Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Αυτοκινητόδρομοι: Εξετάζεται αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ. την ώρα


    Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εξετάζει την αύξηση του ορίου ταχύτητας, μέσου του νέου νομοσχεδίου για τις μεταφορές. Με το νέο νομοσχέδιο εισάγεται διάταξη η οποία προβλέπει τη δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα. Για να ισχύσει η αύξηση, θα πρέπει όμως πρώτα να γίνει η σχετική μελέτη και να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σε συνδυασμό με τη τοποθέτηση της σχετικής σήμανσης.

     

    Αυτό σημαίνει πως αν για παράδειγμα εγκριθεί ως νέο όριο ταχύτητας τα 150χλμ στην Ολυμπία Οδό, τότε η χρονοαπόσταση θα συρρικνωθεί από τις περίπου 2 ώρες που χρειάζεται κάποιος σήμερα, σε περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά ενώ η αντίστοιχη χρονοαπόσταση αν ισχύσει αυτό και στην Ιόνια Οδός θα είναι 3 ώρες και 20 λεπτά δηλαδή 20 λεπτά λιγότερο.

     

    Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, στον εξορθολογισμό της επιτρεπόμενης ταχύτητες σε κλειστούς μεγάλης ασφάλειας αυτοκινητόδρομους, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν ταχύτητες που δεν συνάδουν με τις δυνατότητες που έχουν ή για τον σκοπό τον οποίο φτιάχτηκαν.

     

    Αν εφαρμοστεί το συγκεκριμένο νέο όριο ταχύτητας, θα έχουμε νέα μεταμόρφωση των οδικών μεταφορών της χώρας και κατά συνέπεια νέα κίνητρα για την κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων ως πυλώνων μεταφοράς αλλά και ανάπτυξης. Ερώτημα παραμένει αν τα όρια ταχύτητας θα αυξηθούν αντίστοιχα και για τα επαγγελματικά οχήματα.

     

    ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

     

    Την ίδια ώρα, με το νομοσχέδιο απαγορεύεται η κυκλοφορία σε δημόσιους ασφαλτοστρωμένους δρόμους σε ελαφρές και βαριές τετράτροχες μοτοσυκλέτες καθώς και σε οχήματα υπαίθριων δραστηριοτήτων που είναι σχεδιασμένα για χρήση εντός δρόμου ή και παντός εδάφους.

     

    Με άλλη διάταξη, ρυθμίζεται το πλαίσιο για την κυκλοφορία ποδηλάτων, με την σήμανση οδών με πινακίδες για τα ποδήλατα, την οριζόντια σήμανση οδών, με κατά μήκος διαγραμμίσεις, κατά πλάτος διαγραμμίσεις, ειδικές διαγραμμίσεις και τη φωτεινή σηματοδότηση για τους ποδηλάτες.

     

    Ακόμη, αυστηροποιούνται τα κριτήρια για οδηγούς που μεταφέρουν μαθητές, αφού θεσπίζεται ενιαίο όριο ηλικίας στα 55 έτη για οδηγούς λεωφορείων στο πλαίσιο του έργου μεταφοράς μαθητών. Το όριο επιτρέπεται να παραταθεί μέχρι το εξηκοστό πέμπτο (65ο) έτος εφόσον ανά πενταετία προηγηθούν ιατρικές εξετάσεις και δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

     

    Τέλος, με το νομοσχέδιο επιχειρείται η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αφού οι κάτοχοι οποιασδήποτε κατηγορίας άδειας οδήγησης, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 75 ετών, υποχρεούνται σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για κάθε κατηγορία που επιθυμούν να ανανεώσουν. Η ανανέωση διαρκεί για 5 έτη και μετά επαναλαμβάνεται η διαδικασία.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/43576-aftokinitodromoi-eksetazetai-ayksisi-tou-oriou-taxytitas-sta-150xlm-tin-ora





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    COSTAS T,

    Είναι πραγματικά εντυπωσιακό στην παραπομπή σου, στην Γερμανία να κόβεται από τα ΚΤΕΟ το 36% και σε εμάς το 5% !!

     

    Οι Γερμανοί είναι σταθεροί κι απαιτητικοί στην τήρηση των προδιαγραφών και κανονισμών, έχω δουλέψει μαζί τους κάποια χρόνια και τους ξέρω.

