Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Διάκριση Λαρισαίων αρχιτεκτόνων στην 6η Διεθνή Μπιενάλε


    Πριν μερικές μέρες ολοκληρώθηκε στο Μινσκ της Λευκορωσίας η «6η Διεθνής Μπιενάλε Νέων Αρχιτεκτόνων – LEONARDO 2015».

     

    Η Μπιενάλε διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της «Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA)» και σε αυτήν συμμετείχαν 151 έργα από 20 διαφορετικές χώρες.

     

    Ανάμεσα στις ελληνικές συμμετοχές υπήρξε και μία πρόταση από το αρχιτεκτονικό γραφείο «to the point architects» με έδρα τη Λάρισα. Η πρόταση των τριών αρχιτεκτόνων που απαρτίζουν το γραφείο (Χ. Κυπριτζής, Δ. Παυλίδου, Ν. Κανέλλος) έλαβε την τρίτη θέση στην κατηγορία μελετών: «Μονοκατοικίες – χαμηλά κτίρια» ενώ βραβεύθηκε και με ειδική μνεία από την Ένωση Αρχιτεκτόνων της Λευκορωσίας.

     

    Η μελέτη του λαρισαϊκού γραφείου αφορά μία εκτός σχεδίου εξοχική κατοικία στην Κάτω Αιγάνη σύμμικτης κατασκευής από μεταλλικό σκελετό και ανεπίχριστο σκυρόδεμα. Η πρόταση διακρίνεται από καθαρή γεωμετρία και έντονα μορφολογικά στοιχεία. Χαρακτηριστικός είναι ο μεγάλος πρόβολος που σηματοδοτεί την διάθεση του κτηρίου να στραφεί προς τη θέα. Οι κύριες λειτουργίες της κατοικίας φιλοξενούνται στο επίπεδο του ισογείου ενώ με την σωστή εκμετάλλευση της υπάρχουσας κλίσης του εδάφους δημιουργείται υπόσκαφος χώρος ξενώνα και γραφείου μειώνοντας τον όγκο του κτηρίου με στόχο την καλύτερη προσαρμογή του στο περιβάλλον.

     

    201509210920511136.jpg

     

    201509210919269086.jpg

     

    Πηγή: http://www.larissanet.gr/2015/09/21/diakrisi-larisaion-architektonon-stin-6i-diethni-bienale/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Επειδή τυχάνω να είμαι και ζωγράφος..πάντα κρίνω με check lists...οπότε:

     

    1. Αρχή "σχήμα-πεδίο"= Θετικός χώρος...έχει σαφές σχήμα..!

     

    2.Στοιχεία-χώροι γίνονται αντιληπτοί= υποδηλώνονται....Ο.Κ

     

    3.Έξω από τον θετικό χώρο...υπάρχει άπλετος αρνητικός...όπου θα υπάρχει κίνηση...δηλ...ενδιαφέρον...(δεν υπάρχει ενδιαφέρον...μόνο θέα...η οποία δεν είναι και πλαισιωμένη καθώς βλέπω αυτά τα μεγάλα παράθυρα...έκθεση...unsafety..!).

     

    4.Κτίριο στο προάστιο=  αυτόνομο αντικείμενο...ο περιβάλλοντας χώρος έρχεται δεύτερος απόρροια της δημιουργικής διαδικασίας....με αποτέλεσμα το κτίριο να μην διευθετείται με τρόπο που να προσδίδει σαφές σχήμα στους ενδιάμεσους χώρους...(νομίζω...?!)

     

    5 Αίσθηση Τόπου= εντυπωσιάζεται η μνήμη μου από τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά.....για τα βιωματικά δεν ξέρω?!

     

    6. Αποκομίζουμε εμπειρία από τον χώρο?.......δεν ξέρω πως φτάνω εκεί....αλλά δείχνει απόμερα...= βαρετά...!

      Λείπει η τεχνική "άρνηση και επιβράβευση"....δηλ...διαφορετικές απόψεις προορισμού...

     

    7.Συγκεκριμένος σκοπός= ικανοποιείται

     

    8. Προγραμματισμός χώρου= ικανοποιείται

     

    9. Συγκεκριμένη νοητική δομή κτιρίου= δεν υπάρχει DNA κτιρίου....δεν κατανοώ εξωτερικά ερεθίσματα και πληροφορίες...!

     

    10.Η κεντρική ιδέα ή η θεμελιώδης αρχή του κτιρίου....δεν ξέρω αν ικανοποιείται!...πρέπει να δούμε το διάγραμμα "parti"

     

    11. Όσο πιο συγκεκριμένη είναι μια ιδέα τόσο πιο ελκυστική μπορεί να γίνει....είναι?.....μου θυμίζει τις κιβωτούς στην ταινία "2012"...άγχος...στρες...θα ζήσω?

