Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Τον μηχανισμό του δειγματοληπτικού ελέγχου των αυθαιρέτων για πάνω από 50.000 νομιμοποιημένα χτίσματα σε όλη τη χώρα ενεργοποιεί από τις αρχές του χρόνου η κυβέρνηση, επιστρατεύοντας ηλεκτρονικά εργαλεία για να χτυπηθεί η αυθαίρετη δόμηση, αλλά και ένα ολοκαίνουριο σύστημα ηλεκτρονικού καρφώματος αυθαιρεσιών, που θα λειτουργήσει υπό τη σκέπη του Τεχνικού Επιμελητηρίου, σημειώνεται σε ρεπορτάζ της Μ. Tζάννε στο «Πρώτο Θέμα» και αναλυτικά σημειώνεται ότι οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι για το 5% των δηλωμένων αυθαιρέτων εκκρεμούν από το 2011, ως µια συμπληρωματική διάταξη «μπαμπούλας» αφορούν έλεγχο νομιμότητας των κτισμάτων που δηλώνονται στον νόμο, όμως ουδέποτε εφαρμόστηκε.

    Είτε γιατί οι πολεοδομίες που είχαν μέχρι πέρσι την ευθύνη του ελέγχου (και την έχουν ακόμη μέχρι να λειτουργήσουν Παρατηρητήρια Δόμησης) δεν είχαν προσωπικό είτε γιατί δεν είχαν την θέληση. Η κυβέρνηση και ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, υπό το βάρος και των τελευταίων πυρκαγιών στην Νοτιανατολική Αττική, ετοιμάζονται έστω και µε καθυστέρηση επτά ετών να θέσουν σε εφαρμογ από χρονιά δειγματοληπτικό έλεγχο, αναθέτοντας αυτό
    τον ρόλο στους ελεγκτές δόμησης.

    Οι μηχανικοί, πέρα από το γεγονός ότι βρίσκουν νέο ρόλο στην αγορά, έχουν μετατραπεί σε πολύτιμους συνεργάτες της πολιτείας στη νομιμοποίηση, στον έλεγχο αλλά και την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης, σχέση που αναμένεται να αποκτήσει και νέα χαρακτηριστικά μετά τις τελευταίες καταστροφικές καλοκαιριού.

    «Με την υλοποίηση όλου του σχεδιασμού που έχουμε συμφωνήσει µε το υπουργείο Περιβάλλοντος, πιστεύουμε ότι σε δύο χρόνια από σήμερα θα είναι πρακτικά αδύνατο να χτίσει κανείς αυθαίρετο, καθώς όλες οι δικλίδες των πολιτών κλείνουν και για πρώτη φορά η πολιτεία θα έχει στα χέρια της σύγχρονα εργαλεία για να χτυπήσει την αυθαίρετη δόμηση στη ρίζα της», εξηγεί ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός. Τον μοναδικό εχθρό στον προγραμματισμό θα μπορούσε να αποτελέσει ο χρόνος διεξαγωγής εκλογών, καθώς η κυβέρνηση ίσως θα επιθυμούσε να µη συμπέσει µε τους ελέγχους στα αυθαίρετα, που είναι σαφές ότι κρύβουν κινδύνους και θα βγάλουν αρκετούς σκελετούς
    από το ντουλάπι τόσο για τους ιδιοκτήτες όσο και για τους μηχανικούς.

    Για παράδειγμα, περιπτώσεις νομιμοποιήσεων, που είναι κόντρα στο πνεύμα των νόμων (π.χ. χτίσματα σε αιγιαλό, που αποτελούν κόκκινο πανί για τις νομιμοποιήσει), αλλά και παραβατικές συμπεριφορές μηχανικών οι οποίοι, σημειωτέον, έχουν µπει από καιρό στο στόχαστρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Εάν διαπιστωθεί ότι δηλώθηκαν λανθασμένα στοιχεία, η πράξη αναστολής κατεδάφισης ανακαλείται, εφαρμόζονται οι ισχύουσες περί αυθαιρέτων διατάξεις και θα επιβάλλονται τα αντίστοιχα πρόστιμα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο ΥΠΕΝ συζητείται κατά τις διαδικασίες ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων να εξετάζονται συγκεκριμένες παράμετροι, όπως αυτές της πληρότητας εγκυρότητας της παλαιότητας του κτιρίου και παράλληλα να τεθούν καθορισμένα όρια αποκλίσεων, ώστε η διαδικασία να είναι αποτελεσματική και να µη γίνονται υπερβολές και καταστρατηγήσεις.

