Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Τη δημιουργία Γραφείου και Μητρώου εγγραφών των Μηχανικών πτυχιούχων των ΤΕΙ, αποφάσισε στην αποψινή συνεδρίαση το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos.

     

    Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, με ομόφωνη απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής, προχωρά σε ίδρυση Τμήματος Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στο ΤΕΕ, το οποίο θα λειτουργεί σύμφωνα με τις προβλέψεις της νομοθεσίας για τα Επιστημονικά ή/και Επαγγελματικά Τμήματα του ΤΕΕ.

     

    Στο Τμήμα Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης του ΤΕΕ θα μπορούν να εγγράφονται απόφοιτοι ανώτατων σχολών τεχνολογικού τομέα και αναγνωρισμένων ισότιμων σχολών του εξωτερικού με αντικείμενο μηχανικού για τους οποίους δεν απαιτείται η κτήση άδειας άσκησης επαγγέλματος.

     

    Το esos επικοινώνησε με τον πρόεδρο του ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ Καθηγητή Λάζαρο Βρυζίδη ο οποίος χαρακτήρισε μεν θετική την σχετική απόφαση του ΤΕΕ, αλλά όπως τόνισε δεν αρκεί μόνο αυτό αλλά πρέπει να εκδοθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων.

     

    Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, το ΤΕΕ προβλέπεται να ιδρύει Επιστημονικά ή/και Επαγγελματικά Τμήματα σχετιζόμενα με το τεχνικό δυναμικό της χώρας, την τεχνική, επιστημονική, κατασκευαστική και σχετική βιομηχανική δραστηριότητα, τη μελέτη και αδειοδότηση των τεχνικών έργων και τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών. Επίσης προβλέπεται ότι τα τμήματα αυτά τηρούν Μητρώα Μελών. Σύμφωνα με αυτές τις προβλέψεις της νομοθεσίας και προκειμένου να υπηρετηθούν οι στόχοι της ενιαίας εκπροσώπησης του τεχνικού κόσμου της χώρας, το ΤΕΕ προχωρά στην ίδρυση του νέου Τμήματος Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

     

    Σχετικά με το θέμα, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:

     

    «Ζητάμε από την Πολιτεία αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που να έχουν αποτύπωμα και αξία στην πραγματική οικονομία, στην καθημερινότητα των ελευθέρων επαγγελματιών και των επιχειρήσεων. Το ΤΕΕ δείχνει το δρόμο για το πώς αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Ξεπερνάμε τις αγκυλώσεις και τους διαχωρισμούς του χθες. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας εκφράζει το σύνολο του τεχνικού κόσμου της χώρας και το αποδεικνύει στην πράξη. Σε μια ευνομούμενη πολιτεία, σε ένα κράτος δικαίου, όλοι έχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις, καθένας ανάλογα με τις δυνατότητες και τα εφόδιά του. Μπορούμε και πρέπει όλοι μαζί να πορευθούμε σε μια νέα εποχή που θα στηρίξει την Αληθινή Ανάπτυξη της χώρας. Αναμένουμε από την Κυβέρνηση γενικά και ειδικά από το Υπουργείο Παιδείας, μέσα από την προώθηση των αναγκαίων νομοθετικών ρυθμίσεων, τα επόμενα γενναία αλλά στέρεα βήματα για την επίλυση ενός ζητήματος που απασχολεί τον τεχνικό κόσμο, την ελληνική κοινωνία και την οικονομία επί δεκαετίες».