     

    12.Κάθε σχεδιαστική απόφαση θα πρέπει να δικαιολογείται με δύο τρόπους....τα περισσότερα στοιχεία...ικανοποιούν από ό,τι αντιλαμβάνομαι....

     

    13.Σαν πολιτικός μηχ...ασχολούμαι με τα ίδια φυσικά αντικείμενα...οι αρχιτέκτονες λένε ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με τα φυσικά αντικείμενα.....εδώ είναι φανερό..ολοφάνερο...!οκ

     

    14.Η πρόσληψη της πραγματικότητας είναι υποκειμενική έννοια....τόσο η  υποκειμενικότητα όσο και η αντικειμενικότητα είναι σημαντικοί τρόποι για την κατανόηση της αρχιτεκτονικής....επομένως βάζω+

     

    15.Ο καλλιτέχνης δουλεύει μόνο με τις συνέχειες των πραγμάτων...προϋποθέτει μέρη και λειτουργίες...η επιστήμη με όλα τα αντίθετα.....και σε αυτό βάζω +

     

    16.Ήπιες ιδέες=απαλές γραμμές....σκληρές ιδέες =αδρές γραμμές..!ΟΚ

     

    17.Σημεία Ορίζοντα με νοηματικούς συσχετισμούς που δίνουν εμπειρία στο αρχιτεκτονικό...δεν μπορώ να κρίνω...θέλω και άλλα στοιχεία..!

     

    18.Υπάρχει δυναμική σύνθεση..το μάτι θα την εξερευνήσει....οκ

     

    19. Απλότητα-Πολυπλοκότητα-Εμπεριστατωμένη απλότητα..θεωρώντας ότι δεν έχει περιττές συσσωρεύσεις....βάζω +

     

    20.Θα ήθελα λίγο χρώμα....ειδικά σε σχέση με τα σημεία του ορίζοντα...

     

    Συνοψίζοντας τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι ένα καλό κτίριο αποκαλύπτει διαφορετικά πράγματα για τον εαυτό του από διαφορετικές αποστάσεις...επειδή το λιγότερο είναι περισσότερο και παράλληλα βαρετό και επειδή καμιά μέθοδος δεν είναι και ούτε θα έπρεπε να είναι τέλεια...αλλά να αποτελεί μια αφήγηση, ένα πόλο έλξης και να προβάλλει το νόημά του...κρίνω ότι είναι μια καλή προσπάθεια που θέλει μερικές "πινελιές" ακόμη..!

    Link to comment
    Share on other sites

     

     Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες παραπέμπουν σε "ενεργειακό σουρωτήρι",εκτός κι αν το υλικό έχει πολύ μικρό συντελεστή θερμοπερατότητας.....
     
     Άσε δε που μορφολογικά παραπέμπει σε βιομηχανικό στιλ.

     
    Το αεροδυναμικό σχήμα παραπέμπει σε γρήγορη κίνηση, και αυτή σε άγχος, Ίσως ήταν καλό για την Ομόνοια (παρέα με το "δρομέα"), αλλά σε μια αγροτική περιοχή (έστω κι αν αυτή γειτνιάζει με βασικό οδικό άξονα), θα έπρεπε να αποπνέει μια αίσθηση ηρεμίας και γαλήνης.

     

    Πράγματι, εδώ μιλούν οι αριθμοί και όχι οι υποκειμενικότητες. Ο συντελεστής θερμοπερατότητας για κούφωμα Alu περί τα 6μ2 με διπλό ενεργειακό υαλοπίνακα, μαλακή επίστρωση και πλήρωση διακένου με αέριο (high tech) δεν μπορεί ούτε με μάγια να πέσει κάτω από τα  1,4W/m2 K. Αυτό σημαίνει ότι το κούφωμα θα έχει την διπλάσια θερμοπερατότητα !! από το ανώτατο επιτρεπτό όριο για θερμομονωμένους τοίχους, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων σκυροδέματος του φατνώματος (δοκοί-στύλοι) που έστω και με τον προηγούμενο κανονισμό θερμομόνωσης ήταν 0,7W/m2K.  Από τις τεράστιες υάλινες επιφάνειες του κτιρίου λοιπόν δεν μπορεί κανείς παρά να περιμένει διπλάσια διαφυγή θερμότητας . Όσο για ηλιακό όφελος τι να περιμένουμε το χειμώνα  όταν ο ήλιος έχει εξαφανιστεί από τις πέντε το απόγευμα μέχρι τις επτάμισυ το άλλο πρωί ! Και πέραν αυτού ας αναλογιστεί κανείς τις ανάγκες για  ψυκτικό φορτίο για το καλοκαίρι δίπλα στον "πύρινο" Θεσσαλικό κάμπο που είναι η Κάτω Αιγάνη....

