Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Φύλλο και φτερό όλες τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες 7ης τάξης (Άκτωρα, J&P ΄Άβαξ, Τέρνα, Ιντρακάτ, Μοχλό κ.α) αλλά και έλεγχο σε 12 μεγάλα έργα μεταξύ των οποίων το μετρό Θεσσαλονίκης και η Εγνατία Οδός ξεκίνησαν αιφνιδιαστικά χθες κλιμάκια της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ο έλεγχος επεκτάθηκε στα δύο σωματεία των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών ΣΑΤΕ και ΣΤΕΑΤ.

     

    Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του protothema.gr, η έρευνα πραγματοποιήθηκε αυτεπάγγελτα αλλά στο μικροσκόπιο βρίσκονται μεγάλες συμβάσεις που κατά καιρούς έχουν απασχολήσει τα φώτα της δημοσιότητας όπως έργα μετρό, σιδηροδρομικά έργα, έργα οδοποιίας, λιμάνια και αεροδρόμια.

     

    Toν έλεγχο διενεργεί η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, με στόχο δημοπρασίες δημοσίων έργων, εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης οδικών αξόνων, κατασκευής νέων αυτοκινητοδρόμων αλλά και συγκοινωνιακά έργα.

     

    Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι κατά τον έλεγχο των κλιμακίων τα μέλη της επιτροπής άνοιξαν… συρτάρια και ντουλάπες, ζήτησαν συμφωνητικά και πρακτικά γενικών συνελεύσεων και διοικητικών συμβουλίων, έψαξαν στα λογιστήρια και σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές με στόχο να εξακριβώσουν εάν τηρούνται οι κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και το άρθρο 101 της συνθήκης για την λειτουργία της ΕΕ.

     

    Ενδεικτικά τα έργα που διερευνούνται από την επιτροπή είναι: σταθμός σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο –Ροδοδάφνη, Ροδοδάφνη-Σήραγγα Παναγοπούλου, Σήραγγα Καλλιδρόμου, Τιθορέα-Δομοκός, έξι εργολαβίες της Εγνατίας Οδού (Δερβένι-Σέρρες –Προμαχώνας, Κορομηλιά –Κρυσταλλοπηγή, Φλώρινα-Νίκης, Παναγιά-Γρεβενά, Κόμβος Σελλών –Σήραγγα Μετσόβου κ.α), το μετρό Θεσσαλονίκης και ο νέος λιμένας Πατρών. Για πολλά εξ αυτών, όπως τα έργα του ΟΣΕ έχουν χυθεί τόνοι από μελάνι ενώ πρόσφατη είναι η άσκηση ποινικής δίωξης σε βαθμό κακουργήματος εναντίον του Άκτωρα και της ΕΡΓΟΣΕ για την κατασκευή σήραγγας στη Βοιωτία και στη διαδρομή Δομοκός – Λιανοκλάδι.

     

    Όπως διαπιστώθηκε κατά τη διάρκεια της εισαγγελικής έρευνας το εν λόγω έργο παρέμεινε ημιτελές, ενώ συνεχώς χρηματοδοτούνταν με στόχο την ολοκλήρωσή του.

     

    Πηγή: http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=18627





    Alessio

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Kane

    Δημοσιεύτηκε

    Αν πω τώρα συνάδελφε Kane ότι όλο αυτό που περιγράφεις με τις εκπτώσεις του 60% είναι ευθύνη της υπηρεσίας θα με χαρακτηρίσεις κακό; Αν δεν κλείσει η επίβλεψη τα μάτια δεν θα τολμήσει κανείς να δώσει τέτοια έκπτωση. Όσο για την εναρμονισμένη πρακτική...ας μην σχολιάσω γιατί θα με καλέσει ο εισαγγελέας για κατάθεση...

    Bεβαίως ειναι και ευθύνη δική τους...πρωτίστως θα έλεγα. Οπως ομως σωστά συμπλήρωσε ο Φαέθων, αμφότερες οι πλευρές φταίνει γι'αυτό. Βέβαια, δεν ειναι κουβέντα επ'ουδενί να γίνει σε φόρουμ...

    cna

    Δημοσιεύτηκε

    Ναι, είπαμε, καραδοκεί και ο εισαγγελέας. :)

    Faethon11

    Δημοσιεύτηκε

    «Θοῦ, Κύριε, φυλακὴν τῷ στόµατί µου καὶ θύραν περιοχῆς περὶ τὰ χείλη µου»

    • Upvote 1
    Alessio

    Δημοσιεύτηκε

    Πάντως εξ ιδίας εμπειρίας θα προτιμούσα να γίνονται τα έργα με ένα λογικό ποσοστό εκπτωσης ορισμένο απ'την υπηρεσία (για να αποφευχθεί το...3%) και οχι με 60%. Διότι ακούει ο εξω "αααα 60% εκπτωση, τζάμπα θα βγεί του Δήμου το εργο" αλλά με τέτοιες εκπτώσεις, δε χρειάζεται να είσαι μηχανικός για να μαντέψεις τη συνέχεια...