     

    Η ίδρυση του Τμήματος Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης βασίζεται στη διαπίστωση ότι σε πολλά πεδία της επιστήμης και σε επιστημονικές δραστηριότητες τεχνικού αντικειμένου εμπλέκονται ειδικό­τητες επιστημόνων που δεν είναι διπλωματούχοι μηχανικοί. Τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει ένας ενιαίος φορέας τόσο για την επιστημονική όσο και την επαγγελ­ματική προώθηση θεμάτων αλλά και για θέματα που α­φορούν την αδειοδότηση, την πιστοποίηση, την κατάρτι­ση και γενικότερα θέματα του κάθε επιστημονικού και ε­παγγελματικού χώρου. Συνέπεια των παραπάνω είναι η μη συμμετοχή μεγά­λου πλήθους επιστημόνων - που δεν ανήκουν μέχρι σήμερα στα μέλη του ΤΕΕ - σε κάποιον επιστημονικό φορέα και η δημιουργία στρεβλώσεων και παραλείψεων λόγω έλλειψης ενιαίας επιστημονικής έκφρασης. Η νομοθεσία και η απόφαση του ΤΕΕ έρχονται να καλύψουν αυτά τα κενά συμμε­τοχής, έκφρασης και εκπροσώπησης με την ίδρυση νέου Τμήματος, που θα έχει ως στόχους:

     

    · τη συνολική έκφραση εντός του ΤΕΕ της εκπροσώ­πησης, συμμετοχής και παρακολούθησης της προόδου των τεχνικών και τεχνολογικών εφαρμογών στη χώρα

     

    · τη διασφάλιση της λειτουργίας χωρίς απο­κλεισμούς του Τμήματος Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, που δεν είναι μέλη α­ντίστοιχου επιστημονικού φορέα, μέσα από τη διαπιστωμένη δημοκρατική συγκρότηση και λειτουργία που διέπει όλα τα όργανα του Τεχνικού Επιμελητηρίου στην μακρόχρονη ιστορία του.

     

    Σημειώνεται ότι της απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ προηγήθηκε συγκεκριμένο αίτημα για τη σύσταση Αυτοδιοίκητου Τμήματος Μηχανικών Τεχνολογικής Εκπαίδευσης μέσα στις δομές του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, που κατέθεσαν επιστήμονες οι οποίοι θήτευσαν τα τελευταία χρόνια στην Κεντρική Διοίκηση της ΕΕΤΕΜ, διαφορετικών παρατάξεων και διαφορετικών πολιτικών αφετηριών, οι οποίοι τονίζουν ότι εκφράζουν «χιλιάδες συναδέλφους αλλά και το κοινό αίσθημα συνολικά στον Κλάδο των Μηχανικών Τ.Ε.» οι οποίοι δηλώνουν ότι «στόχος μας είναι η άρση των αγκυλώσεων του παρελθόντος και η έναρξη διαδικασιών ώσμωσης μεταξύ του συνόλου των Μηχανικών της Χώρας για την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων του Κλάδου».

     

    Πηγή: https://www.esos.gr/arthra/50748/apofasi-tee-dimioyrgeitai-mitroo-eggrafon-mihanikon-tei





    BAS

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε

    Ο καθένας στον τομέα του. Ο Μηχανολόγος απεριόριστα Μηχανολογικά, ο Ηλεκτρολόγος απεριόριστα Ηλεκτρολογικά και πάει λέγοντας. "Τα κάνω όλα" μηχανικός δεν θα έπρεπε επ' ουδενί να υπάρχει.

    Όταν ο μηχανολόγος δεν έχει δικαιώματα δλδ επιστημονική γνώση επί του ηλεκτρισμού δεν είναι μηχανολόγος. Και φυσικά το ίδιο ισχύει αναλόγως για τον ηλεκτρολόγο. Απλώς η διάκριση συνίσταται στην εξειδίκευση του ηλεκτρολόγου κυρίως με τα ηλεκτρονικά συστήματα, τους υπολογιστές κλπ. και του μηχανολόγου με τα συστήματα ενέργειας και κίνησης. Εξ' άλλου σήμερα πλέον μιλάμε για "μηχανοτρονική" (ή μηχατρονική).

    project.breeze

    Δημοσιεύτηκε

    Όταν ο μηχανολόγος δεν έχει δικαιώματα δλδ επιστημονική γνώση επί του ηλεκτρισμού δεν είναι μηχανολόγος. Και φυσικά το ίδιο ισχύει αναλόγως για τον ηλεκτρολόγο. Απλώς η διάκριση συνίσταται στην εξειδίκευση του ηλεκτρολόγου κυρίως με τα ηλεκτρονικά συστήματα, τους υπολογιστές κλπ. και του μηχανολόγου με τα συστήματα ενέργειας και κίνησης. Εξ' άλλου σήμερα πλέον μιλάμε για "μηχανοτρονική" (ή μηχατρονική).