    Ο ρόλος των ελεγκτών δόμησης

    Ο σχεδιασμός προχωρεί. Από τον Σεπτέμβριο έχει ανοίξει στο ΤΕΕ το Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης για την εγγραφή και νέων μηχανικών, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των ελεγκτών τόσο για τη νόμιμη όσο και για την αυθαίρετη δόμηση, που σήμερα ξεπερνούν τους 3.500. Οι ελεγκτές θα επιλέγονται µε ηλεκτρονική κλήρωση για τον δειγματοληπτικό έλεγχο του 5% των δηλώσεων αυθαιρέτων, τα οποία θα προέρχονται από τη μεγάλη δεξαμενή του 1,1 εκατομμυρίου νομιμοποιημένων κτισμάτων των νόμων 4178 και 4495.

    Ωστόσο, ο κ. Σταθάκης έχει ανακοινώσει ότι στόχος είναι το νούμερο αυτό να υπερδιπλασιαστεί και τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα και οι ελεγκτές δόμησης θα συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση. Το επόμενο μεγάλο βήμα, αποτέλεσμα και αυτό της συνεργασίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου µε τον ΥΠΕΝ, είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα καταγγελιών δόμησης, το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί από τις αρχές του 2019.

    Το νέο αυτό εργαλείο, σύμφωνα µε το ΤΕΕ, θα είναι ανοιχτό για χρήση από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο, όμως δεν θα μπορεί να αξιοποιηθεί ως όπλο για ψύλλου πήδημα σε αυθαιρεσίες, καθώς προϋποθέτει την καταβολή ενός τσουχτερού παραβόλου. Με την καταβολή του θα δίνεται η δυνατότητα καταγγελίας αυθαιρεσιών δόμησής σε ολόκληρη την επικράτεια. Οι καταγγελίες αυτές θα εξετάζονται από ελεγκτές που θα επιλέγονται µέσω του μηχανισμού ηλεκτρονικής κλήρωσης.

    Μετά τη βεβαίωση της αυθαιρεσίας, µέσω του συστήματος θα δρομολογούνται οι διαδικασίες που απαιτούνται μέχρι τη διοικητική επιβολή του σχετικού προστίμου ηλεκτρονικά. Τα στοιχεία θα τροφοδοτούν ηλεκτρονικά τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ (taxisnet) για τον αυτόματο καταλογισμό και είσπραξή τους. Θα επιστρέφεται στους καταγγέλλοντες µόνο στις περιπτώσεις εντοπισμού αυθαιρεσιών από τους ελεγκτές δόμησης.

    Όλες οι ηλεκτρονικές διαδικασίες θα υποστηρίζουν τα Παρατηρητήρια Δόμησής, στα οποία έχει εκχωρηθεί ο έλεγχος των χτισμάτων μέχρι και την υλοποίηση των πρωτοκόλλων κατεδάφισης, ενώ ο εντοπισμός αυθαιρεσιών θα γεννήσει έσοδα και για το ΤΕΕ, καθώς προβλέπεταιως κίνητρο η πληρωμή ενός είδους fee.

    -«Όσοι χτίζουν σήμερα δεν θα χρειάζεται να δουν ποτέ την πολεοδομία από κοντά, αφού πλέον όλες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά», έλεγε προ ημερών ο κ. Σταθάκης. Από τα μέσα Οκτωβρίου το ΥΠΕΝ έχει θέσει σε πλήρη εφαρμογή άλλο ένα ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο αφορά την έκδοση των οικοδομικών αδειών. Με εξαίρεση τις κατηγορίες του νόμου 1 και 2 (ειδικά κτίρια εντός ή εκτός σχεδίου, διατηρητέα, βιομηχανικά, τουριστικά κ.ά.), για τις οποίες η πλήρης ηλεκτρονική έκδοση αδειών προγραμματίζεται στα τέλη του μήνα (σήμερα γίνεται παράλληλα µε τον συμβατικό τρόπο έκδοσης), ήδη µόνο ηλεκτρονικά διεκπεραιώνονται άδειες για κτίρια κατηγορίας 3 που αφορούν κατοικίες έως 2.000 τ.µ.

