Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Παλιά και μάλιστα ηλικίας άνω των 50 ετών είναι αυτή την στιγμή σχεδόν 1 στα 2 σπίτια στην Ελλάδα, ενώ αν συμπεριληφθούν και οι κατασκευές έως 40 ετών, το ποσοστό ανεβαίνει στο 66%. Με την οικοδομική δραστηριότητα να έχει καταρρεύσει στα χρόνια της κρίσης, οι νέες κατασκευές ηλικίας έως 10 ετών υπολογίζονται πλέον μόλις σε ένα 6%, ενώ μόλις το τελευταίο διάστημα φαίνεται να εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης της αγοράς, η οποία όμως είναι αργή και δε μετουσιώνεται επί του παρόντος σε κινήσεις ενεργού ζήτησης.

    Τα στοιχεία προέρχονται από την τελευταία έκθεση της Εθνικής Τράπεζας για την εγχώρια αγορά ακινήτων, η οποία διενήργησε και μία έρευνα πεδίου σε 200 εταιρείες διαχείρισης ακινήτων και μεσιτικά γραφεία προκειμένου να καταγράψει τις τάσεις της αγοράς. Οσον αφορά ειδικά τη διάρθρωση της ηλικίας των κατοικιών στη χώρα μας, οι εκτιμήσεις της Εθνικής Τράπεζας σε συνδυασμό και με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής καταγράφει «άνοιγμα» της ψαλίδας σε νέες και παλιές κατοικίες στην Ελλάδα (υπέρ των δεύτερων) το 2017, γεγονός το οποίο δικαιολογείται από το πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας στα χρόνια της κρίσης. Ενδεικτικά, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, εν έτει 2001, οι κατοικίες άνω των 50 ετών στην αγορά ήταν, ως ποσοστό, στο 24%, ενώ πλέον φθάνει το 48%, υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι το 2017 στο 45%. Εώς 40 ετών είναι πλέον ένα 18% των κατοικιών στη χώρα μας (από 21% το 2001 και 14% στην Ευρώπη), ενώ μόλις 6% είναι πλέον τα σπίτια ηλικίας έως 10 ετών το 2017 (έχει μειωθεί στο ήμισυ από το 12% του 2001, ενώ στην Ευρώπη υπολογίζεται στο 10%).

    KATOIKIA1.JPG

    Με βάση την έρευνα και τις απαντήσεις που έλαβε η Εθνική Τράπεζα από τους ειδικούς της αγοράς, εστιάζοντας ειδικά στην αγορά της κατοικίας (οι οποίες καλύπτουν το 79% του συνολικού αποθέματος των κτιρίων) – η άποψη της αγοράς συγκλίνει στην εξέχουσα σημασία της ραγδαίας διείσδυσης του AirBnB στην Ελλάδα (από 132 ακίνητα το 2010 σε 126.000 ακίνητα το 2018 που ήταν το σύνολο των καταχωρήσεων, ενεργών και μή).

    Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 80% της αγοράς θεωρεί κομβική την επίδραση αυτή για την ανοδική ζήτηση για ακίνητα. Ως δευτερεύουσα θετική παράμετρο η αγορά αναγνωρίζει το θεσμό της Golden Visa.

    Κοιτάζοντας αναλυτικότερα την πορεία των τιμών κατοικιών, διαφαίνεται ότι η δυναμική είναι εντονότερη στην Αττική σε σχέση με τη λοιπή χώρα (+3% έναντι +0,6% σωρευτικά κατά τη διετία 2016 – 2018). Τα στοιχεία της έρευνας φανερώνουν τη βασική πηγή της υψηλότερης αυτής ανόδου: To ενεργό επενδυτικό ενδιαφέρον για μικρές κατοικίες στην Αττική καλύπτει σχεδόν το 70% της εν λόγω αγοράς (έναντι ποσοστών της τάξης του 25%- 40% για τις υπόλοιπες αγορές κατοικιών) – ενδιαφέρον που κυρίως πηγάζει από το εσωτερικό και μάλιστα σε ποσοστό άνω του 80%. Από την άλλη πλευρά, οι μεγάλες κατοικίες, κυρίως της Περιφέρειας, παραμένουν σε συνθήκες χαμηλής ζήτησης, η οποία προς το παρόν προέρχεται κυρίως από το εξωτερικό.