     

    Επιστημονική γνώση 'εχει και πρέπει να έχει ο μηχανολόγος επί του ηλεκτρισμού αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ηλεκτρολόγος ή ότι θα πρέπει να μπορεί αυτοδίκαια να υπογράφει ηλεκτρολογικές μελέτες

    JimakosR

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Συμφωνώ ότι ταυτιζονται οι ειδικότητες αλλά πρέπει να υπάρχουν κανόνες και διαχωρισμόι... Δεν μπορεί ο ηλεκτρολογος να ασχολείται και να υπογράφει ΜΕΚ ή ο μηχανολογος ηλεκτρολογικα όταν δεν ξέρουν καλά καλά βασική ηλεκτροτεχνια

    Edited by JimakosR
    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε

    Επιστημονική γνώση 'εχει και πρέπει να έχει ο μηχανολόγος επί του ηλεκτρισμού αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ηλεκτρολόγος ή ότι θα πρέπει να μπορεί αυτοδίκαια να υπογράφει ηλεκτρολογικές μελέτες

    Εφ' όσον θα μπείτε (ή μπήκατε) στο χώρο της ανώτατης εκπαιδευτικής βαθμίδας και στο ΤΕΕ την αντίληψη του ΚΑΤΕΕτζή τι τη θέλετε;

    JimakosR

    Δημοσιεύτηκε

    Εφ' όσον θα μπείτε (ή μπήκατε) στο χώρο της ανώτατης εκπαιδευτικής βαθμίδας και στο ΤΕΕ την αντίληψη του ΚΑΤΕΕτζή τι τη θέλετε;

    Επειδή δουλεύει ετσι το ΤΕΕ σημαίνει οτι είναι και το σωστό?

    project.breeze

    Δημοσιεύτηκε

    Εφ' όσον θα μπείτε (ή μπήκατε) στο χώρο της ανώτατης εκπαιδευτικής βαθμίδας και στο ΤΕΕ την αντίληψη του ΚΑΤΕΕτζή τι τη θέλετε;

     

    Ποιά είναι η αντίληψη του ΚΑΤΕΕτζή δηλαδή; Πρέπει να θεωρούμε φυσιολογικό τον μηχανολόγο να έχει απεριόριστα ηλεκτρολογικά; Τον ηλεκτρολόγο απεριόριστα μηχανολογικά; Τον ΠΜ να κάνει από γέφυρες μέχρι τοπογραφικά και περιβαλλοντικά; Τον αρχιτέκτονα να κάνει στατικά; Η ανώτατη βαθμίδα θεωρείται δεδομένη παντού ως higher education, η διάκριση "ανώτερη" και "ανώτατη" είναι όπως πάντα μία ελληνική πατέντα που πήγε στον κάδο των αχρήστων.

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Αυτή τη στιγμή δε συζητάμε για τα δικαιώματα των μηχανικών του πολυτεχνείου αλλά για τα δικαιώματα των μηχανικών ΤΕΙ.

     

    Οπότε η σκέψη σας είναι τα ΤΕΙ να έχουν δικαιώματα επί της εξειδίκευσής τους μόνο?

    Edited by georgios_m
    project.breeze

    Δημοσιεύτηκε

    Αυτή τη στιγμή δε συζητάμε για τα δικαιώματα των μηχανικών του πολυτεχνείου αλλά για τα δικαιώματα των μηχανικών ΤΕΙ.

     

    Οπότε η σκέψη σας είναι τα ΤΕΙ να έχουν δικαιώματα επί της εξειδίκευσής τους μόνο?

