Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Με μια δέσμη έργων και μέτρων το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «φιλοδοξεί» να επιλύσει, ή έστω να διαχειριστεί σε έναν βαθμό προς όφελος των πολιτών, το κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στους οδικούς άξονες της Αθήνας, ή μάλλον καλύτερα της Αττικής. Ανάμεσα στις λύσεις που επεξεργάζεται το υπουργείο ώστε να δώσει «ανάσες» στο μποτιλιάρισμα – «κομφούζιο» που παρατηρείται ακόμα και σε αυτοκινητόδρομους όπως η Αττική Οδός, είναι η προώθηση έργων τόσο στο «μέτωπο» του Μετρό της Αθήνας ή του προαστιακού, όσο και σε αυτό των νέων «δρόμων» εντός του Λεκανοπεδίου Αττικής. Να σημειωθεί ότι έχουν περάσει δεκαετίες από τότε που στην Αττική προστέθηκε σημαντικό δίκτυο επεκτάσεων τόσο στο Μετρό όσο και στο οδικό «τοπίο».

    Βέβαια, πρέπει να σημειωθεί ότι κάποιες επεκτάσεις του Μετρό, εκτός της περίφημης Γραμμής 4 στην οποία έχουν ήδη εκκινήσει αρχικές εργασίες και έχουν «στηθεί» εργοτάξια για τις βασικές, έχουν μια σχετική ωριμότητα σε σχέδια, μελέτες κ.α., ωστόσο, απαιτείται χρόνος, δουλειά και… χρηματοδότηση. Το ίδιο απαιτείται και για νέους οδικούς άξονες (π.χ. επεκτάσεις Αττικής Οδού) καθώς ακόμα είναι ανοιχτά ζητήματα αναφορικά με μελέτες, μοντέλο δημοπράτησης, χρηματοδοτικό πλαίσιο κ.α.

    Ψηλά στη λίστα Μετρό

    Προ ημερών μόλις, ο υπουργός Υποδομών και μεταφορών, Κ. Καραμανλής, «σκιαγράφησε» σε έναν βαθμό παρεμβάσεις και έργα που προωθούνται αναμένεται, όπως εκτιμούν και ευελπιστούν στο υπουργείο, να δώσουν λύσεις – «ανάσες» στο κυκλοφοριακό. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν, όπως είπαμε, έργα Μετρό, Προαστιακού και οδικών αξόνων. Μεταξύ άλλων, πρόκειται για τη Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Είναι η πρώτη νέα γραμμή υπό κατασκευή στην πρωτεύουσα έπειτα από είκοσι ολόκληρα χρόνια. Το πρώτο τμήμα, από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή, με 15 νέους σταθμούς, θα εξυπηρετεί μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας. Διασφαλίζεται δε ότι το πράσινο ισοζύγιο στην πόλη όχι μόνο δε θα μειωθεί, αλλά θα αυξηθεί. Μάλιστα, χτες ο κ. Καραμανλής, μαζί με τον Υφυπουργό αρμόδιο για τις Υποδομές, κ. Γιώργο Καραγιάννη, επισκέφθηκε συγκεκριμένα το μεγάλο εργοτάξιο της Κατεχάκη, όπου έχει ξεκινήσει η διάνοιξη του φρέατος από το οποίο θα μπει ο πρώτος «μετροπόντικας» στις αρχές του νέου έτους. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το φθινόπωρο που θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του φρέατος δίπλα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο, θα έχουν φτάσει και τα νέα υπερσύγχρονα ΤΒΜ (μετροπόντικες), που κατασκευάζονται εν τω μεταξύ στη Γερμανία. Ο ένας μετροπόντικας θα ξεκινήσει από το φρέαρ της Κατεχάκη, ο δεύτερος από το φρέαρ της Βεΐκου και θα “συναντηθούν” στον Ευαγγελισμό. Με τη Γραμμή 4 οι πολίτες θα πηγαίνουν από το Γουδή στην Κυψέλη σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά.

