Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Αυτοκινητόδρομοι: Εξετάζεται αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ. την ώρα


    Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εξετάζει την αύξηση του ορίου ταχύτητας, μέσου του νέου νομοσχεδίου για τις μεταφορές. Με το νέο νομοσχέδιο εισάγεται διάταξη η οποία προβλέπει τη δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα. Για να ισχύσει η αύξηση, θα πρέπει όμως πρώτα να γίνει η σχετική μελέτη και να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σε συνδυασμό με τη τοποθέτηση της σχετικής σήμανσης.

     

    Αυτό σημαίνει πως αν για παράδειγμα εγκριθεί ως νέο όριο ταχύτητας τα 150χλμ στην Ολυμπία Οδό, τότε η χρονοαπόσταση θα συρρικνωθεί από τις περίπου 2 ώρες που χρειάζεται κάποιος σήμερα, σε περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά ενώ η αντίστοιχη χρονοαπόσταση αν ισχύσει αυτό και στην Ιόνια Οδός θα είναι 3 ώρες και 20 λεπτά δηλαδή 20 λεπτά λιγότερο.

     

    Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, στον εξορθολογισμό της επιτρεπόμενης ταχύτητες σε κλειστούς μεγάλης ασφάλειας αυτοκινητόδρομους, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν ταχύτητες που δεν συνάδουν με τις δυνατότητες που έχουν ή για τον σκοπό τον οποίο φτιάχτηκαν.

     

    Αν εφαρμοστεί το συγκεκριμένο νέο όριο ταχύτητας, θα έχουμε νέα μεταμόρφωση των οδικών μεταφορών της χώρας και κατά συνέπεια νέα κίνητρα για την κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων ως πυλώνων μεταφοράς αλλά και ανάπτυξης. Ερώτημα παραμένει αν τα όρια ταχύτητας θα αυξηθούν αντίστοιχα και για τα επαγγελματικά οχήματα.

     

    ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

     

    Την ίδια ώρα, με το νομοσχέδιο απαγορεύεται η κυκλοφορία σε δημόσιους ασφαλτοστρωμένους δρόμους σε ελαφρές και βαριές τετράτροχες μοτοσυκλέτες καθώς και σε οχήματα υπαίθριων δραστηριοτήτων που είναι σχεδιασμένα για χρήση εντός δρόμου ή και παντός εδάφους.

     

    Με άλλη διάταξη, ρυθμίζεται το πλαίσιο για την κυκλοφορία ποδηλάτων, με την σήμανση οδών με πινακίδες για τα ποδήλατα, την οριζόντια σήμανση οδών, με κατά μήκος διαγραμμίσεις, κατά πλάτος διαγραμμίσεις, ειδικές διαγραμμίσεις και τη φωτεινή σηματοδότηση για τους ποδηλάτες.

     

    Ακόμη, αυστηροποιούνται τα κριτήρια για οδηγούς που μεταφέρουν μαθητές, αφού θεσπίζεται ενιαίο όριο ηλικίας στα 55 έτη για οδηγούς λεωφορείων στο πλαίσιο του έργου μεταφοράς μαθητών. Το όριο επιτρέπεται να παραταθεί μέχρι το εξηκοστό πέμπτο (65ο) έτος εφόσον ανά πενταετία προηγηθούν ιατρικές εξετάσεις και δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

     

    Τέλος, με το νομοσχέδιο επιχειρείται η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αφού οι κάτοχοι οποιασδήποτε κατηγορίας άδειας οδήγησης, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 75 ετών, υποχρεούνται σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για κάθε κατηγορία που επιθυμούν να ανανεώσουν. Η ανανέωση διαρκεί για 5 έτη και μετά επαναλαμβάνεται η διαδικασία.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/43576-aftokinitodromoi-eksetazetai-ayksisi-tou-oriou-taxytitas-sta-150xlm-tin-ora





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Υπάρχει αριθμητική συσχέτιση μεταξύ αριθμού τροχαίων ατυχημάτων και ταχύτητας του κινούμενου μέσου πριν το ατύχημα.