    ΚΑΤΟΙΚΙΑ2.JPG


    Πηγή: https://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/379843-ilikias-ano-ton-50-eton-ena-sta-dio-spitia-stin-ellada



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Arche

    Δημοσιεύτηκε

    είναι μια πραγματικότητα, πολλά ακίνητα και μάλιστα στην Αθήνα είναι άνω των 50 πολλά μάλιστα και παραπάνω ετών. Μου κάνει εντύπωση και αν ένας Πολιτικός Μηχανικός μπορεί να μας το λύσει κάπως. Υπάρχει πρόβλημα?
    Οταν ένα ακίνητο περνάει τα 50 χρόνια υπάρχει πρόβλημα? Ξέρω ότι τα ακίνητα που περνάνε σχεδόν την 30 ετία δεν έχουν ή έχουν ελλιπή μόνωση με αποτέλεσμα τη μη θέρμανση του χώρου, τα χρήματα που ξοδευονται για πετρέλαιο ή όποια μορφή θέρμανσης της κατοικίας ή καιτων επαγγελματικών ακινήτων, ουσιαστικά να φεύγουν έξω. Οπότε πρόβλημα, στατικά όμως που είναι το πιο μεγάλο, τι είδους προβλήματα έχουν τα ακίνητα που περνάνε τα 50 χρόνια?

    41ex

    Δημοσιεύτηκε

    Την ίδια απορία έχω κι εγώ.

    Επίσης αν κάποιος μένει σε μια πολυκατοικία που πλησιάζει τα 50 τι πρέπει να κάνει;

    Είναι απαραίτητο να φωνάξει ένα μηχανικό για αυτοψία;

    Πρέπει να έχει το νου του για κάποια σημάδια που μπορεί να εμφανιστούν;

    Αν είναι κάτι εν δυνάμει επικίνδυνο μήπως πρέπει να θεσπιστεί υποχρεωτικός έλεγχος σε όλα τα κτίρια πάνω από κάποια ηλικία;

    Arche

    Δημοσιεύτηκε

    ναι φίλε μου αυτό πιστευω και εγώ. Μάλιστα όχι μόνο σε όσα κτίρια πλησιάζουν τα 50. Σε όλα πρέπει να γίνονται ελέγχοι, όταν φαίνονται διαβρωμένοι οπλισμοί, αποξηλώσεις κούτελων μπαλκονιων κ.α.

    avgoust

    Δημοσιεύτηκε

    Το πρόβλημα της διάβρωσης είναι υπαρκτό , και πιθανότατα δεν το έχουμε αντιληφθεί σε όλη του την έκταση.
    Από φωτο διαφόρων περιπτώσεων που βλέπουμε η κατάσταση  ενίοτε είναι αποκαρδιωτική έως επικίνδυνη ακόμα και σε νεότερες κατασκευές.

    Το κόστος της σωστής επισκευής μπορεί να είναι πάρα πολύ υψηλό , και κανείς δεν θέλει να το αναλάβει ή απλά δεν μπορεί να το αναλάβει.
    Αρα ή το αφήνουν ως έχει ελπίζοντας ότι στέκεται , ή χρησιμοποιούν τον φθηνότερο μάστορα ασχέτως αν αυτό που προτείνει μπορεί να επιδεινώσει το πρόβλημα.

    Επίσης νομίζω  ότι υστερούμε και στο θέμα των γνώσεων γύρω από την σωστή αντιμετώπιση της.
     

    Elounda

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Δεν είναι μονο η διάβρωση .Είναι και οι τυχηματικές δράσεις που έχει υποστεί κάποιο κτίριο,σεισμό εν ολίγοις και να μην είναι εμφανή τα σημάδια (η να μην δίνουν σημασία) .Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την κατασκευή επίσης (χαλυβες χωρίς νευρώσεις πχ c12/15 ,16/20) και οι ανυπαρκτες προδιαγραφές.Θεωρητικά ένα σπίτι έχει ζωή 50 χρόνια με  τα δεδομένα τα αρχικά του.Επισκευές απλά κάνουν την διαβίωση πιο ανεκτή εντός αυτών και οχι την ασφάλεια του καλυτερη γιατί αν θέλουμε να εστιάσουμε στην ασφάλεια πρέπει να γίνει οικονομοτεχνική μελέτη αν συμφέρει (πχ συγκριση απωλειας κάλυψης οικοπέδου που χάνεις σε μεγαλα οικοπεδα -κοστος σωστης ενίσχυσης) αλλα΄ και το ιδιοκτησιακό πρόβλημα μην το ξεχνάμε αποτελει τροχοπεδη  .Ειναι ας πουμε όσα βλέπει η ''πεθερά''.