    Ταυτόχρονα, προχωρά η μελετητική ωριμότητα και για τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4, με προτεραιότητα προς Μαρούσι και Βόρεια Προάστια, περιοχές με μεγάλη ροή εργαζομένων και τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο, ενώ σε λίγους μήνες παραδίδονται και οι τρεις τελευταίοι νέοι σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά (Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά). Επιπρόσθετα, στο υπουργείο και στην Αττικό Μετρό προχωρούν τις μελέτες για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Δυτικά Προάστια, ώστε να καταφέρουν να δημοπρατήσουν ως το τέλος της χρονιάς τους τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.

    Αλλά και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, σε πρόσφατη συνέντευξή του στο insider.gr (12/05) είχε κάνει ειδική μνεία στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. «Από τη πρώτη στιγμή αναγνωρίσαμε ότι το έλλειμμα νέων μεγάλων έργων υποδομών στην Αττική οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην “ασφυξία”. Γι’ αυτό τον λόγο κινηθήκαμε μεθοδικά για να αναστήσουμε σημαντικά έργα που παρέμεναν θαμμένα στα συρτάρια των Υπηρεσιών και να σχεδιάσουμε εκείνα που είναι απαραίτητα και εξασφαλίζουν την αναβάθμιση της καθημερινότητας των κατοίκων», σημείωνε. «Αναμφίβολα, η Γραμμή 4 του μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που εκτελείται στη χώρα, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, θα αλλάξει όλες τις μετακινήσεις στο Λεκανοπέδιο καθώς θα εξυπηρετεί επιπλέον 340.000 επιβάτες, ενώ θα κυκλοφορούν 55.000 λιγότερα οχήματα. Όταν ολοκληρωθεί, θα εξυπηρετεί ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές. Θα διευκολύνει την πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις, όπως δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα. Προχωράμε και στην επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο όπου έως το τέλος του έτους θα έχουν ωριμάσει οι μελέτες για τη δημοπράτηση του έργου. Με τους νέους σταθμούς θα εξυπηρετούνται επιπλέον περισσότεροι από 50.000 επιβάτες καθημερινά».

    Τα οδικά έργα και ο Προαστιακός

    Βέβαια, περίοπτη θέση έχουν και τα νέα οδικά έργα που στόχο έχουν να διαμορφώσουν τον νέο οδικό χάρτη της Αττικής για να γίνει η πόλη (και η μετακίνηση) πιο εύκολη, πιο προσβάσιμη, πιο ανθρώπινη. Ως γνωστόν, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχει ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται να αρχίσει η υλοποίησή της ως τις αρχές του 2023, ενώ, όπως πρόσφατα αποκάλυψε το insider.gr, ξεκινούν σταδιακά και οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα και προχωρούν και οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως, που θα δώσει ανάσα στα Νότια Προάστια. Προφανώς, όπως αναφέρθηκε, υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά να γίνει σε επίπεδο ωρίμανσης μελετών, μοντέλου δημοπράτησης (π.χ. παραχωρήσεις, ΣΔΙΤ, «πακέτο» ή αυτόνομα έργα, άλλες σύγχρονε μέθοδοι κ.α.), χρηματοδότησης.

    «Στο πεδίο των οδικών έργων δημοπρατήσαμε τη σύνδεση της Λ. Κύμης με τον ΠΑΘΕ, ένα έργο 350 εκατ. ευρώ που εκκρεμούσε για δεκαετίες, ένα έργο που θα ανακουφίσει το επιβαρυμένο κόμβο της Μεταμόρφωσης και θα περιέχει τη πρώτη μεγάλη αστική σήραγγα στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, οι υποδομές στη Δυτική Αττική ενισχύονται και με την σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου και την ολοκλήρωση του κόμβου Σκαραμαγκά, ένα έργο που επίσης είναι σταματημένο για χρόνια, θα δημοπρατηθεί εντός του έτους. Προχωράμε ένα συνεκτικό σχέδιο για την Αττική, ενώ σύντομα θα προβούμε σε ανακοινώσεις για το τελευταίο κομμάτι του παζλ, αλλά πολύ σημαντικό, εκείνο των νέων επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