    Σύμφωνα µε τελευταία απολογιστικά στοιχεία του ΤΕΕ, ο συνολικός αριθμός των δηλώσεων αυθαιρέτων που έχουν γίνει µε τις τρεις διαδοχικές ρυθμίσει από το 2011 έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου ήταν 1.073305· Εάν σε αυτές προστεθούν και τα αυθαίρετα της προηγούμενης περιόδου (νόμος Μπιρμπίλη) και οι ημιυπαίθριοι από τον νόμο Σουφλιά, ο αριθμός των δηλώσεων πολεοδομικών παρανομιών πλησιάζει τα 2 εκατομμύρια, φτάνοντας σε ύψος εσόδων 3,1 δισ. ευρώ, από τα οποία 2,1 δισ. προέρχονται από τις τρεις τελευταίες ρυθμίσεις.


    Πηγή: https://www.polytexnikanea.gr/WP3/%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CE%B3%CF%87%CE%BF-50-000-%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1-%CE%BE%CE%B5/


    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    terry

    Δημοσιεύτηκε

    Ο Ν4178/13, απλά δεν είναι σε ισχύ.

     

    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Τα καταργημένα άρθρα του ν.4178/13 όμως είναι συγκεκριμένα,  αναφέρονται στον ν.4495/17, ενώ  το υπ΄όψη αρ. 25 ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ως καταργηθέν.....

    Εξ΄άλλου ήταν υπ΄όψη του νομοθέτη το αυτονόητο, ότι οι έλεγχοι των δηλώσεων με το αρ.25  θα εγίνοντο ΚΑΙ μετά την λήξη του ν. 4178

    Edited by Anton_civeng
    • Upvote 2
    nik

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Η λογική σου δεν οδηγεί πουθενά φίλε xnikol. Να μην έχουμε ορκωτούς, να μην έχουμε ελεγκτές άρα να έχουμε ένα τεράστιο δημόσιο που ελέγχει τα πάντα ή να έχουμε μία ανομία.

    Λοιπόν επειδή παίζει πολύ αυτό το επιχείρημα με τον ψάρακα νέο ελεγκτή με την μηδενική εμπειρία που θα έρθει και θα γράψει τα 0,01μ2 που δήλωσα με ΥΥ 20% αντί για 40% ξέρω γω.

    Ποιος σας λέει οτι η ΥΔΟΜ με τον έμπειρο υπάλληλο του  τμήματος αυθαιρέτων δεν θα κάνει ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο !? Ποιος σας λέει οτι οι ΥΔΟΜ ελέγχουν...μακοσκοπικά και είναι λαρτζ...?! Εδώ γράφουν air condition !

    Αλλά η ουσία είναι και ΔΕΝ θέλετε να το καταλάβετε οτι οι ΥΔΟΜ δεν έχουν το προσωπικό να κάνουν αυτοψίες και να ελέγξουν τους φακέλους τόσων χιλιάδων δηλώσεων. Άρα λέμε μλκιες για να τις λέμε και που καταλήγουμε ? Να μην γίνει κανένας έλεγχος. Και ποιος κερδίζει από αυτό ? Μα ο απατεώνας ελ.επ. που καταστρέφει την πιάτσα. Παραμένει το χάος.

    Όποιος δεν θέλει έλεγχο στα αυθαίρετα ή θέλει και καλά έλεγχο από το κράτος (μούφα) το κάνει από δόλο. Αυτή είναι η άποψη μου. Δεν είμαι παιδάκι τώρα να ακούω χαζά επιχειρήματα ότι θα έρθουν οι ψάρακες νέοι μηχανικοί. Άνετα βγαίνει μία ΥΑ και καθορίζει το περιοχέμενο του ελέγχου. Μαρκοσπικός έλεγχος ΒΑΣΙΚΩΝ συντελεστών και ΑΝ υπάρχει θέμα με τον ψάρακα....υποβολή του πορίσματος του ελεγκτή στην ΥΔΟΜ σε δευτεροβάθμιο έλεγχο. ΌΛΑ λύνονται ΑΝ θέλουμε φίλε μου ΑΜ ΤΕΕ 34412. Τα υπόλοιπα είναι να χαμε να λέγαμε για να σώσουμε τον κ...ο μας. 

    Edited by nik
    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    On 14/11/2018 at 11:17 ΠΜ, yian said:

    Και φυσικά μην αφήνουμε στο απυρόβλητο και τους ιδιοκτήτες που κοίταξαν να κάνουν τη δουλειά τους φθηνά και οικονομικά με τον αεριτζή συνάδερφο που τους έβγαζε χαμηλότερα πρόστιμα.

    Έλεγχος λοιπόν διότι με το καλό προκοπή δεν είδαμε ως κλάδος.