     

    Πάντως εξ ιδίας εμπειρίας θα προτιμούσα να γίνονται τα έργα με ένα λογικό ποσοστό εκπτωσης ορισμένο απ'την υπηρεσία (για να αποφευχθεί το...3%) και οχι με 60%. Διότι ακούει ο εξω "αααα 60% εκπτωση, τζάμπα θα βγεί του Δήμου το εργο" αλλά με τέτοιες εκπτώσεις, δε χρειάζεται να είσαι μηχανικός για να μαντέψεις τη συνέχεια...

     

    Δεν γίνεται και δεν θα μπορούσε να γίνει αυτό! Αν υπήρχε αδυσώπητος έλεγχος (ποιοτικός και ποσοτικός σε όλα τα έργα) αλλά και μελέτες σωστές , μέσα σε 2 χρόνια θα είχε τελειώσει το παραμύθι!

    • Upvote 1
    Faethon11

    Δημοσιεύτηκε

    Θα έλεγα πρώτα σωστές μελέτες..... και μετά τα υπόλοιπα....

    kan62

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Μελέτες ; ... τι είναι αυτό ; ... θύμισέ μου ...

    Α ! ... μήπως εκείνα τα χαρτιά που συνοδεύουν το πινακάκι που καταλήγει στο ποσό που δημοπρατείται ;

     

     

    Υ.Γ.

     

    Σε υπουργείο που ξέρω το χαρτάκι το λένε και πράξη ένταξης και τις περισσότερες φορές γράφει το ποσό που συμφωνεί και ο μελλοντικός ανάδοχος ...

    σε συνεργασία βέβαια με την υπηρεσία !

    Edited by kan62
    • Upvote 1
    Faethon11

    Δημοσιεύτηκε

    Όχι. Είναι ένα άλλο χαρτάκι που λέει το διαθέσιμο ποσό.... :)

    Alessio

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν ξέρω το Υπουργείο αλλά καταλαβαίνω ότι ο Ανάδοχος που περιγράφεις δεν πρέπει να ανήκει σε τάξη μικρότερη του δημοσιεύματος,ε?

    Φυσικά η μελέτη θα έπρεπε να είναι το βασικό, Φαέθωνα! Αλλά ...

    kan62

    Δημοσιεύτηκε

    @ΑΚΚ,

    Όχι δεν είναι έτσι ... είναι δημοκρατικό υπουργείο, απευθύνεται και σε πολύ μικρότερους εργολάβους.

    Χρησιμοποιεί και μέθοδο (αυτεπιστασία) ώστε να απορροφά μόνο του τα περισσότερα ποσά.

    Πάντα βέβαια χωρίς μελέτες ... αρκεί μια τεχνική περιγραφή !

    Γιώργος Κουτίνας

    Δημοσιεύτηκε

    Κύριοι, γίνεται αναφορά σε μια διαχρονική πονεμένη ιστορία με ιδιαίτερη έξαρση στην εποχή των "παχιών αγελάδων".

    Από τα παραπάνω εντοπίζω κάποιες λέξεις που σχετίζονται με το πρόβλημα "Δημόσια έργα - Εκπτώσεις": Έλεγχος ποιοτικός και ποσοτικός, Σωστές Μελέτες.

    Πρόκειται για λέξεις που σχετίζονται με παροχή υπηρεσιών όπου το βασικό στοιχείο είναι η έννοια της Ευθύνης. Το αν θα πρέπει να γίνει κάτι ώστε να υπάρξει διασφάλιση έναντι του φαινομένου των εκπτώσεων στο χώρο των δημόσιων έργων, επισημαίνω πως θα πρέπει να εστιαστεί στην έννοια της Ευθύνης.

    Φυσικά, η λύση δεν είναι μονοσήμαντη και απλή. Εντοπίζεται στον εξορθολογισμό που η διεθνής πρακτική έχει επιβάλλει στο θέμα της Ευθύνης (δεν υπάρχουν παρόμοια εκπτώσεων στις προηγμένες χώρες) και που εμείς αδιαφορούμε ή αποφεύγουμε.

    Είναι ευνόητο πως το θέμα δεν είναι απλό, πολύ περισσότερο να αναλυθεί στη συζήτηση ενός απρόσωπου Forum. Καταθέτω απλά τη σχετική άποψη για γόνιμο προβληματισμό.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.