Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εξετάζει την αύξηση του ορίου ταχύτητας, μέσου του νέου νομοσχεδίου για τις μεταφορές. Με το νέο νομοσχέδιο εισάγεται διάταξη η οποία προβλέπει τη δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα. Για να ισχύσει η αύξηση, θα πρέπει όμως πρώτα να γίνει η σχετική μελέτη και να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σε συνδυασμό με τη τοποθέτηση της σχετικής σήμανσης.

     

    Αυτό σημαίνει πως αν για παράδειγμα εγκριθεί ως νέο όριο ταχύτητας τα 150χλμ στην Ολυμπία Οδό, τότε η χρονοαπόσταση θα συρρικνωθεί από τις περίπου 2 ώρες που χρειάζεται κάποιος σήμερα, σε περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά ενώ η αντίστοιχη χρονοαπόσταση αν ισχύσει αυτό και στην Ιόνια Οδός θα είναι 3 ώρες και 20 λεπτά δηλαδή 20 λεπτά λιγότερο.

     

    Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, στον εξορθολογισμό της επιτρεπόμενης ταχύτητες σε κλειστούς μεγάλης ασφάλειας αυτοκινητόδρομους, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν ταχύτητες που δεν συνάδουν με τις δυνατότητες που έχουν ή για τον σκοπό τον οποίο φτιάχτηκαν.

     

    Αν εφαρμοστεί το συγκεκριμένο νέο όριο ταχύτητας, θα έχουμε νέα μεταμόρφωση των οδικών μεταφορών της χώρας και κατά συνέπεια νέα κίνητρα για την κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων ως πυλώνων μεταφοράς αλλά και ανάπτυξης. Ερώτημα παραμένει αν τα όρια ταχύτητας θα αυξηθούν αντίστοιχα και για τα επαγγελματικά οχήματα.

     

    ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

     

    Την ίδια ώρα, με το νομοσχέδιο απαγορεύεται η κυκλοφορία σε δημόσιους ασφαλτοστρωμένους δρόμους σε ελαφρές και βαριές τετράτροχες μοτοσυκλέτες καθώς και σε οχήματα υπαίθριων δραστηριοτήτων που είναι σχεδιασμένα για χρήση εντός δρόμου ή και παντός εδάφους.

     

    Με άλλη διάταξη, ρυθμίζεται το πλαίσιο για την κυκλοφορία ποδηλάτων, με την σήμανση οδών με πινακίδες για τα ποδήλατα, την οριζόντια σήμανση οδών, με κατά μήκος διαγραμμίσεις, κατά πλάτος διαγραμμίσεις, ειδικές διαγραμμίσεις και τη φωτεινή σηματοδότηση για τους ποδηλάτες.

     

    Ακόμη, αυστηροποιούνται τα κριτήρια για οδηγούς που μεταφέρουν μαθητές, αφού θεσπίζεται ενιαίο όριο ηλικίας στα 55 έτη για οδηγούς λεωφορείων στο πλαίσιο του έργου μεταφοράς μαθητών. Το όριο επιτρέπεται να παραταθεί μέχρι το εξηκοστό πέμπτο (65ο) έτος εφόσον ανά πενταετία προηγηθούν ιατρικές εξετάσεις και δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

     

    Τέλος, με το νομοσχέδιο επιχειρείται η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αφού οι κάτοχοι οποιασδήποτε κατηγορίας άδειας οδήγησης, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 75 ετών, υποχρεούνται σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για κάθε κατηγορία που επιθυμούν να ανανεώσουν. Η ανανέωση διαρκεί για 5 έτη και μετά επαναλαμβάνεται η διαδικασία.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/43576-aftokinitodromoi-eksetazetai-ayksisi-tou-oriou-taxytitas-sta-150xlm-tin-ora




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    ntanos

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα και για τις δύο απόψεις.

     

    Δεν ξέρω αν αναφέρθηκε προηγουμένως, αλλά ένας βασικός παράγοντας ατυχημάτων δεν είναι μόνο η υψηλή ταχύτητα αλλά κυρίως η ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ μεταξύ οχημάτων που κινούνται σε έναν αυτοκινητόδρομο.

     

    Μία διασπορά ταχυτήτων του τύπου 160 χλμ/ώρα στην αριστερή λωρίδα - 120 χλμ/ώρα στην μεσαία - 70χλμ/ώρα στην δεξιά αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος κατά την διάρκεια αλλαγών λωρίδας, ελιγμών κλπ.

     

    Είναι μία κατάσταση που από τους συγκοινωνιολόγους θεωρείται πολύ επικίνδυνη. Δεν είναι τυχαίο που στο σύνολο σχεδόν των χωρών του κόσμου τα όρια έχουν παραμείνει στο φάσμα 110-130 χλμ/ώρα.

    Edited by ntanos
    Indusys

    Δημοσιεύτηκε

    Ευτυχώς τελευταία στιγμή σοβαρεύτηκαν και δεν άφησαν το μπούγιο να πάει στην πυρά...υπάρχει κάποια ελπίδα λοιπόν.