    Θέρμανση μονωσεις κτλ όπως είπε και συνάδελφος πιο πάνω δεν το συζητάμε καθώς δεν έχουμε ούτε τα υποτυπώδη τότε.Απλά παίζει αν είσαι τυχερος και έχεις διαμέρισμα με επαφή με ΘΧ στις 3 πλευρές ή έστω στις 2 να γλιτώνεις κατιτις 

    Edited by Elounda
    Didonis

    Δημοσιεύτηκε

    On 6/12/2018 at 9:13 ΠΜ, Arche said:

    ....
    Οταν ένα ακίνητο περνάει τα 50 χρόνια υπάρχει πρόβλημα? ..

    Κατά κανόνα το μέγα πρόβλημα με την παλαιότητα των κτιρίων είναι το σίδερο.

    Συνοπτικά όπου υπάρχει σίδερο και ειδικά όπου στηρίζεις με σίδερο ή έχεις λειτουργίες με βάση τον σίδηρο υπάρχει πρόβλημα.

    Κτίρια 50 και 60 ετών με φέρουσα από οπλισμένο σκυρόδεμα μπορούν να έχουν πρόβλημα και κτίρια 4 και 6 αιώνων με φέρουσα από πέτρα κι ας έχουν ύψος μεγαλύτερο από ανάλογο κτίριο 7 ορόφων είναι όρθια άνετα και θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα. Παραδείγματα πολλά στην πόλη της Ρώμης.

    atsalovergas

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Παράθεση

     

    Κατά κανόνα το μέγα πρόβλημα με την παλαιότητα των κτιρίων είναι το σίδερο.

    Συνοπτικά όπου υπάρχει σίδερο και ειδικά όπου στηρίζεις με σίδερο ή έχεις λειτουργίες με βάση τον σίδηρο υπάρχει πρόβλημα.

    Κτίρια 50 και 60 ετών με φέρουσα από οπλισμένο σκυρόδεμα μπορούν να έχουν πρόβλημα και κτίρια 4 και 6 αιώνων με φέρουσα από πέτρα κι ας έχουν ύψος μεγαλύτερο από ανάλογο κτίριο 7 ορόφων είναι όρθια άνετα και θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα. Παραδείγματα πολλά στην πόλη της Ρώμης.

     

    Ακριβώς. Η πτώση της συνάφειας μεταξύ χάλυβα και σκυροδέματος λόγω διάβρωσης, μειώνουν την στάθμη επιτελεστικότητας για τις ίδιες δράσεις σχεδιασμού των δομημάτων από οπλισμένο σκυρόδεμα. Και αυτό είναι το καλό σενάριο, όταν δηλαδή δεν υπάρχει προσβολή χλωριόντων και η εναπομείνασα διατομή χάλυβα διατηρεί τις μηχανικές της ιδιότητες.

    Γενικότερα μετά την κατάρρευση της γέφυρας του Μοράντι στην Γένοβα, εχει δημιουργηθεί παγκόσμιος σκεπτικισμός γύρω από το υλικό "οπλισμένο σκυρόδεμα". Οι δυτικές κοινωνίες αντιμετωπίζουν και θα αντιμετωπίσουν ακόμη πιο έντονα στο μέλλον, μεγάλο πρόβλημα, με τις γέφυρες και λοιπές υποδομές οπλισμένου και προεντεταμένου σκυροδέματος. Ήδη στις ΗΠΑ υπάρχουν χάρτες ανά πολιτεία που διαβαθμίζουν την επικινδυνότητα των γεφυρών. Σε πολλές γέφυρες υπάρχει πινακίδα που λέει "ότι διασχίζεται την γέφυρα με δικιά σας ευθύνη". Όταν λοιπόν ολόκληρες ΗΠΑ, δεν βρίσκουν τα απαραίτητα κεφάλαια για την συντήρηση των υποδομών, φανταστείτε τι έχει να γίνει στην περίπτωση της χρεωκοπημένης Ελλάδος. Η γέφυρα στην Καβάλα, δεν θα είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό όπως εμφανίζεται.