     

    Αυτό που κατάλαβα είναι οτι από ένα όριο ταχύτητας και μετά όσο και να αυξηθεί η ταχύτητα δεν αυξάνεται ιδιαίτερα η πιθανότητα ατυχήματος, Σύμφωνα με το πρώτο άρθρο από τα 60 μέχρι και τα 110-120 km/h είναι μεγάλη η αύξηση του ρίσκου για να χτυπήσει πεζός, από τα 120 και μετά σταθεροποιείται.

    Σημαντικό ρόλο παίζει και η σχέση της ταχύτητας του αυτοκινήτου με την μέση ταχύτητα των υπόλοιπων κινούμενων μέσων στον δρόμο, οπότε αν οι περισσότεροι στον δρόμο πάνε με την ίδια ταχύτητα τόσο μειώνεται το ποσοστό ατυχημάτων. Οπότε έχουν δίκιο όσοι λένε οτι ο παππούς που πάει με το πάσο του με 60 στην εθνική όδο είναι περισσότερο επικίνδυνος από αυτόν που πάει με 150 αν και εφόσον η πλειοψηφία των αυτοκινήτων στην οδό έχουν ταχύτητες πολύ υψηλότερες από τα 60km/h.

     

    https://www.littlerock.gov/media/2484/the-relation-between-speed-and-crashes.pdf

    http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/20090510222109/http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/research/rsrr/theme5/rsrr9.pdf

    Link to comment
    Share on other sites

    Ακριβώς. !! Αραγε έχει ποτέ καταγραφεί η συνεισφορά αυτών  ... των κινητών εμποδίων στα τροχαία ? 

    Εγώ παρά λίγο να ήμουν μακαρίτης από ένα τέτοιο κινητό εμπόδιο πριν από χρόνια σε επαρχιακή οδό..

    Link to comment
    Share on other sites

    Για αυτό και θες διαφορετικά όρια ανά λουρίδα κυκλοφορίας και στις αριστερές θες και κατώτατο όριο. Και σε σχέση με τις στατιστικές που βλέπουμε και σε βίντεο με τον Ιαβέρη, μετά από κάθε εντυπωσιακό τροχαίο, 80% των ατυχημάτων γίνεται με χαμηλές ταχύτητες ή στα αντίθετα ρεύματα κατά την έξοδο Πάσχα, Χριστούγεννα και 15-Αυγουστο

    Link to comment
    Share on other sites

    Η ταχύτητα από μόνη της δεν σκοτώνει.

    Σκοτώνει σε συνδυασμό με άλλες καταστάσεις.

    Το να πηγαίνουν τρεις λωρίδες με 150 km/h όταν όλα λειτουργούν κανονικά δεν σημαίνει τίποτα

    Το θέμα είναι τι θα συμβεί αν κάποιος έχει καρδιακό επεισόδιο.

    Αν κάποιος απαντήσει στο τηλέφωνο

    Αν, αν, αν....

     

    Το να πηγαίνουν όλα τα οχήματα με 80 σε έναν επαρχιακό δρόμο και να εμφανίζεται κάποιος με 120 και με διαδοχικές προσπεράσεις, είναι πρόβλημα.

    Το να πηγαίνουν όλα τα οχήματα με 80 σε έναν επαρχιακό δρόμο και να υπάρχει κάποιος με 50, είναι πρόβλημα.

    Το να μην αφήνεις απόσταση από τον μπροστινό σου ώστε να μην αναγκαστεί ο πιο γρήγορος να κάνει διπλή προσπέραση, είναι πρόβλημα.

    Το να πηγαίνουν δύο και παραπάνω μεγάλα οχήματα κολλητά, είναι πρόβλημα

     

    Σε έναν αυτοκινητόδρομο, έστω και με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση, είναι πρόβλημα να πηγαίνεις με 80-100 στην μεσαία, εκτός αν η δεξιά είναι γεμάτη και αργότερη από εσένα...

     

    Είναι φοβερό σε 3 λωρίδες και σε έρημο δρόμο να συναντάς αυτοκίνητα στην μεσαία λωρίδα ή στην αριστερή.

