Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Ανοίγει ο δρόμος προκειμένου πάνω από 120.000 συνιδιοκτήτες ακινήτων σε όλη την Ελλάδα -που έχουν χτίσει σε εκτός σχεδίου περιοχές σε εξ αδιαιρέτου οικόπεδα- να αποκτήσουν την απόλυτη κυριότητα του κτίσματος που τους αναλογεί.

     

    Σύμφωνα με την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, η διευθέτηση θα γίνει μέσω της σύστασης κάθετης ιδιοκτησίας. Αν και το μέτρο αυτό προβλέπεται από πέρυσι με τον τελευταίο νόμο για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων, εντούτοις, μέχρι στιγμής, δεν έχει ολοκληρωθεί το Προεδρικό Διάταγμα που θα ορίζει τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες μπορεί να υλοποιηθεί.

     

    Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες να μην μπορούν να προσδιορίζουν επακριβώς την περιουσία τους. Σύμφωνα μάλιστα με νομικούς και συμβολαιογραφικούς κύκλους, το πρόβλημα διογκώθηκε ακόμη περισσότερο μετά τη μαζική τακτοποίηση αυθαιρέτων επειδή, όπως εξηγούν, έχουν δημιουργηθεί περισσότερες συνιδιοκτησίες στα εντός σχεδίου οικόπεδα και ακόμη περισσότερες στα εκτός σχεδίου αγροτεμάχια.

     

    Κατά τους ίδιους κύκλους, το πρόβλημα αναμένεται να διογκωθεί ακόμη περισσότερο μετά την υποχρέωση υποβολής του Ε9 όλων των τακτοποιημένων χώρων, με συνέπεια να αυξηθεί η συνιδιοκτησία σε εξ αδιαιρέτου οικόπεδα.

    Το Προεδρικό Διάταγμα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο επόμενο διάστημα. Η ρύθμιση θα αφορά όλες τις κατασκευές είτε είναι νόμιμες είτε είναι παράνομες.

     

    Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231323354

     

    Σχόλιο δικό μου

     

    Όπως περιγράφεται στην είδηση φαίνεται η γνωστή παρεξήγηση μεταξύ σύστασης καθέτου που αναφέρεται σε κτίσματα επί ενιαίου εξ αδιαιρέτου οικοπέδου και των τμημάτων αποκλειστικής χρήσης που οδηγεί σε κατατμήσεις "από το παράθυρο".

     

    Τελικά βλέπω άλλη μια επιβράβευση των αυθαιρετούντων που δημιουργούν δίκαιο σ' αυτή τη χώρα. Όπως και άλλη μια πολιτική ομηρία τους.





    imhotep

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Brasco

    Δημοσιεύτηκε

    Μα το ίδιο το κράτος

    κάποιους βάσιμους λόγους είχε το 1992,

    τότε που είχε καταργήσει την δυνατότητα συστάσεως καθέτων ιδιοκτησιών σε εκτός σχεδίου γήπεδα. (N. 2052/1992)

     

    Σήμερα δηλαδή τι έχει αλλάξει??? 

    ethan

    Δημοσιεύτηκε

    Σήμερα δηλαδή τι έχει αλλάξει??? 

     

    No money....

    • Upvote 2
    Brasco

    Δημοσιεύτηκε

    Και νομίζουν πως με νομικές αλχημείες θα μαζέψουν χρήμα?

    Κάποιο λάθος κάνουν. 

    Το ακριβώς αντίθετο θα καταφέρουν.

    Κράτος που αυτοαναιρείται παύει να είναι κράτος.

     

    Θα ρεζιλευτούν για μια ακόμα φορά από το ΣτΕ. 

    trotskaros

    Δημοσιεύτηκε

    Αυτό είναι γνωστό από τον 4178/13..

    dsworks

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Μα το ίδιο το κράτος

    κάποιους βάσιμους λόγους είχε το 1992,

    τότε που είχε καταργήσει την δυνατότητα συστάσεως καθέτων ιδιοκτησιών σε εκτός σχεδίου γήπεδα. (N. 2052/1992)

     

    Σήμερα δηλαδή τι έχει αλλάξει??? 