     

    Indusys,

    Είναι τόσα πολλά αυτά που ανέφερες στο #46 που μόνο τώρα πλέον μπορώ συνοπτικά να απαντήσω στα κυριότερα.

    Βλέπω  τις υποκρυπτόμενες αντιφάσεις που κρύβονται σε αυτό το ομολογουμένως ωραία μεν γραμμένο κείμενο σου, αλλά κατάβαθα επηρεασμένο άπό μία αρνητική σου προκατάληψη και αυθαίρετη θεώρηση.  Δείχνοντας την επιμονή σου λοιπόν στην αρχική σου άποψη  ότι:

     

     

    Δεν υπάρχει καμία αρνητική στάση και προκατάληψη όταν σου αναφέρω πως πρέπει πρώτα να προχωρήσεις σε μία πληθώρα αλλαγών και όταν επιβεβαιώσεις πως το σύστημα έμαθα και αποκρίθηκε θετικά μπορείς να προχωρήσεις σε αύξηση. Τα κάνεις, ελέγχεις, προχωράς στις αναγκαίες αλλαγές και μόνο σε αυτές.

     

    Και φυσικά βλέπεις πάντα και τί κάνουν οι άλλοι, ειδικά όταν έχουν αποδεδειγμένα δουλέψει πιο πολύ και έχουν αφιερώσει πολλούς περισσότερους πόρους στο θέμα αναφοράς. Όταν είσαι πρωταθλητής/δευτεραθλητής θλίψης και βλακείας, δεν νομίζω πως σε παίρνει και για πολλά πολλά. 

     

     

    Αναφορικά στα σχόλια σου, θα εστιάσω στα παρακάτω:

     

     θεωρείς για την οδική κατάσταση :

       "όταν όλα τα άλλα μένουν ως έχουν έτσι όπως σχεδιάζεται το πράμα

    παραγνωρίζοντας τις πολλές και θεμελιώδεις βελτιώσεις του παλαιοτέρου δικτύου αλλά και προπαντός τους νέους σύγχρονους οδικούς άξονες (Εγνατία, Ιονία κ.λπ), ακόμη και την άμεσα προβλεπόμενη κατάργηση των μετωπικών διοδίων.

     

    Το όριο θα αυξάνονταν με την κατάσταση ως έχει σήμερα η οποία κρίνεται νομίζω από όλους ως μή ικανοποιητική.

     

     

    Όμως έτσι που τα εκθέτεις θα πρέπει να μειώσουμε ακόμη και τα υπάρχοντα όρια ταχύτητας...

     

    Εάν δεν μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση στους δρόμους υψηλής ταχύτητας "ναι'' και ''οπωσδήποτε ναι'' μέσα στις πόλεις (άλλο καυτό θέμα)

     

    Για να το κλείσουμε:

    • Όταν δεν έχεις παιδεία ή φράγκα για να κάνεις κάτι από μόνος σου, αντιγράφεις το καλύτερο του άλλου. Σε όλες τις προεκτάσεις του. Τα εύκολα αλλά και τα δύσκολα. Κυρίως τα δύσκολα.
    • Όταν δεν μπορείς ή δεν έχεις τη διάθεση να συμμαζέψεις τον κόσμο, σφίγγες τα λουριά δεν τα χαλαρώνεις. Θα συμφωνήσω όμως με αυτούς που θα πουν πως ο έλεγχος δεν είναι πρόληψη αλλά καταστολή και δεν δίνει λύση. Δεν γίνεται μόνιμα να ψάχνεις να ελέγχεις τα πάντα και να βάζεις περιορισμούς. Αλλά δεν γίνεται και όταν δεν κάνεις και τίποτα το ουσιαστικό να θεωρείς πως πας καλύτερα.
    • (Προσωπική θεώρηση): Θεωρώ το σύστημα στην Ελλάδα όπως είναι στημένο το δεύτερο χειρότερο που έχω δει μετά το αράβικο και έτη φωτός πίσω από τα κεντροευρωπαϊκά. Με τον άνθρωπο και την νοοτροπία του ως κυριότερο παράγοντα (σε πολλές περιπτώσεις ως το μόνο αρνητικό παράγοντα). Δεν είναι τυχαίο το ότι όλοι οι ξένοι φίλοι και γνωστοί που επισκέπτονται την χώρα σχολιάζουν θετικά (!!!) το πόσο ελεύθεροι νιώθουν στον δρόμο να κάνουν αυτά που δεν μπορούν στη χώρα τους.
    Indusys

    Δημοσιεύτηκε

     

    Είναι μία κατάσταση που από τους συγκοινωνιολόγους θεωρείται πολύ επικίνδυνη. Δεν είναι τυχαίο που στο σύνολο σχεδόν των χωρών του κόσμου τα όρια έχουν παραμείνει στο φάσμα 110-130 χλμ/ώρα.

     

    Μα γιατί να μην είμαστε οι πρώτοι που θα αποδείξουμε πως κάνουν λάθος και πως έμειναν σε μια άλλη εποχή αφού βάλουμε τα πειραματόζωα στον πάγκο δοκιμών;




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.