     

    Τώρα τα 150 δεν ξέρω αν υπάρχει η πρόβλεψη από τις μελέτες των αυτοκινητόδρομων να θεσπισθεί. Δεν είναι απλά μια λογιστική αλλαγή. Πρέπει το δίκτυο να την αντέχει.

    Link to comment
    Share on other sites

    Νομίζω στην όλη -ομολογουμένως ενδιαφέρουσα- συζήτηση αμελούμε τον όρο "ελληνική οδηγική παιδεία" & "κατάσταση ελληνικού οχήματος".

    Αν λάβουμε ως προϋπόθεση πως το εθνικό δίκτυο πράγματι τηρεί σε ορισμένα σημεία όλες τις κατασκευαστικές προδιαγραφές που αναφέρονται για πολύ υψηλές ταχύτητες, αυτό δε μπορεί να έχει -ακόμα- εφαρμογή στην Ελλάδα!

    Αφενός γιατί ο Έλληνας είναι απαιδαγώγητος (και οδηγικά, σε στεγνό οδόστρωμα, πόσω μάλλον σε βρεγμένο), μαθημένος να οδηγεί στη "γρήγορη" λωρίδα πιο γρήγορα από κάποιον άλλο, αφετέρου γιατί τα περισσότερα οχήματα είναι ασυντήρητα (και λόγω οικονομικής κρίσης), με τελειωμένα τακάκια, τελειωμένα αμορτισέρ, με φθαρμένα ελαστικά (ενίοτε χειμερινά) & ενίοτε δίχως ασφάλιση.

    Τα αποτελέσματα θα δείξουν αν έπρεπε να εφαρμοστεί αυτό που ισχύει χρόνια τώρα σε άλλες χώρες του κόσμου ή όχι.

    Link to comment
    Share on other sites

    Με δεδομένο πως στην Ελλάδα πρέπει πρώτα να γίνει πλήθος από άλλες διορθωτικές ενέργειες για να αυξηθεί η ασφάλεια στον δρόμο ακόμη και με τα ισχύοντα όρια ταχύτητας, κάθε σκέψη για αύξηση θα οδηγήσει σε περισσότερους νεκρούς.

     

    Είναι τόσο κακή η εκπαίδευση και η συμπεριφορά των οδηγών (επαγγελματιών και ιδιωτών) και τόσο κακή η κατάσταση τεχνικά των οχημάτων, που πιστεύω πως περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς σκοτώνουν άνθρωπο με 100 km/h ακόμη και εάν αυτός πεταχτεί 100 μέτρα μπροστά τους. Ή τον εαυτό τους προσπαθώντας να αποφύγουν αυτόν που πετάχτηκε.

     

    Ας λύσουν πρώτα όλα τα άλλα θέματα (διπλώματα ανεξέλεγκτα σε ηλικιωμένους οδηγούς - alien, σε ανίκανους, αλκοολίκι, ανύπαρκτος εθνικός σχεδιασμός για τον έλεγχο οχημάτων, λειτουργία ραντάρ παντού, εκπαίδευση σε αμυντικού τύπου οδήγηση) και μετά όταν όλα γίνουν σωστά, θα ανοίξουν και τα όρια ταχύτητας...

    Link to comment
    Share on other sites

    ...............................................................

    αφετέρου γιατί τα περισσότερα οχήματα είναι ασυντήρητα (και λόγω οικονομικής κρίσης), με τελειωμένα τακάκια, τελειωμένα αμορτισέρ, με φθαρμένα ελαστικά (ενίοτε χειμερινά) & ενίοτε δίχως ασφάλιση.

     

     

     

    .............................................................................

    Είναι τόσο κακή η εκπαίδευση και η συμπεριφορά των οδηγών (επαγγελματιών και ιδιωτών) και τόσο κακή η κατάσταση τεχνικά των οχημάτων, που πιστεύω πως περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς σκοτώνουν άνθρωπο με 100 km/h ακόμη και εάν αυτός πεταχτεί 100 μέτρα μπροστά τους. Ή τον εαυτό τους προσπαθώντας να αποφύγουν αυτόν που πετάχτηκε.