    Είναι μόνο να μην σε βρουν χαλαρό και "εύκολο", τότε θα σε εκμεταλλευτούν, θα σε δωροδοκήσουν, θα παραβούν κάθε αρχή, αρκεί να πετύχουν τον στόχο τους και τα συμφέροντα τους.

    Πρέπει να μπορείς να τους κοιτάς περήφανα και τότε σε σέβονται !

    (να δικαιολογείται όμως η περηφάνια σου, όχι να είναι απλή υπεροψία .....)

    Μιλώντας  με διευθυντή μεγάλης Γερμανικής αυτοκ/χανίας σχετικά με αντικανονική αναστροφή που είχε κάνει μπροστά στο Hilton στην ΑΘήνα (και τον έγραψαν) , τον ρώτησα  "μα γιατί το έκανες αυτό και ειδικά εκεί,    ενώ στην Γερμανία δεν τα κάνετε αυτά!".   

    "Μα βλέπω εδώ ότι εσείς τα κάνετε" μου απάντησε, ....

    κι εγώ τότε   ...μώκος...

    Link to comment
    Share on other sites

    Ακριβώς.. αυτό λέω τόσα χρόνια.. δεν είναι θέμα παιδείας αλλά αστυνόμευσης.....Τώρα στο Hilton απλά ήταν άτυχος...

     

    παρακάτω φαίνονται τα θανατηφόρα ατυχήματα σε πρώτο πλάνο και μετά γενικά τα ατυχήματα σε όλο το οδικό δίκτυο όμως...

    1NEwYxwoSOGcn4SnfwLSzQ.png

     

    Το 1999 άλλαξε ο ΚΟΚ όπως και το 2007

     

    Edited by Faethon11
    Link to comment
    Share on other sites

    Η ταχύτητα από μόνη της δεν μπορεί να θεωρηθεί αποκλειστική αιτία ατυχημάτων ούτε φυσικά και η κακή κατάσταση του οδοστρώματος / δρόμοι καρμανιόλες που μας έλεγαν για χρόνια και χρόνια οι «υπεύθυνοι» του κρατικού μηχανισμού. Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι φταίει.

     

    Βλέπω πάντως πως προσπαθώντας να κρίνουμε την γενικότερη συμπεριφορά και ικανότητα του συνόλου με βάση τα δικά μας ατομικά κριτήρια και ικανότητες, υποβαθμίζουμε άλλες παραμέτρους που μπορεί να μην έχουν σχέση άμεσα με την ταχύτητα, αλλά όταν συνυπάρχουν με αυτή έχουμε εμφύλιο πόλεμο στην άσφαλτο. Ρίσκο υπάρχει πάντα στις υψηλές ταχύτητες και θα υπάρχει όποια μέτρα και αν ληφθούν και όσο και εάν κατέβει ή ανέβει το όριο.

     

    Το θέμα δεν είναι το απόλυτο όριο αλλά το όριο το οποίο θα επιτρέψει τον μέσο οδηγό, νέο ή ηλικιωμένο, άπειρο ή έμπειρο να έχει όσο το δυνατόν μικρότερο ρίσκο στο δρόμο. Μιλάμε για συλλογική ασφάλεια.

     

    @Anton_civeng

    Μείωση των νεκρών υπάρχει γενικά σε όλες τις χώρες και δεν οφείλεται αποκλειστικά ούτε μόνο στο ότι μάθαμε να οδηγούμε καλύτερα, ούτε μόνο επειδή τα αυτοκίνητα γίνονται πιο ασφαλή, ούτε στο χαμηλό όριο ταχύτητας. Είναι συνισταμένη όλων αυτών. Το ζουμί είναι πως ενώ παραμένουμε θλιβεροί πρωταθλητές στον πάτο ως επίδοση, συζητάμε ουσιαστικά για το πως θα θεωρήσουμε πως το ρίσκο μειώνεται (αυξάνουμε ταχύτητα σε έναν συνδυασμό ταχύτητας/δρόμου/οδηγού/αυτοκινήτου όταν όλα τα άλλα μένουν ως έχουν έτσι όπως σχεδιάζεται το πράμα). Ενώ άλλες χώρες που είναι πιο εκπαιδευμένες και οργανωμένες πίσω από το τιμόνι δεν το τολμούν παρά το ότι έχουν προσπαθήσει πιο πολύ από την Ελλάδα και έχουν τόσο καλύτερους δρόμους όσο και καλύτερα συστήματα αξιολόγησης του οδηγού. Κοινώς πάμε να αγοράσουμε το σαμάρι πριν από το γάιδαρο.