     

    Νομίζω αυτό που ΔΕΝ έχει αλλάξει, είναι η ταχύτητα υλοποίησης του οικιστικού σχεδιασμού. Η κατάργηση της δυνατότητας σύστασης καθέτων και η καθιέρωση ΖΟΕ (κλπ) έχουν σκοπό τον περιορισμό της εκτός σχεδίου (και εν πολλοίς αυθαίρετης) δόμησης, μέχρι ο χώρος του κάθε δήμου να οργανωθεί με ΓΠΣ, πολεοδομικές ενότητες κλπ. Ακόμα και ο 4014/11 «προστάζει» στο άρθρο 24§1.β:

    β. Εντός προθεσμίας δέκα (10) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος πρέπει να ολοκληρωθεί ο πολεοδομικός σχεδιασμός με την έγκριση ή αναθεώρηση ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ ή άλλου τύπου σχεδιασμό και την αναθεώρηση των εγκεκριμένων σχεδίων πόλης, όπου απαιτείται, σε όλους τους δήμους στους οποίους δηλώνονται αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις κατά τις διατάξεις του παρόντος. Με τα παραπάνω σχέδια καθορίζονται στις εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές οι ζώνες, όπου επιτρέπεται η δόμηση.

     

    Οπότε, η ζωή προλαβαίνει τον σχεδιασμό, και το κράτος τρέχει να «επικυρώσει» την πραγματικότητα. Με το αζημείωτο φυσικά...

    Edited by dsworks
    imhotep

    Δημοσιεύτηκε

    συμπληρωματικά το πολύ ενδιαφέρον εικονοποιημένο ΑΡΔίστικο ρεπορτάζ

    παρεμπιπτόντως, όντως το παράθυρο άνοιγε με τον 4178 αλλά απαιτούσε νέο ΠΔ. ίδωμεν αν θα τα ξεφτιλίσουν όλα και τελείως

    post-54574-0-43488100-1401455075_thumb.jpg

    Nikos12

    Δημοσιεύτηκε

    Στα εξ αδιαίρετου γήπεδα/ αγροτεμάχια (5 στρ.), όπου υπάρχει ένα νόμιμο κτίσμα με οικ. άδεια του 1975 και καλώς ή κακώς ο ένας εκ των ιδιοκτητών έχτισε τότε δεν χρειάζεται να δοθεί μια λύση. Πόσο μάλιστα τώρα που καλούνται οι ιδιοκτήτες ακινήτων να πληρώνουν ξαφνικά τόσους φόρους. Γνωρίζω περίπτωση όπου ο ένας ιδιοκτήτης πληρώνει στον άλλο τον ΦΑΠ αλλά στην οικοδομική άδεια υπάρχει μόνο το όνομα του πατέρα του πρώτου, αλλά στην εφορία φυσικά λόγω του εξ αδιαιρέτου φαίνεται ποσοστό 50%. Οι κληρονόμοι γιατί να συνεχίσουν να έχουν αυτή την ταλαιπωρία; Τι γίνεται όταν δεν μπορούν να συνεννοηθούν οι ιδιοκτήτες; Φυσικά δεν αρνούμεθα να υπάρχει έλεγχος, αλλά η λογική της αδιαφορίας του κράτους, που αφήνει να διαιωνίζονται τέτοια προβλήματα, δεν με βρίσκει σύμφωνο. Γιατί επετράπη να οικοδομηθεί εξ αρχής σε εξ αδιαιρέτου χωρίς να ζητηθεί και η σύμφωνη γνώμη όλων των συνδικαιούχων και πως εκδόθηκε οικοδομική άδεια σε έναν και τώρα έχουν δικαιώματα δύο. Ναι πρέπει να ανεγείρονται κτίσματα σύμφωνα με τον πολεοδομικό σχεδιασμό, αλλά και σε τέτοιες περιπτώσεις που συμπολίτες μας ταλαιπωρούνται 30 ή και 40 χρόνια πρέπει να δοθεί μια λύση και πιστεύω, ότι μπορούν να γίνουν και τα δυο αρκεί να υπάρχει θέληση και τον δρόμο πρέπει να τον δείξει η πολιτεία.