    Φυσικά, ξεχωριστό κομμάτι του σχεδιασμού μας αποτελεί ο Σιδηρόδρομος. Προχωράμε το Προαστιακό της Δυτικής Αττικής που θα καλύψει τις ανάγκες περιοχών με έντονη οικονομική δραστηριότητα που ήταν αποκομμένες από τη σύνδεση με την Αθήνα. Ακόμα, έχει ήδη δημοπρατηθεί και προχωράει μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, η επέκταση του Προαστιακού προς τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας με προφανή αναπτυξιακά οφέλη, τόσο για τη βελτίωση των εμπορικών μεταφορών, όσο και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το ποια έργα θα βοηθήσουν στην ανάσχεση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους του Λεκανοπεδίου. Και ο κ. Καραμανλής πάντως, πρόσφατα, σε σχετικό συνέδριο, έκανε μνεία στον Προαστιακό Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής, ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα συμβασιοποιηθεί το επόμενο εξάμηνο και θα εξυπηρετεί τις περιοχές από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα.

    Άλλες ενέργειες

    Πάντως, στο υπουργείο έχουν προωθήσει ή προωθούν και άλλες κινήσεις (θεσμικές ή μη), όπως ο «πράσινος δακτύλιος», η ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων ενώ έρχονται και νέα οχήματα με νέα αντιρρυπαντική τεχνολογία, έχει γίνει ενίσχυση και των μέσων σταθερής τροχιάς (νέοι σταθμοί Μετρό, 39 συρμοί από 32 το 2019, διαγωνισμός για την αναβάθμιση 70 οχημάτων της Γραμμής 1, προσπάθεια αναβάθμισης του Τραμ κ.α.), σύσταση Μητροπολιτικού Φορέα κ.α.

    Ο κ. Καραμανλής στάθηκε και στα αίτια του κυκλοφοριακού που πάντως παρατηρείται σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου. Αναφέρθηκε στην παντελή απουσία κατά τα προηγούμενα χρόνια, κεντρικού σχεδιασμού που να βασίζεται στις σύγχρονες ανάγκες της πρωτεύουσας, ενώ υπογράμμισε την απόλυτη πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων για όλα τα κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν το κυκλοφοριακό.

    Ανέφερε ενδεικτικά ότι:

    -Το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, ανήκει στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.

    -Οι Κεντρικές Οδικές Αρτηρίες, όπως για παράδειγμα ο Κηφισός, ανήκει επίσης στην Περιφέρεια Αττικής. Τα τοπικά οδικά δίκτυα, ανήκουν στην αρμοδιότητα των Δήμων.

    -Το πολεοδομικό και χωροταξικό ζήτημα της Αθήνας, ένα τεράστιο ζήτημα, ανήκει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

    -Η διαχείριση και ο προγραμματισμός των φαναριών, στην Περιφέρεια.

    -Ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης, στους Δήμους και στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

    -Οι κανόνες για την φορτοεκφόρτωση και την τροφοδοσία των καταστημάτων, λίγο γκρίζα ζώνη, ανήκουν στην Περιφέρεια και τους Δήμους.

    -Ο έλεγχος για την παράνομη κυκλοφορία οχημάτων στους λεωφορειόδρομος, στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

    -Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μεγάλων έργων, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.


    Πηγή: https://www.insider.gr/oikonomia/228393/yp-ypodomon-kai-metaforon-poia-erga-tha-dosoyn-anases-sto-kykloforiako-komfoyzio



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    jedi.Yannis

    Δημοσιεύτηκε

    Πάλι ξεχάσανε να διατάξουν τα λεωφορεία γύρω από τους σταθμούς μετρό και τραμ;
    Αφηρημένοι παιδί μου......
    Τσκ τσκ τσκ
    😁



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.