     

    Και επειδή έχουμε πολλές φορές προβάλει την περίπτωση των autobahn, θα πω πως ναι μεν δεν υπάρχει υποχρεωτικό όριο ταχύτητας, υπάρχουν όμως πολλοί άλλοι μηχανισμοί ελέγχου και κανόνες που πρέπει να είναι σεβαστοί για να υπάρχει ένα ανεκτό επίπεδο συλλογικής ασφάλειας (απόσταση από τον προηγούμενο, ελάχιστη επιτρεπτή ταχύτητα ανά λωρίδα, πολλοί μα πολλοί μπάτσοι, μεταβαλλόμενα όρια ανάλογα με τον καιρό κλπ.). Και όταν κάποιος δεν συμμορφώνεται έρχονται τα καρακόλια στο σπίτι του για να πάρουν το δίπλωμα, ακόμη και όταν είναι ελληνικό.

     

    Εδώ μιλάμε για ένα σύστημα που ακόμη δεν μπορεί να απαγορεύσει στα παπάκια και στα αγροτικά μηχανήματα να μπαίνουν στην εθνική, τί να λέμε τώρα...

     

    Τροφή για σκέψη:

    • Οι κανόνες υπάρχουν για να διασφαλίζουν την συλλογική ασφάλεια στις 9 από τις 10 περιπτώσεις ή σε κάθε περίπτωση; Δηλαδή όταν βρέχει πάλι με 150 θα πηγαίνουμε;
    • Οι δρόμοι μας πέρα από το κομμάτι του σχεδιασμού τους, είναι ικανοί να υποδεχτούν τέτοιες ταχύτητες; Καθαρίζονται συστηματικά ή τους καθαρίζει το ρεύμα της κυκλοφορίας; Η άκρα αριστερή και η άκρα δεξιά λωρίδα μήπως λερώνουν το οδόστρωμα στη μέση;
    • Ο μέσος Έλληνας και μη οδηγός μπορεί να αντιμετωπίσει καταστάσεις πανικού όπως σκασμένο λάστιχο, ζώο στο δρόμο, πέτρες, σκουπίδια κλπ. δίχως να προκαλέσει ατύχημα; Η άποψη μου είναι αυτή που είπα παραπάνω, πως με 100 ο μέσος οδηγός προκαλεί ατύχημα αν ξαφνιαστεί. Πόσο μάλλον με 130, πόσο μάλλον με 150, πόσο μάλλον όταν μέσα σε μία νύχτα τον φιτιλιάζεις πως με 150 είναι νόμιμο άρα και ασφαλές. Άλλο το να ανεβάσεις το όριο από τα 90 στα 110 και άλλο από τα 130 στα 150. Ειναι πολύ μεγάλη η ταχύτητα.
    • Με το να νομιμοποιηθεί η ταχύτητα των 150 δεν δεχόμαστε σιωπηρά πως θα υπάρξουν καταστάσεις (συχνές στην Ελλάδα λόγω επιθετικής οδήγησης) που η ταχύτητα θα φτάσει τα 180 (προσπεράσεις, νοοτροπία «πάω λίγο πιο σβέλτα από το νόμιμο», κλπ.). Εκεί τί γίνεται;
    • Με τα φορτηγά και κυρίως με τα λεωφορεία τί θα γίνει; Αναλογικά θα αυξηθεί και το δικό τους όριο;
    • Με τα δίτροχα; Τρέχουμε νόμιμα με 150, πατάμε ένα ξύλο και amber alert;
    • Εφόσον συμφωνήσουμε πως πρέπει να γίνουν πολλά πριν αφεθεί η μάζα να τρέχει με 150, μήπως θα πρέπει να αναρωτηθούμε και εάν σε μια χώρα σαν την Ελλάδα με μόλις μερικές εκατοντάδες χιλιομέτρων δρόμου υπερυψηλών ταχυτήτων αξίζει τον κόπο τόση προσπάθεια; Δεν είναι καλύτερα αυτοί που βιάζονται και ταξιδεύουν τακτικά να παίρνουν ένα σύγχρονο τρένο;
    • Τελικά υπάρχει κάποιο πρακτικό κέρδος όταν οι αποστάσεις είναι γενικά μικρές στη χώρα; Υπάρχει κάποιος πρακτικός λόγος να ρισκάρουμε τόσα πολλά για να κερδίσουμε τόσο λίγο χρόνο;
    Link to comment
    Share on other sites