    Brasco

    Δημοσιεύτηκε

     Γιατί επετράπη να οικοδομηθεί εξ αρχής σε εξ αδιαιρέτου χωρίς να ζητηθεί και η σύμφωνη γνώμη όλων των συνδικαιούχων και πως εκδόθηκε οικοδομική άδεια σε έναν και τώρα έχουν δικαιώματα δύο

    Σημαντικό ποσοστό οικοδομικών αδειών έχουν εκδοθεί παράνομα

    με ψευδή δικαιολογητικά

    με ψευδής υπεύθυνες δηλώσεις

    και με αναληθή τοπογραφικά.

     

    Βέβαια προκειμένου να μην υπάρξει ποτέ απόδοση ευθυνών η λύση είναι διαδεδομένη:

    απώλεια φακέλου μελετών και δικαιολογητικών 

    από το αρχείο της υπηρεσίας...

    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    .http://Δημοσίευση Χθες, 20:54 Καλησπέρα και από μένα... Οικόπεδο εντός οικισμού 340 τ.μ. περιήλθε σε δύο συνιδιοκτήτες από κληρονομία..και μετά την επιγενόμενη άτυπη διανομή μεταξύ τους...ο ένας κτίζει το 1977 διώροφη κατοικία με Ο.Α. σε όλο το οικόπεδο..και το 1995 εκδίδει νέα άδεια για στέγη στο διώροφο αυτό..καθ' υπέρβαση αυτής στο ύψος γίνεται σοφίτα με αποτέλεσμα την καταγγελία και βεβαιωμένα πρόστιμα..το έτος 1997 ο άλλος συνιδιοκτήτης εκδίδει Ο.Α. παρουσιάζοντας τον ακάλυπτο χώρο του συνολικού οικοπέδου ως ιδιοκτησία του και κτίζει και αυτός διώροφη κατοικία..και εγώ τώρα καλούμαι να τακτοποιήσω την σοφίτα ώστε να διαγραφούν τα πρόστιμα.. 1)Καταρχήν στην δήλωση πρέπει να θεωρήσω το συνολικό οικόπεδο ως εξ'αδιαιρέτου? 2) Μπορώ να τακτοποιήσω την αυθαίρετη σοφίτα θεωρώντας ότι τα υπόλοιπα κτίρια είναι νόμιμα εφόσον είναι σύμφωνα με τις άδειες χωρίς να ελέγχω την ορθότητα των αδειών?

     

    brasco

     

    συμφωνω...

    αν ετσι γινονταν στα εντος

     

     

    αρα τι θα εχει γινει στα εκτος???

    Edited by dimitris GM
    nzerman

    Δημοσιεύτηκε

    Κατά τη γνώμη μου καλώς επετράπη η σύσταση καθέτου στην περίπτωση που έχουν ανεγερθεί κτίσματα γιατί είτε το θέλουμε είτε όχι στην Ελλάς κατισχύουν οι κοινωνικοί παράγοντες έναντι των περιβαλλοντικών. Τι θέλω να πω... οι αυθαίρετες οικοδομές δε κατεδαφίζονται έτσι κι αλλιώς οπότε καλύτερα να έχει ο καθένας τον τίτλο και την ησυχία του χωρίς μαλλιοτραβήγματα. 

     

    Αναφορικά με το επικείμενο (και καλά) Π.Δ. διαφωνώ, καλύτερα να μη βγει ποτέ αν και από το νόμο προβλέπεται μόνο για τις περιοχές που επιτρέπεται η διάσπαση όγκων.  

    • Upvote 1



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.