     

    Ας λύσουν πρώτα όλα τα άλλα θέματα (διπλώματα ανεξέλεγκτα σε ηλικιωμένους οδηγούς - alien, σε ανίκανους, αλκοολίκι, ανύπαρκτος εθνικός σχεδιασμός για τον έλεγχο οχημάτων, λειτουργία ραντάρ παντού, εκπαίδευση σε αμυντικού τύπου οδήγηση) και μετά όταν όλα γίνουν σωστά, θα ανοίξουν και τα όρια ταχύτητας...

     

    Νομίζω ότι αυτοί που ρίξαν μαύρη πέτρα πίσω τους και φύγαν....

    μαυρίσαν και κάθε γνώμη κι ιδέα που ΄χανε.....

    για την πατρίδα που αφήσαν......

    Δικαιολογημένη η πίκρα συνάδελφοι, αλλά μη τα ισοπεδώνουμε κι έτσι..... :)

    Link to comment
    Share on other sites

     

    Νομίζω ότι αυτοί που ρίξαν μαύρη πέτρα πίσω τους και φύγαν....

    μαυρίσαν και κάθε γνώμη κι ιδέα που ΄χανε.....

    για την πατρίδα που αφήσαν......

    Δικαιολογημένη η πίκρα συνάδελφοι, αλλά μη τα ισοπεδώνουμε κι έτσι..... :)

     

    Μπορεί να έχεις και δίκιο, δεν αντιλέγω.

    Οι αριθμοί σε λίγο καιρό θα πουν την αλήθεια & ειλικρινά, επειδή μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, εύχομαι να με διαψεύσουν.

    Link to comment
    Share on other sites

    Ούτως ή άλλως πάντως δεν τηρούσαν μέχρι τώρα οι οδηγοί το όριο 120 που φαίνεται π.χ. στην Ε.Ο έξω από την Κατερίνη.....

    Πριν δυό δεκαετίες κι εγώ κι ένα κονβόι ολόκληρο σταματημένοι ήμασταν από το σινιάλο της τροχαίας που ξήλωνε πινακίδες...!

    Θεωρώ λοιπόν ότι σε αρκετά σημεία γίνεται πιό σοβαρό και αξιόπιστο  το όριο των 150 χλμ/ω και μπορεί τότε και η πολιτεία να αξιώνει την τήρηση του και δικαίως να εισπράττει και τα πρόστιμα για την υπέρβαση του.

    Όσο για θανάσιμη οδική επικινδυνότητα την βλέπω στα επαρχιακά δίκτυα όπως εδώ έξω από Καρπενήσι και Αιδηψό ......

     

    42cfd4da1079ac1d031601935542d383.JPG

    post-27255-0-17778000-1509754029_thumb.png

    post-27255-0-49352700-1509754116_thumb.png

    Edited by Anton_civeng
    Link to comment
    Share on other sites

    Παιδιά τα 150 δεν είναι πρόβλημα , πέραν της κατανάλωσης . Το πρόβλημα είναι τα 70-80 στην μεσαία , όπως και τα φορτηγά που κινούνται σε αυτή ενώ η δεξιά είναι άδεια .

     

    Αρα θέλει εκπαίδευση και αστυνόμευση .

     

    Ακόμα κυνήγι σε όσους δεν ανάβουν φώτα στα τούνελ και βέβαια διόρθωση των ορίων γιατί δεν μπορεί να έχεις 120-150 και μετά στο τούνελ 80 . Προφανώς θα περάσουν πολλοί με 150 . Βάλε 110 στο τούνελ και κάμερες και τότε θα είμαστε εντάξει . Μιλάω για τα τούνελ μήκους κάτω του χιλιομέτρου ... 

     

    Στα μεγάλα θέλει άλλα πράγματα , αλλά κάμερες οπωσδήποτε και αστυνόμευση για τα φώτα .

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.