     

    Με συγχωρείς αλλά δεν φταίει καθόλου ο ιδιοκτήτης αν ένας μηχανικός αυτοδιαφημίζεται οτι τα τακτοποιεί όλα γρήγορα και τζάμπα. Ο ιδιοκτήτης το μόνο που έχει εν γνώσει του είναι οτι το κτίσμα του είναι αυθαίρετο και προσπαθεί να το ρυθμίσει με την βοήθεια ενός μηχανικού και τις δυνατότητες που του προσφέρει ο εκάστοτε ψηφισμένος νόμος περί τακτοποίησης αυθαιρέτων. Ο ιδιοκτήτης δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ούτε νομοτεχνικές και άλλες λεπτομέρειες και στο πως διεκπεραιώνει όλη την διαδικασία ο μηχανικός. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και σε άλλα αντικείμενα ενασχόλησης των μηχανικών όπως ΥΔΕ, ΠΕΑ κοκ. 

    Έλεγχοι σαφώς και πρέπει να γίνουν πάντως. Ειδικά δε αν είναι δειγματοληπτικοί έλεγχοι, δεν τίθεται κανένα θέμα καρφώματος. Τώρα αν είναι να πέσει καταγγελία από μηχανικό εις βάρος άλλου μηχανικού, αυτό μπορεί να έχει γίνει ήδη ασχέτως των ελέγχων που θα ξεκινήσουν. 

    • Upvote 1
    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε

    On 15/11/2018 at 6:53 ΜΜ, loser said:

    μεσα  στο  αρθρο  89  είναι  και  η  διαταξη  για  τις  κορυφογραμμες  και  εκει  υπαρχει  πολύ  συζητηση

    εφόσον  ο  ελεγχος  περιορίζεται  προς  το  παρον μονο  στο  αρθρο  μονο  89  τοτε  πανε  για  κτιρια  μεσα  στον

    αιγιαλο  δασος  αρχιολογικος  χωρος, ρεμα  κλπ   . αλλα  μην  νομιζεται  ότι  δεν  θα  ξαναλλαξει .

    ο ελεγχος θα αφορα  σε  "όλα"

    Αλλά,  ως προς τις παραβασεις του αρθρου 89, δεν υπαρχει κανενα περιθωριο "διορθωσης"

    [και κανενας δεν εχει αντιρρηση για αυτο]

    και δεν εχουμε κανεναν λογο να θεωρούμε οτι " θα ξαναλλάξει"....

     

    Ως προς τις λοιπες παραβασεις, που εχουν σχεση με λαθη  μειωτικους/παλαιοτητες κλπ

      θα υπαρχει η επιβολη της  καταβολης συμπληρωματικων ποσών

    [και δεν βλεπω να αναφερει κατι ο νομος για επι πλεον προστιμα]

    Αυτη ειναι η γνωμη μου για το περιεχομενο του νομου.

    Και, νομιζω οτι,   δεν θα ξαναλλάξει.

     

     

    tetris

    Δημοσιεύτηκε

    έτσι ακριβώς

    κι επί τέλους, ας αρχίσουμε να βλέπουμε τη λογική πλευρά των πραγμάτων

    δεν υπάρχει λόγος να πέφτουμε σε ανώφελη καζουιστική  

    Elounda

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Ναι ωραία λογική πλευρά μέχρι τώρα.... Κατηγορία 3 e-αδειών και θα ελέγχεται δειγματοληπτικά...............

    Με τέτοια νομοθεσία που έχουμε αντε βγάλε άδεια που να μην έχει έστω ένα τμημα που είναι με ερωτηματικα και δεν ξερεις τι θα σου προκυψει αύριο.Ομοιως στα αυθαιρετα.

     

    Αν είχαμε απλούς νομους όλα θα ήταν ευκολότερα.Αυτό νομίζω είναι η ουσία και οχι αν ελεγχθει απο ιδιώτη ή από Δ.Υ που έστω ενας ελεγχος πρεπει να γινει ασχετα ποιος

    Edited by Elounda
    Alsterwasser

    Δημοσιεύτηκε

    20 ώρες πριν, Giorgos1987 said:

    Με συγχωρείς αλλά δεν φταίει καθόλου ο ιδιοκτήτης αν ένας μηχανικός αυτοδιαφημίζεται οτι τα τακτοποιεί όλα γρήγορα και τζάμπα. Ο ιδιοκτήτης το μόνο που έχει εν γνώσει του είναι οτι το κτίσμα του είναι αυθαίρετο και προσπαθεί να το ρυθμίσει με την βοήθεια ενός μηχανικού και τις δυνατότητες που του προσφέρει ο εκάστοτε ψηφισμένος νόμος περί τακτοποίησης αυθαιρέτων. Ο ιδιοκτήτης δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ούτε νομοτεχνικές και άλλες λεπτομέρειες και στο πως διεκπεραιώνει όλη την διαδικασία ο μηχανικός. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και σε άλλα αντικείμενα ενασχόλησης των μηχανικών όπως ΥΔΕ, ΠΕΑ κοκ. 