    Όσον αφορά για τις πολυκατοικίες του 50 και του 60 απο οπλισμένο σκυρόδεμα, θα αποτελούνται ουσιαστικά από άοπλο σκυρόδεμα, με τους χάλυβες να μην μπορούν να αναπτύξουν τις προαπαιτούμενες δυνάμεις συνάφειας με το σκυρόδεμα και να ολισθαίνουν σε κάποια πιθανή σεισμική δράση στο μέλλον. Τα σπίτια αυτά δεν θα έχουν καταρρεύσει από σεισμό, αλλά από διάβρωση, ασχέτως αν το σεισμικό φαινόμενο θα έχει δώσει την χαριστική βολή.

    Σε κάθε περίπτωση, όπως πολύ σωστά λέει ο didonis, η φέρουσα τοιχοποιϊα από λιθοσώματα είναι "αθάνατη". Ελληνικοί ναοί,ρωμαϊκές γέφυρες, φράγματα, οι πυραμίδες της Αιγύπτου και της Λ.Αμερικής μετρούν χιλιετίες στην πλάτη τους.

    Edited by atsalovergas
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Αφού θέλετε να το δούμε σοβαρά το θέμα , έχουμε διάφορους πολιτικούς και καθηγητές που λένε διάφορα για τα κτίρια και την πόλη . Συνήθως έχουν εμμονές πολιτικές .

    Η Αθήνα , αλλά και οι άλλες πόλεις χτίστηκαν άναρχα γιατί υπήρξαν ανάγκες προερχόμενες από ήττες σε πολεμικές αναμετρήσεις . Είτε στην Μ. Ασία , είτε στον Β'  ΠΠ και στον εμφύλιο που ακολούθησε .

    Τώρα σιγά σιγά δημιουργείται η δυνατότητα να κάνουμε κάποιες μεγάλες αλλαγές , αλλά θέλει να έχουμε άλλη νοοτροπία . 

    Ξέρουμε ότι πρέπει μεγάλα κομμάτια να ξαναχτιστούν , να δοθούν κίνητρα για να γκρεμιστούν οικοδομικά τετράγωνα , τα δίνει ο ΝΟΚ κάποια , άλλα για να ανακατασκευαστούν και κάποια να μείνουν ανοικτοί κοινόχρηστοι χώροι .

    Αμα περπατήσουμε την περιοχή του Ελαιώνα , βλέπουμε ότι έχουμε ένα χώρο που θα  μπορούσε να είναι ένα τεράστιο πρότζεκτ . Πάντα με λογικούς ΣΔ , γύρω στο 1 .

    Στην περιοχή του Ασπρόπυργου-Μαγούλας  εκεί που περνάει η Α.Ο. και το τρένο και που θα πρέπει να γίνει ο νέος αυτοκινητο-τρενό-δρομος  Ελευσίνα - Θήβα υπάρχουν τεράστιες εκτάσεις που θα πρέπει σε συνεργασία και με τις αποθήκες του τρένου , να πάνε εκεί όλες οι μεταφορικές , η λαχαναγορά , οι εγκαταστάσεις του τρένου στο Ρούφ . Ακόμα υπάρχουν πολλά παρατημένα κουφάρια από βιοτεχνίες -  βιομηχανίες κλπ .

    Η έκταση που λέμε είναι μια έκταση που θα μπορούσε να γίνει ένα μεγάλο πρότζεκτ , Κατοικίες , διοίκηση , εργασία , αθλητισμός , ξενοδοχεία , συνεδριακά κέντρα , κέντρα καινοτομίας και πολλά άλλα . Εκεί είναι ο βοτανικός κήπος και η τεράστια έκταση του ΓΠΑ . 

    Μέρος αυτών των κατοικιών που θα γίνουν θα μπορούσαν να είναι για αυτούς που θα φύγουν από τις πυκνοδομημένες περιοχές για να γίνουν ελεύθεροι χώροι .

    Προφανώς αυτά θέλουν λεφτά . 

    Ο Κολ όταν ενώθηκε η Γερμανία έδινε τα οικόπεδα της πρώην νεκρής ζώνης στο Βερολίνο σε εταιρείες έναντι 1 μάρκου το τμ . Με την υποχρέωση να κάνουν γραφεία εκεί και να δουλέψει κόσμος . 

    Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να γίνει και εδώ .

    Ο δρόμος Ελευσίνα -  Θήβα , μια άλλη Αττική Οδός δηλαδή θα μπορούσε να περιέχει και την κατασκευή των εγκαταστάσεων στον Ασπρόπυργο - Μαγούλα . Δεν είναι και κάτι το τόσο ακριβό . 

