Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Διάκριση Λαρισαίων αρχιτεκτόνων στην 6η Διεθνή Μπιενάλε


    Πριν μερικές μέρες ολοκληρώθηκε στο Μινσκ της Λευκορωσίας η «6η Διεθνής Μπιενάλε Νέων Αρχιτεκτόνων – LEONARDO 2015».

     

    Η Μπιενάλε διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της «Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA)» και σε αυτήν συμμετείχαν 151 έργα από 20 διαφορετικές χώρες.

     

    Ανάμεσα στις ελληνικές συμμετοχές υπήρξε και μία πρόταση από το αρχιτεκτονικό γραφείο «to the point architects» με έδρα τη Λάρισα. Η πρόταση των τριών αρχιτεκτόνων που απαρτίζουν το γραφείο (Χ. Κυπριτζής, Δ. Παυλίδου, Ν. Κανέλλος) έλαβε την τρίτη θέση στην κατηγορία μελετών: «Μονοκατοικίες – χαμηλά κτίρια» ενώ βραβεύθηκε και με ειδική μνεία από την Ένωση Αρχιτεκτόνων της Λευκορωσίας.

     

    Η μελέτη του λαρισαϊκού γραφείου αφορά μία εκτός σχεδίου εξοχική κατοικία στην Κάτω Αιγάνη σύμμικτης κατασκευής από μεταλλικό σκελετό και ανεπίχριστο σκυρόδεμα. Η πρόταση διακρίνεται από καθαρή γεωμετρία και έντονα μορφολογικά στοιχεία. Χαρακτηριστικός είναι ο μεγάλος πρόβολος που σηματοδοτεί την διάθεση του κτηρίου να στραφεί προς τη θέα. Οι κύριες λειτουργίες της κατοικίας φιλοξενούνται στο επίπεδο του ισογείου ενώ με την σωστή εκμετάλλευση της υπάρχουσας κλίσης του εδάφους δημιουργείται υπόσκαφος χώρος ξενώνα και γραφείου μειώνοντας τον όγκο του κτηρίου με στόχο την καλύτερη προσαρμογή του στο περιβάλλον.

     

    201509210920511136.jpg

     

    201509210919269086.jpg

     

    Πηγή: http://www.larissanet.gr/2015/09/21/diakrisi-larisaion-architektonon-stin-6i-diethni-bienale/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



     

    .... Δεν είναι λίγο περίεργο σε ένα καθαρά αρχιτεκτονικό θέμα να συμμετέχει μόνο ένας ειδήμων? 

     

    Για δες και το πιο περίεργο όπου το 90% των θεμάτων που όπως εσύ λες «καθαρά» αρχιτεκτονικών για αρχιτεκτονική πόλης κτιρίων διαγωνισμών βραβεύσεις και δείγματα εργασιών το 90% των σχολιαστών είναι από ΠΜ και Μ.Μ….

    Ειδικά αν κάνουν και «ανάλυση» αρχιτεκτονικής το ποσοστό ανεβαίνει.

     

    Πριν ανακατευτώ με τα του φόρουμ ούτε καν θα είχε περάσει από το μυαλό μου αυτό το γεγονός να σου πω την αλήθεια.

     

    Φυσικά δεν έχω γνώση των αρχιτεκτονικών έργων που έχουν κάνει η πλειοψηφία των σχολιαστών οπότε να υπαρχει και ένα μέτρο σύγκρισης της κριτικής προσέγγισης που κάνουν … αλλά το προσπερνάμε αυτό.

    Edited by Didonis
    Link to comment
    Share on other sites

     

    Anton_civeng

    Να υποθέσω πως σκόπιμα παραποίησες την ορθογραφία της λέξης για να καταλήξεις στο συμπέρασμά σου?

     

    Τώρα το πρόσεξα αυτό  tetris, το σωστό είναι Trombe, σαφώς έγινε από παραδρομή, ηχητικά πάντως ακούγεται σχεδόν ίδιο και δεν αλλάζει αυτό που ήθελα να πω .

     

    Άλλωστε, το ο.σ. μπορεί να λειτουργήσει ταυτόχρονα και ως φέρον στοιχείο.

     

    Δεν θα αισθανόμουν ήσυχος να έχω αντισεισμικά τοιχεία διάτρητα από θυρίδες αερισμού για να λειτουργήσει ο Trombe .....

     

    . Για τη δυσλειτουργικότητα των συγκεκριμένων στοιχείων, κάνεις λάθος. Μια χαρά εφαρμόζονται και λειτουργούν εις την Εσπερίαν...

     

    Εσπερίαν... ?  τι εννοείς?

    Link to comment
    Share on other sites

    https://en.wikipedia.org/wiki/Trombe_wall

     

    ..... 

    Φυσικά δεν έχω γνώση των αρχιτεκτονικών έργων που έχουν κάνει η πλειοψηφία των σχολιαστών οπότε να υπαρχει και ένα μέτρο σύγκρισης της κριτικής προσέγγισης που κάνουν … αλλά το προσπερνάμε αυτό.

    Η κριτική προσέγγιση (ειδικά σε θέματα που άπτονται της τέχνης) δεν απαιτεί ιδιαίτερες εγκύκλιες γνώσεις. 

    Η αισθητική δεν διδάσκεται. Είναι απόρροια παιδείας (με την  ευρύτερη έννοια), εμπειριών, ιδιοσυγκρασίας, κλπ, του καθενός. Δεν χρειάζονται "ένσημα" και "εργατοώρες" σε συγκεκριμένο αντικείμενο(*).

    Η άποψη του καθενός είναι σεβαστή, μόνο αν μπορεί να τη στηρίξει με λογικά επιχειρήματα.

    Αλλιώς, για να κριτικάρουμε μια ταινία θα έπρεπε να είμασταν σκηνοθέτες,  κλπ.

     

    (*) Ο Λε Κορμπυζιέ ήταν αυτοδίδακτος, το ίδιο και ο Χατζιδάκις...

    Edited by tetris
    Link to comment
    Share on other sites

    panos-vicious,

     

    αυτή η πρόταση σου  "οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες, που επιτρέπουν την σε βάθος διείσδυση της ηλιακής ακτινοβολίας τον χειμώνα (λόγω χαμηλού ηλιακού ύψους), σε συνδυασμό με στοιχεία από σκυρόδεμα στο εσωτερικό, έχουν μεγάλη θερμοχωρητικότητα."

     

    πίστεψε με,   έχει σαν υποκείμενο του ρήματος "έχουν"    το   "οι  επιφάνειες"  και με επιθετικό προσδιορισμό το " γυάλινες " και "τεράστιες"      και καταλήγει  δικαίως σ΄αυτό που μ΄έκανες να καταλάβω...... δεν φταίω .... :smile:

     

    Έχεις δίκιο!

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.