    Αξίζει να μπείτε στη σελίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (www.ses.gr) και να δείτε το δελτίο τύπου καθώς και ένα report με τις θέσεις του Συλλόγου επί του νέου νομοσχεδίου.
    Αναφέρονται σε όλα όσα προβλέπει το νέο νομοσχέδιο και, όσον αφορά την αύξηση των ορίων ταχύτητας, είναι εντελώς αντίθετοι με αύξηση του ορίου στα 150 χλμ/ώρα.

     



    Ακριβώς.. αυτό λέω τόσα χρόνια.. δεν είναι θέμα παιδείας αλλά αστυνόμευσης.....Τώρα στο Hilton απλά ήταν άτυχος...

    παρακάτω φαίνονται τα θανατηφόρα ατυχήματα σε πρώτο πλάνο και μετά γενικά τα ατυχήματα σε όλο το οδικό δίκτυο όμως...
    1NEwYxwoSOGcn4SnfwLSzQ.png

    Το 1999 άλλαξε ο ΚΟΚ όπως και το 2007


    Οι μειώσεις των τροχαίων οφείλονται σε πολλούς λόγους. Παραθέτω μερικούς...
    1. Το 2010 ξεκίνησε η οικονομική κρίση και επομένως,
    α. μειώθηκαν οι μετακινήσεις με ΙΧ, λόγω κόστους
    β. μειώθηκαν οι μετακινήσεις αναψυχής (διακοπές, βόλτες κλπ)
    γ. μειώθηκαν οι μετακινήσεις εξαιτίας της ανεργίας
    Άρα, λιγότερες μετακινήσεις, λιγότερα ατυχήματα.
    2. Από το 2000 μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει ραγδαίες εξελίξεις στο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Νέα τεχνολογικά επιτεύγματα αύξησαν κατά πολύ την ενεργητική και παθητική ασφάλεια των οχημάτων και επομένως και των επιβατών (αυτό αφορά τα θανατηφόρα οχήματα)
    3. Οι υποδομές βελτιώθηκαν με τα νέα, σύγχρονα δίκτυα αυτοκινητοδρόμων (Εγνατία οδός, ΠΑΘΕ κλπ κλπ) Edited by terry
    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν είναι η ταχύτητα που σκοτώνει αλλα η παιδεία στην οδήγηση. Ατυχήματα γίνονται παρά πολλά μέσα στις πόλεις αρκετά θανατηφόρα. Και με 50 μπορείς να σκοτωθείς αν σου πεταχτεί ο άλλος από κάποιο στενό γιατί ήταν μεσημέρι χωρίς κίνηση, και εσυ πήγαινες για τσιγάρα στο περίπτερο χωρίς ζώνη..

    Τώρα ακραίες συνθήκες που είπε κάποιος δεν είναι πάντοτε προβλέψιμες. Δηλαδή στη Γερμανία δεν μπορεί να σου πεταχτεί κάποιο ζώο; Εκπαιδεύονται ειδικά εκεί; Ούτε είναι κανένας υποχρεωμένος να πηγαίνει με 150 σώνει και καλά υπό όλες τις συνθήκες. Άμα ρίχνει καρέκλες και με 100 θα πας και με 80 η θα κανεις στάση αν δεις ότι δεν το έχεις.. Ούτε πάνε 3 λωρίδες με 150 όπως άφησε να εννοηθεί κάποιος. Μπορείς να πιάσεις δεξιά και να απολαύσεις την διαδρομή. Κακά τα ψέματα, πλέον υπάρχουν δρόμοι που τέτοιες ταχύτητες δεν είναι κάτι τρομερό δεν είπε κανεις ότι θα βάλουν όριο στους επαρχιακούς 150

     

     