    Αν αυτό δεν είναι ενεργειακό σουρωτήρι τότε ποιό είναι;......  (+1)

     

    Πολύ ωραίο το design αλλά η δυναμική του σχεδιασμού παραπέμπει σε σκάφος πολυτελείας yacht, σε χώρο έκθεσης αυτοκινήτων, τέλος σε χώρο που αισθάνεσαι ένα περιρρέοντα  δυναμισμό ώσπου στο τέλος αναζητάς να πας στο σπίτι σου να ...ηρεμήσεις......   (+1)

     
    Link to comment
    Share on other sites

    Μα να σε πω, με την τελευταία σου πρόταση είπες συμπυκνωμένα όλα όσα μου έρχονταν στο μυαλό. +1.

     

    Για το "ενεργειακό σουρωτήρι" δεν μπορώ να πω κάτι, καθώς δεν γνωρίζω αν π.χ. έχουν εφαρμοστεί τεχνικές φυσικού δροσισμού. Από την άλλη, οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες, που επιτρέπουν την σε βάθος διείσδυση της ηλιακής ακτινοβολίας τον χειμώνα (λόγω χαμηλού ηλιακού ύψους), σε συνδυασμό με στοιχεία από σκυρόδεμα στο εσωτερικό έχουν μεγάλη θερμοχωρητικότητα. Βλέπω μεγάλους οριζοντίους προβόλους (αλλά δεν γνωρίζουμε προσανατολισμούς) και οριζόντιες περσίδες (δεν θα έπρεπε να έχει και κατακόρυφες, αφού κάπου θα πέφτει και η δύση :confused:), οπότε δεν το συνεχίζω σχετικά με αυτό.

     

    Και τέλος, με βρίσκουν σύμφωνο τα παρακάτω σχόλια του tetris:

    ..2. Δεν μπορώ να δω μια κατασκευή ξεκομμένη από το περιβάλλον της. Η άποψή μου είναι ότι πρέπει να προσαρμοζόμαστε στη φύση, και όχι να την διαμορφώνουμε ανάλογα με τα γούστα μας.

    ...
    Δεν είναι καταδικαστέο το "φαίνεσθαι", αρκεί να είναι σε δεύτερη μοίρα. Είναι γνωστό άλλωστε το ανέκδοτο με το βλάχο που ήθελε από το ζωγράφο να βάλει τσαρούχια στο χριστό...

     

    Edited by panos-vicious
    Link to comment
    Share on other sites

    Και τέλος, με βρίσκουν σύμφωνο τα παρακάτω σχόλια του tetris:......

     

    Κι εγώ συμφωνώ κι επαυξάνω...... :smile:

     

    EDIT :   Αλλά  θερμοχωρητικότητα στο beton ή στις τζαμαρίες δεν θα βρει κανείς.

    Χώρια που για να "μαζέψει " κανείς την ηλιακή ακτινοβολία με την προδοκία να του φανεί χρήσιμη για το βράδυ, πρέπει να ζει συνεχώς υπό καθεστώς υποχρεωτικής "διαφάνειας" και φωτισμού χωρίς κουρτίνες......

    Edited by Anton_civeng
    Link to comment
    Share on other sites

    .... 

    EDIT :   Αλλά  θερμοχωρητικότητα στο beton ή στις τζαμαρίες δεν θα βρει κανείς.

    Χώρια που για να "μαζέψει " κανείς την ηλιακή ακτινοβολία με την προδοκία να του φανεί χρήσιμη για το βράδυ, πρέπει να ζει συνεχώς υπό καθεστώς υποχρεωτικής "διαφάνειας" και φωτισμού χωρίς κουρτίνες......

    Υπάρχουν οι τοίχοι Trombe, και μάζας, οι οποίοι με κάποιο "έξυπνο" εξωτερικό κούφωμα κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους, χωρίς να είσαι απίκο.

    Στο ελλάντα όμως, τώρα ανακαλύπτουμε τον τροχό. Πέραν του ότι η συγκεκριμένη κατασκευή δεν προσφέρεται για αρχιτεκτονιές.

     

    Και μια "μπηχτή"

    Το ότι δεν υπάρχουν σχόλια αρχιτεκτόνων εδώ, να εκληφθεί ως σιωπηρή αποδοκιμασία?