    Προφανώς βγάζοντας τα φορτηγά από την πόλη και πηγαίνοντας τα στον κόμβο Ασπροπύργου-Μαγούλας , απ΄ όπου έχουν πρόσβαση στα τρένα , στον Πειραιά και στην Νότια και Βόρεια Ελλάδα , μειώνεις όλα τα προβλήματα ρύπανσης και κίνησης στον Κηφισό .

    Αν γίνουν όλα αυτά θα υπάρξει χώρος για να ανανεωθεί το γερασμένο απόθεμα κτιρίων της χώρας . 

    Στις άλλες πόλεις τα προβλήματα είναι πιο δύσκολα για κάποιες που έχουν προβλήματα αναγλύφου , ενώ σε άλλες είναι πολύ πιο εύκολα .

     

    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε

    On 6/12/2018 at 9:13 ΠΜ, Arche said:

    ..................... τι είδους προβλήματα έχουν τα ακίνητα που περνάνε τα 50 χρόνια?

    Τεχνικά μιλώντας για την γήρανση του ωπλ. σκυροδέματος και τις εύλογες ανησυχίες μας για τα παλιά σπίτια μας, έχομε ότι:

    Σχετικά με την ενηλικίωση του ίδιου του σκυροδέματος και τις επιπτώσεις στην αντοχή του, η μέση αντοχή του (τώρα χαρακτηριστική του αντοχή) των 28 ημερών δεν αποτελεί παρά το περίπου 78% της τελικής του αντοχής, η οποία ασυμπτωτικά συνεχώς και με επιβραδυνόμενο ρυθμό αυξάνεται προς το max της το οποίο επιτυγχάνεται σε περίπου 20 - 30 χρόνια. Έτσι η συνεχής ενηλικίωση του σκυροδέματος (αφαιρουμένων άλλων παραγόντων) προσδίδει εφεδρείες μεγαλύτερης αντοχής, πράγμα που λαμβανόταν υπ΄όψη και στον στατικό έλεγχο υπάρχοντος ακόμη και σε μελέτες προσθηκών με τα παλιά (παραρτ. Ε΄ κ.λ.π). Παράλληλα όμως στο ίδιο διάστημα ενηλικίωσης δρα ανταγωνιστικά η χημική επίδραση του περιβάλλοντος στο σκυρόδεμα με αποτέλεσμα την σταδιακή ενανθράκωση του => την μείωση της αλκαλικότητας του (πτώση του P.H από το 9+ προς το 7-) και την σταδιακή προσβολή του σιδήρου  από διάβρωση => δευτερογενή προσβολή.  Αποτέλεσμα των δύο αυτών ανταγωνιστικών παραγόντων για την αντοχή του σκυροδέματος ως υλικού είναι να έχει μία καμπύλη αντοχής  που εμφανίζει ένα max αντοχής στα περίπου 30 χρόνια, ενώ  περαιτέρω αυτή να απομειώνεται με ρυθμούς ανάλογους με την  χημική μόλυνση της ατμόσφαιρας  και την παρουσία θαλασσίου περιβάλλοντος.

    Σχετικά με τον οπλισμό στις παλαιές οικοδομές όπου ο χάλυβας ΔΕΝ ήταν νευροχάλυβας stIII αλλά ίσιος stI,  η αγκύρωση του γινόταν σχεδόν αποκλειστικά με τους ακραίους γάντζους στους κόμβους.  Εκεί όμως στους κόμβους βρίσκονται και τριχοειδείς και μεγαλύτερες ρωγμές από την επί δεκαετίες επαναλαμβανόμενη σεισμική φόρτιση  (κόπωση του σκυροδέματος) όπως και την μόνιμη ανελαστική παραμόρφωση του (ερπυσμός )  με αποτέλεσμα την σχετική χαλάρωση των αγκυρώσεων των γάντζων => απομείωση της ολικής φέρουσας ικανότητας. Πρόσθετη επιδείνωση βεβαίως προκαλείται από την διάβρωση του οπλισμού λόγω της μικρής επικάλυψης του και του περιβάλλοντος.