    Έλεγχοι σαφώς και πρέπει να γίνουν πάντως. Ειδικά δε αν είναι δειγματοληπτικοί έλεγχοι, δεν τίθεται κανένα θέμα καρφώματος. Τώρα αν είναι να πέσει καταγγελία από μηχανικό εις βάρος άλλου μηχανικού, αυτό μπορεί να έχει γίνει ήδη ασχέτως των ελέγχων που θα ξεκινήσουν. 

    πόσο άδικο έχεις σε αυτό....ξέρουν και παραξέρουν τι κάνουν οι ιδιοκτήτες πλην ελαχίστων εξαιρέσεων...

    Μου έτυχαν πολλές τέτοιες περιπτώσεις που ζήτησαν στην ψύχρα να χαμηλώσω τα πρόστιμα για να πάρω τη δουλειά....γιατί ο άλλος έτσι κάνει και είναι και πιο οικονομικός.....

    "άκου θέλεις και αμοιβή αποτύπωσης!?!?!"

    sdim

    Δημοσιεύτηκε

    Καλό είναι να γίνουν έλεγχοι γιατί η κατάσταση έχει ξεφύγει.

     

    Η νοοτροπία πλέον έχει λογική του παραλόγου.

    Αν κάποιος δει αυθαιρεσίες σε ένα ακίνητο και ενημερώσει το κράτος θεωρείται ρουφιάνος.

    Αν κάποιος πληρωθεί από τον ιδιοκτήτη για να κάνει ακριβώς το ίδιο, θεωρείται επαγγελματίας.

    Και το πιο παράλογο; 

    Την πρώτη περίπτωση όπου ο πολίτης προστατεύει ανιδιοτελώς το περιβάλλον, που είναι εν μέρη και δικιά του ευθύνη, η κοινωνία την θεωρεί πιο ασήμαντη από την δεύτερη περίπτωση που αφορά κυρίως ένα φοροεισπρακτικό μέσο.

     

    • Upvote 1
    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    On 15/11/2018 at 8:23 ΜΜ, Anton_civeng said:

    Αυτή η "οδηγία" που έχω αναφέρει  παραπάνω είναι προφανώς συμβατή με το αρ. 25.8 του ν. 4178/13 για τον έλεγχο των δηλώσεων που λέει:

    ".....δύναται να ελέγχει δειγματοληπτικά ποσοστό τουλάχιστον 5% των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τα στοιχεία των δηλώσεων, που αφορούν την περιγραφή της κατασκευής, το εμβαδόν και τη χρήση της, είναι αληθή και ακριβή. Σε περίπτωση διαπίστωσης, από τα στοιχεία που διαθέτει η Υπηρεσία Δόμησης, ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις περιπτώσεις του άρθρου 2 του παρόντος ανακαλείται η δήλωση."

    Ο ν.4178/13 όμως ΔΕΝ έχει καταργηθεί όπως ο ν.4014/11 ως αντισυνταγματικός....

    και συνεπώς τίθεται ένα θέμα για το αν είναι συμβατό  οι δηλώσεις του ν.4178 να ελεγχθούν όχι με το κατά τον νόμον αυτόν αρ. 25,   αλλά με το  αρ.108 του επομένου ν.4495/17 που όμως ελέγχει :

      "....το σύνολο των στοιχείων που υποβλήθηκαν για την υπαγωγή και έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα."

    Υπάρχει αρκετή διαφορά εδώ ......

    Αντώνη, καλημερα

    και βεβαια υπαρχει διαφορά

    Και υπερισχυει ο 4495  ως νεος νομος,  οχι ως τροποποιηση του 4178. [τροποποιηση του 4495 ειναι ο 4546]

     

    *** Τα άρθρα 1 έως και 30,εκτός από την παράγραφο 9 του άρθρου 30, καθώς και τα άρθρα 38 και 39 του παρόντος νόμου 4178,

    ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ με το άρθρο 125 παρ.6 Ν.4495/2017,ΦΕΚ Α 167/3.11.2017.

    Edited by dimitris GM
    • Thanks 1
    • Upvote 1



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.