    Sent from my iPhone 6s Plus using Tapatalk

    Link to comment
    Share on other sites

    Νομίζω πως το πρόβλημα έγκειται στην εφαρμογή των ορίων και στην δίωξη όσων τα ξεπερνούν. Δεν έχει καμία απολύτως σημασία αν το όριο είναι είναι στα 100, στα 130 ή στα 250 αν δεν υπάρχει μηχανισμός που να επιτηρεί και να τιμωρεί τους παραβάτες. Μην στεκόμαστε στο τυπικό του θέματος αλλά στο ουσιαστικό. Εμένα η ταχύτητα ταξιδίου μου είναι πάντα στα 140-150km/h (ένδειξη κοντερ) που πραγματικά είναι 130-140km/h. Αυτή ήταν και αυτή θα είναι είτε το όριο είναι στα 130 είτε στα 150. Αυτός όμως που πάει με 200 εάν γνωρίζει ότι ανά πάσα ώρα και στιγμή θα χάσει το δίπλωμά του ή θα φάει ένα γερό πρόστιμο που θα βρίσκεται σε 4ψήφια επίπεδα θα αλλάξει νοοτροπία.

    Link to comment
    Share on other sites

    Τα όρια δεν έχουν σημασία.

    Όποιος τα θεωρεί χαμηλά πάντα θα τα παραβαίνει, είτε είναι 60χλμ/ώρα είτε είναι 260χλμ/ώρα.

    Προσωπικά θέλω να ανεβούν τα όρια καθώς αισθάνομαι άνετα με 140~160χλμ/ώρα, αλλά αισθάνομαι ασφαλής επειδή :

    - έχω πάντα το αυτοκίνητο καλοσυντηρημένο

    - λάστιχα σε καλή κατάσταση

    - ταξιδεύω πάντα ξεκούραστος και σε ώρες μη αιχμής

    - το αυτοκίνητο πιάνει 225χλμ/ώρα και είναι στημένο για ασφάλεια σε αυτή την ταχύτητα. Μέχρι τα 225 έχω ένα περιθώριο ασφαλείας +40%.

    - έχει φρένα ικανά για αυτή την ταχύτητα

     

    Αν κάποια στιγμή χρειαστεί να οδηγήσω ένα αυτοκίνητο παλιό χωρίς ABS, προφανώς θα πηγαίνω με 80 στον ίδιο δρόμο.

     

    Προτεραιότητα θα έπρεπε να δοθεί στο οδικό δίκτυο.

    Μπείτε στο google maps στην Ε.Ο. Πατρών - Πύργου. Είναι υπόδειγμα όσων πρέπει να αποφευχθούν σε μια Ε.Ο.

    Προς ενημέρωση, η Ε.Ο. Πατρών - Πύργου είναι τμήμα ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ,

    - έχουν μπει σηματοδότες σε πολλές διασταυρώσεις.

    - έχουν γίνει αμέτρητες αυθαίρετες συνδέσεις με το οδικό δίκτυο.

    - έχουν γίνει αμέτρητες συνδέσεις με διάφορες ιδιοκτησίες, καταστήματα και κατοικίες. Συνήθως ο ιδιοκτήτης έβγαζε άδεια δείχνοντας στο τοπογραφικό την είσοδο στο πίσω μέρος του οικοπέδου όπου έχει πρόσβαση στο παράλληλο οδικό δίκτυο, στην συνέχεια έκοβε μόνος του τις μπάρες.

     - έχουν μπει αυθαίρετα ταμπέλες 60χλμ/ώρα (παρέα με τις παράνομες διασταυρώσεις), με ΦΕΚ ο δρόμος αυτός είναι εθνική οδός και το όριο με άλλο ΦΕΚ (ΚΟΚ) είναι 110χλμ/ώρα.

    - Όλο το 24ωρο κυκλοφορούν και οχήματα που απαγορεύονται στις Ε.Ο. (αγροτικά μηχανήματα, μηχανήματα έργων).

     

    Μιλάμε για δρόμο 97χλμ και αν κάποιος πάει με τα όρια χρειάζεται 4 ώρες και 15 λεπτά (ένας το είχε κάνει και αυτός επίτηδες για να μετρήσει τον χρόνο. Αν το κάνει ξανά θα του βγει πάνω από 5 ώρες).

    Πείτε μου τώρα πως θα πείσεις κάποιον να τηρήσει τα όρια σε έναν τέτοιο δρόμο.

    Οι συνεπείς πηγαίνουμε με 80~100 αλλά και πάλι παράνομοι είμαστε.

    Edited by sdim
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.