     

    Εγώ μιλάω για τα δικαιώματα των μηχανικών γενικά. Έστω ότι απόφοιτοι ΤΕΙ = απόφοιτοι Πανεπιστημίων του εξωτερικού. Μετά από εξετάσεις τύπου ΔΟΑΤΑΠ πλήρης εξίσωση με μηχανικούς Πολυτεχνείου σε επαγγελματικά δικαιώματα. Παρόλα αυτά επείδη οι σπουδές είναι 4ετείς τότε ΤΕΙ = Bachelor και Πολυτεχνεία = Master που σημαίνει ότι ο απόφοιτος Πολυτεχνείου πάει απευθείας για PhD εφόσον θέλει ενώ ο απόφοιτος ΤΕΙ ή πανεπιστημίου εξωτερικού μετά από μεταπτυχιακό.

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Άρα ξεχνάμε τα δικαιώματα πάνω στην εξειδίκευση και μιλάμε πλέον για πλήρη δικαιώματα όπως ισχύουν για διπλωματούχους.

     

    Ο απόφοιτος πολυτεχνίου μπορεί και τώρα να πάει απευθείας για PhD, άρα δεν μπαίνει τέτοιο θέμα.

     

    Ερώτηση: στις θέσεις ΤΕ του δημοσίου θα διορίζεσαι αφότου περάσεις αυτό το "ΔΟΑΤΑΠ" (=μάστερ) ή θα μπορείς και με μπάτσελορ? Ή θα μπορείς μόνο εάν έχεις σταματήσει στο μπάτσελορ? Θα μπορεί να τις καλύψει κι ένας πολυτεχνίτης?

    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε

    Ποιά είναι η αντίληψη του ΚΑΤΕΕτζή δηλαδή; Πρέπει να θεωρούμε φυσιολογικό τον μηχανολόγο να έχει απεριόριστα ηλεκτρολογικά; Τον ηλεκτρολόγο απεριόριστα μηχανολογικά; Τον ΠΜ να κάνει από γέφυρες μέχρι τοπογραφικά και περιβαλλοντικά; Τον αρχιτέκτονα να κάνει στατικά; Η ανώτατη βαθμίδα θεωρείται δεδομένη παντού ως higher education, η διάκριση "ανώτερη" και "ανώτατη" είναι όπως πάντα μία ελληνική πατέντα που πήγε στον κάδο των αχρήστων.

     

    Όταν τα μαθήματα έχουν διδαχθεί σωστά*, ο φοιτητής τα έχει παρακολουθήσει ανελλιπώς** και έχει επιτύχει στην εξέταση του μαθήματος, είναι "πιστοποιημένος" τουλάχιστον για τις αντίστοιχες μελέτες και επιβλέψεις. Εξ' άλλου ένας μηχανικός υπογράφει πάντα με τις αστικές και ποινικές ευθύνες που του αναλογούν. Ίσως αυτό να το ξεχνούν μερικοί εδώ μέσα, αλλά ο μηχανικός είναι πρωτίστως δουλειά ευθύνης. 

     

    Αν κάποιος είναι ηλεκτρολόγος και κωλώνει να αναλάβει υπεύθυνη θέση σε σταθμό συμπαραγωγής ή ατμοηλεκτρικό εργοστάσιο ας μην το κάνει.

     

    Εγώ προσωπικά και μελέτες - εγκαταστάσεις υποσταθμών έχω κάνει και ανελκυστήρων κλπ. Δεν αισθάνθηκα ποτέ την ανάγκη να ρωτήσω έναν ηλεκτρολόγο.

     

    *Γι΄αυτό φωνάζω για την πιστότητα των διδασκόντων, γιατί μερικοί από αυτούς ενδιαφέρονται μόνο για μισθολογική τους "αναβάθμιση". Εξ άλλου ο καλός καθηγητής θα φανεί στην αυτοπεποίθηση των φοιτητών του. 

    **Όταν ο φοιτητής μπαίνοντας στη σχολή αρχίζει τις αναίτιες καταλήψεις και τις μεταφορές μαθημάτων από το 1ο εξ. στο 10ο, μοιραίο είναι να κωλώνει να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν. Οι μισοί από αυτούς στην πορεία αλλάζουν επάγγελμα.  




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.