    Link to comment
    Share on other sites

    @Anton_civeng

    Ε, ερημιά φαίνεται εκεί, τζαμαρίες φουλ θέλανε, γκαζόν να βλέπουν μέχρι να το μπουχτίσουν θέλανε, μάλλον δεν θα τους νοιάζει να τραβάνε τις κουρτίνες. Μα κι εσύ κάτι προβληματισμούς που έχεις :grin: !

    Δεν είπα για θερμοχωρητικότητα των υαλοπινάκων (που δεν έχουν), αλλά του σκυροδέματος.

     

    @tetris

    Είπαμε, "άπλα" στο μάτι θέλανε ρε παιδί μου. Τι Trombe και τοίχοι μάζας.

    Edited by panos-vicious
    Link to comment
    Share on other sites

    Υπάρχουν οι τοίχοι Trombe, και μάζας, οι οποίοι με κάποιο "έξυπνο" εξωτερικό κούφωμα κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους, χωρίς να είσαι απίκο.

    Στο ελλάντα όμως, τώρα ανακαλύπτουμε τον τροχό. Πέραν του ότι η συγκεκριμένη κατασκευή δεν προσφέρεται για αρχιτεκτονιές.

     

    Βεβαίως και υπάρχουν, και είπα να μην το προχωρήσω περισσότερο για δικέλυφες όψεις, μαυρισμένους τοίχους, τεχνητή δημιουργία φαινομένου θερμοκηπίου, κλπ, κλπ,κλπ, αλλά εδώ δεν έχω δει κάτι τέτοιο.  Αλλά και να είχα δει, προσωπικά ελάχιστα πιστεύω σε τέτοιες πρακτικές που ΚΑΙ δεσμεύουν την αρχιτεκτονική ελευθερία-εμφάνιση ΚΑΙ λειτουργούν υπό προυποθέσεις μη άμεσα ελεγχόμενες και μη σταθερής απόδοσης.  Μήπως να είναι σημειολογικό άραγε ότι το όνομα αυτού του επινοητή Trompe, που του έδωσε το όνομα του, σχετίζεται λεκτικά απόλυτα με το "se tromper" που στα Γαλλικά σημαίνει πλανώμαι.........;

     

    Κι ελπίζω μ΄αυτό το τελευταίο να μην ξεσηκώσω το forum... :mrgreen: ... 

     

    panos-vicious,

     

    αυτή η πρόταση σου  "οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες, που επιτρέπουν την σε βάθος διείσδυση της ηλιακής ακτινοβολίας τον χειμώνα (λόγω χαμηλού ηλιακού ύψους), σε συνδυασμό με στοιχεία από σκυρόδεμα στο εσωτερικό, έχουν μεγάλη θερμοχωρητικότητα."

     

    πίστεψε με,   έχει σαν υποκείμενο του ρήματος "έχουν"    το   "οι  επιφάνειες"  και με επιθετικό προσδιορισμό το " γυάλινες " και "τεράστιες"      και καταλήγει  δικαίως σ΄αυτό που μ΄έκανες να καταλάβω...... δεν φταίω .... :smile:

     

    όσο για το Beton δεν είναι η καλύτερη λύση για μεγάλη θερμοχωρητικότητα αν την επιζητούμε , μη ξεχνάμε τα κεραμικά κ.λ.π....

    Edited by Anton_civeng
    Link to comment
    Share on other sites

    Anton_civeng

    Να υποθέσω πως σκόπιμα παραποίησες την ορθογραφία της λέξης για να καταλήξεις στο συμπέρασμά σου? Πάντως οι συγκεκριμένες κατασκευές, μπορεί, εκ πρώτης όψεως, να εμποδίζουν την "αρχιτεκτονική ελευθερία", αλλά δίνουν ερέθισμα στο δημιουργό, για να επινοήσει αρχιτεκτονικές λύσεις. Όσο για τα κεραμικά υλικά έχεις δίκιο, έχουν μεγαλύτερη θ/χ από το μπετό, αλλά είναι πολύ δύσκολο να στηθούν. Άλλωστε, το ο.σ. μπορεί να λειτουργήσει ταυτόχρονα και ως φέρον στοιχείο. Για τη δυσλειτουργικότητα των συγκεκριμένων στοιχείων, κάνεις λάθος. Μια χαρά εφαρμόζονται και λειτουργούν εις την Εσπερίαν...

     

    Didonis

     

    Μια σκέψη έκανα, κι εξέφρασα μια λογική απορία. Δεν είναι λίγο περίεργο σε ένα καθαρά αρχιτεκτονικό θέμα να συμμετέχει μόνο ένας ειδήμων? 

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.