    Στο "δια ταύτα" μιλώντας θεωρώ ότι αυτό που στατικά βοηθά πολύ τις παλιές πολυκατοικίες είναι ότι δεν είχαν θερμομόνωση εξ. τοίχων (!)  και ότι υπήρχε συγκριτικά μεγαλύτερη κοινωνική εσωστρέφεια.    Έτσι,  αφ΄ενός οι εξ. τοίχοι να είναι ΣΥΜΠΑΓΕΙΣ (=πρώτο αντισεισμικό μέτωπο - φυλάκιο προκαλύψεως.....) και αφ΄εταίρου να υπάρχει εσωτερικά πυκνή διαμερισμάτωση του χώρου (δωματιάκια, χωλάκια) =>πυκνός στατικός κάνναβος  και   με στενά εξωτερικά ανοίγματα του 1,20 - 1,40 μ.  Προληπτικές ενισχύσεις του Φ.Ο τέτοιων πολυκατοικιών του 1950 - 1985 για μένα ΔΕΝ αξίζουν έως είναι αδύνατες, ειδικά για ενισχύσεις θεμελιώσεων με υπόγεια στο συνεχές σύστημα....!!    Πάντα όταν βρίσκομαι στο σπίτι της μάνας μου στην Πλ. Αμερικής (διαμ/μα πολυκ. 1965) κοιτάω με δέος το τεράστιο δοκάρι μεταξύ σαλονιού-τραπεζαρίας που φτάνει κάθετα στην πρόσοψη πάνω σε περιμετρική κολονίτσα με διάσταση κατά τον άξονα του 30εκ. (Ικανοτικός έλεγχος ;;;;...    πφφφ!!!     ποιός Θανάσης τότε ...!!!) .  

    Υπάρχει όμως ΤΕΡΑΣΤΙΟ κεφάλαιο για αναπτυξιακή εκμετάλλευση και εκσυγχρονισμό του δομημένου περιβάλλοντος στις πόλεις με τον σχεδόν διπλάσιο Σ.Δ που επιτυγχάνεται με τον Ν.Ο.Κ.  Δεν είμαστε βέβαια σε καθεστώς ενός απεχθούς Τσαουσέσκου να γκρεμίζουν ολόκληρα τετράγωνα μόνο με μία απαξιωτική του ματιά για να προκύψουν τα νέα  κτίρια.

    Εδώ ίσως θα φτάσουν τα ακίνητα των εξαθλιωμένων Ελλήνων στα χέρια των απεχθών funds μέσω κατασχέσεων και τότε μέσα από την στάχτη της οικονομικοκοινωνικής καταστροφής  ..τσούπ !!!  θ' αρχίσουν να φυτρώνουν  το νέο Monaco, το νέο Las Vegas , το νέο Beverly Hills, το νέο Ματσατσούτσες..... και όλο το νέο "greek dream" τους....   

    Αυτά βεβαίως εφ΄όσον δεν έχει προλάβει ο άλλος απεχθής, ο Εγκέλαδος, που όπως στην Θεσ/κη το '78 (ήμουν κι εγώ εκεί...) προέκυψε μακάβρια εν πολλοίς για τον αστικό σχεδιασμό ως "σεισμός - σωσμός".....

    Αλλά  όπου νάναι φτάνουμε στον πάτο σε όλα, άρα κάτι καλύτερο θα έρθει μετά ......  

     

     

     

     

    nik

    Δημοσιεύτηκε

    On 8/12/2018 at 12:31 ΠΜ, BAS said:

    Στην περιοχή του Ασπρόπυργου-Μαγούλας  εκεί που περνάει η Α.Ο. και το τρένο και που θα πρέπει να γίνει ο νέος αυτοκινητο-τρενό-δρομος  Ελευσίνα - Θήβα υπάρχουν τεράστιες εκτάσεις που θα πρέπει σε συνεργασία και με τις αποθήκες του τρένου , να πάνε εκεί όλες οι μεταφορικές , η λαχαναγορά , οι εγκαταστάσεις του τρένου στο Ρούφ .

    ..........

    Ο δρόμος Ελευσίνα -  Θήβα , μια άλλη Αττική Οδός δηλαδή θα μπορούσε να περιέχει και την κατασκευή των εγκαταστάσεων στον Ασπρόπυργο - Μαγούλα . Δεν είναι και κάτι το τόσο ακριβό . 

    Προφανώς βγάζοντας τα φορτηγά από την πόλη και πηγαίνοντας τα στον κόμβο Ασπροπύργου-Μαγούλας , απ΄ όπου έχουν πρόσβαση στα τρένα , στον Πειραιά και στην Νότια και Βόρεια Ελλάδα , μειώνεις όλα τα προβλήματα ρύπανσης και κίνησης στον Κηφισό .

     

    Σωστός!




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.