ισχύουν και για τους αποφοίτους Τ.Ε.Ι. του οικείου Τμήματος, που αποφοίτησαν πριν την έκδοσή τους, καθώς και για τους αποφοίτους των Τμημάτων Τ.Ε.Ι. που συγχωνεύθηκαν ή μετονομάστηκαν, δυνάμει των π.δ. 69/2013 (Α΄ 119), 82/2013 (Α΄ 123), 83/2013 (Α΄ 123), 84/2013 (Α΄ 124), 87/2013 (Α΄ 129), 90/2013 (Α΄ 130), 91/2013 (Α΄ 131), 94/2013 (Α΄ 132), 95/2013 (Α΄ 133), 100/2013 (Α΄ 135), 101/2013 (Α΄ 135), 102/2013 (Α΄ 136),103/2013 (Α΄ 136), 104/2013 (Α΄ 137), 127/2013 (Α΄ 190), όπως ισχύουν. Τα σχετικά με το πλαίσιο πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες, βάσει προσόντων που προσδίδουν οι τίτλοι σπουδών, μπορεί να διαφοροποιούνται ανάλογα με το καθεστώς φοίτησης των πτυχιούχων, ήτοι πριν ή μετά την έναρξη ισχύος του ν. 2916/01 (Α΄ 114).

    Link to comment
    Share on other sites

    To 2001 που πέρασε το βούλευμα και ανωτατοποιήθηκαν τα τει , όσοι είχαν τελειώσει πριν απο αυτό κάνανε 2 εξάμηνα νομίζω και πήρα την ισοδυναμία με τα ΑΤΕΙ..

    Αυτούς δεν τους θέλει το τεε με την καμια λοιπον..

    Link to comment
    Share on other sites

    Ε σου λέει δε γίνεται ο σημερινός απόφοιτος του αναβαθμισμένου πια τεϊ να έχει τα ίδια δικαιώματα με έναν παλαιότερο που φοίτησε υπό τελείως διαφορετικές συνθήκες. Οι όποιες αλλαγές μάλλον θα ισχύσουν για όσους περάσουν στις σχολές μετά την ψήφιση των σχετικών νόμων, ούτε καν για τους φοιτητές που είναι αυτή τη στιγμή μέσα.

    Link to comment
    Share on other sites

    Ε σου λέει δε γίνεται ο σημερινός απόφοιτος του αναβαθμισμένου πια τεϊ να έχει τα ίδια δικαιώματα με έναν παλαιότερο που φοίτησε υπό τελείως διαφορετικές συνθήκες. Οι όποιες αλλαγές μάλλον θα ισχύσουν για όσους περάσουν στις σχολές μετά την ψήφιση των σχετικών νόμων, ούτε καν για τους φοιτητές που είναι αυτή τη στιγμή μέσα.

    Θα γίνει όπως το 2001 ίσως, θα μας πούνε παρακολουθήστε 2 εξαμηνα ή κατι τετοιο και πάρτε την ισοδυναμία.

    Link to comment
    Share on other sites

    Επειδή το να πάει κάποιος όπως εγώ π.χ που εργάζομαι και κάνω και μεταπτυχιακό να παρακολουθήσει 2 εξάμηνα είναι μάλλον δύσκολο, θεωρώ ότι το πιο λογικό θα ήταν να δωθούν εξετάσεις τύπου ΔΟΑΤΑΠ, όπως δίνουν οι απόφοιτοι πανεπιστημίων του εξωτερικού να τελειώνει η ιστορία.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.