Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Καβάλα: Υποχώρησε η γέφυρα μπροστά στο παλιό Νοσοκομείο


    Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη λίγο πριν της 4 το απόγευμα στο δρόμο μπροστά από το παλιό νοσοκομείο Καβάλας.

    Συγκεκριμένα, κατέρρευσε οδόστρωμα της γέφυρας κατά τη διέλευση βαρέος οχήματος.

    Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύει το kokkinokavalas.gr, κομμάτι της γέφυρας έχει υποχωρήσει. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν υπάρχουν τραυματίες.

    ptosi.jpg

    ptosi1.jpg

    ptosi (1).jpg

    ptosi-3.jpg

    ptosi4.jpg

    Άλλες φώτο:
    kabala_3.jpg
     

    Πηγή: http://www.thestival.gr/society/item/417111-kabala-ypoxorise-i-gefyra-mprosta-sto-palio-nosokomeio-foto



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Ο τηλεσκοπικός γερανός ανύψωσης 100t που "έκανε την ζημιά" είναι παρόμοιος του LIEBHERR LTM 1100-5.2 και συνολικού βάρους 60t.

    Η αστοχία συνέβη από θραύση κάμψης του  αμφιερείστου τμήματος διέλευσης του  και αφού το βαρύ όχημα είχε ήδη διέλθει και φορτίσει έξι όμοια αμφιέρειστα  φατνώματα χωρίς ένδειξη αστοχίας, πράγμα που υποδηλώνει την παθογένεια του συγκεκριμένου φατνώματος και όχι τυχόν υπερφόρτιση της γέφυρας από το βαρύ όχημα. 

    Στην αρχή της γέφυρας πάντως  ΔΕΝ υπάρχει καμία ταμπέλα περιορισμού διέλευσης βαρέων οχημάτων....!

     Η αστοχία του αμφιερείστου φατνώματος αποκλείει ως αίτιο την υποσκαφή - διάβρωση των θεμελίων και στύλων ενώ  θα πρέπει να πιθανολογηθεί - διερευνηθεί η διάβρωση του κάτω πέλματος του οδοστρώματος από το θαλάσσιο περιβάλλον (ενανθράκωση beton, αποφλοίωση επικάλυψης, διάβρωση-απομείωση διατομής-χαλάρωση οπλισμού...).

    Έχει φανεί τελικά ότι ζούμε στην εποχή που .... πέφτουν οι γέφυρες, ενώ στην Ελλάδα τουλάχιστον ακόμη ο Θεός  φυλάει  να γίνεται αυτό χωρίς θύματα (βλ. πρόσφατα Ιταλία).

    Λίγο ενδιαφέρον και μία βαρκάδα κάποιων "υπευθύνων" κάτω από την γέφυρα για έναν "ταχύ οπτικό στατικό έλεγχο" θα αποσοβούσε ίσως αυτό το ατύχημα.

    Επιτέλους όμως .... !!

    "How many bridges must they let break  down...

    before you can' t  call them "a man"....

    and how many years can a bridge still exist...

    before it's washed to the sea.....

    the answer my friend ...

    is blowin in the wind....."

    image.png.8fb5ebabe8f9b30b2349febd8f8609e7.png

     

    ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΒΑΛΑΣ.png

    ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΒΑΛΑΣ 2.png

     

     

    Edited by Anton_civeng
    • Like 3
    • Upvote 4
    Link to comment
    Share on other sites

    Θα ήταν ενδιαφέρον  αν κάποιος μπορούσε να βρει τα εξής στοιχεία:

    - Έτος κατασκευής

    - Σύστημα ανωδομής (προεντεταμένες δοκοί υποθέτω?)

    - Μήκος ανοίγματος

    - Κατασκευαστικά στοιχεία (χαλαρός οπλισμός, επικαλύψεις, κατηγορία σκυροδέματος, πρόληψη έναντι χλωριώντων κλπ)

    Edited by Γιάννης
    Link to comment
    Share on other sites

    3 ώρες πριν, Anton_civeng said:

    Ο τηλεσκοπικός γερανός ανύψωσης 100t που "έκανε την ζημιά" είναι παρόμοιος του LIEBHERR LTM 1100-5.2 και συνολικού βάρους 60t.

    Η αστοχία συνέβη από θραύση κάμψης του  αμφιερείστου τμήματος διέλευσης του  και αφού το βαρύ όχημα είχε ήδη διέλθει και φορτίσει έξι όμοια αμφιέρειστα  φατνώματα χωρίς ένδειξη αστοχίας, πράγμα που υποδηλώνει την παθογένεια του συγκεκριμένου φατνώματος και όχι τυχόν υπερφόρτιση της γέφυρας από το βαρύ όχημα. 

    Στην αρχή της γέφυρας πάντως  ΔΕΝ υπάρχει καμία ταμπέλα περιορισμού διέλευσης βαρέων οχημάτων....!

     Η αστοχία του αμφιερείστου φατνώματος αποκλείει ως αίτιο την υποσκαφή - διάβρωση των θεμελίων και στύλων ενώ  θα πρέπει να πιθανολογηθεί - διερευνηθεί η διάβρωση του κάτω πέλματος του οδοστρώματος από το θαλάσσιο περιβάλλον (ενανθράκωση beton, αποφλοίωση επικάλυψης, διάβρωση-απομείωση διατομής-χαλάρωση οπλισμού...).

    Έχει φανεί τελικά ότι ζούμε στην εποχή που .... πέφτουν οι γέφυρες, ενώ στην Ελλάδα τουλάχιστον ακόμη ο Θεός  φυλάει  να γίνεται αυτό χωρίς θύματα (βλ. πρόσφατα Ιταλία).

    Άψογος +1

    • Thanks 1
    Link to comment
    Share on other sites

    To προβλημα με τις παλιές γέφυρες είναι ότι σχεδιάστηκαν με παλιούς κανονισμούς (DIN-FB) και φυσικά αυτό που φωνάζω το πρόβλημα στο σκυρόδεμα είναι η κόπωση που προέρχεται από τα βαρέα οχήματα. Σίγουρα είναι πρόβλημα κόπωσης, υπήρχαν ρωγμές, και φάνηκε στο φάτνωμα που υπέστη την βλάβη. 

    Για σύγκριση μόνο του παλιού DIN-FB και Ευρωκώδικα, στα οχήματα έχουμε διαφορές της τάξης μέχρι και 35%. Κανονικά πρέπει να γίνουν έλεγχοι σε όλες τις παλιές γέγυρες και κατηγοροποίηση αυτών.

    2 ώρες πριν, Γιάννης said:

    - Έτος κατασκευής

    Μου φαίνεται κάπου στο 1960.

    1 ώρα πριν, Γιώργος- said:

    Έκανε αυτοψία στη γέφυρα που κατέρρευσε η Νοτοπούλου.

    :mrgreen:

    Edited by Steelman
    Link to comment
    Share on other sites

    Για παλαιότητα είπανε 1988-1991 κάπου εκεί.

    Πάντως αναρωτιέμαι πόσο είναι το μέγιστο φορτίο που αντέχει η συγκεκριμένη γέφυρα. Ο γερανός που πέρασε από εκεί είναι πολύ μεγάλο και βαρύ όχημα.

    Link to comment
    Share on other sites

    Φαντάζομαι ότι έτσι θα είναι και τα υπόλοιπα φατνώματα της γέφυρας.

    Το αλάτι έκανε για τα  καλά τη δουλειά του.

    Mεγάλη ζημιά!!!

     

    Edited by da-mi
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.